4 Ocak 2025, 11:05
can
Yönetici

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 294-296-297-298-299-300. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 294-296-297-298-299-300 İlke Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık, inceleyin.

8. Tema Doğa ve Evren: “Minicik Bir Kutucuk: Tohum” Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları


2. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 294-296-297-298-299-300 Cevapları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 294. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMASI



“Tohumlar Fidana” şarkısını arkadaşlarınızla birlikte sınıfta seslendiriniz.

Cevap:

TOHUMLAR FİDANA 



Tohumlar fidana,
Fidanlar ağaca,
Ağaçlar ormana,
Dönmeli yurdumda.
Yuvadır kuşlara,
Örtüdür toprağa,
Can verir doğaya,
Ormanlar yurdumda.
Bir tek dal kırmadan,
Ormansız kalmadan,
Her insan bir fidan,
Dikmeli yurdumda.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 296. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

1. ETKİNLİK

Görsellerdeki bitkileri adlarıyla eşleştiriniz.

Cevap:



Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Anlamlarını defterinize yazınız.

bitki-ağaç-meyve-çiçek-yaprak-diken

Cevap:



Bitki: Bulunduğu yere kök vb. organlarıyla tutunan, çoğunlukla fotosentez sonucu yaşam için gerekli bileşenleri oluşturan, birçoğu spor veya tohum aracılığıyla döl vererek çoğalan bir veya çok yıllık, otsu, odunsu canlıların genel adı.

Ağaç: Meyve verebilen, gövdesi odun veya kereste olmaya elverişli bulunan ve uzun yıllar yaşayabilen bitki.

Meyve: Bitkilerde çiçeğin döllenmesinden sonra yumurtalığın gelişmesiyle oluşan tohumları taşıyan, genellikle yenebilen organ; yemiş.

Çiçek: Bir bitkinin, üreme organlarını taşıyan çoğu güzel kokulu, renkli bölümü.



Yaprak: Bitkilerde solunum, karbon özümlenmesi, terleme vb. olayların oluştuğu, çoğu klorofilli, yeşil ve türlü biçimdeki bölümler.

Diken: Bazı bitkilerin dal, yaprak, meyve kabuğu vb. bölümlerinde ve bazı hayvanların derisinde bulunan sert, ucu sivri ve batıcı çıkıntılardan her biri.

Aşağıda, metinde geçen bazı kelimeleri oluşturan heceler verilmiştir. Aynı renk kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu kelimeleri belirleyip alfabetik sırayla defterinize yazınız.

Cevap: 



Şeftali

Kozalak

Portakal

Kestane



Çekirdek

Domates


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 297. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. ETKİNLİK

Metnin konusunu aşağıya yazınız.



Cevap: Metnin konusu her bitkinin tohumunun çekirdeğinde olduğudur.

Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.

Cevap: Tohumdan Ağaca, Ağaçtan Tohuma

3. ETKİNLİK



Metne göre doğru olan açıklamaların başındaki kutucuğu ✓ ile işaretleyiniz.

Cevap:

(x) Büyük ya da küçük her bitkinin bir tohumu vardır.
() Fasulyenin tohumu yapraklarıdır.
(x) Şeftalinin tohumu çekirdeğidir.
() Kabuğu, cevizin tohumudur.
() Çam kozalağının kendisi tohumdur.
(x) Karahindibaların tüyleri tohumudur.
() Buğdayın tohumu başaklarıdır.
(x) Narın taneleri nar tohumudur.
() Domates büyük tohumlu bitkilerdendir.
(x) Bütün tohumların içinde bir bitki saklıdır.
(x) Bir bitkinin tüm özellikleri tohumu içinde kayıtlıdır.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 298. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki görseli inceleyip kiraz tohumunun meyveye dönüşme macerasını kısaca yazınız.

Cevap:

Kiraz çekirdekleri toprağa gömülür. Çekirdek çatlar ve filizlenir. Gittikçe büyüyen fidan ağaç haline gelir ve yaprakları çoğalır. Çiçek açar ve çiçeklerden meyveler oluşur.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 299. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Kırmızı renkli kelimelerin eş anlamlılarını, yeşil renkli kelimelerin zıt anlamlılarını yazarak bulmacayı çözünüz.

Cevap: 


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 300. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri yazım yanlışlarını düzelterek yeniden yazınız.

• ankara’dan konya’ya hızlı trenle gittim.

Cevap: Ankara’dan Konya’ya hızlı trenle gittim.

• Atatürk 19 mayıs’ta Samsun’a çıktı.

Cevap: Atatürk 19 Mayıs’ta Samsun’a çıktı

• Sınıfa öretmen girince hepimiz ayağa kalktık.

Cevap: Sınıfa öğretmen girince hepimiz ayağa kalktık.

• Çocuk parkında çok eylendiğini söylemiş.

Cevap: Çocuk parkında çok eğlendiğini söylemiş.

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri, kutucuklardaki soru eklerinden uygun olanı yazarak tamamlayınız.

Cevap:

Baban geldi mi?
Öğrenciler teneffüse çıktılar ?
Ailene tanıtır mısın?
Sen de bizimle geliyor musun?

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Geri dönüşümün ne olduğunu genel ağdan araştırınız. Evinizde geri dönüşüme katkıda bulunuluyor mu? Nasıl? Aile büyüklerinizden öğreniniz.

Cevap:

Geri dönüşüm, atık malzemelerin yeniden işlenerek, ham maddeye dönüştürülmesi veya farklı bir ürün haline getirilmesi sürecidir. Bu işlem, doğal kaynakları korumak, enerji tasarrufu sağlamak ve çevre kirliliğini azaltmak amacıyla yapılır. Geri dönüşüm, çeşitli materyallerin (kağıt, plastik, cam, metal, vb.) tekrar kullanılabilir hale getirilmesini sağlar.

Evimizde geri dönüşüme önem veriyoruz. Geri dönüşebilecek olan atıkları geri dönüşüm kutularına atıyoruz.


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.