12 Ekim 2024, 19:55 |
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 69-71-72-73-74-75 İlke YayınlarıÇanakkale’de Metni Cevapları 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 69-70-71-72-73-74-75 İlke Yayınları cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin! Çanakkale’de Metni Cevaplarıİçindekiler
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 69. Sayfa Cevapları İlke YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI “Çanakkale Türküsü”nün öyküsü hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Çanakkale türküsünün hikayesi bir mektuptan kaynak almaktadır. Bu mektuptan Emrullah Nutku’nun “Çanakkale Şanlı Tarihine Bir Bakış” adlı kitabında bahsedilmektedir. Mektubun sahibi, kitabın yazarı Emrullah Nutku’nun kardeşi Seyfullah’tır. 1903 yılında doğan Seyfullah savaştan önceki dönemde Çanakkale Sultanisi adı verilen o dönemin lisesinde 1. sınıf öğrencisidir. Seyfullah’ın mektubu üzerinde 29 Eylül 1914 tarihi bulunmaktadır ve Çanakkale’den gönderdiği mektupta annesine seslenir. Sevgili Anneciğim, İki yıldır ayrı yaşadığımız bu hayat artık bitiyor. Sana ve aileme kavuşacağım için çok mutluyum. Okulumuz artık hastane olacağı için bizi İstanbul’daki okullara göndereceklermiş. Öğretmenlerimizin büyük kısmı da askere gidiyor, üst dönemlerdeki ağabeylerimiz ise gönüllü olarak askere gideceklermiş. Türkçe öğretmenimiz bugün sınıfa geldi ancak çok durmadı, o da bize veda etti. Giderken bize vakti geldiğinde vatana yapılan hizmetin okulda verilen hizmetten daha kutsal olduğunu söyledi. Babamın ve siz anneciğimin ellerinden öperim, kardeşlerime selam ederim. Oğlunuz Seyfullah. Çanakkale Şehitleri Anıtı’nı ve çevresini ziyaret ettiyseniz izlenimlerinizi arkadaşlarınıza anlatınız. Cevap: Çanakkale Şehitleri Anıtı ve çevresini gezmedim. Fakat televizyondan izlediğim kadarı ile biliyorum. Çok büyük bir şehitler anıtı var. Şehit mezarları ve o günlerden kalma siperler var. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 71. Sayfa Cevapları İlke Yayınları1. ETKİNLİK Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin harfleri karışık olarak verilmiştir. Gruplardaki harflerin oluşturduğu kelimeleri, aynı numaralı görsel ve tanımından hareketle belirleyip yazınız. Cevap: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 72. Sayfa Cevapları İlke Yayınları2. ETKİNLİK Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı yazarak tamamlayınız. Cevap: 3. ETKİNLİK Aşağıdaki görsellerin, metnin hangi bölümleriyle ilgili olduklarını yanlarına yazınız. Cevap: 4. ETKİNLİK Metnin konusunu aşağıya yazınız. Cevap: Mehmet Çavuş’un Çanakkale Savaşı’ndaki bir anısı. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 73. Sayfa Cevapları İlke Yayınları5. ETKİNLİK Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız. Mehmet Çavuş kimmiş? Cevap: Mehmet Çavuş, metindeki çocuğun dedesinin asker arkadaşıdır. Çocuk, Mehmet Çavuş’tan ne istemiş? Cevap: Mehmet Çavuş’tan savaş anılarından birini anlatmasını istemiş. Mehmet Çavuş, ne zaman gerçekleşen bir olayı anlatmış? Cevap: Çanakkale Savaşı’nda gerçekleşen bir olayı anlatmış. Mehmet Çavuş’un anlattığı olay nerede yaşanmış? Cevap: Mehmet Çavuş’un anlattığı olay, Çanakkale’de yaşanıyor. Karavanacı Ahmet’in yaşadığı tehlike neymiş? Cevap: Yemekleri dökmemek için savaş alanında yavaş yürümesi ve vurulma tehlikesi olması. Karavanacı Ahmet niçin yaşadığı tehlikeye aldırış etmemiş? Cevap: Oraya vatan hizmeti için geldiğini ve hiç korkmadığını söylemektedir. Metne göre Çanakkale Zaferi ve Kurtuluş Savaşı nasıl kazanılmış? Cevap: Çanakkale Zaferi ve Kurtuluş Savaşı, kahraman askerlerin fedakârlıkları ve vatan sevgisi ile kazanılmış. 6. ETKİNLİK Aşağıdaki kelimelerden zıt anlamlı olanların kutucuklarını aynı renge boyayınız. Aşağıdaki kelimelerden eş anlamlı olanların kutucuklarını aynı renge boyayınız. Cevap: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 74. Sayfa Cevapları İlke Yayınları7. ETKİNLİK “Türkü”, halk ezgileriyle bestelenmiş şiirdir. Çanakkale Türküsü’nü, aşağıdaki dizelere uygun olarak arkadaşlarınızla sınıfta seslendiriniz. ÇANAKKALE TÜRKÜSÜ Çanakkale içinde Çanakkale içinde bir dolu testi, 8. ETKİNLİK Sınıfa getirdiğiniz “Çanakkale Zaferi” ile ilgili şiirlerden en beğendiğinizi defterinize yazınız. Cevap: BİR YOLCUYA Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın Yazdığınız şiiri arkadaşlarınızla paylaşınız. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 75. Sayfa Cevapları İlke Yayınları9. ETKİNLİK Kartpostal, ön yüzünde görsel bulunan, arka yüzündeki ilgili kutucuğa pul yapıştırılarak zarf- sız olarak da postalanabilen karttır. Aşağıda ön ve arka yüzleri verilen kartpostalı inceleyiniz. Kartpostalın arka yüzünün nasıl kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Sevgili Ezgi Bu kartpostalı sana Çanakkale1 den yolluyorum. Çanakkale Şehitleri Anıtının da yer aldığı millî parkı senin de gezip görmeni isterim. Sevgiler… Cevap: Kartpostalın arkasını çevirince sağ tarafına postalayacağımız kişinin adı ve adresini yazıyoruz. Sol tarafına ise mesajımızı yazıyoruz. SONRAKİ METNE HAZIRLIK Atatürk’ün çocuklarla aynı karede yer aldığı fotoğrafları derleyerek sınıfa getiriniz. Cevap: Atatürk’ün çocuk sevgisiyle ilgili anılarını araştırıp okuyunuz. Cevap: Bir anıda, Atatürk, bir gün İstanbul’da bir çocuk parkında yürüyüş yaparken çocukların oyunlarına dalmış. O sırada, bir çocuğun düşüp ağladığını gören Atatürk, hemen yanına giderek onu teselli etmiş ve onunla bir süre oyun oynamış. Bu olay, Atatürk’ün çocuklara karşı ne kadar ilgili ve sevgi dolu olduğunu gösterir. Çocukların eğitimine ve mutluluğuna büyük önem verdiği için, her zaman onların yanında olmaya özen gösterirdi. Atatürk, “Çocuklar, geleceğimizin teminatıdır” diyerek, onların eğitimi ve gelişimi için pek çok reform gerçekleştirmiştir. Bu da onun çocuk sevgisini bir kez daha ortaya koymaktadır. Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68 İlke Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |