3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 83-86-88-89-90-91-92-93-94-95-97-98 SDR Dikey Yayıncılık


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 83-84-85-86-87-88-89-90-91-92-93-94-95-96-97-98 SDR Dikey Yayınları sorularını ve en doğru cevaplarını sizler için hazırladık.

4. Ünite: Maddeyi Tanıyalım: Maddeyi Niteleyen Özellikler Cevapları

maddeyi niteleyen özellikler


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Maddeyi niteleyen özellikler nelerdir?



Cevap: Maddeyi niteleyen özellikler, kokusu, sertliği, pürüzlü olup olmadığı, rengi, tadı, esnekliği, şeklidir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Fotoğraftaki yay, gerdirilip bırakıldığında eski şekline döner. Bu, yayın hangi özelliğinden kaynaklanır?

Cevap: Bu durum yayın esnek olmasından kaynaklanmaktadır.



Cisimlere kuvvet uygulandığında cisimlerin şekillerinde nasıl değişiklikler olduğunu gözlemlemek amacıyla aşağıdaki etkinliği yapalım.

Etkinlik 1

Gerekli Malzemeler:

• Kalın lastik



• İnce ve kuru ağaç dalı

Nasıl Yapalım?

• Lastiği iki ucundan resimdeki gibi tutup çekelim. Bir süre sonra lastiği serbest bırakalım. Lastikte değişiklik olup olmadığını gözlemleyelim.
• Ağaç dalını iki ucundan tutarak bükelim. Dalın kırılıp kırılmadığını gözlemleyelim.

Lastiği çekip bıraktığımızda lastiğe ne oldu? Neden?



Cevap: Lastiği çekip bıraktığımda lastik eski halini aldı. Lastik esnek bir madde olduğu için kuvvet ortadan kakınca kendi halini aldı.

Ağaç dalını büktüğümüzde dala ne oldu? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: Ağaç dalını büktüğümde dal kırıldı. Dal kırılgan bir maddedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Aşağıdaki maddelerin esnek ya da kırılgan olma durumunu tabloda işaretleyerek gösterelim.



Cevap:

3. sınıf fen bilimleri ders kitabı cevapları sayfa 88 sdr dikey yayınları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Etkinlik 2

Gerekli Malzemeler:



• Tahta
• Zımpara kâğıdı
• Kâğıt
• Kalem

Nasıl Yapalım?

• Kâğıdın yüzeyine dokunalım. Bu yüzeyin pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu Tablo-1’e not edelim. Tahtanın yüzeyine dokunalım. Bu yüzeyin pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu Tablo-1’e not edelim.
• Zımpara kâğıdını tahtaya birkaç dakika boyunca sürtelim. Tahtanın zımparalanan bölgesinin pürüzlü ya da pürüzsüz olma durumunu yandaki Tablo-2’ye not edelim.
• Kalemle kâğıtta delikler açalım.
Kâğıdın yüzeyine dokunalım. Kâğıdın pürüzlü ya da pürüzsüz olma durumunu tekrar kontrol edip Tablo-2’ye not edelim.

İlk tabloda hangi maddeler pürüzlü, hangi maddeler pürüzsüzdür?



Cevap: Kâğıt pürüzsüz, tahta ise pürüzlüdür.

İkinci işaretlediğimiz tablo, ilk tablodan farklı mıdır? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: İkinci tabloda tahtanın yüzeyi zımparalanınca pürüzsüz oldu. Kalemle delik açılan kağıt pürüzlü hale geldi.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Aşağıdaki maddelerin pürüzlü ya da pürüzsüz olma durumunu tabloda işaretleyerek gösterelim.



Cevap:

3. sınıf fen bilimleri ders kitabı cevapları sayfa 91 sdr dikey yayınları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Etkinlik 3

Gerekli Malzemeler:



• Göz bandı
• Turşu
• Su
• Un
• Kolonya
• Limon
• Kalem

Nasıl Yapalım?

Arkadaşlarımızdan birinin gözlerini göz bandıyla bağlayalım.

• Arkadaşımızdan sırasıyla turşu, limon ve kolonyayı koklamasını, kokladığı şeyin ne olduğunu tahmin etmesini isteyelim.

• Daha sonra aynı işlemi un, kalem ve su için de yapalım. Arkadaşımızın tahminlerinin neler olduğunu defterimize yazalım.

Arkadaşımız, maddelerin ne olduğunu doğru tahmin edebildi mi? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: Arkadaşımız, kolonya, turşu, limonu kokusundan tanıdı. Kalem, un ve su kokusu az olduğu için anlamadı.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Varlıklar farklı renklerde olabileceği gibi aynı renklere de sahip olabilir. Örneğin; tuz, şeker ve un beyaz renktedir. Bu maddeleri renklerini kullanarak ayırt edebiliriz. Acaba aynı renk ve şekilde olan maddeleri nasıl ayırt edebiliriz?

Cevap: Aynı renk ve şekilde olan maddeleri, dokunarak, tadarak, koklayarak ayırt edebiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Bir çocuk, dolapta bulunan ilaçları şeker zannedip onların tadına bakmak istiyor. Çocuk, ilaçların tadına bakarsa bu durumun ona ne gibi zararlar verebileceğini tahmin edelim. Tahminlerimizi arkadaşlarımızla tartışalım. Böyle durumlarda almamız gereken güvenlik önlemlerini belirleyelim.

Cevap: Çocuk ilaçların tadına bakarsa dokunabilir ve rahatsızlanır. Böyle durumları engellemek için ilaçları evde ecza dolabına koymak gerekir. Ecza dolabı da çocukların erişemeyeceği yüksek bir yerde olmalıdır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Bireysel olarak veya gruplar hâlinde çalışırken almamız gereken güvenlik tedbirlerinin neler olduğunu araştıralım. Bunları nasıl uyguladığımızı anlatan bir sunum hazırlayarak arkadaşlarımıza sunalım.

Cevap:

Ne olduğunu bilmediğimiz kimyasal maddeleri koklamamalı ve tatmamalıyız. Bu maddelere dokunursak ellerimizi bol su ile yıkamalıyız.

Gözümüzün zarar görebileceği etkinliklerde, özel bir gözlük kullanmalıyız.

Bıçak ve keskin aletleri kullanırken dikkatli olmalıyız. Gerektiğinde bir büyüğümüzden yardım istemeliyiz.

Isı kaynaklarını kullanırken bir büyüğümüzden yardım istemeliyiz. Bu araçlara fazla yaklaşmamalıyız.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Sınıfımıza taş, tahta, pamuk, çiçek, su, sünger gibi farklı özellikte maddeler getirelim. Bunları duyu organlarımızla inceleyelim. Bu maddeleri; sertlik, yumuşaklık, esneklik, kırılganlık, renk, koku, tat, pürüzlü olma, pürüzsüz olma gibi özelliklerine göre aşağıdaki tabloda sınıflandıralım.

Cevap:

3. sınıf fen bilimleri ders kitabı cevapları sayfa 97 sdr dikey yayınları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Aşağıdaki bulmacada esneklik, sert, yumuşak, kırılgan, kokusuz, tat, pürüzlü, pürüzsüz, renksiz” kelimeleri yukarıdan aşağıya, soldan sağa doğru gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulalım. Bulmacada kalan harfleri “Mesajımız Var” bölümündeki kutucuklara sırayla yerleştirerek harflerin bize ne mesaj verdiğini belirleyelim.

Cevap:

3. sınıf fen bilimleri ders kitabı cevapları sayfa 98 sdr dikey yayınları

Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 86-87-88-89 MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


Yorum Bırakmak İster misiniz?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler

Ara


Neler Var?

forumdirilis.net bir eğitim sitesidir. Site içerisinde ilk ve orta öğretim konularının yanı sıra, öğrencilere faydalı olacak çeşitli bilgi ve makaleler de bulunmaktadır. Amacımız; öğrencilere doğru bir kaynak olabilmektir. Bu amaçla, tüm konu ve cevaplarımız işinde ehil kişiler tarafından hazırlanmaktadır.

Türkçe Ders Kitabı Cevapları sınıf sınıf hazırlanarak cevaplandırılmıştır. İlk ve orta öğretime ait Türkçe ders kitapları, yayınevleri isimlerine göre kategorileştirilerek, kolayca erişmenize olanak sağlamaktadır. En doğru Türkçe ders kitabı cevaplarını sitemizde bulabilirsiniz.

Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları 4, 5, 6, 7. sınıflar için hazırlanmıştır. Öğrencilerin lise öncesinde tarih, coğrafya, vatandaşlık ve toplum bilinci gibi konuları en doğru ve anlaşılır şekilde sitemizde bulabilirler.

Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları hem özel yayınevleri, hem de MEB yayınlarına ait ders kitapları içermektedir. Bu kitapların cevapları anlaşılır, açık bir dille hazırlanmıştır. Öğrencilerin kavram kargaşası yaşamamaları için özen gösterdik.

Matematik Ders Kitabı Cevapları anlatımlı, örnek problemleri içeren, sade şekilde hazırlanmıştır. Öğrencilerin zorlandıkları yerlerde bizlere soru sorarak ulaşmaları da mümkündür.

Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları ilkokul 2 ve 3. sınıfları içermektedir. Bu ders, öğrencilerin hayata hazırlanmalarında çok büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle bu dersin iyi anlatılması ve açıklanması gerekmektedir. Bizler de bunun farkında olarak kitap cevaplarını açıklayıcı şekilde tasarladık.

Trafik Güvenliği Ders Kitabı Cevapları sadece 4. sınıfta yer almaktadır. Öğrencilerin her gün trafikte uzun vakit geçirmeleri, onların bilinçli olmasını gerektirmektedir. Bu amaçla, bu derse ayrı bir önem vererek cevapları hazırladık.

İnsan Hakları, Yurttaşlık Ve Demokrasi Ders Kitabı Cevapları yine öğrencilerin anlayabileceği ve açık şekilde hazırlanarak sitemizde yerini almıştır.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Cevapları okul müfredatında olan kitaplara göre cevaplanarak öğrencilerin bilgilerine sunulmuştur.

forumdirilis.net sitesinde daha bir çok konuyu bulmanız mümkündür. Tek yapmanız gereken sitemizi ziyaret ederek kendi ders ve ilgi alanlarınıza göre aradığınız sorulara cevap bulmak olacaktır. Bizlere ulaşmak istediğiniz zaman, ya da sorularınız olduğu zaman, bizlere yorum kısmından yazarak ulaşabilirsiniz. Yorumlarınız ve sorularınız bizim için oldukça önemli ve değerlidir. Bizlerin eğitim konusunda gideceğimiz rotayı sizlerin bu önerileri, eleştirileri ve soruları yönlendirecektir.

Unutmayalım! bizler sizlere yardımcı olmak için varız. Sizlerin, anlamadığınız konuları anlatmak, cevapsız kalan sorularınızı cevaplamak için buradayız. Gayemiz sizlerin hayatta başarılı olmanız, Atatürk'ün dediği gibi "fikri hür vicdanı hür nesiller" olabilmenizdir.