12 Aralık 2024, 16:00 |
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41 Cevapları İlke Yayınları3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41 Cevapları İlke Yayınlarıİçindekiler
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları Metni Cevapları İlke Yayınları3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 34. Sayfa Cevapları İlke YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI “Dayanışma” denince aklınıza ne geliyor? Okuldaki çalışmalarınızdan örnekler veriniz. Cevap: Dayanışma denince aklıma insanların birbirlerini, korumaları, bazı duygu ve düşüncelerde ortak hareket etmeleri gelmektedir. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz. Cevap: Görsellere bakınca bir tarlada yaşanan anlaşmazlıklar görüyorum. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 36. Sayfa Cevapları İlke Yayınları1. ETKİNLİK Aşağıda metinde geçen bazı varlıkların görselleri verilmiştir. Varlıkların ifade ettiği kelimeleri noktalı yerlere yazınız. Bu kelimelerdeki harf ve hece sayılarını belirtiniz. Aşağıdaki kelimeleri ve kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz. güngörmüş-usul-didinmek-çekişmek-kafasına koymak-alt etmek Cevap: 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 37. Sayfa Cevapları İlke Yayınları2. ETKİNLİK Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Yaşlı çiftçinin çözmek istediği sorun nedir? Cevap: Oğullarının birbirleri ile geçinememeleri. Yaşlı çiftçi, çocuklarından ne yapmalarını istedi? Cevap: Çocuklarından kıramadığını çubuk demetini kırmalarını istedi. Çocuklar, babalarının isteğini gerçekleştirebildiler mi? Neden? Cevap: Hayır gerçekleştiremediler. Çünkü çubuklar bir arada olduğu zaman sağlam olurlar. Yaşlı çiftçi, çocuklarının yapamadığını nasıl başardı? Cevap: Çubukları tek tek kırmaya başladı. Yaşlı çiftçi, çocuklarına nasıl bir ders verdi? Cevap: Çocuklarına işte bu çubuklar gibi bir arada birlik içinde olursanız kimse sizi alt edemez diyerek ders verdi. Yaşlı çiftçinin sorunu çözme yöntemi hakkında ne düşünüyorsunuz? Siz olsaydınız bu sorunu nasıl çözerdiniz? Arkadaşlarınızla konuşunuz. Cevap: Sorunu çok güzel bir şekilde çözdü. Ben olsaydım onlarla konuşup çözmek isterdim. 3. ETKİNLİK Metnin konusunu aşağıya yazınız. Cevap: Metnin konusu: Oğulları arasında geçimsizlik olan yaşlı bir çiftçinin oğullarına birlik olmaları için bir ders vermesidir. Aşağıdaki açıklamaya göre metnin ana fikrini noktalı yere yazınız. “Ana fikir”, yazarın okurlara vermek istediği mesajdır. Yani metinde anlatılmak istenen asıl düşüncedir. Cevap: Dayanışma içinde olan insanlar güçlü olurlar. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38. Sayfa Cevapları İlke Yayınları4. ETKİNLİK Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız. Cevap: 5. ETKİNLİK Aşağıdaki eşleştirmeyi inceleyiniz. Eşleştirilen kelimeler arasındaki anlam ilişkisini açıklayınız. Cevap: Eş anlamlı kelimelerdir. Siz de diğer kelimeleri aynı ilişkiye göre eşleştiriniz. Eşleştirmelerinizden yararlanarak şifre kutusundaki numaraların karşılığı olan harfleri yazıp şifreyi bulunuz. Cevap: DAYANIŞMA 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 39. Sayfa Cevapları İlke Yayınları6. ETKİNLİK Aşağıdaki görselde bir çiftçinin tarlası gösterilmiştir. Tarlada A noktasından harekete geçen çiftçinin hangi yönde, kaç birim ilerleyip tarlasını süreceği ise kutucuklarda belirtilmiştir. Örnekteki gibi kutucuklarda belirtilen sayı ve yönde ok çizerek çiftçinin izleyeceği yolu gösteriniz. Çiftçinin izlediği yol üzerindeki noktaları gösteren harfleri sırasıyla aşağıdaki kutucuklara yazınız. Yazdığınız bu harflerin “ünlü harfler” olduğunu biliyor muydunuz? Alfabemizde 29 harf vardır. Bunlardan 8’i “ünlü harfler”, 21’i “ünsüz harfler” olarak adlandırılır. Bu açıklamaya göre alfabemizdeki ünsüz harfleri alfabetik sırayla aşağıya yazınız. Cevap: 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 40. Sayfa Cevapları İlke Yayınları7. ETKİNLİK Nokta ve soru işaretinin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız. Cevap: 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 41. Sayfa Cevapları İlke Yayınları8. ETKİNLİK Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Bu kelime ve kelime gruplarını, harflerin yapısal özelliklerine dikkat ederek özenli, okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız. Yazdığınız kelime gruplarına “ikileme” adı verilir. İkilemeler aynı kelimenin tekrarlanmasıyla oluşturulabileceği gibi anlamları birbirine yakın veya zıt anlamlı kelimelerle de oluşturulabilir. Seslerin benzetilmesiyle oluşturulan ikilemeler de vardır. Cevap: SONRAKİ METNE HAZIRLIK Engellilerin yaşadığı sorunlarla ilgili gazete haberlerini sınıfa getiriniz. Cevap: Gören Kalpler Eğitim Derneği Genel Sekreteri ve Özel Eğitim Alan Öğretmeni Dilek Bilgilier, Beyaz Baston Görme Engelliler Haftası’nda görme engellilerin yaşadıkları zorluklara ve beklentilere dikkat çekti. Hızla artan şehirleşme ve planlama eksiklikleri nedeniyle görme engelli bireylerin sosyal yaşama katılımda zorlandıklarına dikkat çeken Bilgilier, “Hızla artan şehirleşme ve planlama eksiklikleri nedeniyle, bugünkü şartlarda görme engeli bulunan bireylerin sosyal yaşama katılımı zor ve riskli olmakta. Örneğin, en basiti yollardaki sarı çizgiler plastik malzemenin döşenmesi nedeniyle zamanla yıpranıyor ya da kopuyor. Bu durum da özel gereksinimli bireylerin ayağının takılmasına, düşmesine, yaralanmalara sebep oluyor. Özellikle yağmurlu havalarda bu daha sık meydana geliyor. Özel gereksinimli bireylerin toplumsal olarak yanında olarak destek ve dayanışma içerisinde olmamız büyük önem taşıyor. Görme engellileri görmezden gelmeyin. Farkında olun, destek olun, duyarlı olun ama engel olmayın” diye konuştu. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |
Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2508
Bu metinde vermek istenilen mesaj birlikten kuvvet doğar. Dayanışma içinde olursak daha güçlü oluruz.