7 Ocak 2025, 12:12
can
Yönetici

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 211-212-213-214-215-216-217-218. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 İlke Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. İnceleyin!

6. Tema: Milli Kültürümüz “Anadolu” Metni Etkinlik Cevapları 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları


3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı 211-212-213-214-215-216-217-218. Sayfa Cevapları 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 211. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI



“Anadolu” denince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.

Cevap: Anadolu denince aklıma ülkemizin ve milletimizin kültürel zenginliği gelmektedir. Çeşit çeşit yemekler, halk oyunları, tarihi yerler, şehitlerimiz aklıma gelmektedir.

Ülkemizi hangi özelliklerini belirterek tanıtabiliriz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.



Cevap: Ülkemizi  tanıtırken, turistik yerlerini, denizlerini, tarihi eserleri, kültürel özellikleri  ve zenginliklerini kullanabiliriz.

Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek önce sessiz, sonra sesli okuyunuz.

ANADOLU

Davullarla, zurnalarla,
Halaylarla, horonlarla,
Ağıtlarla, oyunlarla
Yurdumuzdur Anadolu.



Efe bizde, yörük bizde…
Uzun hava, ninni bizde.
Gözümüzde, gönlümüzde
Özümüzdür Anadolu.

Sazımız duvarda, elde.
Sözümüz Âşık Veysel’de.
Kınamız var her düğünde,
Yârimizdir Anadolu.

Bozkırında, çiçeğinde.
Arısında, böceğinde,
Uçuşan kelebeğinde
Canımızdır Anadolu


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 212. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

1. ETKİNLİK



Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz

Cevap:

Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.



Cevap:

Ağıt: Köyde cenazede kadınlar ağıt yakıyorlardı.
Yörük: Yörükler bizlere ayran ikram ettiler.
Efe: Efelerin halk oyunu gösterilerine hayran kaldım.
Yar: Kitaplar bana yar oldu.
Bozkır: İç Anadolu Bölesi genellikle bozkırlardan oluşur.
Halay: Köyde insanlar sevinçten halay çektiler.
Düğün: Amcamın düğünü çok güzel geçti.
Horon: Trabzon’da horon çektik.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 213. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.



Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yurdumuzdur?

Cevap: Davullarla, zurnalarla, halaylarla, oyunlarla, ağıtlarla, horonlarla yudumuzdur.

Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle özümüzdür?

Cevap: Efeleri, yörükleri, uzun havaları ne ninnileriyle özümüzdür.



Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yârimizdir?

Cevap: Sazımızla, Aşık Veysel’i ile, kına ve düğünlerimiz ile yârimizdir.

Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle canımızdır?

Cevap: Bozkırı, çiçeği, arısı, böceği, kelebeği ile canımızdır.



3. ETKİNLİK

Şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

Cevap:

Şiirin konusu: Anadolu’nun özellikleri



Şiirin ana duygusu: Anadolu’nun kültürel ve doğal zenginliği.

4. ETKİNLİK

Şiirde adı geçen halk ozanımız hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap:

Aşık Veysel, Türk halk müziği ve aşık geleneğinin önemli isimlerinden biridir. 25 Ekim 1894’te Sivas’ın Şarkışla ilçesine bağlı Karaçöy köyünde doğmuş, 21 Mart 1973’te aynı köyde hayatını kaybetmiştir. Gerçek adı Veysel Şatıroğlu olan Aşık Veysel, erken yaşlarda geçirdiği bir hastalık sonucu tamamen görme yetisini kaybetmiştir.

Aşık Veysel, yaşamı boyunca halk edebiyatının önemli bir temsilcisi olmuş, özellikle şiirleri ve türkülerindeki derin anlamlarla tanınmıştır. Kendisi aynı zamanda bir saz ustasıdır ve “bağlama” adı verilen enstrümanı ustalıkla çalmıştır. Şiirlerinde insanlık, sevgi, doğa ve ölüm gibi evrensel temalar işlenmiştir.

En bilinen eserlerinden bazıları şunlardır:

“Uzun İnce Bir Yoldayım”
“Kara Toprak”
“Dostlar Beni Hatırlasın”

Yaşadığınız yerin doğal, tarihî ve turistik yerleri, varsa tanınmış tarım ürünleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap: Yaşadığım bölgede doğal güzellikler olarak İstanbul Boğazı, tarihi yerler ise, Ayasofya Cami, Yerebatan Sarnıcı, Topkapı Sarayı, Dolmabahçe Sarayı gibi bir çok eser vardır. Tarım ürünleri ise yakın çevrede sebzeler, meyveler ve ayçiçeği gelmektedir.

Yaşadığınız yeri tanıtmak için nasıl afişler tasarlayabileceğiniz! arkadaşlarınızla belirleyiniz. Birlikte hazırlayacağınız afişleri okulunuzdaki uygun yerlere asınız.

Cevap: Afişte tarihi ve doğal güzellikleri yanında kültürel unsurlara da yer vermek gerekir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 214. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

5. ETKİNLİK

Ülkemizin doğal, tarihî ve turistik yerleriyle ilgili aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflardaki yerlerin bulundukları il merkezlerini, haritadaki renklendirilmiş illerin adlarından yararlanarak yazınız.

Cevap:

Ülkemizin yukarıdakilerden farklı doğal, tarihî ve turistik yerleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap: Anadolu’nun her yeri tarihi ve doğal güzellikleri ile doludur. Ülkemiz bu bakımdan oldukça zengindir. Bu tarihi ve doğal güzellikleri korumalı ve bizden sonraki nesillere aktarmalıyız. Bu güzellikler ülkemize çok sayıda turistin gelmesine de neden olmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 215. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

6. ETKİNLİK

Bir okuldaki 3. sınıf öğrencilerine, okul gezisi kapsamında hangi müzeyi ziyaret etmek istedikleri soruluyor. Öğrencilerin bu soruya verdikleri cevaplara göre oluşturulan aşağıdaki grafiği inceleyiniz.

Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız.

Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin en çok ziyaret etmek istedikleri müze hangisidir?

Cevap: Anıtkabir.

Anıtkabir’i ziyaret etmek isteyen öğrenci sayısı kaçtır?

Cevap: 35

Kaç öğrenci Zeugma Mozaik Müze’sini ziyaret etmek istemektedir?

Cevap: 25

Topkapı Sarayı Müze’sini ziyaret etmek isteyenler Mevlana Müze’sini ziyaret etmek isteyenlerden kaç kişi fazladır?

Cevap: 20

Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin sayısı kaçtır?

Cevap: 100


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 216. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

7. ETKİNLİK

Soru: Gezip gördüğünüz yerlerle ilgili bir anınızı aşağıya yazınız. Anınızı, olayların oluş sırasına göre yazmaya dikkat ediniz.

Yaşanmış olayların nerede, ne zaman ve nasıl yaşandığını anlatan yazılara “anı” denir. Anı yazmak, hem yazma becerimizi geliştirir hem de geçmiş zamanlarda yaşadığımız olayları hatırlamamızı sağlar.

Cevap:

Piknikte Eğlence

Bir yaz günü, öğretmenimiz bize pikniğe gideceğimizi söylediğinde çok heyecanlandım. Arkadaşlarımla birlikte sabah erkenden okula geldik. Herkes piknik sepetlerini hazırlamış, yiyeceklerimizi almıştı. Ben de annemin yaptığı sandviçleri ve biraz meyve getirdim. Her şey hazırdı, şimdi yolculuk başlıyordu!

Okul servisiyle yola çıktık. Yolda çok eğlendik, arkadaşlarım şarkılar söyledi, ben de onlara eşlik ettim. Sonunda güzel bir ormanlık alana geldik. Doğanın kokusu, kuşların cıvıltısı çok hoştu. Herkes yere bir örtü serdi, ardından yiyeceklerimizi çıkarmaya başladık.

Piknik sırasında çok eğlendik. Hep birlikte top oynadık, ip atladık. Sonra öğretmenimiz bize doğayı tanıttı.

Öğle yemeğinde hep birlikte oturduk ve sandviçlerimizi yedik. Meyveleri paylaştık.

Geri dönme vakti geldiğinde herkes çok mutluydu ama biraz da üzgündü, çünkü çok eğlenmiş ve doğada güzel zaman geçirmiştik. Servise binip okula geri dönerken, hepimiz piknikten çok güzel anılarla ayrıldık.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 217. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki metinleri koyu yazılan ifadelere dikkat ederek okuyunuz.

Öğretmenlerimizin bizim için planladıkları gezi organizasyonlarına bir’ yenisini ekledik. Bu yılki okul gezilerimize geçen hafta sonu start verdik. Bu aktivite sayesinde yeni yerler göreceğimiz için hepimiz çok heyecanlıydık. Metropolden ayrılıp uzun bir yolculuktan sonra hedefimize vardık. Gezeceğimiz şehrin panoraması göz alıcıydı. Tüm gün şehri gezdik, bilseniz ne çok yorulduk. Şehrin dar sokaklarını, restorasyon yapılmış binalarını çok beğendik. Öğlen saatlerinde deniz kenarında lokal yemekler yedik. Yemekler kadar ambiyans da güzeldi.
Bu gezimizde bol bol selfıe çekindik. Yeni jenerasyon olarak galiba biz bu işi çok seviyoruz.


Öğretmenlerimizin bizim için planladıkları gezi düzenlemelerine bir yenisini ekledik. Bu yılki okul gezilerimize geçen hafta sonu başladık. Bu etkinlik sayesinde yeni yerler göreceğimiz için hepimiz çok heyecanlıydık. Büyükşehirden ayrılıp uzun bir yolculuktan sonra hedefimize vardık. Gezeceğimiz şehrin genel görünümü göz alıcıydı. Tüm gün şehri gezdik, bilseniz ne çok yorulduk. Şehrin dar sokaklarını, yenileme yapılmış binalarını çok beğendik. Öğlen saatlerinde deniz kenarında yöresel yemekler yedik. Yemekler kadar ortam da güzeldi.
Bu gezimizde bol bol özçekim yaptık. Yeni nesil olarak galiba biz bu işi çok seviyoruz.


Hangi metni anlamanız daha kolay oldu? Bu metinlerden hareketle yabancı dillerden dilimize giren kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmanın önemi hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap: İkinci metni anlamam daha kolay oldu. Çünkü içinde Türkçe kelimeler var. İlk metinde yabancı kelimelerin çok olması metni anlamamı zorlaştırdı. Bu nedenle günlük hayatımızda da Türkçe kelimeler kullanmalı ve Türkçemizi korumalıyız.

Aşağıda yabancı dillerden alınmış kelimeleri inceleyerek Türkçelerini noktalı yere yazınız.

Cevap:


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 218. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki fıkrada dairelerin içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.

Cevap:

10. ETKİNLİK

Aşağıdaki mâniyi okuyup özenli ve okunaklı şekilde noktalı yere yazınız.

Gelin geldi evimize,
Şenlik kuruldu köyümüze.
Hoş geldin allı gelin,
Sefa geldin pullu gelin.
Ali KEMAL

“Maniler” tek dörtlükten oluşan, içerdiği mesajı bu dörtlük içinde tamamlayan halk şiirleridir.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Millî bayramları kutlama törenlerini inceleyip bu törenlerin özelliklerini defterinize yazınız.

Cevap: Millî bayramlarda saygı duruşu, İstiklal Marşı, çeşitli konuşmalar, şiirler yer alır. Şehirde askeri geçitler, fener alayları düzenlenir. Bu bayramlar milletimizin birlik ve beraberlik içinde olduğu, coşkuyla kutlanan bayramlardır. İş yerlerine bayraklar asılır. İnsanlar ellerinde bayraklar ile gezer ve evlerinin balkonlarına, camlarına asarlar. Herkes büyük bir övünç içinde olur.


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.