25 Eylül 2024, 10:56
can
Yönetici

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68 İlke Yayınları

Dedemin Anlattıkları Metni Cevapları 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68 İlke Yayınları cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin!


Dedemin Anlattıkları Metni Cevapları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 60. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Kurtuluş Savaşı ile ilgili görselleri yapıştırdığınız kartonu sınıf panosuna asınız. Arkadaşlarınız derlediğiniz görselleri incelerken hazırladığınız kısa konuşmayı gerçekleştiriniz.



Cevap: Kurtuluş Savaşı, Mustafa Kemal Atatürk’ün yaktığı, özgürlük meşalesinin tüm yurdu aydınlatmasıdır. Ülkemiz, düşmanlar tarafından işgal edilmiş durumdayken, Atatürk ve silah arkadaşlarının büyük azmi ve gayreti sayesinde düşmanların kovulması ile yurdumuz özgürlüğüne kavuşmuştur. Bu savaşta kadınlar, çocuklar, tüm insanlar seferber olmuş ve ellerinden gelen ne var ise vatanımız için mücadele etmişlerdir.

Kurtuluş Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Kurtuluş Savaşı ülkemizi işgal eden düşmanlardan kurtarmak için yapılan bir savaştır. Atatürk önderliğinde yapılan bu savaşa, tüm ulus olarak destek verdik. Ülkemizi düşmanlardan kurtardık ve cumhuriyeti ilan ettik. Böylece padişahlık kaldırıldı ve halk kendi kendini yönetmeye başladı. Bir çok devrim ve yenilikleri, Atatürk yaparak ülkemizi çağdaş hale getirdi.



2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 62. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu kelimeleri, verilen ipuçlarını dikkate alarak ilgili kutucuklara yazıp bulmacayı çözünüz.

Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 62. Sayfa Cevapları İlke Yayınları



Metinde geçen bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bularak öğreniniz.

Cevap:

Milli Bayram: Cumhuriyet Bayramı

Cumhuriyet: Milletin, egemenliği kendi elinde tuttuğu ve bunu belirli süreler için seçtiği milletvekilleri aracılığıyla kullandığı yönetim biçimi.



Anlamlarını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullanınız.

Cevap:

Milli bayramımızı coşkuyla kutladık.

Cumhuriyeti Atatürk ilan etti.



2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 63. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki açıklamaya göre metnin şahıs kadrosunun kimlerden oluştuğunu yazınız.

Cevap:  Duyşen, Ahmet Dede

3. ETKİNLİK



Metni ana hatlarıyla anlatınız. Olayları oluş sırasına göre anlatmaya dikkat ediniz.

Cevap: Ahmet dede torunu, Duyşen’e Türkiye Cumhuriyeti’nin nasıl kurulduğunu anlatıyordu. Yurdumuzun işgal edildiğini, ulusça bu işgale karşı çıktığımızı, Atatürk liderliğinde Kurtuluş Savaşı’nı başlattığımızı ve düşmanları yurdumuzdan kovduğumuzu anlattı. Türk halkı cumhuriyet yönetimi ile bir çok yeniliğe kavuştu. Bu nedenle böyle önemli günlere milli bayram dendiğini anlattı.

Metni anlattıktan sonra tablodaki sorularla kendinizi değerlendiriniz. “Evet.” cevabı için gülen yüz, “Hayır.” cevabı için üzgün yüz simgesini boyayınız.

Cevap: 



2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 63. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 64. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

4. ETKİNLİK

Metne uygun olarak aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız.

Cevap:



Metnin başlığı: Dedemin Anlattıkları

Konusu: Türkiye Cumhuriyet’inin nasıl kurulduğu

5. ETKİNLİK

Listedeki cümleleri, metinde anlatılan olayların oluş sırasına göre numaralanmış kutucuklardan uygun olana yazınız.



Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 64. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 65. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

6. ETKİNLİK

Ülkemiz için siz neler yapmayı düşünüyorsunuz? Bu konudaki düşüncelerinizi kısaca aşağıya yazınız.

Cevap: Ben çok çalışmak ve asker olmak istiyorum. Ülkemizi düşmanlardan korumak ve halkımızın güven içinde yaşamasını istiyorum.

7. ETKİNLİK

Metinde geçen listedeki kelimelerden uygun olanları, eş anlamlılarının üstüne yazınız.

Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 65. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 66. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

8. ETKİNLİK

Yukarıdaki kelime ve kelime gruplarını kullanarak başlığı verilen metni tamamlayınız.

Cevap: 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 66. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 67. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

9. ETKİNLİK

Satıra sığmayan kelimelerin nasıl bölünecekleriyle ilgili aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Doğru örnekler için gülen yüz, yanlış örnekler için somurtan yüz simgesini boyayınız.

Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 67. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

10. ETKİNLİK

Aşağıdaki örneği inceleyiniz. Her adımda yalnızca bir harf değiştirerek farklı bir kelime oluşturunuz. Oluşturduğunuz kelimeleri yazıp gruplardaki kelimeleri hızlı okuyunuz.

Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

“Çanakkale Türküsü”nün öyküsünü genel ağdan araştırınız. Türküyü, sözlerinin anlamına dikkat ederek dinleyiniz.

Cevap:
Çanakkale türküsünün hikayesi bir mektuptan kaynak almaktadır. Bu mektuptan Emrullah Nutku’nun “Çanakkale Şanlı Tarihine Bir Bakış” adlı kitabında bahsedilmektedir. Mektubun sahibi, kitabın yazarı Emrullah Nutku’nun kardeşi Seyfullah’tır. 1903 yılında doğan Seyfullah savaştan önceki dönemde Çanakkale Sultanisi adı verilen o dönemin lisesinde 1. sınıf öğrencisidir. Seyfullah’ın mektubu üzerinde 29 Eylül 1914 tarihi bulunmaktadır ve Çanakkale’den gönderdiği mektupta annesine seslenir.

Sevgili Anneciğim,

İki yıldır ayrı yaşadığımız bu hayat artık bitiyor. Sana ve aileme kavuşacağım için çok mutluyum.

Okulumuz artık hastane olacağı için bizi İstanbul’daki okullara göndereceklermiş. Öğretmenlerimizin büyük kısmı da askere gidiyor, üst dönemlerdeki ağabeylerimiz ise gönüllü olarak askere gideceklermiş. Türkçe öğretmenimiz bugün sınıfa geldi ancak çok durmadı, o da bize veda etti. Giderken bize vakti geldiğinde vatana yapılan hizmetin okulda verilen hizmetten daha kutsal olduğunu söyledi.
Kısa zaman önce sokaklardan askerler geçmeye başladı. “Çanakkale içinde Aynalı Çarşı, Anne ben gidiyom düşmana karşı” türküsünü söyleyerek yürüyorlar. Kimileri at sırtında kimileri develerle yol alıyorlar. Top arabaları ve mekkareler de onlara eşlik ediyor. Savaş çıkacağını söylediler. İngiliz ve Fransız gemilerinin boğazda dolaştığını duyduk. Gemiler buraları vuracakmış, ancak yakında İstanbul’a gideceğimiz için ben bunları göremeyeceğim. Oysa görmek isterdim. Sonunda size kavuşacağımı biliyorum.

Babamın ve siz anneciğimin ellerinden öperim, kardeşlerime selam ederim.

Oğlunuz Seyfullah.

Sınıfa, “Çanakkale Zaferi” ile ilgili şiirler getiriniz.

Cevap:

BİR YOLCUYA

Dur yolcu! bilmeden gelip bastığın
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın
Bir vatan kalbinin attığı yerdir.

Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda
Gördüğün bu tümsek, Anadolu’nda
İstiklal uğrunda, namus yolunda
Can veren Mehmet’in yattığı yerdir.

Bu tümsek, koparken büyük zelzele,
Son vatan parçası geçerken ele,
Mehmed’in düşmanı boğduğu sele
Mübarek kanının akıttığı yerdir.

Düşün ki, haşr olan kan, kemik eti
Yaptığı bu tümsek, amansız çetin
Bir harbin sonunda bütün milletin
Hürriyet zevkini tattığı yerdir.

-Necmettin Halil Onan

Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 51-53-54-55-56-57-58-59 İlke Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.