15 Aralık 2024, 20:43 |
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 83-86-88-89-90-91-92-93-94-95-97-98 SDR Dikey Yayıncılık3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 83-84-85-86-87-88-89-90-91-92-93-94-95-96-97-98 SDR Dikey Yayınları sorularını ve en doğru cevaplarını sizler için hazırladık. 4. Ünite: Maddeyi Tanıyalım: Maddeyi Niteleyen Özellikler Cevaplarıİçindekiler
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkMaddeyi niteleyen özellikler nelerdir? Cevap: Maddeyi niteleyen özellikler, kokusu, sertliği, pürüzlü olup olmadığı, rengi, tadı, esnekliği, şeklidir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkFotoğraftaki yay, gerdirilip bırakıldığında eski şekline döner. Bu, yayın hangi özelliğinden kaynaklanır? Cevap: Bu durum yayın esnek olmasından kaynaklanmaktadır. Cisimlere kuvvet uygulandığında cisimlerin şekillerinde nasıl değişiklikler olduğunu gözlemlemek amacıyla aşağıdaki etkinliği yapalım. Etkinlik 1 Gerekli Malzemeler: • Kalın lastik • İnce ve kuru ağaç dalı Nasıl Yapalım? • Lastiği iki ucundan resimdeki gibi tutup çekelim. Bir süre sonra lastiği serbest bırakalım. Lastikte değişiklik olup olmadığını gözlemleyelim. Lastiği çekip bıraktığımızda lastiğe ne oldu? Neden? Cevap: Lastiği çekip bıraktığımda lastik eski halini aldı. Lastik esnek bir madde olduğu için kuvvet ortadan kakınca kendi halini aldı. Ağaç dalını büktüğümüzde dala ne oldu? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım. Cevap: Ağaç dalını büktüğümde dal kırıldı. Dal kırılgan bir maddedir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkAşağıdaki maddelerin esnek ya da kırılgan olma durumunu tabloda işaretleyerek gösterelim. Cevap: 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkEtkinlik 2 Gerekli Malzemeler: • Tahta Nasıl Yapalım? • Kâğıdın yüzeyine dokunalım. Bu yüzeyin pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu Tablo-1’e not edelim. Tahtanın yüzeyine dokunalım. Bu yüzeyin pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu Tablo-1’e not edelim. İlk tabloda hangi maddeler pürüzlü, hangi maddeler pürüzsüzdür? Cevap: Kâğıt pürüzsüz, tahta ise pürüzlüdür. İkinci işaretlediğimiz tablo, ilk tablodan farklı mıdır? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım. Cevap: İkinci tabloda tahtanın yüzeyi zımparalanınca pürüzsüz oldu. Kalemle delik açılan kağıt pürüzlü hale geldi. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkAşağıdaki maddelerin pürüzlü ya da pürüzsüz olma durumunu tabloda işaretleyerek gösterelim. Cevap: 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkEtkinlik 3 Gerekli Malzemeler: • Göz bandı Nasıl Yapalım? Arkadaşlarımızdan birinin gözlerini göz bandıyla bağlayalım. • Arkadaşımızdan sırasıyla turşu, limon ve kolonyayı koklamasını, kokladığı şeyin ne olduğunu tahmin etmesini isteyelim. • Daha sonra aynı işlemi un, kalem ve su için de yapalım. Arkadaşımızın tahminlerinin neler olduğunu defterimize yazalım. Arkadaşımız, maddelerin ne olduğunu doğru tahmin edebildi mi? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım. Cevap: Arkadaşımız, kolonya, turşu, limonu kokusundan tanıdı. Kalem, un ve su kokusu az olduğu için anlamadı. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkVarlıklar farklı renklerde olabileceği gibi aynı renklere de sahip olabilir. Örneğin; tuz, şeker ve un beyaz renktedir. Bu maddeleri renklerini kullanarak ayırt edebiliriz. Acaba aynı renk ve şekilde olan maddeleri nasıl ayırt edebiliriz? Cevap: Aynı renk ve şekilde olan maddeleri, dokunarak, tadarak, koklayarak ayırt edebiliriz. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkBir çocuk, dolapta bulunan ilaçları şeker zannedip onların tadına bakmak istiyor. Çocuk, ilaçların tadına bakarsa bu durumun ona ne gibi zararlar verebileceğini tahmin edelim. Tahminlerimizi arkadaşlarımızla tartışalım. Böyle durumlarda almamız gereken güvenlik önlemlerini belirleyelim. Cevap: Çocuk ilaçların tadına bakarsa dokunabilir ve rahatsızlanır. Böyle durumları engellemek için ilaçları evde ecza dolabına koymak gerekir. Ecza dolabı da çocukların erişemeyeceği yüksek bir yerde olmalıdır. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkBireysel olarak veya gruplar hâlinde çalışırken almamız gereken güvenlik tedbirlerinin neler olduğunu araştıralım. Bunları nasıl uyguladığımızı anlatan bir sunum hazırlayarak arkadaşlarımıza sunalım. Cevap: Ne olduğunu bilmediğimiz kimyasal maddeleri koklamamalı ve tatmamalıyız. Bu maddelere dokunursak ellerimizi bol su ile yıkamalıyız. Gözümüzün zarar görebileceği etkinliklerde, özel bir gözlük kullanmalıyız. Bıçak ve keskin aletleri kullanırken dikkatli olmalıyız. Gerektiğinde bir büyüğümüzden yardım istemeliyiz. Isı kaynaklarını kullanırken bir büyüğümüzden yardım istemeliyiz. Bu araçlara fazla yaklaşmamalıyız. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkSınıfımıza taş, tahta, pamuk, çiçek, su, sünger gibi farklı özellikte maddeler getirelim. Bunları duyu organlarımızla inceleyelim. Bu maddeleri; sertlik, yumuşaklık, esneklik, kırılganlık, renk, koku, tat, pürüzlü olma, pürüzsüz olma gibi özelliklerine göre aşağıdaki tabloda sınıflandıralım. Cevap: 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkAşağıdaki bulmacada esneklik, sert, yumuşak, kırılgan, kokusuz, tat, pürüzlü, pürüzsüz, renksiz” kelimeleri yukarıdan aşağıya, soldan sağa doğru gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulalım. Bulmacada kalan harfleri “Mesajımız Var” bölümündeki kutucuklara sırayla yerleştirerek harflerin bize ne mesaj verdiğini belirleyelim. Cevap: |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |
Yönetici
Mesaj Sayısı: 46
Konu Sayısı: 0
Aşağıdaki cisimlerin altına maddeyi niteleyen özellikleri yazınız bulaşık süngeri taş yumurta porselen fincan