21 Ocak 2025, 21:49
Mehmet Akif
Yönetici

3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı 275-276-277-278-279-280-281. Sayfa Cevapları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 275-276-277-278-279-280-281 İlke Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. İnceleyin!

8. Tema: Doğa ve Evren “Suyun Öyküsü” Metni Etkinlik Cevapları 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 275-276-277-278-279-280-281. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 275. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

“Suyun Öyküsü” başlıklı metinde sizce neler anlatılıyor olabilir? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.



Cevap: Bence suyun döngüsünü anlatıyordur.

Metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sesli okuyunuz.

SUYUN ÖYKÜSÜ



Yeryüzündeki sular
Isınıp buharlaşır,
Gökyüzüne yükselir,
Soğuyup yoğunlaşır.

Su üç türlü hâl alır:
Yağmur, dolu, bir de kar.
Çevrinim yapmaktadır,
Yükselir tekrar yağar.

Akarsular yağmuru
Göllerle buluşturur.
Yaşam verir toprağa
Canlılık oluşturur.

Yağmur yağarken bazen
Gürül gürül gök gürler.
Bir de şimşek çakınca
Aydınlanıyor her yer.




3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 276. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

1. ETKİNLİK

Şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını verilen görselden yararlanarak tahmin ediniz.

Yukarıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi aşağıya yazınız.

Cevap:



Isınma: Isının artması

Buharlaşma: Sıvıların ısının etkisi ile gaz durumuna geçmesi.

Yoğunlaşma : Havanın nem bakımından doyma noktasını aşmasına bağlı olarak havadaki su buharının sıvı veya katı duruma geçmesi.

Çevrinim: Dönme



Şimşek: Bir bulutun tabanı ile yer arasında, iki bulut arasında veya bir bulut içinde elektrik boşalırken oluşan kırık çizgi biçimindeki geçici ışık.

Yağmur: Atmosferdeki su buharının yoğunlaşmasıyla oluşan ve yeryüzüne düşen yağışın sıvı durumda olanı.

Dolu: Havada su buğusunun birden yoğunlaşıp katılaşmasından oluşan, türlü irilikte, yuvarlak veya düzensiz biçimli buz parçaları durumunda yere hızla düşen bir yağış türü.

Kar: Atmosferdeki su buharının yoğunlaşmasıyla oluşan ve yeryüzüne beyaz ve hafif billurlar biçiminde donarak düşen su buharı.




3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 277. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.

Şiirin ilk bölümünde neler anlatılıyor?

Cevap: Suyun buharlaşarak gökyüzüne çıkması ve soğuyup yoğunlaşması anlatılıyor.

Şiire göre su kaç türlü hâl alır? Bunlar nelerdir? Yazınız.



Cevap: Üç türlü hal alır, bunlar: Kar, dolu ve yağmur.

Suyun toprağa canlılık vermesi nasıl anlatılıyor?

Cevap: Yağmur sularının akarsular aracılığı ile göllere taşıması ve buradan toprağa can vermesi şeklinde anlatılmaktadır.

Siz de şiirle ilgili bir soruyu aşağıya yazınız. Yazdığınız soruyu arkadaşlarınıza yöneltiniz?



Cevap: Gök ne zaman gürler? (Yağmur yağarken bazen)

3. ETKİNLİK

Metnin türünü, konusunu ve ana duygusunu yazınız.

Cevap:

Metnin türü: Şiir



Metnin konusu: Suyun döngüsü

Metnin ana duygusu: Su sürekli olarak bir döngü içindedir.

Şiirin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.

Cevap: Suyun Bitmeyen Döngüsü

4. ETKİNLİK

Öğretmeninizin “…” internet adresinden açacağı “Su Döngüsü” adlı videoyu izleyiniz. İzlediğiniz videonun içeriği hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Su döngüsü sürekli olarak devam etmektedir.

Defterinize, bir su damlasının doğadaki döngüsüyle ilgili hikâye edici bir metin yazınız. Yazdığınız hikâyeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap:

Su’nun Macerası

Bir zamanlar, çok meraklı bir su damlası vardı. Adı Su’ydu. Su, bir gün büyük bir maceraya atılmak istedi. Sabah güneş doğarken, gölette dans eden Su, birdenbire havaya doğru yükselmeye başladı!

“Günaydın, Su! Nereye gidiyorsun?” diye seslendi göletteki diğer su damlacıkları.
“Bugün büyük bir macera yaşayacağım!” dedi Su, gülerek. “Beni takip edin, bakın ne kadar yükseklere çıkabiliyorum!”

Su, ısınan güneşin ışıklarıyla havaya doğru buharlaşarak yükseldi. Gökyüzünde yavaşça uçan bir kuş gibi yükseliyordu. Bütün göletteki su damlacıkları Su’yu izliyordu, ama o hızla yükseldi ve bulutların içine girdi.

“Burası ne kadar serin!” dedi Su, bulutlara karışırken. “Burası bana çok rahat geldi. Ama bir şey fark ettim; burada çok fazla su var!” Su, bir süre sonra tüm buharların bir araya gelip büyük bir bulut oluşturduğunu fark etti.

Bulutlar, gökyüzünde birbirine yakınlaşıp iyice büyüdüler. Su, “Burada çok kalamam. Geri gitmem gerek!” dedi ve bulutun içinde biriktirdiği su damlacıklarıyla yere doğru hızla düşmeye başladı.

“Yağmur yağıyor!” diye bağırdı Su, yere doğru düşerken. Ağaçlar, çiçekler ve hayvanlar, Su’nun gelişini heyecanla bekliyordu. Su, yavaşça toprağa düştü. Toprak onu sevgiyle karşıladı. “Hoş geldin, Su! Senin sayende bitkiler büyür, hayvanlar içecek su bulur!”

Ama Su, yalnızca toprağa girmedi. Bazı damlacıklar, yerin altına süzüldü ve yer altı sularına katıldı. Diğerleri ise derelere, göletlere, nehirlere doğru akarak büyük okyanusa doğru yol aldı. Su, “Ne kadar çok yol var! Ama bir süre sonra tekrar gökyüzüne çıkacağım,” diye düşündü.

Ve sonunda, büyük okyanusa ulaşan Su, bir kez daha güneşin sıcak ışıklarıyla ısındı ve buharlaşıp gökyüzüne doğru yükselmeye başladı.

“Yolculuğum bitmedi,” dedi Su, gökyüzüne doğru yükselirken. “Su döngüsü hiç durmaz. Hep hareket ederim ve her zaman geri dönerim!”

Ve böylece, Su’nun macerası devam etti. Her gün, su döngüsünün bir parçası olarak gökyüzünden yere, yerden gökyüzüne giderdi. Hep aynı yolculuğu yaparak doğanın dengesini korurdu.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 278. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

5. ETKİNLİK

Tablodaki hava durumu ile ilgili verileri kullanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Yağmurlu günler hangileridir?

Cevap:

3. sınıf İlke Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları sayfa 278

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki paragrafta büyük harflerin kullanımıyla ilgili yapılan yazım yanlışlarını bulunuz. Yazım yanlışlarını düzeltip paragrafı yeniden yazınız.

kemal, sabah erkenden uyandı, kahvaltısını yaptı, üstünü giyindi ve okula gitmek için evden çıktı, yürürken yağmur yağmaya başlamasın mı? keşke hava durumunu öğrenseydim, diye düşündü. O sırada arkadaşı eylül hızlı adımlarla yanına geldi, eylülün elinde şemsiyesi vardı, daha fazla ıslanmaması için kemal’e birlikte yürümeyi teklif etti, birlikte yürüyerek yeşim sokak’ta bulunan okullarına gittiler.

Cevap:

Kemal, sabah erkenden uyandı. Kahvaltısını yaptı, üstünü giyindi ve okula gitmek için evden çıktı. Yürürken yağmur yağmaya başlamasın mı? Keşke hava durumunu öğrenseydim, diye düşündü. O sırada arkadaşı Eylül hızlı adımlarla yanına geldi. Eylül’ün elinde şemsiyesi vardı. Daha fazla ıslanmaması için Kemal’e birlikte yürümeyi teklif etti. Birlikte yürüyerek Yeşim Sokak’ta bulunan okullarına gittiler.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 279. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde geçen koyu yazılmış kelimelerin zıt anlamlılarını cümlelerin sonunda verilen ipuçlarından yararlanarak belirleyiniz. Belirlediğiniz kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.

Ahmet karamsar düşünceleri tamamen aklından çıkardı.

Cevap: iyimser

Bu yıl tarlada üretim artınca çiftçiler sevindi.

Cevap: tüketim

Özlem nazik hareketleriyle herkesi mutlu etti.

Cevap: kaba

Antalya, ülkemizin güneyinde bulunan illerdendir.

Cevap: kuzey

Öğretmenimiz doğal beslenmenin öneminden bahsetti.

Cevap: yapay

Aşağıdaki cümlelerde geçen koyu yazılmış kelimelerin eş anlamlılarını cümlelerin sonunda verilen ipuçlarından yararlanarak belirleyiniz. Belirlediğiniz kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.

Bu sözcüğün manasını bilmiyorum.

Cevap: anlam

Müzedeki eserler hakkında önemli bilgiler edindik.

Cevap: yazıt

Arkadaşlarımın tartışmasına şahit oldum.

Cevap: tanık

Mahallemize çok sayıda yeni bina yapıldı.

Cevap: yapı

Şiiri okuyunca şairin kim olduğunu merak ettim.

Cevap: ozan


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 280. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki e-postayı inceleyiniz.

sevgili arkadaşım
Okulumuzda düzenlenen resim yarışmasında aldığım dereceyi kutladığın epostan beni çok mutlu etti, Bu yarışmaya katılmam için beni destekle-
diğin ve gönderdiğin tebrik mejaşın için teşekür ederim.

Nilay’ın bu elektronik posta mesajını yazarken yaptığı yazım ve noktalama hatalarını bulunuz. Elektronik posta mesajını yazım ve noktalama hatalarını düzeltip aşağıya yeniden yazınız.

Cevap:

Sevgili Arkadaşım,

Okulumuzda düzenlenen resim yarışmasında aldığım dereceyi kutladığın

e-postan beni çok mutlu etti. Bu yarışmaya katılmam için beni desteklediğin ve

gönderdiğin tebrik mesajın için teşekkür ederim.

Sevgiler, Nilay


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 281. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

Aşağıya, okulunuzun yıl sonu gösterisi için davet mesajı içeren bir e-posta yazını

Cevap:

Sevgili Abla,

Okulumuzun yıl sonu gösterisi için seni de yanımda görmek isterim. Gelebilirsen beni çok mutlu edersin.

Kardeşin Ayşe

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Doğayı korumak için yapılan çalışmaları araştırınız. Bu çalışmalarla ilgili gazete kupürlerini sınıfa getiriniz.

Cevap:

3. sınıf İlke Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları sayfa 281


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.