6 Kasım 2023, 19:35
Yuri
Yönetici

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 46-47-48-49-50-51. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51 Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bayrağımızın Altında Metni Cevapları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 46. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. “Bayrak” sözcüğü size neleri çağrıştırıyor? Anlatınız.

Cevap: Bayrak bir ulusun bağımsızlığının simgesidir. Bayrağımızın göklerde dalgalanması bizim bağımsız bir millet olduğumuz anlamına gelir. Türk bayrağı kolay elde edilmemiştir. Şehitlerin kanıyla kırmızı rengini almış ay yıldızlı bayrağımız bizim çok önemli bir değerimizdir.

2. Özgürlük ne demektir? Özgür yaşamak neden önemlidir?



Cevap: Özgürlük, herhangi bir kısıtlamaya bağlı olmadan düşünme ve davranmadır.  Bir insan veya bir millet ancak özgür olursa kendi fikirlerini yaşatabilir. Özgür olmayan biri ancak başkalarının düşüncelerini yaşatmak için uğraşmak zorunda kalır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 48. Sayfa Cevapları

1. ETKİNLİK

Metinde geçen sözcüklerle ilgili etkinliği ipuçlarından yola çıkarak örnekteki gibi çözünüz. Sarı renkli kutucuktaki harfleri numara sırasına göre birleştirip gizli sözcüğü bulunuz.

Cevap:



kelimelerin anlamları

 

ŞİFRE: C U M H U R İ Y E T


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 49. Sayfa Cevapları

2. ETKİNLİK

“Bayrağımızın Altında” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.



1. Yazar, Hatice Nine’yi niçin unutamıyor olabilir?

Cevap: Salihli’deki diğer kadınların yurdu kaybetme endişesinin Hatice Nine’de olmamasını ve bunun nedenini öğrendiği için unutamıyor olabilir.

2. Hatice Nine “bayrak sevgisi” uğruna nelere katlanmıştır?

Cevap: Hatice Nine beş kez düşman bandırasından bizim bayrağa kaçmış, ancak düşman izin vermiyormuş.



3. Hatice Nine, bayrak sevgisini hangi sözleriyle dile getiriyor?

Cevap: “Bayrağımız nereden çıktıysa ben de oradan çıktım. Her gün buradan kaçıp size gelmek istiyordum. Her gün burada ölüverirsem, mezarım bandıra altında kalırsa diye çıldırıyordum.”

4. Hatice Nine için yaşamda önemli olan nedir?

Cevap: Öldüğü zaman cesedinin düşman bandırası altında kalmaması.



5. Okuduklarınızdan yola çıkarak “bayrak sevgisi” ile “güven duygusu” arasında nasıl bir ilişki kuruyorsunuz? Açıklayınız.

Cevap: Bayrak bağımsızlık demektir. Bağımsız bir millet kendini güvende hisseder. Çünkü kendi fikirleriyle hareket edebilir. Bayrağı özgürce dalgalanmayan milletler başka milletlerin fikirleriyle yaşamak zorundadır. Bu nedenle bayrağını seven biri aslında bağımsızlığı seviyor demektir.

6. Okuduğunuz metinden çıkardığınız sonuç nedir?

Cevap: İnsan kendi vatanında ölmeyi, başka vatanda yaşamaya tercih eder. Çünkü vatan toprağı ona toprakların en güzeli gibi gelir.



3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin hikâye haritasını çıkarınız.

Cevap:

  • Kahramanlar: Hatice Nine, anlatıcı (yazar).
  • Başkahramanın Kişilik Özellikleri: Vatan sevgisiyle dolu, bayrak için canını vermeye hazır, fedakar, kararlı.
  • Başkahramanın Fiziksel Özellikleri: Buruşuk yüzlü, siyah gözlü.
  • Olayın Geçtiği Yer: Salihli
  • Olayın Geçtiği Zaman: Kurtuluş Savaşı yılları
  • Olay: Anlatıcının Hatice Nine’yi huzurlu görüp ona evini sorması, Hatice Nine’nin bayrak için yaptıklarını ve kaçmayı başardığını anlatması.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 50. Sayfa Cevapları

4. ETKİNLİK

“Bayrağımızın Altında” adlı metinden “örneklendirme, benzetme ve karşılaştırma” cümlelerini bularak örnekteki gibi yazınız.

Cevap:



Birdenbire buruşuk yüzü üzerinden bir gözyaşı seli aktı. —–> Abartma 

Ne yangın ne facia ne zarar ve ziyan ne de işkencenin onca manası vardı—–> Örneklendirme

Ama kıymetli, esmer bir kösele gibi buruşuk yüzünde, ihtiyar siyah gözlerinde muradına ermiş bir ruhun huzuru ve olgunluğu vardı.—–> Benzetme

Bana öyle geldi ki bu zafer arasında bütün Salihli’deki kadınların kimi sevgili bir vücudu, hepsi yerini yurdunu hatta karnını doyurabilmek güvenini kaybettikleri için arada alınlarından uçan siyah endişe gölgesi Hatice Nine’de yoktu. —–> Karşılaştırma



5. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde geçen zarf-fiilleri (bağ-fiil) bulunuz. Zarf-fiillerin aldığı eki örnekteki gibi karşılarına yazınız.

Cevap:

Ortalık ağarıyor, hâlâ kadınlar gelip gidiyor. ———————————–> [ -ip ] Hâlâ birbirimizin boynuna sarılıp koklaşıyoruz. ——————————-> [ -ıp ] Yerini yurdunu kaybedince Hatice Nine endişelenmedi. ———————> [ -ince ] Evvelsi gün ümidi kesince bir tek oğlumu aldım, bizim bayrağa kaçtım. —> [ -ince ] Sürüne sürüne size kaçmaya karar verdim. ————————————> [ …-ne …-ne ] Her gün buradan kaçıp size gelmek istiyordum. ——————————> [ -ıp ] Oğlum, askerlerden bir eşek alarak beni buraya getirdi. ———————> [ -arak ] Giderken döndü ve sıkı sıkı bir daha boynuma sarıldı. ———————–> [ -ken ]

6. ETKİNLİK

“Bayrak bir milletin özgürlük alametidir. Düşmanının da olsa hürmet lazımdır.” (Mustafa Kemal ATATÜRK) sözünden anladıklarınızı ifade eden bir konuşma yapınız.

Cevap:



Bayrak bir ulusun bağımsızlığının sembolüdür. Bayrak için savaşlar yapılır. Bu nedenle bayrağımız bizim için çok önemlidir. Çünkü biliriz ki bayrağımız kırmızı rengini şehit kanıyla ıslanarak almıştır. Kolay kazanmadığımız bağımsızlığımız bayrağımız göklerde özgürce dalgalandığı sürece bizimdir. Biz nasıl bayrağımıza değer veriyorsak başka milletler de kendi bayraklarına aynı şekilde değer verir. Her bayrağın biz anlamı, bir oluşum macerası vardır. Bunun bilincinde olarak diğer ülke bayraklarına da saygı duymalıyız. Unutmamalıyız ki diğer bayraklara saygılı bir ulusun kendi bayrağına da saygı duyulur.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 51. Sayfa Cevapları

7. ETKİNLİK 

Aşağıdaki temalardan istediğinizi seçerek bir şiir yazınız. Şiirinize uygun bir başlık koyunuz.

Cevap:

Seçtiğim Tema: Bayrak

TÜRK BAYRAĞI

Zor savaşlar sona erdi,
Milletimiz düşmanı yendi,
Dalgalandırmak için seni,
Dalgalan ey Türk bayrağı!

Şehit kanı senin rengin,
Ay yıldız güzel desenin,
Göklerdir elbet yerin,
Dalgalan ey Türk bayrağı!

Sen oldukça biz de varız,
Bir bütünün parçasıyız,
Dalgalandıkça bağımsızız,
Dalgalan ey Türk bayrağı!


GELECEK DERSE HAZIRLIK

Atatürk’ün Türk dili üzerine yaptığı çalışmaları araştırınız.

Cevap:

Bazı çalışmalar maddeler halinde;

  • Arap alfabesinin eğitimde sıkıntılar yaşatması üzerine Latif alfabesinin kullanılmasına öncülük etti.
  • Dil çalışmalarının sürmesi için Türk Dil Kurumu’nu kurdu.
  • Geometri terimlerinin Türkçesinin yer aldığı “Geometri” kitabını yazdı.
  • Güneş Dil Teorisi’ni savundu. (Bu teori tüm dillerin Türkçe’den geldiğini savunur.)
  • Soyadı Kanunu ile insanların öz Türkçe soyadları edinmesini sağladı.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 46-47-48-49-50-51. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz.


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

06.10.2022, 21:49

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2505

Bu şiir’i yazan kimseye teşekkür etmek istiyorum. Çok güzel yazılmış.

16.10.2022, 22:43

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2505

Çok güzel yapılmış bu olmasa yapamazdım. Yapanların ellerine sağlık bayılarak okudum. Cevaplar açıklamalar hepsi harika olmuş.

20.10.2022, 20:20

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2505

Şiiri yazan her kimse onunla gurur duyorum ve içten tebrik ediyorum ve içten gurur duyuyorum sevgilerimle

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.