22 Ocak 2025, 12:17 |
3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı 282-286-287-288-289-290. Sayfa Cevapları3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-286-287-288-289-290 İlke Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. İnceleyin! 8. Tema: Doğa ve Evren “Çöl” Metni Etkinlik Cevapları 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 282-286-287-288-289-290. Sayfa Cevapları İlke Yayınlarıİçindekiler
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 282. Sayfa Cevapları İlke YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI Doğayı korumak için yapılan çalışmalarla ilgili gazete kupürleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Cevap: İnsanların doğaya sahip çıkması gerekir. Gazete haberlerinde sürekli olarak doğa ile ilgili çalışmaların yapıldığı yazmaktadır. İnsanlar ilk önce doğayı tahrip edip, ondan sonra korumaya çalışıyorlar. Halbuki doğayı tahrip etmeden sahip çıkmak gerekir. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz. Cevap: Doğanın çölleşmeye başlaması ile ilgili bir metin olabilir. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 286. Sayfa Cevapları İlke Yayınları1. ETKİNLİKAşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup anlamlarının karşısına yazınız. Cevap: Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız yedi cümleyi aşağıya yazınız. Cevap: Suyu kaynağından içtim. Çağlayanı izleyip hayran kaldım. İsraf etmek aynı zamanda dinimizce haram kılınmıştır. Ormanları hep birlikte korumalıyız. Kahraman askerlerimizi geçit töreninde gördüm. Reklamlarda sürekli slogan kullanılıyor. Önlem almazsak ülkemiz çölleşir. Şehirlere göçü durdurmak gerekir. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 287. Sayfa Cevapları İlke Yayınları2. ETKİNLİKAşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Elif’in okuduğu gazete haberi ne hakkındadır? Cevap: Önümüzdeki yirmi yıl içinde, kullanılabilir tatlı su kaynaklarının çoğunun Elif’in düşünde gördüğü çöl ortamı nasıldı? Cevap: Elif düşünde Antalya’yı gördü. Antalya bir çöle dönüşmüştü. Ağaçlar kurumuş, denizler çekilmiş, çağlayanlar kurumuştu. “Tıp, tıp, tıp” sesi nereden geliyordu? Cevap: İyice kapatılmamış musluktan akan sudan geliyordu. Elif okula gittiğinde arkadaşlarına ne anlattı? Cevap: Gazetede okuduğu haberi ve gördüğü düşü anlattı. Elif ve arkadaşları hangi sloganları buldular? Cevap: Çocuklarınıza bir çöl bırakmak istemiyorsanız, suyu idareli kullanın! Bulaşık makinenizi tam dolmadan çalıştırmayın. Dişinizi fırçalarken ya da tıraş olurken suyu açık bırakmayın. Çamaşır yıkamak için makinenizin dolmasını bekleyin. Coşkun Öğretmen hangi sloganı söyledi? Cevap: Su yaşamdır, susuz yaşam olmaz! 3. ETKİNLİKMetnin türünü, konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız. Cevap: Metnin türü: Hikaye Metnin konusu: Elif’in gazetede okuduğu haber ve gördüğü düş üzerine suyun israf edilmeden kullanılması için arkadaşları ile çözümler araması. Metnin ana fikri: Doğamız ve geleceğimiz için suyu israf etmemeliyiz. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 288. Sayfa Cevapları İlke Yayınları4. ETKİNLİKMetnin hikâye unsurlarını belirleyiniz. Cevap: Metnin başlığı: Çöl Metnin şahıs kadrosu: Elif, Elif’in annesi, öğretmeni Coşkum Bey, Ece, Ayça, Tekin, Ercan Olayın gerçekleştiği mekân: Ev, sınıf Metinde anlatılan olay: Elif’in gazetede okuduğu haber ve gördüğü düş üzerine suyun israf edilmeden kullanılması için arkadaşları ile çözümler araması. Metni olayların oluş sırasına göre ana hatlarıyla anlatınız. Cevap: Elif bir gazete haberi okur. Gazetede yirmi yıl içinde tatlı su kaynaklarının kullanılamaz hale geleceği yazmaktadır. Elif düşünde Antalya’nın kurak hale geldiğini görür. Elif, evinde annesinin ve komşularının suyu israf ettiğini görür. Elif bu olayı arkadaşlarına anlatır., Sınıfta arkadaşları ile birlikte slogan bulmaya çalışırlar. Öğretmeni Coşun Bey’de çocukların buldukları slogana kendisi de bir sloganla destek verir. Ertesi gün mahallenin apartmanlarına bu sloganları asarlar ve mahallenin su tüketimi yarı yarıya düşer. 5. ETKİNLİKMetindeki gerçek ve hayalî öğelere üçer örnek yazınız. Cevap: Gazete haberi gerçektir. Elif’in arkadaşları ile çözüm araması gerçektir. Su kaynaklarının israf edilmesi gerçektir. Antalya’nın çöle dönüşmesi hayalidir. Musluklardan çamur akması hayalidir. Palmiyelerin kuruması hayalidir. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 289. Sayfa Cevapları İlke Yayınları6. ETKİNLİKElif ve arkadaşlarının yerinde siz olsaydınız gelecekte su sıkıntısının yaşanmaması için ne tür önlemler alınmasını isterdiniz? Anlatınız. Cevap: Ben ve arkadaşlarım su tüketimini kontrol altına alırdım. Her evin su kullanım miktarına kota koyardım. 7. ETKİNLİKAşağıya Türkiye’nin su sıkıntısı ile ilgili bir afiş tasarlayınız. Tasarladığınız afişe uygun bir slogan yazınız. Cevap: 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 290. Sayfa Cevapları İlke Yayınları8. ETKİNLİKAşağıda kullanım yerleri verilen noktalama işaretlerinin adlarını ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı çözünüz. 1. Sayılara getirilen ekleri ayırmak için kullanılır. 2. Hitap için kullanılan sözlerden sonra konur.3. Sayılardan sonra sıra bildirmek için kullanılır. 4. Kendisiyle ilgili örnek verilecek cümlenin sonuna konur. Cümlede özel olarak vurgulanmak istenen sözlerin başında ve sonunda kullanılır. 6. Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır. 7 Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonunda kullanılır. Seslenme, uyarı, hitap sözlerinden sonra konur. Soru ifadelerinin ve cümlelerinin sonuna konur. Cevap: SONRAKİ METNE HAZIRLIKGenel ağdan, erozyonun ne olduğu hakkında araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatmak için hazırlanınız. Cevap: Erozyon, yer yüzeyindeki toprağın, su, rüzgar veya diğer doğal etkenler tarafından aşındırılması ve taşınmasıdır. Bu süreç, toprağın kaybolmasına ve verimsizleşmesine yol açabilir. Kısaca: Erozyon, toprakların su veya rüzgar nedeniyle yerinden hareket etmesidir. Örneğin, yağmur yağdığında su toprağı sürükleyebilir, ya da rüzgar uzun süreli etkiyle kumları taşır. Bu da tarım için önemli sorunlar yaratabilir. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |