21 Ocak 2025, 12:03
Mehmet Akif
Yönetici

3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı 256-257-258-259-260. Sayfa Cevapları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256-257-258-259-260 İlke Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. İnceleyin!

7. Tema: Çocuk Dünyası “Masallarda Anlatılan Gerçekler” Dinleme Metni Etkinlik Cevapları 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 256-257-258-259-260. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 256. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Andersen’in “Çirkin Ördek Yavrusu” adlı masalını ana hatlarıyla arkadaşlarınıza anlatınız.



Cevap: Ördek anne yumurtalarından çıkacak yavrularını beklerken tüm yumurtalar çatlamış ve yavrular çıkmış. Bir tanesi diğerlerinden farklı ve biraz çirkinmiş. Bu durum herkesin dikkatini çekmiş ve kardeşleri de dahil olmak üzere o yavruyla herkes dalga geçmiş ve çirkin olduğunu söylemiş. Yavru da başka yerlere gitmiş ve büyümüş. Bir gün sudaki kendi yansımasını görmüş ve çok güzel bir kuş olduğunu görmüş. O aslında çok güzel bir kuğuymuş.

“Masallarda anlatılan gerçekler” sizce neler olabilir? Açıklayınız.

Cevap: Masallardan çıkarmamız gereken gerçekler, iyilik, yardımseverlik, doğruluk, empati, adalet, ön yargı, hak gibi değerler olabilir.



1. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelimenin size hatırlattıklarını yazınız.

Cevap:

3. sınıf İlke Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları sayfa 256


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 257. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. ETKİNLİK

Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını sözlükten ve deyimler sözlüğünden bulup öğreniniz.



kuluçkaya yatmak-yadırgamak-ele almak-çatlamak-ad takmak-hayran bırakmak

Cevap:

Kuluçkaya yatmak: genellikle dişi kuş yavru çıkarmak için yumurtaların üzerine yatmak.

Yadırgamak: Kendine yabancı gelen bir kimseye, duruma veya şeye alışamamak, ısınamamak.



Ele almak: Bir konuyu incelemek, araştırmak.

Çatlamak: Parçaları ayrılıp dağılmayacak bir biçimde yarılmak.

Ad takmak: alay etmek veya övmek amacıyla lakap takmak.

Hayran bırakmak: hayranlık duygusu uyandırmak, çok beğenilmek.



3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Masalların geçmişten günümüze aktarılması nasıl kolaylaşmıştır?

Cevap: Yazılı hâle gelmesiyle kolaylaşmıştır.

Metinde Andersen’in hangi masalı tekrar ele alınmıştır?



Cevap: Çirkin Ördek Yavrusu.

Metinde ele alınan masal ana hatlarıyla nasıl anlatılıyor?

Cevap: En önemli bölümleri anlatılıyor.

Metne göre insanları nasıl değerlendirmek doğru değildir?



Cevap: Dış görünüşleriyle değerlendirmek doğru değildir.

4. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Cevap:

Metnin konusu: Çirkin ördek yavrusunun dış görünüşünden dolayı dışlanması.



Metnin ana fikri: Kimseyi fiziksel özelliklerine göre değerlendirmemek gerekir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 258. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

5. ETKİNLİK

“Çirkin Ördek Yavrusu” adlı masalda anlatılan gerçekler nelerdir? Bu konuda arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap: Dış görünüşüne göre insanların yadırganması, dışlanması, alay edilmesi, toplumdan soyutlanması.

Dinlediğiniz metnin yazarının “Çirkin Ördek Yavrusu” adlı masalda anlatılan gerçeklerle ilgili aşağıdaki açıklamalarını okuyunuz. Yazarın açıklamalarına katılıp katılmadığınızı nedenleriyle belirtiniz.



• Değiştirebileceğimiz özelliklerimiz varsa bunun için çaba harcamalıyız.
• Değiştiremeyeceğimiz özelliklerimiz olabilir, bunları kabul etmeliyiz.
• İnsanları karakterleri, yetenekleri ve ürettikleri ile değerlendirmemiz daha uygundur.
• Dış görünüşü bizden farklı olanlara kötü davranmamız doğru değildir.

Cevap: Değiştirebileceğimiz özellikler var ise bunları değiştirmek için çabalamalıyız. Fakat fiziki özellikler gibi değiştiremeyeceğimiz özelliklerimizi kabullenmeli ve kendimizi böyle kabul etmeliyiz. Yazarın yukarıdaki açıklamalarını doğru buluyorum

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki tabloda verilen kelimelerin eş ve zıt anlamlılarını noktalı yerlere yazınız.

Cevap:

3. sınıf İlke Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları sayfa 258


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 259. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki açıklamaları okuyup bu açıklamaların hangi noktalama işaretiyle ilgili olduğunu noktalı yerlere yazınız.

virgül-soru işareti-nokta-ünlem işareti-kesme işareti-tırnak işareti-iki nokta

Cevap:

• Sıra bildirmek için kullanılan sayılardan sonra nokta konur.
• Kendisiyle ilgili açıklama yapılacak cümlenin sonuna iki nokta konur.
• Sıralı cümleleri ayırmak için virgül kullanılır.
• Soru bildiren söz ve cümlelerin sonunda soru işareti kullanılır.
• Bir yazıda başkasından aktarılan sözlerin başında ve sonunda tırnak işareti kullanılır.
Seslenme, uyarı ve hitap sözlerinden sonra ünlem işareti konur.

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki metinde dairelerin içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.

Cevap:

3. sınıf İlke Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları sayfa 259


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 260. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki hikâye unsurlarına uygun olarak duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir masal yazınız. Masalınızın içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.

Ana düşünce: Arkadaşlarımıza karşı anlayışlı olmalıyız.

Olay: Oyun oynarken yeni topun patlaması Mekân: Orman

Kişiler: Tavşan, sincap, baykuş, öğretmen

Cevap:

Bir gün, ormanın derinliklerinde, tavşan, sincap ve baykuş yeni bir top alarak birlikte oyun oynamaya karar vermişlerdi. Hep birlikte topu neşeyle koşturuyor, birbirlerine pas atıyorlardı. Ancak birden, tavşan topu çok sert bir şekilde yere vurdu ve top patladı. Herkes şaşkın bir şekilde yere düşen topa bakarken, sincap üzgün bir şekilde tavşana döndü:

“Ah, tavşan! Neden o kadar sert vurdun? Bu topu çok bekledik ve şimdi patladı.”

Baykuş da başını sallayarak, “Bazen bir şeyler yanlış gidebilir, ama hep birlikte çözebiliriz. Üzülmeye gerek yok,” dedi.

Tavşan, üzgün bir şekilde, “Ama ben sadece oyunu çok severek oynadım. Hata yaptım, üzgünüm,” dedi.

O sırada öğretmen, ormanda gezintiye çıkmışken onları gördü ve yaklaştı. “Hepimiz hata yapabiliriz,” dedi öğretmen. “Önemli olan, birbirimize nasıl destek olduğumuzdur. Bu durumda da hep birlikte yeni bir çözüm bulmalısınız. Topu onarmak için ne yapabiliriz?”

Herkes bir süre düşündü, sonra sincap önerdi: “Belki eski topu birleştirip, yeni bir oyun oynayabiliriz. Bu, oyunun bitmediğini gösterir.”

Bütün arkadaşlar sincapla aynı fikirdeydi. Topu onararak eğlencelerine devam ettiler, ama bu sefer her birinin daha dikkatli ve anlayışlı olacağına karar verdiler. Bu olay onlara, bazen hatalar yapabileceklerini, ancak birbirlerine karşı sabırlı ve anlayışlı olurlarsa her şeyin çözülebileceğini öğretti.

Masalınızın içeriğini destekleyen bir resim yapınız. Masalınızı, bu resim eşliğinde arkadaşlarınızla paylaşınız

Cevap:


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.