1 Ocak 2025, 11:18 |
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 247-249-250-251-252-253. Sayfa Cevapları İlke Yayınları2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 247-249-250-251-252-253 İlke Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık, inceleyin. 7. Tema Çocuk Dünyası: “Pulculuk” Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları 2. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı 247-249-250-251-252-253. Sayfa Cevaplarıİçindekiler
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 247. Sayfa Cevapları İlke YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMASIBiriktirdiğiniz herhangi bir eşya (pul, magnet, kalem, eski para gibi) var mı? Bu eşyaları nasıl biriktirmeye başladığınız, neden biriktirdiğiniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Cevap: Ben magnet biriktiriyorum. Ailemle birlikte gittiğimiz yerlerden magnet alıyorum. Hem bana hatıra oluyor, hem de gezip gördüğüm yerleri anımsıyorum. Bu magnetleri ilk önce Datça’ya gittiğimizde almıştım. Ondan sonra her gittiğim yerden alıyorum. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 249. Sayfa Cevapları İlke Yayınları1. ETKİNLİKKoleksiyon” kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız. Cevap: Koleksiyon kelimesi bana biriktirme, hatıra, antika, değerli, pul, tablo, eski para gibi şeyleri hatırlatıyor. 2. ETKİNLİKMetinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz. pul-merak-dikkat-çaba-meslek-hobi-dürtü-bütçe Cevap: Pul: Posta parası karşılığı mektup zarfı, kartpostallara ve damga resmine karşılık kâğıtlara yapıştırılan, basılı küçük kâğıt parçası. Merak: Bir şeyi edinme, yapma, bir şeyle uğraşma isteği. Dikkat: Duygularla düşünceyi bir şey üzerinde toplama. Çaba: Herhangi bir işi yapmak için ortaya konan güç, zorlu, sürekli çalışma; gayret. Meslek: elli bir eğitim ile kazanılan, sistemli bilgi ve becerilere dayalı, insanlara yararlı mal üretmek, hizmet vermek ve karşılığında para kazanmak için yapılan, kuralları belirlenmiş iş. Hobi: Uğraşı Dürtü: Bedensel veya ruhsal dengenin değişmesi sonucu ortaya çıkan ve canlıyı türlü tepkilere sürükleyebilen içten gelen gerilim. Bütçe: Devletin, bir kuruluşun, bir aile veya bir kimsenin gelecekteki belirli bir süre için tasarladığı gelir ve giderlerinin tümü. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız. Cevap: Mektuba pul yapıştırıp postaya verdim. Resim sanatını hep merak etmişimdir. Dikkatimi izlediğim filme verdim. Çaba sarf ederek başarılı oldum. İleride hangi mesleği yapacağıma tam karar veremedim. Müzik dinlemek benim hobim. İçimden gelen dürtüler ile bugün başka bir yoldan yürüdüm. Kendi bütçemi ayarlamam gerekiyor. 3. ETKİNLİKAşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Çocuklar nelerin koleksiyonunu yapıyorlarmış? Cevap: Çocuklar, rozet, kitap ayracı, yaprak, oyuncak araba, bebek koleksiyonu yapıyorlarmış. Koleksiyonculuk nasıl başlarmış? Cevap: Bir şeye ilgi duymakla başlarmış. Koleksiyon yaparak nasıl biri olunurmuş? Cevap: Dikkatli, meraklı, araştıran ve biriktirdiklerine özen gösteren biri yaparmış. Pul koleksiyonu yapmak bize neler kazandırırmış? Cevap: Bir şeye ilgi duyma ve merak dürtümüzü diri tutarmış. Bizi dikkatli ve sabırlı olmaya yöneltir. Bizi sakinleştirir. Kendi çabamızla oluşturduğumuz bir şeyi saklama ve koruma konusunda bizi eğitir. Bütçe planlaması yapmamızı sağlar. Baktığımız şeyden zevk alma ve mutlu olmamıza yol açar. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 250. Sayfa Cevapları İlke Yayınları4. ETKİNLİKMetnin konusunu aşağıya yazınız. Cevap: Koleksiyon yapmanın insana faydaları ve kazandırdıkları. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız. Cevap: Koleksiyonun Faydaları 5. ETKİNLİKMetne göre doğru olan açıklamaların başındaki kutucuğu ✓ ile işaretleyiniz. Cevap: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 251. Sayfa Cevapları İlke Yayınları6. ETKİNLİKBir pul koleksiyoncusu, koleksiyonundaki bazı pulları ait olduğu ülkelere göre aşağıdaki gibi tanıtmıştır. Bu bilgilere göre aşağıda, hangi ülkeye ait pulun eşinin bulunmadığını belirleyiniz. Cevap: Hindistan pulu olan saray resimli pulun eşi yoktur. Bu pullarda, ülkeyi tanıtan görsellere yer verildiğini fark etmiş olmalısınız. Buna göre ülkemize ait pullarda hangi görsellere yer verilebileceği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Cevap: Peri bacaları, İstanbul Boğazı, Anıtkabir, Ayasofya Camii, İshak Paşa Sarayı, Kız Kulesi, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Pamukkale gibi görsellere yer verilebilir. Ülkemize ait bulduğunuz pulları sınıf panosuna asınız. Cevap: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 252. Sayfa Cevapları İlke Yayınları7. ETKİNLİKGörsellerdeki nesnelerden koleksiyonunu yapmak istediklerinizi işaretleyiniz. Neden koleksiyonunu yapmak için bu nesneleri tercih ettiğinizi arkadaşlarınıza açıklayınız. Cevap: Ben yaprak koleksiyonu yapmak isterim. Çünkü hem bitkileri daha iyi tanıma imkanı bulurum, hem de oldukça ekonomik bir hobi. 8. ETKİNLİKAşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız. sabırlı koleksiyonculuk nesne pahalı meraklı Cevap: Koleksiyonculuk bizi o konuda bilgi toplamaya iter. Koleksiyon yaparak daha meraklı, araştıran biri oluruz. Pul koleksiyonu yapmak bizi dikkatli ve sabırlı olmaya yöneltir. Pul koleksiyonu yapmak pahalı bir hobi değildir. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 253. Sayfa Cevapları İlke Yayınları9. ETKİNLİKAşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Cevap: • Koleksiyon yapıyor musun? • Benim düğme, eski para, kalem, pul ve peçete koleksiyonum var. • Ayy, peçete koleksiyonumun üzerine süt döküldü ! • Babam tespih, annem magnet, ablam deniz kabuğu biriktiriyor. 10. ETKİNLİKAşağıdaki cümlelerde geçen koyu yazılmış kelimelerin eş anlamlılarını örnekteki gibi ilgili kutucuklara yazınız. Cevap: SONRAKİ METNE HAZIRLIKEvde ailenizle birlikte oynadığınız bir oyunun kurallarını öğreniniz. Cevap: Evde ailemle birlikte isim, şehir oyunu oynuyoruz. İsim-Şehir oyunu, 2 veya daha fazla oyuncu ile oynanabilir. Oyuncular bir kağıt ve kalem alır. Kategoriler belirlenir. Kategoriler genellikle şu şekilde olur: İsim, Şehir, Hayvan, Bitki, Nesne veya dilediğiniz başka kategoriler olabilir. Her kategori için birer sütun açılır. Oyun sırasıyla bir harf belirlenir. Harf, oyunculardan birinin söylediği harf olabilir ya da rastgele seçilebilir. Örneğin, “A” harfi seçilebilir. Her oyuncu seçilen harf ile ilgili kategorilerde kelimeler bulmak için belirli bir süreye sahiptir (örneğin, 1 dakika). Her kategoride, belirlenen harf ile başlayan bir kelime yazılması gerekir. Örneğin, “A” harfi için: İsim: Ahmet Şehir: Ankara Hayvan: Aslan Bitki: Ağaç Nesne: Araba Süre bitiminde oyuncular sırasıyla yazdıkları kelimeleri okur. Aynı kelimeyi yazan oyuncular, o kelime için 5 puan alır. Eğer kelime doğruysa, her benzersiz kelime için puan verilir. Örneğin, sadece bir oyuncunun yazdığı kelime 10 puan alabilir. Oyunun sonunda oyuncular toplam puanlarını sayar ve en fazla puanı toplayan oyuncu kazanır. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |