29 Kasım 2024, 17:54 |
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44 Cevapları İlke Yayınları2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44 Cevapları İlke Yayınlarıİçindekiler
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yavaş Dinleme Metni Cevapları İlke Yayınları2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38. Sayfa Cevapları İlke YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI Arkadaş edinirken nelere dikkat ediyorsunuz? Anlatınız. Cevap: Arkadaş edinirken dürüst, ılımlı, anlaşabileceğim, güler yüzlü ve samimi olmasına dikkat ediyorum. Öğretmeninizin aralıklarla duraklatacağı metni dikkatle dinleyiniz. Öğretmeninizin duraklattığı yerlerden sonra metindeki olayların nasıl geliştiği veya sonuçlandığı hakkında tahminde bulununuz. 1. ETKİNLİK Metinde sözü edilen hayvanlara ait görselleri boyayınız. Cevap: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 39. Sayfa Cevapları İlke Yayınları2. ETKİNLİK Metne göre noktalı yerlere uygun adları yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız. Cevap: Metindeki sümüklü böceğin adı Yavaş, Köpeğin adı Benekli, Kedinin adı Sarman, Farenin adı Hızlı. Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu ✓ ile işaretleyiniz. Aşağıdakilerden hangisi Yavaş’ın Benekli ’ye sorduğu sorulardan biri değildir? Cevap: Benimle arkadaş olur musun? () Aşağıdakilerden hangisi Sarman’ın Yavaş’a söylediği bir cümledir? Cevap: İzin verirsen biraz daha uyuyabilirim. (✓) Aşağıdakilerden hangisi Hızlı’nın Yavaş’a söylediği bir cümledir? Cevap: Anlaşılan sen hızlı yürüyen birisin. () 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 40. Sayfa Cevapları İlke Yayınları3. ETKİNLİK Yavaş’ın yerinde siz olsaydınız birlikte yürümek için Benekli ve Sarman’a neler söylerdiniz? Onları nasıl ikna ederdiniz? Anlatınız. Cevap: Benekliye istersen sen de yavaş yürüyebilirsin ve birlikte güzel vakit geçirebiliriz derdim. Sarman’a ise sürekli yatıyorsun her yerin tutulacak. Yürüyüş sana iyi gelir derdim. Yavaş ile Hızlı arkadaş olduktan sonra birlikte neler yapmış olabilirler? Tahminlerinizi kısaca aşağıya yazınız. Cevap: Yavaş ile Hızlı arkadaş olduktan sonra birlikte gezinmiş olabilirler. Yeni arkadaşlar edinmiş olabilirler. Aşağıdaki kutucuklara “arkadaşlık” kelimesinin size hatırlattığı kelimeleri yazınız. Arkadaşlarınızda olmasını isteyeceğiniz özelliklerin başındaki kutucuğu ✓ ile işaretleyiniz. Cevap: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 41. Sayfa Cevapları İlke Yayınları4. ETKİNLİK Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin anlamlarını düşününüz. Bunların yerlerine yazılabilecek aynı anlamdaki kelimeyi seçenekler arasından bulup başındaki kutucuğu ✓ ile işaretleyiniz. Cevap: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 42. Sayfa Cevapları İlke Yayınları5. ETKİNLİK Aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Açıklamalara uygun birer cümle de siz yazınız. Cevap: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 43. Sayfa Cevapları İlke Yayınları6. ETKİNLİK Bir sınıftaki öğrenciler, okullarında gördükleri duvar yazılarını incelemişler. Bu duvar yazılarından hareketle sınıf panosunu görseldeki gibi düzenlemişler. Panodaki yazıları inceleyip bu çalışma hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Cevap: Sınıf panosunda yer alan yazılar, insanların olması gerektiği özelliklerdir. Şayet bu panoda yazılanlar gibi olursak herkes mutlu, huzurlu olur. Siz de benzer bir çalışma yapınız. Yazacağınız yazılarda eğlenceli ifadelere, “gülmekten kırılmak” gibi deyimlere yer veriniz. Cevap: Televizyondaki çizgi filmi izlerken gülmekten kırıldım. Annemin yaptığı yemekler öyle güzel ki, parmaklarımı yedim. At bir anda rüzgar gibi yanımdan geçti. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44. Sayfa Cevapları İlke Yayınları7. ETKİNLİK Alfabemizdeki harfleri, sırasıyla numaralandırıp defterinize yazınız. Bu sıralamadan da yararlanarak aşağıdaki çocukların adlarını listeden bulup noktalı yerlere yazınız. Duygu Derya Aykut Azra Sinan Ömer Seray Sevgi Mete Cevap: |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |
Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2530
Arkadaşlarımızın farklı görüşleri olabilir. Birlikte anlaşarak güzel vakit geçirmek.