15 Aralık 2024, 20:43
Mehmet Akif
Yönetici

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 83-86-88-89-90-91-92-93-94-95-97-98 SDR Dikey Yayıncılık

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 83-84-85-86-87-88-89-90-91-92-93-94-95-96-97-98 SDR Dikey Yayınları sorularını ve en doğru cevaplarını sizler için hazırladık.

4. Ünite: Maddeyi Tanıyalım: Maddeyi Niteleyen Özellikler Cevapları

maddeyi niteleyen özellikler


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Maddeyi niteleyen özellikler nelerdir?



Cevap: Maddeyi niteleyen özellikler, kokusu, sertliği, pürüzlü olup olmadığı, rengi, tadı, esnekliği, şeklidir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Fotoğraftaki yay, gerdirilip bırakıldığında eski şekline döner. Bu, yayın hangi özelliğinden kaynaklanır?

Cevap: Bu durum yayın esnek olmasından kaynaklanmaktadır.



Cisimlere kuvvet uygulandığında cisimlerin şekillerinde nasıl değişiklikler olduğunu gözlemlemek amacıyla aşağıdaki etkinliği yapalım.

Etkinlik 1

Gerekli Malzemeler:

• Kalın lastik



• İnce ve kuru ağaç dalı

Nasıl Yapalım?

• Lastiği iki ucundan resimdeki gibi tutup çekelim. Bir süre sonra lastiği serbest bırakalım. Lastikte değişiklik olup olmadığını gözlemleyelim.
• Ağaç dalını iki ucundan tutarak bükelim. Dalın kırılıp kırılmadığını gözlemleyelim.

Lastiği çekip bıraktığımızda lastiğe ne oldu? Neden?



Cevap: Lastiği çekip bıraktığımda lastik eski halini aldı. Lastik esnek bir madde olduğu için kuvvet ortadan kakınca kendi halini aldı.

Ağaç dalını büktüğümüzde dala ne oldu? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: Ağaç dalını büktüğümde dal kırıldı. Dal kırılgan bir maddedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Aşağıdaki maddelerin esnek ya da kırılgan olma durumunu tabloda işaretleyerek gösterelim.



Cevap:

3. sınıf fen bilimleri ders kitabı cevapları sayfa 88 sdr dikey yayınları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Etkinlik 2

Gerekli Malzemeler:



• Tahta
• Zımpara kâğıdı
• Kâğıt
• Kalem

Nasıl Yapalım?

• Kâğıdın yüzeyine dokunalım. Bu yüzeyin pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu Tablo-1’e not edelim. Tahtanın yüzeyine dokunalım. Bu yüzeyin pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu Tablo-1’e not edelim.
• Zımpara kâğıdını tahtaya birkaç dakika boyunca sürtelim. Tahtanın zımparalanan bölgesinin pürüzlü ya da pürüzsüz olma durumunu yandaki Tablo-2’ye not edelim.
• Kalemle kâğıtta delikler açalım.
Kâğıdın yüzeyine dokunalım. Kâğıdın pürüzlü ya da pürüzsüz olma durumunu tekrar kontrol edip Tablo-2’ye not edelim.

İlk tabloda hangi maddeler pürüzlü, hangi maddeler pürüzsüzdür?



Cevap: Kâğıt pürüzsüz, tahta ise pürüzlüdür.

İkinci işaretlediğimiz tablo, ilk tablodan farklı mıdır? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: İkinci tabloda tahtanın yüzeyi zımparalanınca pürüzsüz oldu. Kalemle delik açılan kağıt pürüzlü hale geldi.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Aşağıdaki maddelerin pürüzlü ya da pürüzsüz olma durumunu tabloda işaretleyerek gösterelim.



Cevap:

3. sınıf fen bilimleri ders kitabı cevapları sayfa 91 sdr dikey yayınları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Etkinlik 3

Gerekli Malzemeler:



• Göz bandı
• Turşu
• Su
• Un
• Kolonya
• Limon
• Kalem

Nasıl Yapalım?

Arkadaşlarımızdan birinin gözlerini göz bandıyla bağlayalım.

• Arkadaşımızdan sırasıyla turşu, limon ve kolonyayı koklamasını, kokladığı şeyin ne olduğunu tahmin etmesini isteyelim.

• Daha sonra aynı işlemi un, kalem ve su için de yapalım. Arkadaşımızın tahminlerinin neler olduğunu defterimize yazalım.

Arkadaşımız, maddelerin ne olduğunu doğru tahmin edebildi mi? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: Arkadaşımız, kolonya, turşu, limonu kokusundan tanıdı. Kalem, un ve su kokusu az olduğu için anlamadı.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Varlıklar farklı renklerde olabileceği gibi aynı renklere de sahip olabilir. Örneğin; tuz, şeker ve un beyaz renktedir. Bu maddeleri renklerini kullanarak ayırt edebiliriz. Acaba aynı renk ve şekilde olan maddeleri nasıl ayırt edebiliriz?

Cevap: Aynı renk ve şekilde olan maddeleri, dokunarak, tadarak, koklayarak ayırt edebiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Bir çocuk, dolapta bulunan ilaçları şeker zannedip onların tadına bakmak istiyor. Çocuk, ilaçların tadına bakarsa bu durumun ona ne gibi zararlar verebileceğini tahmin edelim. Tahminlerimizi arkadaşlarımızla tartışalım. Böyle durumlarda almamız gereken güvenlik önlemlerini belirleyelim.

Cevap: Çocuk ilaçların tadına bakarsa dokunabilir ve rahatsızlanır. Böyle durumları engellemek için ilaçları evde ecza dolabına koymak gerekir. Ecza dolabı da çocukların erişemeyeceği yüksek bir yerde olmalıdır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Bireysel olarak veya gruplar hâlinde çalışırken almamız gereken güvenlik tedbirlerinin neler olduğunu araştıralım. Bunları nasıl uyguladığımızı anlatan bir sunum hazırlayarak arkadaşlarımıza sunalım.

Cevap:

Ne olduğunu bilmediğimiz kimyasal maddeleri koklamamalı ve tatmamalıyız. Bu maddelere dokunursak ellerimizi bol su ile yıkamalıyız.

Gözümüzün zarar görebileceği etkinliklerde, özel bir gözlük kullanmalıyız.

Bıçak ve keskin aletleri kullanırken dikkatli olmalıyız. Gerektiğinde bir büyüğümüzden yardım istemeliyiz.

Isı kaynaklarını kullanırken bir büyüğümüzden yardım istemeliyiz. Bu araçlara fazla yaklaşmamalıyız.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Sınıfımıza taş, tahta, pamuk, çiçek, su, sünger gibi farklı özellikte maddeler getirelim. Bunları duyu organlarımızla inceleyelim. Bu maddeleri; sertlik, yumuşaklık, esneklik, kırılganlık, renk, koku, tat, pürüzlü olma, pürüzsüz olma gibi özelliklerine göre aşağıdaki tabloda sınıflandıralım.

Cevap:

3. sınıf fen bilimleri ders kitabı cevapları sayfa 97 sdr dikey yayınları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Aşağıdaki bulmacada esneklik, sert, yumuşak, kırılgan, kokusuz, tat, pürüzlü, pürüzsüz, renksiz” kelimeleri yukarıdan aşağıya, soldan sağa doğru gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulalım. Bulmacada kalan harfleri “Mesajımız Var” bölümündeki kutucuklara sırayla yerleştirerek harflerin bize ne mesaj verdiğini belirleyelim.

Cevap:

3. sınıf fen bilimleri ders kitabı cevapları sayfa 98 sdr dikey yayınları


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

15.12.2024, 20:43
Malik
Yönetici
Mesaj Sayısı: 46
Konu Sayısı: 0

Aşağıdaki cisimlerin altına maddeyi niteleyen özellikleri yazınız bulaşık süngeri taş yumurta porselen fincan

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.