30 Ekim 2024, 14:14 |
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 132-134-135-136-137-138-139 İlke YayınlarıAtla Eşek Metni Cevapları 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınlarıİçindekiler
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136-137-138-139 İlke Yayınları cevapları ve soruları sizler için hazırladık. Atla Eşek Metni Cevapları2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 132. Sayfa Cevapları İlke YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMASI “Adil olmak” denince aklınıza gelenleri anlatınız. Cevap: Adil olmak denince, adaletli olmak, insanlara eşit davranmak, haksızlık etmemek gelmektedir. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 134. Sayfa Cevapları İlke Yayınları1. ETKİNLİK Görsellerden hareketle metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Kelime gruplarını, anlamlarıyla eşleştiriniz. Cevap: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 135. Sayfa Cevapları İlke Yayınları2. ETKİNLİK Metne göre aşağıdaki sorulan cevaplayınız. Eşek niçin yorgunluktan bitip tükenmiş? Cevap: Sırtında yükü olan eşek, uzun süren yolculuk nedeniyle yorgunluktan bitip tükenmiş. Eşek, ata ne diyerek yalvarmış? Cevap: “Yorgunluktan ayakta duracak dermanım kalmadı. Şimdi düşüp bayılacağım. Ne olur, şu yükümün birazını sen al.” diyerek yalvarmış. At, eşeğin yalvarışı karşısında ne yapmış? Cevap: At, eşeğin söylediklerini duymazlıktan gelmiş. Oralı bile olmamış. Eşek yığılıp kalınca sahibi ne yapmış? Cevap: Eşeğin yüklerini ata yüklemiş, bu da yetmez gibi eşeği de ata yüklemiş. At neden pişman olmuş? Cevap: Eşeğin yükünün birazını almadığı için, eşek yorgunluktan yığılıp kalmış be nedenle tüm yükleri sahibi ata yüklemiş. Bu nedenle pişman olmuş. 3. ETKİNLİK Metnin konusunu aşağıya yazınız. Cevap: Eşeğin tüm yükü taşımak zorunda kalması ve yorgunluktan yığılması sonucu sahibinin tük yükleri ve eşeği ata yüklemesi. Adaletsizlik konusu. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız. Cevap: Adalet 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 136. Sayfa Cevapları İlke Yayınları4. ETKİNLİK Metne göre aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız. Cevap: Hikâyedeki şahıs ve varlık kadrosu at, eşek ve onların sahibinden oluşmaktadır. Metindeki varlıkların yerinde olsaydınız siz nasıl davranırdınız? Aşağıya yazınız. Cevap: Atın yerinde olsaydım eşeğe yardım edip yükünün birazını alırdım. Eşeğin yerinde olsaydım atın sırtına binmezdim. Adamın yerinde olsam ata eşeğin yükünü dengelerdim. 5. ETKİNLİK Aşağıdaki metnin cümlelerinde geçen altı çizili kelimelerin zıt anlamlarını belirleyip noktalı yerlere yazınız. Adamın bir atıyla bir eşeği varmış. Uzun süren yolculuk sonunda eşekte hiç hâl kalmamış. Az sonra eşek yolun ortasına yığılıp kalmış. Taşıdığı yükün altında iki büklüm olmuş. Cevap: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 137. Sayfa Cevapları İlke Yayınları6. ETKİNLİK Aşağıdaki örneğe göre gruplardaki kelimeleri kullanarak oluşturacağınız cümleleri yazınız. Cevap: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 138. Sayfa Cevapları İlke Yayınları7. ETKİNLİK Aşağıdaki metni kelimeler ve cümleler arasına uygun boşluklar bırakarak yazınız. Yazarken uygun noktalama işaretlerini koymayı unutmayınız. Cevap: Zaman zaman içinde, kalbur saman içinde. Develer top oy narken eski hamam içinde. Hamamın tası kubbesi çok. Çarşıda bir kuzu gezer boynunda çanı yok. Ablama dedim: Alır mısın kuzuya bir çan? Ablam dedi: Hayhay! Para vereyim, parayı bir koşu al. 8. ETKİNLİK Aşağıya “yardımlaşma” ile ilgili bir şiir yazınız. Cevap: Yardımlaşma El ele verelim, dostlukla büyüyelim, Birimizin derdi, hepimizin derdi, 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 139. Sayfa Cevapları İlke Yayınları9. ETKİNLİK Aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Verilen kelimelerin tüm harflerini kullanarak oluşturacağınız anlamlı kelimeleri yazınız. Cevap: SONRAKİ METNE HAZIRLIK Sınıfa fabrika görselleri getiriniz. Cevap: Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |