15 Eylül 2022, 18:23 |
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14-15. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14-15. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınlarıİçindekiler
Memleket İsterim Metni Cevapları5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 10. Sayfa CevaplarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI 1. Nasıl bir ülkede yaşamak istersiniz? CEVAP: Doğal güzellikleriyle göz kamaştıran, bolca temiz havası olan, trafiğin olmadığı sakin bir ülkede yaşamak isterim. 2. Mutlu yaşamak için kişilerle ilişkilerimizde nelere dikkat etmeliyiz? Söyleyiniz. CEVAP: Mutlu yaşamak için başkalarına karşı saygılı olmamız, onları dinlememiz gerekmektedir. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 11. Sayfa Cevapları1. ETKİNLİK a) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Çocukların kullandıkları kelimeleri günlük hayatta ne zaman kullanıyorsunuz? Yazınız. Günaydın: Sabahları kullanıyorum. Merhaba: Günün her saati insanları selamlamak için kullanıyorum. İyi Günler: Günün her vakti, genellikle gündüz insanlarla vedalaşırken kullanıyorum. b) Günlük hayatta insanlarla iletişim kurarken hangi kelimeleri ya da sözleri kullanırsınız? Aşağıya yazınız. CEVAP: “Merhaba, nasılsın, görüşmeyeli neler yaptın, kendine iyi bak.” gibi sözleri kullanırım. 2. ETKİNLİK Aşağıda anlamları verilen kelimeleri bularak bulmacaya yerleştiriniz. 1) Hoşnutsuzluk belirten söz veya yazı, sızlanma, yakınma. –> şikayet 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 12. Sayfa Cevapları3. ETKİNLİK Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız. 1) Şairin istediği memleketin doğası nasıldır? CEVAP: Gök mavi, dal yeşil, tarla sarıdır ve kuşlar ve çiçekler bulunur. 2) Şairin hayalindeki memlekette insan ilişkileri nasıldır? Açıklayınız. CEVAP: Şairin hayalinde insanlar birbirleriyle geçinmektedir. 3) Şiirde geçen“Kardeş kavgası bir nihayet olsun.” sözünden ne anlıyorsunuz? CEVAP: Bir arada yaşayan insanların kavgayı bırakıp anlaşmaları gerekmektedir. 4) Şairin isteklerine katılıyor musunuz? Neden? CEVAP: Katılıyorum. Çünkü şairin anlattığı gibi bir ülkede herkes çok mutlu olur. 4. ETKİNLİK Okuduğunuz şiiri beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle açıklayınız. Beğendiğiniz dizelere örnek veriniz. CEVAP: Şiiri beğendim. “Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun” sözü en sevdiğim dize oldu. Şair insanların güzel bir ülkede yaşama daha çok bağlanacaklarını anlatmak istemiş. 5. ETKİNLİK Aşağıdaki boşlukları okuduğunuz şiire göre doldurunuz. Şiirin konusu: Memleket hayali Şiirin ana duygusu: Güzel bir ülkede yaşamak da güzel olur. 6. ETKİNLİK Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri okuduğunuz şiire göre tamamlayınız. a) Başlık ve içerik bence ………………uyumlu olmuş………………… b) Ben olsaydım şiirin başlığını ………İstek………. koyardım. Çünkü …..şiirde yazara ait bir istek anlatılıyor…………… 7. ETKİNLİK Ülkesinde barış ve huzur olan insanların yaşantılarıyla ilgili duygu, düşünce ve izlenimlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. CEVAP: Ülkesinde barış ve huzur olan insanlar hiçbir zaman boş kaygılara kapılmazlar. Her zaman düzenli bir yaşam sürebilme şansları olur. Bu nedenle çalışıp üretmekten de eğlenmekten de hoşlanırlar. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 13. Sayfa Cevapları8. ETKİNLİK Okuduğunuz metinle ilgili olan görselleri işaretleyiniz. 9. ETKİNLİK “Memleket İsterim” şiirinden alınan dizeleri okuyunuz ve soruları cevaplayınız. Memleket isterim, a) Bu dizelerde kırmızı renkle yazılan kelimelerin anlamlarını aşağıya yazınız. Zengin: Parası, malı çok olan, varlıklı, varsıl, variyetli, fakir, yoksul karşıtı. Kış: Sonbaharla ilkbahar arasındaki soğuk mevsim. Memleket: Bir kimsenin doğup büyüdüğü yer, şehir, yurt. Sevmek: Sevgi ve bağlılık duymak. b) Bu kelimeler, aklınıza gelen ilk anlamı ile mi kullanılmıştır? Açıklayınız. CEVAP: Zengin, kış ve sevmek kelimeleri ilk anlamı ile kullanılmıştır. Memleket kelimesi ise bir insanın doğduğu yer anlamında değil; kişinin gönülden sevip bağlandığı ülkesi, vatanı anlamında kullanılmıştır. c) “Yaşamak, gün” kelimelerini gerçek anlam içerecek şekilde birer cümlede kullanınız. Cümlelerinizi aşağıya yazınız. CEVAP: Yaşamak: Bundan sonra tekerlekli sandalye ile yaşayacak. Gün: Gün batmadan eve gitmeliyim. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 14. Sayfa Cevapları10. ETKİNLİK a) Şiirde abartılı bulduğunuz dizeleri aşağıya yazınız. CEVAP: “Ne başta dert, ne gönülde hasret olsun.” ve “Olursa bir şikayet ölümden olsun.” b) Bu dizeleri niçin abartılı buldunuz? Açıklayınız. CEVAP: “Ne başta dert, ne gönülde hasret olsun.” –> İnsanın bir derdi olmadığı sürece hiçbir şey düşünemez olur ve hayattan kopar. İnsan duygulu bir varlıktır. Hiçbir şey hissetmeyen biri olmak istemezdim. “Olursa bir şikayet ölümden olsun.” –> Bir kişinin tek şikayeti ölüm olmamalıdır. İnsan yaşamda bazı sıkıntılar ile karşılaşmalıdır. Böylece çalışıp kendini geliştirebilir. 11. ETKİNLİK a) “Memleket İsterim” şiirinden alınan dizeyi okuyunuz. Bu dizede nokta nerede ve niçin kullanılmıştır? Yazınız. Kuşların, çiceklerin diyarı olsun. CEVAP: Burada nokta birbiriyle aynı görevde olan iki sözcüğü ayırmak için kullanılmıştır. b) Aşağıda noktanın kullanım alanları ve bunlara örnek cümleler verilmiştir. Noktanın kullanım alanlarıyla örnek cümleleri eşleştiriniz.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 15. Sayfa Cevapları 12. ETKİNLİK “Barış içinde yaşamak” konulu bir olay yazısı yazınız. Yazınıza başlamadan önce aşağıda verilen hikâye haritasını doldurunuz. Olay: Ali ve Serkan’ın bir arkadaşlarıyla birlikte futbol maçı izlemesi KAVGASIZ FUTBOL Ali ile Serkan çok yakın arkadaştı. Her konuda anlaşırlardı. Ancak anlaşamadıkları tek bir konu vardı: futbol. Ali Fenerbahçeli, Serkan ile Galatasaraylıydı. “Hangi takım daha güçlü?” diye tartışmaya tutuşur, konunun sonunu bir türlü getiremezlerdi. Türkiye-Almanya maçı oynanacağı gün Ali ve Serkan milli formalarını giyerek bir arkadaşlarının evine maçı izlemeye gittiler. Arkadaşlarının Alman bir arkadaşı da oradaydı ve hep birlikte maçı izlediler. O gün Alman olan kişi Almanya her gol attığında Türkiye takımının oyuncularının kötü oynanışından bahsetti. Ali ve Serkan ise birlikte kendi takımlarını savundular. Öyle ki Ali Galatasaraylı futbolcuları, Serkan ise Fenerbahçeli futbolcuları öve öve bitiremedi. Beraberlik ile sona eren maçtan sonra Ali ve Serkan mutlu biçimde oradan ayrıldı. Hep kavga ederek izledikleri futbolu birbirlerini anlayarak, dinleyerek izlemişlerdi. Böylesinin daha zevkli olduğunu fark ettiler ve bundan sonra tartışarak değil, fikirlerini paylaşarak maç izlediler. BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK Sınıfta canlandırmak üzere arkadaşınızla bir telefon konuşması örneği hazırlayınız. Dersten önce arkadaşınızla prova yapmayı unutmayınız. A: Alo? 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14-15 Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz.
|
26 Eylül 2022, 19:32 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3771 |
Her zaman faydalanabilirim. Güzel ve açıklayıcı bilgiler var. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |