13 Eylül 2024, 21:38
can
Yönetici

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 Cevapları İlke Yayınları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 Cevapları İlke Yayınları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Farklı Ama Aynı Dinleme Metni Cevapları İlke Yayınları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 42. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Çevrenizdeki gözlük, protez, tekerlekli sandalye kullanan kişileri gözlemleyiniz. Bu kişilerin yaşadıkları zorluklar neler olabilir? Bu zorluklarla ilgili gazete haberlerini sınıfta paylaşınız.

Cevap: Gözlük kullanan arkadaşlar soğuk havalarda camların buğulanması, tekerlekli sandalye kullanan arkadaşların ise kaldırımlara park eden araçlar dolayısı ile gidecekleri yere gitmeleri konusunda zorlanmaları, asansörlerin küçük yapılması gibi sorunlar yaşamaktadır.



Dinleyeceğiniz metnin görsellerini inceleyip, konusunu tahmin ediniz.

Cevap: Yürüme engeli olan bir oğlak için protez yapan bir çobanın hikayesi olabilir.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 43. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

1. ETKİNLİK



Aşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup alfabetik sırayla listeye yazınız.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 43. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

Cevap: Ağıl, avlu, çoban, heybe, kaval, kuş, oğlak, otlak, sürü, yamaç,

Listeye yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri ve anlamlarını sözlük defterinize ekleyiniz.



Cevap:

Ağıl: Evcil küçükbaş hayvanların barındığı çit veya duvarla çevrili yer

Avlu: Bir yapının veya yapı grubunun ortasında kalan üstü açık, duvarla çevrili alan

Çoban: Koyun ve keçi sürülerini otlatan kimse



Heybe: At, eşek vb. binek hayvanlarının eyeri üzerine geçirilen veya omuzda taşınan, içine öteberi koymaya yarayan, kilim veya halıdan yapılmış iki gözlü torba; omza geçirilebilen tek gözlü bir çanta türü

Kaval: Genellikle kamıştan yapılan, daha çok çobanların çaldığı, yumuşak sesli, üflemeli bir çalgı

Kuş: Yumurtlayan omurgalılardan, akciğerli, sıcakkanlı, vücudu tüylerle örtülü, gagalı, iki ayaklı, iki kanatlı uçucu hayvanların ortak adı

Oğlak: Keçi yavrusu



Otlak: Hayvan otlatılan yer

Sürü: Birlikte yaşayan hayvan topluluğu

Yamaç: Dağın veya tepenin herhangi bir yanı

2. ETKİNLİK



Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Çoban ve sürüsü nereden dönerken dişi keçilerden biri yavrulamış?

Cevap: Çoban ve sürüsü mor tepeli dağlardaki otlaklardan dönerken dişi keçilerden biri yavrulamış.

Çoban, oğlağın farklı olduğunu nasıl anlamış?



Cevap: Ön bacaklarının tutmadığını görünce anlamış.

Çoban, oğlağı nerede taşımış?

Cevap: Oğlağı heybesinde taşıdı.

Küçük oğlağın hayali neymiş?



Cevap: Arkadaşları gibi sıçrayıp oynamak, dağlarda, tepelerde koşmakmış.

Çoban, küçük oğlağın hayallerini nasıl gerçekleştirmiş?

Cevap: Oğlağın hayallerini ona yürümesini sağlayan bir bisiklet yaparak gerçekleştirdi.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

3. ETKİNLİK



Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Cevap:

Metnin konusu: Doğuştan yürüme engelli bir oğlağa yürümesi için bisiklet yapması.

Metnin ana fikri: Engelli canlıların hayatlarını kolaylaştırmak gerekir.

Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyip belirlediğiniz başlıkları aşağıya yazınız.

Cevap:

Engelleri Kaldıralım

Hayatı Kolaylaştıralım

4. ETKİNLİK

Hikâyeyi kendi cümlelerinizle aşağıya kısaca yazınız.

Cevap: Çoban sürülerini otlatırken keçinin biri doğum yaptı. Çok güzel bir oğlak doğdu. Fakat oğlak biraz farklıydı. Ön bacakları tutmuyordu. Oğlak diğer hayvanlar gibi zıplayıp meralarda oynamak istiyordu. Çoban düşündü ve ona ağaç dallarından bir bisiklet yaptı. Oğlak bisikletle birlikte doyasıya koşup oynayabiliyordu.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 45. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

5. ETKİNLİK

Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.

Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 45. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. Bu haberle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

ÖĞRENCİLERDEN ÇEVRECİ BİR İYİLİK HAREKETİ

Kütahya’daki bir ilkokulun öğrencileri, öğretmenlerinin rehberliğinde “Engelleri Aşalım” adlı bir kampanya başlattı. Bir sosyal paylaşım sitesi üzerinden başlatılan kampanya, kısa sürede beklenenden fazla destek gördü.
Öğrenciler, kampanya kapsamında pet şişe kapakları topladılar. Topladıkları kapakları Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği adına geri dönüşüme gönderdiler. Elde ettikleri gelirle sadece bir ayda 100 tekerlekli sandalyeyi ihtiyacı olanlara ulaştırdılar.
Öğrenciler, mutluluklarını sosyal paylaşım sitesi üzerinden şöyle duyurdular: “Bir ayda 10 tekerlekli sandalyeyi ihtiyacı olanlara ulaştırmayı planlamıştık. Bu sayı sizlerin de desteğiyle 100’e çıktı. Kampanyamız devam ediyor. Sizlerin de desteğiyle hem engelleri aşacak hem de daha temiz bir çevreye sahip olacağız. Teşekkürler Türkiye!”
Cevap: Kütahya’daki bu arkadaşlarımız çok güzel bir kampanya yapmışlar, onları kutluyorum. Gerçekten günümüzde tekerlekli sandalyesi olmadığı için evden dışarı çıkamayan pek çok kişi var. Bu tür kampanyalarla bu insanlarımızın hayatlarını biraz da olsa kolaylaştırmak mümkündür.

Buna benzer bir iyilik hareketi kampanyası yapmaya ne dersiniz?

Cevap: Çok güzel olur. İnsanlara faydalı olmak için ben de böyle kampanyalara katılmak isterim.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 46. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki açıklamalara göre görsellerde ifade edilen duyguları belirleyiniz. Bu duyguları belirten cümleleri seçenekler arasından bulunuz. Bu cümleleri ilgili konuşma balonuna yazınız.

Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 46. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 47. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki afişi inceleyip afiş hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

Afiş, bir şeyi duyurmak veya tanıtmak için hazırlanan resimli duvar ilanıdır. Afişler, kalabalığın görebileceği yere asılır.

Cevap: Engelli insanların hayatlarını kolaylaştırmak gerekir. Onların daha çok hayat katılmasını sağlamalıyız.

Bu afişe uygun farklı bir slogan belirleyerek aşağıya yazınız.

Cevap: Engeller, engel değildir.

Slogan”, bir fikri veya düşünceyi yaymak amacıyla ortaya atılan etkili ve akılda kalıcı kelime ya da kelime grubudur.

Sizler de bir iyilik kampanyası düşününüz. Kampanyanızın tanıtımı için tasarlayacağınız afişlerde kullanabileceğiniz sloganları aşağıya yazınız.

Cevap: Sokağımızı Temiz Tutalım

Herkes kendi evinin önünü temiz tutarsa sokaklar temiz olur, şehirler temiz olur ve ülkemiz temiz olur.

-Temiz sokaklar için haydi hep birlikte

-Temiz çevre sağlıklı hayat

-Sokağını temiz tut yerlere çöp atma.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 48. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Ortak özelliklerine göre gruplanan bu kelimeleri, özenli ve okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.

Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 48. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

Bu kelimeleri ifade ettiği kavramlara göre gruplandırıp gruplardaki kelimelerin ortak özelliğini söyleyiniz.

Cevap:

Sebze: Brokoli, ıspanak

Meyve: Elma, çilek, üzüm

Ülke: Türkiye, Almanya, Azerbaycan, Fransa, Japonya

Hayvan: Kedi, aslan, tavuk, kuzu, köpek

Kelime gruplarından bir kelime seçip seçtiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Cevap:

Brokoli bir çok hastalığa iyi gelmektedir.

Japonya’yı çok merak ediyorum.

Benim kedimin adı Tırtık.

 

 

Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41 Cevapları İlke Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.