04 Eylül 2024, 20:44
Donatello
Yönetici

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29-30-31-32-33 Cevapları İlke Yayınları

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33 İlke Yayınları” etkinlikleri cevaplarını sizler için hazırladık.

Küçük Ressam ile Kral Salyangoz Metni Cevapları 3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 22. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI



1. Arkadaşlarınızı seçerken nelere dikkat ediyorsunuz? Açıklayınız.

Cevap: Arkadaşlarımı seçerken dürüst, güvenilir, iyi kalpli olmalarına dikkat ediyorum.

2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.



Cevap: Metin oyun hamurundan salyangoz yapan bir kızı anlatıyor olabilir.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 25. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

1. ETKİNLİK

a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin harfleri karışık olarak verilmiştir. Görsellerden hareketle bu harflerin oluşturduğu kelimeleri bulup uygun görselin altına yazınız.

Resim ve Kelime



b. Önce yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz.

c. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri metindeki anlamlarına uygun birer cümlede kullanınız.

hüzün: Üzüntü
cümle: Bugün oldukça üzüntülü görünüyor.

yaldız: Eşyaya yapılan süs.
cümle: Masaya yapılan yaldız çok güzeldi.



çalım: Gösterişli davranış.
cümle: Çalımlı bir şekilde yürüyüp gitti.

sağanak: Birden başlayan şiddetli yağmur.
cümle: Birden başlayan sağanak karşısında çaresizdik.

tıkırtı: Hafif gürültü.
cümle: Tıkırtıyı duyan kedi korktu.

hayal: Zihinde canlandırılan görüntü.
cümle: Herkesin bir hayali olmalı.



yansı: Işığın parlak bir yere çarpıp geri dönmesi.
cümle: Güneşle birlikte bir yansı gözüme çarptı.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 26. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Küçük ressam Ayça hangi nesneleri boyamayı seviyor?



Cevap: Küçük ressam Ayça, doğadaki nesneleri boyamayı çok seviyor.

2. Ayça bahçede gezinirken ne buldu?

Cevap: Ayça bir gün bahçede gezinirken büyükçe bir salyangoz kabuğu buldu.

3. Ayça, canlı bir salyangozu boyadığını nasıl anladı?



Cevap: Kral Salyangoz uyanmış, masadan aşağı inmiş, açık balkon kapısına doğru yavaş yavaş giderken Ayça canlı bir salyangoz boyadığını anlamış.

4. Bahçedeki salyangozlar, boyalı salyangoza niçin ilgi gösterdiler?

Cevap: Bahçedeki salyangozlar boyalı salyangoza gösterişli, renkli ve güzel olduğu için ilgi gösterdiler.

5. Boyalı salyangoz, diğer salyangozların ilgisine neden çok sevindi?



Cevap: Boyalı salyangoz dostlar edindiği için çok sevinmiş.

6. Boyalı salyangozun gerçek arkadaşları kimlerdi?

Cevap: Boyalı salyangozun gerçek arkadaşları kaplumbağa ve kurbağaymış.

7. Boyalı salyangozun gerçek arkadaşları ile diğer salyangozlar arasındaki fark nedir?



Cevap: Gerçek arkadaşları her hali ile salyangozu sevmişler, ancak diğer salyangozlar onun sadece süslü görünümünü sevmişler.

b. Siz de metinle ilgili bir soruyu aşağıya yazıp cevaplayınız. Yazdığınız soruyu arkadaşlarınıza yöneltiniz.

Soru: Salyangozun boyaları neden akmış.

Cevap: Salyangoz boyalar kurumadan yağmura yakalandığı için boyası akmış.

3. ETKİNLİK

a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.

Metnin konusu: Gerçek dostluk

b. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyip başlığı aşağıya yazınız.

Cevap: Eski Dostlar

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 27. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

4. ETKİNLİK

a. Metinde anlatılan olayın yaşanmış bir olay mı yoksa hayal ürünü mü olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap: Metindeki olay hayal ürünüdür. Çünkü hayvanlar konuşamaz, ancak bu metinde insan gibi davranıyorlar.

b. Metindeki gerçek ve hayalî ögelerden bazılarının belirtildiği aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Gerçek ögelerin başına “G”, hayalî ögelerin başına “H” yazınız.

( G ) Ayça’nın bahçede gezinirken salyangoz kabuğu bulması,
( G ) Ayça’nın salyangozun kabuğunu boyaması,
( G ) Ayça’nın yorgunluktan masa başında uyuyakalması,
( G ) Salyangozun açık balkon kapısına doğru yavaş yavaş gitmesi,
( H ) Diğer salyangozların, kabuğu boyalı salyangozun kralları olduğunu düşünmeleri,
( H ) Kurbağa, kaplumbağa ve kral salyangozun sohbet etmeleri,
( H ) Eski dostlarının, kral salyangozun yeni görünümüyle ilgili yorum yapmaları,
( G ) Yağmurda ıslanınca salyangozun kabuğundaki boyaların akması,
( H ) Diğer salyangozların, kabuğundaki boyalar akınca kralın sahte olduğunu söylemeleri,
( H ) Kabuğundaki boyalar akınca salyangozun gözlerinin dolması ama ağlayamaması…

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 28. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki açıklamaları dikkate alarak metnin unsurlarını belirlemeye yönelik çalışmaları gerçekleştiriniz.

Olay Örgüsü

b. Metnin şahıs ve varlık kadrosunun kimlerden oluştuğunu söyleyiniz.

Cevap: Küçük ressam Ayça, kral salyangoz, diğer salyangozlar, kaplumbağa, kurbağa.

c. Metinde anlatılan olayın gerçekleştiği mekânları belirtiniz.

Cevap: Ayça’nın evi, bahçe.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 29. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını verilen ipuçlarına göre ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı çözünüz.

Cevap:

Karşıt Sözcükler Bulmaca

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelimelerin hece sayısını belirleyip ilgili kutucuğa yazınız.

Cevap:

3. Sınıf 29. Sayfa cevap

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 30. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

8. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki günlük metninde sözü edilen davranışlardan hangileri doğru değildir? Bu davranışların neden olduğu problemlere yönelik çözüm yolları nelerdir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap: Birinin bir başkasına görünüşünden dolayı yakınlık göstermesi doğru değildir. Bir kişiyle ancak onun niyeti, davranışları ve sözleri doğru ise arkadaşlık etmek gerekir. Bu yüzden biriyle dostluk kurmadan önce onun görünüşüne değil, söz ve davranışlarına bakılmalıdır.

b. Siz dış görünüşünüz nedeniyle benzer bir olay yaşadınız mı? Yaşadıysanız bu olayı arkadaşlarınıza anlatınız.

Cevap: Ben görünüşümden dolayı değil ancak derslerimdeki başarıdan dolayı benzer durumlar yaşadım. Yazılılardan yüksek not alınca benle dost olmaya çalışan kişiler oldu. Ancak daha sonra düşük not alınca benle konuşmadılar.

c. “Arkadaş” ve “dost” arasında sizce ne fark vardır? Kısaca aşağıya yazınız.

Cevap: Pek çok arkadaşımız olabilir. Ancak çok az dostumuz olur. Çünkü dost arkadaştan daha samimi olduğumuz kişilerdir. Çoğu arkadaş sadece iyi günlerimizde yanımızdadır ama dost hem iyi hem kötü günümüzde yanımızdadır.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 31. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

9. ETKİNLİK

a. Aşağıda verilen alfabemizdeki harflerin bulunduğu şifreleme anahtarını inceleyiniz. Şifreleme anahtarındaki eksik harfleri tamamlayınız.

Cevap:

3. Sınıf Türkçe Sayfa 31 Cevapları

b. Aşağıdaki kutucuklara sıra numaralarına uygun harfleri yazarak şifreleri bulunuz.

3. Sınıf Türkçe Atasözleri

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 32. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

10. ETKİNLİK

Büyük harflerin kullanım yerleriyle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Açıklamalara uygun birer cümle de siz yazınız.

Cümleye büyük harfle başlanır.
Akşam dedemleri ziyarete gittik.
Yarın okula birlikte gidelim.

Kişi adları ile soyadlarının ilk harfi büyük yazılır.
Resim yarışmasında Ceren Uysal birinci oldu.
Okulumuza ünlü yazar Ayla Çınaroğlu gelecekmiş.

Hayvanlara verilen özel adlar büyük harfle başlar.
Köpeğim Tarçın’ı veterinere götürdük.
Kedimize Kestane ismini koydum.

Mahalle, cadde, sokak adlarında geçen mahalle, meydan, bulvar, cadde, sokak kelimeleri büyük harfle başlar.
Koru Mahallesi’ne taşınacaklarını duydum.
Bizim evimiz İncir Mahallesi’nde yer alıyor.

Kurum, kuruluş adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
Sağlık Bakanlığı aşı kampanyası başlattı.
Onun Milli Eğitim Bakanlığı’nda olduğunu duydum.

Bayram adları büyük harfle başlar.
30 Ağustos Zafer Bayramı kutlamalarına katıldık.
Haftaya Cumhuriyet Bayramında şiir okuyacağım.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 33. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

11. ETKİNLİK

Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Bu kelime ve kelime gruplarını, harflerin yapısal özelliklerine dikkat ederek özenli, okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.

Cevap: Kelimeleri satırlara yazınız.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Okulda birlik ve beraberlik içinde yaptığınız çalışmaları defterinize yazınız.

Cevap: Okulda birlikte fidan dikme etkinliği yapıyoruz. Bazen okul bahçesini temizliyoruz. Öğretmenlerimiz bizlere grup ödevi verdiğinde birlikte yapıyoruz. Halk oyunlarına, milli bayramlara katılıyor ve birlikte gösteriler düzenliyoruz.

Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları İlke Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.