18 Ekim 2024, 17:29
Mehmet Akif
Yönetici

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 İLKE Yayınları

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları” cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin!

Yaşlı Kitap Metni Cevapları 3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları


Yaşlı Kitap Metni Cevapları

yaşlı kitap metni cevapları



3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 97. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

  • HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Çocuk kitapları türlerinin neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap:

Çocuklar için kitap türleri:



Resimli kitaplar

Hikaye kitapları

Çocuk romanları

Eğitici kitaplar



Bilim Kurgu ve Fantastik Kitaplar

Mizahi kitaplar

Kısa hikaye kitapları

Masal kitapları



Şiir kitapları

Etkileşimli kitaplar

Kitapsız büyüyen çocuk, susuz yetişen fidana benzer.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.

Cevap: 



Kitaplar, çocuklara bilgi ve öğrenme fırsatları sunar. Susuz kalan bir fidanın sağlıklı büyüyemeyeceği gibi, kitaplardan mahrum kalan bir çocuk da zihinsel ve duygusal olarak yeterince gelişemez.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 101. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

  • 1. ETKİNLİK

Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterinize yazınız.

Cevap:



Diyar: Ülke, dünya, bazı nitelik veya değerleri taşıyanların çok bulunduğu yer; yurt

Ezgi: Belli kurallara göre düzenlenmiş, kulağa hoş gelen ses dizisi; ahenk, haz, nağme

Işıldak: Karanlıkta bir hedefi aydınlatmak için kullanılan dar, uzun bir ışın demeti çıkaran ışık kaynağı; projektör

Ödünç almak: Bir şeyi ileride geri verilmek üzere geçici olarak almak



Hoparlör: Elektrik dalgalarını ses dalgasına çeviren ve gerektiğinde sesi yükseltmeye yarayan alet.

Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.

sızlanmak-yakınmak-avutmak-heveslenmek-kasılmak-tartışmak

Cevap:



3. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 101 cevapları ilke yayınları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 102. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

  • 2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Kütüphanedeki kitaplar ne zaman konuşmaya başladılar?

Cevap: Saatler gece yarısını vurduğunda konuşmaya başladılar.



Yaşlı kitap neler söyleyerek arkadaşlarına yakındı?

Cevap: Yaşlı kitap kendisinin çok yaşlı ve eski bir kitap olduğunu, artık çocukların ilgisini çekemediğini söyleyerek arkadaşlarına yakındı.

Kütüphanedeki kitaplar birbirleriyle niçin tartıştılar?

Cevap: Masal kitapları, çocukların en çok kendileri ile ilgilendiklerini söylemesi üzerine tartıştılar.

Boncuk gözlü çocuk, yaşlı kitabı görünce niçin çığlık attı?

Cevap: Yaşlı kitabı görünce çığlık attı. Çünkü aradığı kitabı bulmuştu.

Çocuğun odasındaki elektronik kitaplar, yaşlı kitaba nasıl davrandılar?

Cevap: Yaşlı kitap ile alay ettiler.

Yaşlı kitap, elektronik kitapların anlattıklarına ne zaman inandı?

Cevap: Çocuk bilgisayara “karga “sözcüğünü yazınca bilgisayar ekranında hemen bir karga uçmaya başlamış. Keskin bir ses kargaları anlatmaya başlayınca inanmış.

Çocuğun onu okuyup bitirdiği akşam yaşlı kitap neler yaşadı?

Cevap: Yaşlı kitap çok mutlu olmuş. “Arkadaşlar, boncuk gözlü çocuk beni okumayı bitirdi, buradan yarın ayrılıyorum.” demiş. Elektronik kitaplar, yaşlı kitaba söylediklerinden utanıp hep bir ağızdan, “Biz bilgisayar olmadan hiçbir işe yaramayız. Oysa çocuklar seni her yerde, her zaman okuyabilirler!” demişler.

Yaşlı kitap kütüphaneye döndükten sonra neler oldu?

Cevap: Yaşlı kitap, kütüphaneye kavuştuğu için çok mutlu oldu. Arkadaşları da onu görünce bayram etmişler. Olup biteni dostlarına bir bir anlatmış. O günden sonra da kendi aralarında hiç tartışmamışlar. Gezi kitapları, masal kitapları, öykü kitapları, gülmece kitapları, şiir kitapları ve diğerleri kardeş olduklarını bilip birbirlerini hiç üzmemişler.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 103. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

  • 3. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Cevap:

Metnin konusu: Yaşlı bir kitabın eskisi kadar okunmadığı için üzülmesi, boncuk gözlü çocuğun onu evine götürmesi okuması ve yaşlı kitabın sevinmesi.

Metnin ana fikri: Kitapların eskisi yenisi olmaz hepsi güzel bilgiler içerir.

Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.

Metnin başlığı: Yaşlı Kitap

Metnin Şahıs Kadrosu: Yaşlı kitap, diğer kitaplar, bocuk gözlü çocuk,  elektronik kitaplar.

Olayın Gerçekleştiği Mekân: Kütüphane, boncuk gözlü çocuğun odası

Metinde Anlatılan Olay: Kütüphaneden bulunan yaşlı bir kitabın eskisi kadar okunmaması sonucu diğer kitapların bazıları alaya alır. Boncuk gözlü bir çocuk yaşlı kitabı alır ve evine götürüp okumaya başlar. Orada bulunan elektronik kitaplar yaşlı kitap ile alay ederler. Elektrikler kesilir ve elektronik kitaplar çalışamaz olur. Boncuk gözlü çocuk elektrikler kesilince yaşlı kitabı okuyarak bitirir. Elektronik kitaplar yaşlı kitaptan özür diler. Boncuk gözlü çocuk yaşlı kitabı tekrar kütüphaneye götür. Kütüphanedeki diğer kitaplara başından geçenleri anlatır ve bir daha asla tartışmazlar. Yaşlı kitap sevinmiştir.

  • 4. ETKİNLİK

Aşağıdaki görsellerin metnin hangi bölümlerini gösterdiğini anlatınız.

Cevap:

3. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 103 etkinlik 4 cevapları ilke yayınları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 104. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

  • 5. ETKİNLİK

Aşağıdaki kitap türlerinden hangisini okumayı diğerlerine göre daha çok seviyorsunuz? Bu sorunun cevabı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap: Ben, gezi kitaplarını okumayı çok seviyorum. Ben gezmeyi ve yeni yerler tanımayı çok severim. Bu nedenle gezi kitapları beni gitmek istediğim yerlere götürmektedir. Okuduğum yerlerin içinde hissediyorum kendimi.

Aşağıdaki çocukların açıklamalarını okuyunuz. Bu açıklamalara göre ilgili cümleleri tamamlayınız.

Cevap:

3. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 104 cevapları ilke yayınları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 105. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

  • 6. ETKİNLİK

Aşağıda, yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş bazı kelimeler görselleriyle verilmiştir. Bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını örnekteki gibi yazınız.

Aşağıdaki sembolleri anlamlarıyla eşleştiriniz.

Cevap:

3. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 105 cevapları ilke yayınları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 106. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

  • 7. ETKİNLİK

Gruplardaki cümlelerde geçen ortak sesteş kelimeleri, örnekteki gibi altını çizerek gösteriniz. Anlamı diğerlerinden farklı olan sesteş kelimenin bulunduğu cümleyi belirleyiniz. Bu cümlenin başındaki yıldızı boyayınız.

Cevap:

3. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 106 cevapları ilke yayınları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 107. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

  • 8. ETKİNLİK

Aşağıdaki atasözlerini, atasözleri sözlüğünden yararlanarak tamamlayınız. Yazılarınızı özenli ve okunaklı şekilde yazınız.

Cevap:

3. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 107 cevapları ilke yayınları

  • SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Bazı geceler gökyüzünde gördüğümüz Ay hakkında araştırma yapınız.

Cevap:

Ay Hakkında bilgi:

Ay, Dünya’nın en yakın ve en büyük doğal uydusudur.

Ay, kayalardan oluşur ve yüzeyinde kraterler, dağlar ve düz alanlar bulunur. Yüzeyi, ince bir toprak tabakası ile kaplıdır.

Ay, Dünya’dan yaklaşık 384.400 kilometre uzakta bulunur.

Ay, kendi ışığını üretmez. Güneş’ten aldığı ışığı yansıtarak parlayarak görünür.

Ay, her 29.5 günde bir Dünya etrafında döner. Bu süre, Ay’ın evrelerinin (yeni ay, hilal, dolunay vb.) oluşmasına neden olur.

Ay, dolunay, yarım ay ve yeni ay gibi farklı şekillerde görünür. Bu evreler, Ay’ın Dünya etrafında dönerken aldığı ışık açılarına bağlıdır.

Ay’ın yerçekimi, Dünya’nınkinden daha zayıftır. Bu nedenle Ay’a ayak basan insanlar, Dünya’daki gibi ağır hissetmezler.

Ay’a ilk ayak basan insan, 1969 yılında Neil Armstrong’dur. 

Ay, okyanuslardaki gelgitleri etkiler. Ay’ın çekim gücü, denizlerin yükselip alçalmasına neden olur.

Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İLKE Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.