25 Kasım 2023, 10:10 |
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 124-125-126-127-128-129-130. Sayfa Cevapları4. Ünite Maddenin Özellikleri: Saf Madde Ve Karışım Cevaplarıİçindekiler
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 124-125-126-127-128-129-130 MEB Yayınları4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları MEB YayınlarıDÜŞÜNELİM Suyu beklettiğinizde herhangi bir değişim görmezken, ayranı beklettiğinizde neden farklılık görürsünüz? Cevap: Çünkü su saf bir maddedir. Ayran ise su ve yoğurt karışımıdır. Bu nedenle ayran bekletilince karışımlar ayrışır ve görüntüsü farklılaşır. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB YayınlarıPEKİŞTİRELİM Saf Madde mi, Karışım mı? 1. Aşağıda verilen maddelerden saf olanların bulunduğu bulutları kırmızıya, karışım olanların bulunduğu bulutları maviye boyayınız. Cevap: 2. Yukarıda ayırt ettiğiniz saf madde ve karışımların arasındaki farkı açıklayınız. Cevap: Karışım birden fazla maddeden oluşmaktadır. Saf madde ise tek bir maddeden oluşmaktadır. UYGULAYALIM Meyve Salatası Yapalım Aşağıdaki malzemeleri kullanarak etkinliğin basamaklarını uygulayınız. Değerlendirme bölümündeki soruların yanıtlarını noktalı alana yazınız. MALZEMELER Seçtiğiniz 3 çeşit meyve UYGULAMA BASAMAKLARI • Öğretmeninizden meyveleri dilimlemesini isteyiniz. • Dilimlenmiş meyveleri tabağa koyarak karıştırıp yiyiniz. UYGULAMANI DEĞERLENDİR 1. Meyve salatasını oluşturan meyveler kendi özelliklerini neden kaybetmedi? Cevap: Çünkü meyveler yan yana geldi karışmadı. Yani fiziksel olarak yan yana oldular, kimyasal olarak karışıma girmediler. 2. Karışımlara günlük yaşantınızdan üç örnek veriniz. Cevap: Çay, çorba, ayran, meyve suyu. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları MEB YayınlarıPEKİŞTİRELİM Tabloda verilen karışım örneklerini ayırmak için uygun olan ayırma yönteminin bulunduğu kutuyu (X) işareti ile işaretleyiniz. Cevap: 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB YayınlarıUYGULAYALIM Önce Karıştır Sonra Ayrıştır Aşağıdaki malzemeleri kullanarak etkinliğin basamaklarını uygulayınız. Değerlendirme bölümündeki soruların yanıtlarını noktalı alana yazınız. Amaç: Günlük yaşamda kullandığımız maddeleri, uygun ayırma yöntemlerini kullanarak ayrıştırmak. MALZEMELER 1 adet plastik kap UYGULAMA BASAMAKLARI • Raptiyeleri, unu ve talaşı plastik kapta karıştırınız. • Uygun ayırma yöntemlerini belirleyerek tüm maddeleri karışımdan ayırınız. UYGULAMANI DEĞERLENDİR 1. Kullandığınız ayırma yöntemlerini sırasıyla yazınız. Cevap: Eleme yöntemiyle unu eledim. Sonra mıknatıs yardımıyla raptiyeleri ayırdım. 2. Mıknatıs olmasaydı karışımı nasıl ayırabilirdiniz? Cevap: Tek tel elle seçerek ayırabilirdim.. 3. Günlük hayatta sıklıkla kullanılan ayırma yöntemleri nelerdir? Cevap: Eleme ve süzme yöntemlerini sıklıkla kullanıyoruz. ARAŞTIRALIM İnşaatlarda kullanılan ayırma yöntemlerinin neler olduğunu araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: İnşaatlarda eleme yöntemi sık kullanılmaktadır. İnce ve kalın kumları ayırmak için elek kullanılmaktadır. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları MEB YayınlarıARAŞTIRALIM Pillerin geri dönüşümünün çevreye ve canlılara nasıl bir katkı sağladığını araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Atık pillerden kaynaklanabilecek zararlı emisyonlardan korur. Ağır metallerin toprağa veya suya karışmasını önlenir. Pillerin bünyesindeki bazı değerli metalleri geri dönüştürerek ekonomik kazanç yaratır. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları MEB YayınlarıPEKİŞTİRELİM 1. Görselleri verilen atıkların numaralarını, atılması gereken geri dönüşüm kutularının altlarında belirtilen alana yazınız. Cevap: 2. Bu ayrıştırma işlemini neden yapmalıyız, tartışınız. Ulaştığınız sonuçları aşağıdaki noktalı alana yazınız. Cevap: Geri dönüşümün doğru yapılması gerekir. Geri dönüşümün doğru yapılması zamandan tasarruf sağlar. Ekonomiye katkı verir. Çevre kirliliğini azaltır. Enerji kaynaklarının verimli kullanılmasına imkan verir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları MEB YayınlarıUYGULAYALIM Okuldaki Atıkları Ayrıştırma Okullarda bir proje kapsamında atıkları ayrıştırma kararı alınmıştır. Bu kararın etkilerini görmek için sizden bir sınıf tartışması yapmanız istenmektedir. Tartışmada bu projenin ülke ekonomisine ve çevreye etkilerini “altı şapkalı düşünme tekniği” ile değerlendirmeniz beklenmektedir. Tartışmayı gerçekleştirmek ve projeyi yürütmek için uygulama basamaklarını takip ediniz. Uygulama sonuçlarına göre değerlendirme bölümündeki soruları yanıtlayınız. Amaç: Karışımların ayrılmasını, ekonomiye katkısı ve kaynakların etkili kullanımı bakımından değerlendirmek. MALZEMELER Birer adet siyah, beyaz, kırmızı, yeşil, mavi ve sarı fon kartonu UYGULAMA BASAMAKLARI • Her bir fon kartonundan yapıştırıcı ve makas yardımıyla huni şeklinde birer şapka yapınız. Şapka Renklerinin Anlamları: Beyaz şapka: Tarafsız ve objektif UYGULAMANI DEĞERLENDİR 1. Atık ayrıştırma işleminin ülke ekonomisine etkisini tartışınız. Ulaştığınız sonuçlar nelerdir? Cevap: Atık ayrıştırma işlemi enerji tasarrufu sağlar. İşçilik daha az olur. Var olan enerji kaynaklarının daha tasarruflu kullanılmasına imkan verir. Yeniden dönüştürme ile daha ucuza aynı ürün üretilir. 2. Atık ayrıştırma işlemini çevresel olarak değerlendiriniz. Cevap: Çevrenin daha az kirlemesini sağlar. Toprak, su ve havanın daha az kirlenmesi, daha sağlıklı bir çevre anlamına gelmektedir. Bitkilerin ve hayvanların yaşam alanları daha sağlıklı olacağı için nesillerinin korunması sağlanır. Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |