22 Ocak 2025, 13:09
Mehmet Akif
Yönetici

3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı 291-292-293-294-295-296. Sayfa Cevapları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 291-292-293-294-295-296 İlke Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. İnceleyin!

8. Tema: Doğa ve Evren “Bitkiler Erozyona Karşı” Dinleme Metni Etkinlik Cevapları 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 291-292-293-294-295-296. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 291. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

“Erozyon”un ne olduğunu arkadaşlarınıza anlatınız.



Cevap:

Erozyon, yer yüzeyindeki toprağın, su, rüzgar veya diğer doğal etkenler tarafından aşındırılması ve taşınmasıdır. Bu süreç, toprağın kaybolmasına ve verimsizleşmesine yol açabilir.

Kısaca: Erozyon, toprakların su veya rüzgar nedeniyle yerinden hareket etmesidir.



Örneğin, yağmur yağdığında su toprağı sürükleyebilir, ya da rüzgar uzun süreli etkiyle kumları taşır. Bu da tarım için önemli sorunlar yaratabilir.

Görsellerini inceleyip dinleyeceğiniz metnin türünü ve içeriğini tahmin ediniz.

Cevap: Bitkilerin ve ağaçların erozyona karşı önemi anlatılıyor olabilir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 292. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

1. ETKİNLİK

Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.



Cevap:

Erozyon: Erozyon, yer yüzeyindeki toprağın, su, rüzgar veya diğer doğal etkenler tarafından aşındırılması ve taşınmasıdır.

Kök: Bitkileri toprağa bağlayan, topraktaki besi maddelerini emmesine yarayan klorofilsiz bölüm.

Arazi: Yeryüzü parçası; yerey, toprak:



Baraj: Suyu toplama, sulama ve elektrik üretme amacıyla akarsu üzerine yapılan bent.

Bitki: Bulunduğu yere kök vb. organlarıyla tutunan, çoğunlukla fotosentez sonucu yaşam için gerekli bileşenleri oluşturan, birçoğu spor veya tohum aracılığıyla döl vererek çoğalan bir veya çok yıllık, otsu, odunsu canlıların genel adı.

Verimli: Verimi iyi ve bol olan

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.



Küçük solucanın neden Doğa’yla sohbet edecek zamanı yoktu?

Cevap: Toprakları korumak için arkadaşlarına yardım etmesi gerektiği için Doğa’yla sohbet edecek zamanı yoktu.

Doğa, Şenşakrak’a ne sordu?

Cevap: Doğa hiç bir şey anlamamıştı ve “Topraklarımız korumak mı?” diye sordu.



Solucan, bitkilerin ve ağaçların köklerini nasıl geliştirir?

Cevap: Solucanın toprakta açtığı hava ve su kanalları sayesinde bitkilerin ağaçların kökleri gelişiyordu.

Solucan topraklarımızı nasıl korur?

Cevap: Solucan topraklarda açtığı delikler sayesinde bitkilerin ve ağaçların köklerinin daha fazla gelişmesini sağlar ve kökler toprağa daha fazla tutunarak erozyon olmasını engelleyerek toprakları korur.



Doğa, erozyon konusunda en iyi bilgiyi kimden alır?

Cevap: İlk önce Şenşakrak’tan daha sonra Güleç Meşe Ağacı’ndan alıyor.

Erozyonu nasıl önleyebiliriz?

Cevap: Bitkileri korursak erozyonu da önleyebiliriz.



Bitkilerin yararları nelerdir?

Cevap: Havayı temizlerler, toprağı korurlar. Sel oluşumunu engeller, sel sularının hızını azaltıyor. Su kaynaklarını koruyorlar.

Güleç Meşe, çocukların ne yapmalarını istedi?

Cevap: Yalnız bırakmamalarını, bitkileri ve ormanları korumalarını istiyor.




3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 293. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

3. ETKİNLİK

Metne göre aşağıdaki açıklamaların doğru mu, yanlış mı olduğunu belirleyiniz. Doğru olan açıklamaların başına “D”, yanlış olan açıklamaların başına “Y” yazınız.

Cevap:

1. (D) Solucanlar, toprakta açtıkları hava ve su kanalları sayesinde bitkilerin köklerini güçlendirirler.
2. (D) Bitkiler kökleriyle toprağı tutar.
3. (D) Bitkiler olmazsa toprak yağmurlarla, rüzgârlarla savrulup gider.
4. (Y) Ağaç deyince ilk akla gelenler sel ve erozyondur.
5. (Y) Ağaçlar, dünyanın karaciğerleri gibidir.
6. (D) Ağaçlar havayı temizler, çevreyi güzelleştirir.
7. (Y) Ağaçlar havadaki oksijenin azalmasını sağlar.
8. (D) Özellikle eğimli arazilerde yağmur ve kar suları toprağı sürükleyip götürür.
9. (D) Bitkilerin kökleri suları emer, böylece sel olmaz.
10. (Y) Ormanlar, sel sularının hızını artırır.
11. (D) Ormanları koruyarak selden ve erozyondan korunabiliriz.

4. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Cevap:

Metnin konusu: Erozyon

Metnin ana fikri: Erozyondan korunmak için bitki ve ağaçları korumalıyız.

Metni ana hatlarıyla anlatınız.

Cevap: Doğa, Şenşakrak ile konuşur ve Şenşakrak fazla vakti olmadığını toprağı korumak için arkadaşları ile çalışması gerektiğini söyler ve toprağa girer. Doğa, toprağı nasıl koruduklarını sorunca, Şenşakrak toprakta açtıkları hava ve su kanalları sayesinde bitkileri köklerinin gelişmesine katkı sağladıklarını, böylece toprağa daha fazla tutunduklarını ve erozyonu önlediklerini anlatır. Daha sonra Güleç Meşe ağacının yanına giderler ve Meşe Ağacı erozyonu güzelce anlatır. Toprağı korumak için ormanı korumamız gerektiğini anlatır.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 294. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

5. ETKİNLİK

Ormanları korumak ve zenginleştirmek için neler yapabileceğiniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap: Bilinçsiz ağaç kesimlerinin önüne geçmek gerekir. İnsanları bu konuda bilgilendirmek ve eğitmek gerekir. Ağaç dikme kampanyaları yapılabilir. Orman yangınlarını engellemek için yasal düzenlemeler yapılabilir.

Aşağıdaki broşürü inceleyiniz. Siz de arkadaşlarınızla birlikte ormanların yararlarıyla ilgili broşür ve afişler tasarlayıp hazırlayınız. Hazırlayacağınız broşür ve afişleri okulunuzdaki uygun yerlere asınız.

Orman yangınlarının çok azının doğal nedenlerden (yıldırım düşmesi gibi), çoğunun ise tedbirsizlik veya kasıt gibi insan kaynaklı nedenlerden çıktığı bilinmektedir.
İnsan kaynaklı orman yangınlarına;
• Ormana sönmemiş madde atılması,
• Ormana şişe ve cam kırıkları atılması,
• Ormanın izin verilmeyen yerlerinde piknik yapılması, ateş yakılması ve ateş tam olarak söndürülmeden piknik yapılan alanın terk edilmesi,
• Anız yakılması,
• Çocukların ateşle oynamaları,
• Orman yakınlarındaki çöplerin yakılarak imha edilmesi,
• Arıcılık faaliyetleri kapsamında ormanlara yerleştirilen arı kovanlarının tütsülenmesi esnasında kuru otlara kıvılcım sıçraması,
• Havai fişek gösterilerinin yapılması,
• Yol yapımı esnasında kullanılan patlayıcı maddelerin otları tutuşturması,
• Enerji nakil hatlarının kopması neden olabilir.
Geleceğimizin kararmaması için orman yangınlarına karşı duyarlı olalım. Orman içi ve yakınlarındaki duman ve ateş belirtilerini fark ettiğimizde hemen 112 Acil Çağrı Merkezi’nin ücretsiz telefonunu arayarak durumu ilgililere bildirelim.
Oluşması bir insan ömrü kadar zaman gerektiren ve büyük emekler harcanarak meydana getirilen ormanlarımız, yangınlar nedeniyle birkaç saat içerisinde yok olmaktadır. Meydana gelen yangınlarla yalnızca ormanlar değil, geleceğimiz de kararmaktadır.

Cevap:


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 295. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

6. ETKİNLİK

Aşağıda kuralları verilen oyunu sınıfta arkadaşlarınızla oynayınız. Oyunu oynarken beden dilinizi etkili şekilde kullanınız.

Oyunun Adı: Sessiz Sinema
Oyunun Kuralları
• 3-4 kişilik iki grup oluşturulur.
• Gruplar, aralarından ilk anlatıcılarını belirlerler (Grup üyeleri sırayla anlatıcı olacaklardır.).
• Gruplar oyunu sırayla oynarlar. İlk grubun anlatıcısı, ikinci grup üyelerinin aralarında belirleyip kulağına fısıldayacağı “fidan dikmek”, “çiçek sulamak”, “tarla sürmek” gibi kelime gruplarını, belirlenen süre içinde grup arkadaşlarına beden diliyle anlatmaya çalışır. İlk grubun diğer üyeleri, anlatıcının beden diline uygun kelime gruplarını yüksek sesle tahmin etmeye çalışırlar.
• Oyun süresince en çok kelime grubunu bilen grup oyunu kazanır.


Aşağıdaki kelime oyununun nasıl oynandığını belirleyiniz. Bu oyunun kurallarını yönergeler hâlinde yazınız.

Cevap:

3. sınıf İlke Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları sayfa 295


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 296. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde geçen eş sesli kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimeleri farklı anlamda kullanacağınız birer cümle yazınız.

Cevap:

Tatilde güneşten yüzüm kızardı.

Cevap: Annem yorgan yüzlerini yıkadı.

Belediye yoksul vatandaşlar için hayır yaptı.

Cevap: Bana sorulan cevaba “Hayır” dedim.

Botlarımın bağı çamur olmuş.

Cevap: Üzüm bağında çok gezdim.

Kırda yürüyüş yaparken mis gibi çiçekleri kokladım.

Cevap: Babamın saçları oldukça kır düşmüş.

Satrançta mat olmamak için çok uğraştı.

Cevap: Evimizin yeni rengi çok mat görünüyor.

8. ETKİNLİK

Büyük harflerin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamalara uygun birer cümle yazınız.

• Yer adları (kıta, bölge, il, ilçe, köy, semt) büyük harfle başlar.

Cevap: Amerika Birleşik Devletleri

• Adres yazımında geçen mahalle, cadde, sokak kelimeleri büyük harfle başlar.

Cevap: Cumhuriyet Mahallesi Yıldırım Beyazıt Caddesi

• Kurum adlarının her kelimesi büyük harfle başlar.

Cevap: Sağlık Bakanlığı

• Belirli bir tarih bildiren ay ve gün adları büyük harfle başlar.

Cevap: 29 Mayıs 1453


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.