7 Ocak 2023, 11:37
murat
Yönetici

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 217-218-219-221. Sayfa Cevapları Meb

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 217-218-219-221 Cevapları Meb Yayınları

3. Sınıf Matematik Şekillerin Çevre Uzunluklarını Ölçme Cevapları


3. Sınıf Matematik 217. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

Çiftçi Halil, dikdörtgen şeklindeki tarlasının etrafına tel çekmeyi düşünür, Yanında metre olmadığı için tarlanın çevre uzunluğunu adım ile ölçer. Yaptığı ölçüme göre tel alır. Çiftçi Halil’in aldığı tel eksik ya da fazla gelmiş olabilir mi? Neden? Düşünelim.

Cevap: Tel eksik ya da fazla gelmiş olabilir. Çünkü standart olmayan bir ölçü şekli kullanmıştır.

Araç Gereç: 50 x 70 cm ebatlarında renkli fon kâğıdı, makas



Fon kâğıdınızın uzun kenarlarından 10 santimetre genişliğinde 5 şerit kesiniz.

Bu şeritleri üst üste dikkatlice yapıştırınız.

Renkli fon kâğıdı uzunluğunda bir ölçme aracınız oldu.



Bu ölçme aracınızın ölçtüğü uzunluğu “bir fon kâğıdı kadar” şeklinde isimlendirebilirsiniz.

Bu ölçme aracınız standart bir ölçme aracı mıdır? Neden?

Cevap: Evet bu ölçme aracı standart bir ölçüm aracı olmuştur. Çünkü kullanılan ölçüler standart değerlerdedir.

Uzunluk ölçme aracınızla tahta ve masa gibi yerleri ölçebilirsiniz.




3. Sınıf Matematik 218. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

Aşağıdaki tabloda verilen nesnelerin çevre uzunluklarını önce standart olmayan ölçme birimleriyle ölçelim. Sonra bu nesnelerin çevresini standart ölçme birimleriyle ölçelim. Ölçüm sonuçlarını ilgili alana yazalım.

Cevap:

3. sınıf matematik 218. sayfa cevapları


Şekillerin Çevre Uzunluğunu Hesaplama

3. Sınıf Matematik 219. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

İş güvenliğinin önemini anlatmak için bir yürüyüş düzenlenir. Bu yürüyüşte kullanmak için noktalı kâğıt üzerinde yandaki gibi bir pankart hazırlanır. Bu pankartın çevre uzunluğunu nasıl bulabiliriz? Düşünelim.



Cevap: Pankartın kenarlarını ölçeriz ve toplamı bize çevre uzunluğunu verir.


3. Sınıf Matematik 221. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

1. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını birim cinsinden hesaplayıp noktalı yer­lere yazalım. Bir kenar uzunluğu bir birimdir.

2. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını hesaplayalım. Bulduğumuz sonuçları şekillerin altındaki noktalı yerlere yazalım.

Cevaplar:



3. sınıf matematik 221. sayfa cevapları


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.