23 Ağustos 2023, 14:06 |
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 236-237-238-239. Sayfa Cevapları Meb3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 236-237-238-239 Cevapları Meb Yayınlarıİçindekiler 3. Sınıf Matematik 6. Ünite Bölüm Değerlendirme Cevapları3. Sınıf Matematik 236. Sayfa Cevapları Meb Yayınları1. Aşağıdaki tabloda verilen yer ve nesnelerin uzunluklarını belirlenen ölçme araçları ile ölçünüz. Sonuçlarını yanındaki boşluğa yazınız. 2. Aşağıdaki uzunluk ölçme birimlerini istenen birime çeviriniz. 3. Aşağıdaki boşluğa cetvelinizle uzunlukları 6 cm 11 cm ve 15 cm olan doğru parçaları çiziniz. Cevaplar:
4. Eskişehir-Ankara hızlı tren hattının uzunluğu hangi ölçme aracıyla ölçülür? A) Kilometre Cevap: A 5. Karışınızın genişliği hangi ölçme aracı ile ölçülür? A) Kilometre Cevap: C 6. Aşağıdakilerden hangisi kilometre ile ölçülür? A) Sürahinin boyu Cevap: B 3. Sınıf Matematik 237. Sayfa Cevapları Meb Yayınları7. Zeynep, Aslı ve Ayşe yan yana bir sıra hâlinde duruyorlar, Zeynep ile Aslının arasındaki mesafe 385 cm’dir. Aslı ile Ayşe’nin arasındaki mesafe, Zeynep ile Aslının arasındaki mesafeden 47 cm daha azdır. Aslı ile Ayşe’nin arasındaki mesafe kaç cm’dir? Cevap: 385 – 47 = 338 cm. Zeynep ile Ayşe’nin arasındaki mesafe kaç cm’dir? Cevap: 338 + 385 = 723 cm. 8. Öğretmen masasının çevresini önce kaleminiz ile sonra cetvel kullanarak ölçünüz. Aşağıdaki noktalı yerlere ölçüm sonuçlarınızı yazınız. Cevap: Öğretmen masasının uzunluğu 30 kalemdir. Öğretmen masasının uzunluğu 300 cm’dir. 9. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını cetvelinizle ölçünüz. Sonuçları şekillerin altındaki noktalı yerlere yazınız. 10. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını hesaplayarak altlarına yazınız. Cevaplar: Aşağıdaki problemi defterinize çözünüz. 11. Hüseyin’in kare ve dikdörtgen şeklinde iki ayrı tarlası var. Kare şeklindeki tarlasının bir kenarı 78 metredir. Dikdörtgen şeklindeki tarlasının kısa kenarı 63 metre, uzun kenarı 97 metredir. Hüseyin’in kare şeklindeki tarlasının çevresi toplam kaç metredir? Cevap: 78 x 4 = 312 metre. Hüseyin in dikdörtgen şeklindeki tarlasının çevresi toplam kaç metredir? Cevap: 63 + 63 + 97 + 97 = 320 metre. Hüseyin’in her iki tarlasının çevrelerinin toplamı kaç metredir? Cevap: 320 + 312 = 632 metre 3. Sınıf Matematik 238. Sayfa Cevapları Meb Yayınları12. Aşağıdaki şekillerin kapladığı alanları inceleyiniz. Bu alanları birim kare cinsinden ölçerek tablodaki ilgili yerlere yazınız. Elde ettiğiniz sonuçları karşılaştırınız. Cevap: Kare = 32 Birim Sekizgen = 41 Birim Sekizgen 9 birim daha fazladır. 13. Hakan aşağıdaki gibi araba etiketleri kullanarak defterinin üzerini boşluk kalmayacak şekilde kaplamak istiyor. Bunun için Hakan’ın kaç etikete ihtiyacı vardır? Tahmin ediniz. Cevap: Tahminime göre 24 adet etikete ihtiyacı var. 14. Marketten aldığınız 5 litrelik sıvı yağ kaç yarım litre ile ölçülür? A) 9 yarım litre Cevap: B 15. Musa, ineklerinden her biri 6 litre olan 2 kova süt sağmıştır. Musa, sütleri 1 litrelik şişelere koyarak satmak istiyor. Buna göre Musa’ya kaç tane 1 litrelik şişe lazımdır? A) 12 şişe Cevap: A 16. Aşağıdaki tabloda verilen kapların alabileceği sıvı miktarlarını yarım litre ve litre cinsinden tahmin ediniz. Tahmininizi ilgili alana yazınız. Kapların alacağı sıvı miktarını yarım litre ve litre ölçme araçlarını kullanarak ölçünüz. Ölçüm sonucunu ilgili alana yazınız. Tahmininiz ile ölçüm sonucunu karşılaştırınız. Cevap: 17. Ezgi Hanım bahçesindeki armutlardan 1 kazan pekmez yapıyor. Bu pekmezleri yarım litrelik ve 1 litrelik kaplara koyuyor. Ezgi Hanım bu şekilde 38 adet yarım litrelik ve 27 adet 1 litrelik kabı dolduruyor. Ezgi Hanım toplam kaç litre armut pekmezi yapmıştır? A) 65 litre Cevap: C 3. Sınıf Matematik 239. Sayfa Cevapları Meb YayınlarıBULMACA 1. 1 metrenin yüzde biri değerinde ölçü birimi. Cevap: Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 232-233-234-235. Sayfa Cevapları Meb başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |