15 Ocak 2025, 19:53 |
3. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 264-267-268-269-270. Sayfa Cevapları3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 264-267-268-269-270 MEB Yayınları cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin! 8. Tema Doğa ve Evren: “Gezgin Su Damlası” Metni Etkinlik Cevapları 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 3. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 264-267-268-269-270 Cevaplarıİçindekiler
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 264. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıHAYDİ, BAŞLIYORUZ! “Su ayak izi” ile ilgili araştırma yaparak öğrendiğiniz yeni bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Su ayak izi, bir ürünün ya da hizmetin üretimi, tüketimi ve taşınması sürecinde doğrudan ya da dolaylı olarak kullanılan su miktarını ifade eden bir kavramdır. Bu kavram, doğal su kaynaklarının korunmasına yönelik farkındalık yaratmak için kullanılır ve suyun ne kadar verimli kullanıldığını ölçmeyi amaçla TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ? Metnimizi sesli okumadan önce görsellerini inceleyelim. Metnin konusunu tahmin edelim. Cevap: Suyun ve su damlalarının yolculuğu anlatıyor olabilir. Tahminimizin doğru olup olmadığını değerlendirelim. Cevap: Tahminlerim kısmen doğru çıktı. Su damlasının yaptığı yolculuk anlatılmaktadır. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 267. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıSÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ Aşağıda sözcükler ve bu sözcüklerin anlamları verilmiştir. Sözcükleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Aşağıdaki sözcüklerden doğru yazılmış olanın başındaki harfi “✓” işaretleyerek şifreyi bulunuz. Cevap: 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 268. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıOKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ Metindeki hikâye unsurlarını aşağıdaki noktalı yerlere yazınız. Cevap: Mekân (Yer): Göl, bulut, dağ, yer, toprak, yer altı, akarsu, baraj, ev, deniz, orman, dere. Varlık Kadrosu: Su damlacıkları, göl, bulut, dağ, yer, toprak, yer altı, akarsu, baraj, ev, deniz, orman, dere Problem: Suyun döngüsü Sonuç: Su başladığı yere geri dönerek, döngüsel bir hareket içindedir. Metnin konusu: Suyun döngüsü Metnin ana düşüncesi: Su döngüsü sürekli olarak devam eder. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 269. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıDİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ Gerçek öğelerin yer aldığı cümlelerin başına “G”, hayalî öğelerin yer aldığı cümlelerin başına “H” yazınız. Aşağıda verilen tablodaki sözcüklerin eş ve zıt anlamlarını yazınız. Cevap: 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 270. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıSESLİ DÜŞÜNÜYORUZ “Gezgin Su Damlası” metnini oluş sırasına göre ana hatlarıyla anlatınız. Konuşmalarımızda yeni öğrendiğimiz sözcükleri kullanmaya özen gösterelim. Cevap: Su damlası ilk önce gölden buharlaşarak bulut oluyor. Rüzgarlar bulutları sürüklüyor ve dağa götürerek kar olarak yağıyor. Diğer karlarla karışarak kartopu oldu. Eriyerek toprağa aktı ve ağaç köklerine kadar ulaştı. Sonra bir akıntıyla baraj sularına karıştı. Daha sonra evlerde kullanma suyu oldu. Evlerden kanalizasyonlar ile arıtmaya gitti ve denize döküldü. Denizden tekrar buharlaşıp bulut olarak bir ormana yağmur olarak düştü. Buradan dereye aktı. DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ “Su ayak izi” ile ilgili yaptığınız araştırmayı da dikkate alarak aşağıdaki zihin haritasını tamamlayınız. Cevap: |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |