16 Şubat 2025, 12:39 |
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-185-186-187-188-189-190 Cevapları Özgün Yayınları7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 184-185-186-187-188-189-190. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. 6. Tema Milli Kültürümüz: “İnşallah” Dinleme Metni Etkinlik Cevapları 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 7. Sınıf Özgün Yayınları Türkçe Ders Kitabı 184-185-186-187-188-189-190. Sayfa Cevapları (İnşallah Dinleme Metni)İçindekiler
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 184. Sayfa Cevapları Özgün YayınlarıHazırlık Çalışmaları “Gelecek Derse Hazırlık” kapsamında oluşturduğunuz sloganı arkadaşlarınıza okuyunuz ve onlardan, sloganınızı hangi fıkradan yola çıkarak yazdığınızı tahmin etmelerini isteyiniz. Doğru tahminde bulunulmazsa fıkranızı arkadaşlarınıza anlatınız. Cevap: Slogan: İmkansızlıkları başarmak için ümitsiz olmayın. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 185. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları1. Etkinlik Metni dinlerken aşağıdaki tablonun ilgili bölümlerine metnin hikâye unsurlarını yazınız. Cevap: 2. Etkinlik Aşağıdaki fıkrayı okuyunuz ve 1. etkinlikte yer alan tablonun ilgili bölümlerini bu fıkraya göre doldurunuz. Cevap: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 186. Sayfa Cevapları Özgün YayınlarıDinlediğiniz ve okuduğunuz metinler arasındaki olay, kahraman, zaman, mekân ortaklıkları ile farklılıklarına dikkat çekiniz. Karşılaştırmayı yaparken tabloyu kullanınız. Cevap: Olay: İki metinde de Hoca ormana gider. İki metinde de Hoca’nın zorlanması söz konusudur. İki metinde de Hoca ders alır. 3. Etkinlik Çizgi roman şeklinde verilen fıkradaki rolleri paylaşarak metni sınıfınızda canlandırınız. Canlandırmanızda hazırladığınız maskeleri kullanınız. Cevap: Bu etkinliği sınıfta yapmalısınız. 4. Etkinlik Dinlediğiniz metinde Nasrettin Hoca evine çok geç dönebilmiş ve üstelik eşeğini de kaybetmiştir. Nasrettin Hoca’yla karşılaşsanız bu durumda ona neler söylemek isterdiniz? İşaretleyiniz. Cevap: 5. Etkinlik Nasrettin Hoca’nın fıkraları sahip olmamız gereken erdemleri fısıldar kulağımıza. Ayrıca hayata dair dersler de verir. Nasrettin Hoca’nın fıkraları bize ilk olarak her işin bir hikmeti olduğunu öğretir. Çeşmenin kurnasındaki tıkacı zar zor çıkarıp sonra da ıslandığında “Tevekkeli, ağzını böyle tıkamışlar.” diyerek bize her işin gizli bir sebebi olduğunu söylemez mi? Örneğin ümitli olmayı öğretir Hoca bize. “Hoca, göl hiç maya tutar mı?” sorusuna verdiği cevapla en kötü anlarda bile umuda sarılmamız gerektiğini fısıldar. Özellikle “Parayı veren düdüğü çalar.” adlı fıkrası, herhangi bir konuda başarılı olmanın emeğe ve alın terine bağlı olduğunu göstermesi bakımından önemli değil midir? Oysaki biz onun fıkralarını çoğu zaman sadece gülmece unsuru olarak algılıyoruz. Son olarak Hoca’nın “Bilenler, bilmeyenlere öğretsin.” sözünü örnek vermek istiyorum. Bu söz, eğitimin temel dinamiklerinden başka bir deyişle yapı taşların-1 dan biri değil de nedir? Yukarıdaki paragrafta kullanılan geçiş ve bağlantı ifadelerini bulup altlarını çiziniz. Bu ifadelerin metnin anlamına olan katkılarını açıklayınız. Cevap: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 187. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları6. Etkinlik Aşağıdaki cümlelerde yer alan ek-fiillerin hangi kipin üzerine geldiğini bulunuz ve örnekteki gibi ifade ediniz. Cevap: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 188. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları7. Etkinlik Osmanlı devrinde şenliklerde gösteri yapan sanatçılardan bazıları şunlardı: Kılıçlarla gösteri yapanlara şemşirbâz denirdi. Şemşirbâzların arasında kılıçların keskin kenarları sırtlarına gelecek şekilde kılıçlara yatanlar, kılıçların üzerinde yürüyenler vardı. Tasbâz ise taslarla gösteri yapanlar hakkında kullanılan bir tabirdi. Kâsebâzlar, kâseleri uzun sopaların ucuna takıp döndürerek havaya atan ve kırmadan tekrardan yakalayan kişilerdi. Cambazlar; ip üzerinde bağdaş kurma, minareler arasına gerili iplerle hüner gösterme, ayağında bıçaklarla ipte yürüme, sırtına insan ya da hayvan alarak ipte yürüme, ip üzerinde çeşitli aletler vasıtasıyla numaralar yapma, ip üzerine kazan koyarak içine girme gibi hayranlık ve korku uyandıran gösteriler yapan kimselerdi. Osmanlı devrinde tehlikeli jimnastik hareketleri yapan akrobatlar da vardı. Sürahibâzlar, sürahiler ile heyecan verici gösteriler yaparlardı. Perde arkasından gölge oyunu oynatan kimselere hayalbâz denirdi. Karagöz ve kukla oyunları hayalbâzların oynattığı oyunlar arasında yer alırdı. Yukarıda Osmanlı Dönemi’ndeki bir şenliğin minyatürü yer almaktadır. Bu minyatürde paragrafta anlatılan sanat dallarından hangilerinin resmedildiğini aşağıya yazınız. Cevap: Cevap: Şemşirbaz, Sürahibaz, Akrobatlar, Tasbaz, Kasebaz sanat ddalları vardır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 189. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları8. Etkinlik Aşağıda bir metnin gelişme bölümü verilmiştir. Giriş ve sonuç bölümlerini ekleyerek metni tamamlayınız. Metne uygun bir başlık koymayı unutmayınız. Cevap: İmam Ebu Yusuf, bir kasabaya kadı olarak tayin edilmiş bilgili, görgülü ve herkesin takdir ettiği bir insandı. İnsanları ilmi ile aydınlatıyor, adaleti ile herkesin takdirini topluyordu. İmam Ebu Yusuf kadı iken bir adam onu ziyaret ederek ona bir meselesi olduğunu söyler ve bir sual sorar. İmam’dan “Bilmiyorum.” cevabını alınca adam hiddetlenir ve — Bak kardeşim, bize bildiğimiz şeyler için ücret veriyorlar. Eğer bilmediklerimiz için de ücret alsaydık devletin hazinesi buna yetmezdi, diye karşılık verir. “Bildiğim tek şey, hiçbir şey bilmediğim.” diyen Sokrates de Ebu Yusuf gibi bilgisi ile şımarmayanlardan. Zaten “Ben artık oldum.” deselerdi birer ilim güneşi olamazlardı. Bu olaydan sonra insanların kadıya bakışı değişmişti. Bu bakış olumsuz değil olumlu bir bakış idi. Çünkü insanların her şeyi bilmesi imkansızdı. Üstelik kadı olduğu için ve doğru sözlü olduğu için insanların güveni daha da fazla artmıştı. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 190. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları9. Etkinlik Aşağıdaki alana 8. etkinlikte tamamladığınız metnin anahtar kavramlarından yola çıkarak bir kelime etkinliği (bulmaca, eşleştrime, kelimeyi verip anlamını tahmin etme…) tasarlayınız. Sıra arkadaşlarınızdan etkinliği çözmesini isteyiniz. Cevap: Bulmaca:
Yazdığınız bu metinle ilgili üç soru hazırlayınız. Sıra arkadaşınızdan soruları cevaplamasını isteyiniz. Cevap: 1. Soru: İmam Ebu Yusuf hangi görevde iken biri yanına gelmiştir? Cevap: Kadı 2. Soru: Adam Ebu Yusuf’a neden sitem etmiştir? Cevap: İmamdan, sorduğu soruya “Bilmiyorum” cevabını alması nedeni ile. 3. Soru: Bu olaydan sonra insanların kadıya olan güvenlerinde bir değişiklik olmuş mudur? Cevap: Güvenleri daha da fazla artmıştır. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |