15 Aralık 2024, 20:28 |
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 37-38-40-41-42 SDR Dikey Yayıncılık3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 37-38-39-40-41-42 SDR Dikey Yayınları soruları ve en doğru cevaplarını sizler için hazırladık. 2. Ünite: Beş Duyumuz: Duyu Organları ve Görevleri Cevaplarıİçindekiler
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkÇimlere uzanıp etrafı seyreden Kaan bu sırada en çok hangi duyu organını kullanmış olabilir? Cevap: Kaan en çok gözlerini ve kulaklarını kullanmıştır. Çünkü etrafı seyrederken gözlerini, etraftan gelen sesler için de kulaklarını kullanmıştır. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkOdamızda otururken cik cik diye bir ses duyduğumuzda pencerenin kenarında bir kuş olduğunu anlayabiliriz. Mutfakta hangi yemeğin piştiğini, odamıza gelen koku sayesinde tahmin edebiliriz. Vücudumuz, çevremizde olup biten bu ve benzeri olaylardan nasıl haberdar olur? Aşağıdaki resimleri inceleyelim. Bu resimlerde gösterilen olaylardan nasıl haberdar olduğumuzu düşünelim. Cevap: Vücudumuzda duyu organları vardır. Bunlar, göz, kulak, burun, dil ve derimizdir. Etrafta olup bitenleri, bu duyu organları sayesinde anlarız. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkDuyu organlarımızdan biri de burundur. Burun, koku almamızı sağlar. Ayrıca soluk alıp vermede görev yapar. Burnumuz sayesinde çiçekleri koklarız. Burun, vücuda alınan havanın temizlenip nemlendirilmesinde de görevlidir. Tarık, salata hazırlayarak annesine yardım etti. Sofraya oturduklarında salatanın tadına baktı. Bir de ne görsün! Salata tatlı olmuştu. Tarık, yan yana duran şeker ve tuz kavanozlarını karıştırıp salataya tuz yerine şeker attığını fark etti. Acaba Tarık, görüntüsü birbirine çok benzeyen tuz ve şekeri nasıl ayırt edebilirdi? Cevap: Tadına bakarak anlayabilirdi. Hangisinin şeker, hangisinin tuz olduğunu tadına bakarak bulabilirdi. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkBal yapmak için gezinirken yorulup bir çocuğun omzuna kondum. Çocuğun beni görmesi mümkün değildi. Ses de çıkarmamıştım ama nasıl olduysa çocuk beni fark edip yanından uzaklaştırdı. Oradan kalkıp kulağının üzerine kondum. Beni yine fark etti. Son olarak bacağının arkasına kondum ancak yine fark edince oradan uzaklaştım. O çocuk, beni görmediği ve duymadığı hâlde vücuduna konduğumu nasıl fark etti? Cevap: Derimiz bir duyu organımızdır. Bu nedenle derimizde olan bir farklılığı, ya da üzerimize konan bir sinek veya arıyı hissedebiliriz. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları SDR Dikey YayıncılıkDuyu organları arasında ilişki var mıdır? Bu sorunun yanıtını bulmak için aşağıdaki etkinliği yapalım. Etkinlik 1 Bil Bakalım! Gerekli Malzemeler: • Göz bandı Nasıl Yapalım? • Bir arkadaşımızın gözlerini göz bandı ile bağlayalım. Arkadaşımız, eline verdiğimiz cisimlerin ne olduğunu doğru tahmin edebildi mi? Cevap: Evet doğru tahmin etti. Deri sayesinde cisimlerin şeklini ve yapısını tahmin edebilir ve bilebiliriz. Arkadaşımızın gözü bağlı olmasaydı cisimlerin ne olduğunu hemen söyleyebilir miydi? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım. Cevap: Hemen bilebilirdi. Çünkü göz gördüğünü hemen bilebilir. Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları SDR Dikey Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
15.12.2024, 20:28 |
Malik Yönetici Mesaj Sayısı: 46 Konu Sayısı: 0 |
bugün bu etkinlik sayesinde oğlum duyu organlarının ne olduğunu öğrendi. Bunun dışında daha birçok şeyi dersler sayesinde öğreniyor ve bu beni mutlu ediyor |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |