21 Aralık 2024, 14:14 |
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 148-149-150-151-152-153 MEB Yayınları3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 148-149-150-151-152-153 MEB Yayınları soruları ve en doğru cevaplarını sizler için hazırladık. 3. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 148-149-150-151-152-153. Sayfa Cevaplarıİçindekiler
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları MEB YayınlarıAşağıdaki çocukların ifadelerini okuyunuz. Bunlara neden olabilecek durumları bulunuz. Çocukların adlarını renkli kutuların altına örnekteki gibi yazınız. Cevap: 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları MEB YayınlarıZeynep ve Cemil, ışık kaynakları ile ilgili bir bulmaca hazırlıyorlar. Bulmacadaki ışık kaynaklarını ve ışık kaynağı olmayan varlıkları bulunuz. Tablodaki ilgili bölümün altına yazınız. Kalan harfleri kutulara sıra ile yazarak doğal ışık kaynağı olan canlının adını bulunuz. Cevap: Doğal ışık kaynağı olan canlılara farklı örnekler yazınız. Cevap: Denizanası, Ateş böceği, deniz mantarı 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları MEB YayınlarıGörseli inceleyiniz. Görseldeki ses kaynaklarını yazınız. Cevap: Leylek, flüt, insanlar, köpek, kedi, mala ve boya fırçası. Çanakkale Zaferi’ni okulumuzun gösteri salonunda coşkuyla kutladık. Koro, Çanakkale türküsünü söyledi. Salondaki en arka koltukta oturmama rağmen türküyü çok rahat duyabildim. Bunun nedeni sizce nedir? Cevap: Koro sesinin şiddetin yüksek olmasından dolayı en arkadakiler bile duyabilmiştir. Görevli Fikret Bey, koridorun başından sonuna kadar elindeki zili çalarak yürüdü. Başta zilin sesini çok iyi duyuyorduk ancak daha sonra zilin sesini duymakta zorlandık. Bunun nedeni sizce nedir? Cevap: Ses kaynağı uzaklaştığı için sesi az duymaya başlanmıştır. Annem, ağabeyimin çalar saatini uyanır uyanmaz göremeyeceği bir yere bırakmıştır. Ağabeyim, çalar saatin yerini sizce nasıl bulmuştur? Cevap: Kulağımız sayesinde sesin geldiği yeri bulmuştur. Ses kaynağına yaklaşınca ses artar, uzaklaşınca ses azalır. Leyla ile Bora, ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi uygulama yaparak anlatmak istiyorlar. Ancak ne yapacaklarına karar veremediler. Onlara yardımcı olacak bir etkinlik tasarlayınız. Cevap: Bora cep telefonunun zil sesini açar ve Leyla’ya yakınında dinletir. Bora gittikçe uzaklaşır ve Leyla’nın sesi nasıl duyduğunu not almasını ister. Aynı etkinliği tersine yapar ve ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi anlarlar. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları MEB YayınlarıAşağıdaki ifadelerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız kutuyu boyayınız. Cevap: 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları MEB YayınlarıGörsellerdeki ses kaynaklarından hangilerinin çıkardığı ses insanlar tarafından işitilebilir? İşaretleyiniz. Verilen bilgilere göre horozları uygun renklere boyayınız. • Serdar, kırmızı renkli horozun sesini en iyi şekilde duyabilmektedir. Cevap: 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB YayınlarıAşağıdaki soruları ilgili görsellerin numaralarını yazarak cevaplayınız. Bir sorunun ilgili olduğu birden fazla görsel olabilir. Ses şiddetinin yüksek olduğu ortamlar hangileridir? Cevap: 1, 2, 4, 6, 8, 9 Ses şiddetinin düşük olduğu ortamlar hangileridir? Cevap: 3, 5, 7 Ses şiddetinin işitme kaybına neden olabileceği ortamlar hangileridir? Cevap: 4, 6, 8, 9 Hangi ortamlarda çalışan kişiler kulaklık kullanmalıdır? Cevap: 4, 9 Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 145-147 MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |