26 Aralık 2024, 18:19 |
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 158-160-161-162-163. Sayfa Cevapları MEB Yayınları“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163 MEB Yayınları” cevapları ve sorularını sizler için hazırladık. İnceleyin! 5. Tema Milli Kültürümüz: “Köçürme (Mangala)” Metni Etkinlik Cevapları 7. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 7. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163 Cevaplarıİçindekiler
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 158. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI Köçürme (mangala) oyununun nasıl oynandığını arkadaşlarınıza anlatınız. Cevap: Oynamayı bildiğiniz zekâ oyunları nelerdir? Anlatınız. Cevap: Satranç, dama 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 160. Sayfa Cevapları MEB Yayınları1. ETKİNLİK Okuduğunuz metinde geçen, anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Cevap: Varsayım: Doğru olduğunu kabul ederek hareket etmek veya düşünmek. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Cevap: Varsayım: Deneylerle henüz yeter derecede doğrulanmamış ancak doğrulanacağı umulan teorik düşünce 2. ETKİNLİK Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız. Köçürmenin dünyaya yayılışı ne zaman ve nasıl olmuştur? Açıklayınız. Cevap: Köçürme, binlerce yıl önce Türklerden Araplara geçmiş ve onlardan da “mangala, mankala, mancala” adlarıyla dünyaya yayılmıştır. Dünya 17. yy. da Türklerden öğrenmiştir. Köçürme ve satrancın ortak özellikleri nelerdir? Örnekler veriniz. Cevap: İkisi de zekâ oyunudur. Avuca saklanan taşı bilen, oyuna başlar. Taşlar renklidir. Evlerde ve sosyal mekanlarda oynanır. Özel güçleri olan taşlar vardır. Taktik gerektiren savaş oyunudur. Taşların özel isimleri vardır. Zeka gelişimini sağlarlar. Köçürmenin hangi özellikleri onun dama ve satranç gibi bir zekâ oyunu olduğunu göstermektedir? Açıklayınız. Cevap: Şansa yer olmaması, oyuncuya oyunun hamlelerini, bir kaç hamle sonrasını, rakip oyuncunun hamlelere göre hamle yapmasını düşündürtmesi, matematik ve sayı sayma bilgisi gerektirmenden dolayı benzemektedir. Metinde köçürmenin hangi önemli özelliklerine vurgu yapılmıştır? Açıklayınız. Cevap: Çocuklarda oyun tahtasına odaklanabilme, olayları gözünde canlandırabilme, gelecekte olabilecekleri düşünerek ileriyi görebilme, yapabileceği birçok hamle içinden en iyisini seçebilme ve değerlendirme, hedefe ulaşmak için sabırlı ve temkinli davranma, planlama, rakibinin davranışlarını Eğitimde oyunların kullanılması ile ilgili düşünceleriniz nelerdir? Açıklayınız. Cevap: Oyunlar, eğitimde kullanılması eğitimi olumlu etkiler. Öğrencilerin analiz yetenekleri, karar verebilmeleri, ileriyi görüp hedef koyabilmeleri, odaklanabilmeleri açısından fayda gösterir. Daha önce Türkçe derslerinde ya da diğer derslerde oyunla öğrendiğiniz bir bilgi var mı? Anlatınız. Cevap: Evet, ben bazı ünitelerde yer alan bulmaca oyunlarını seviyorum. Burada yeni kelimeler öğreniyorum. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 161. Sayfa Cevapları MEB Yayınları3. ETKİNLİK Aşağıda geleneksel oyunlarımızdan bazıları tanıtılmıştır. Bu oyunları inceleyiniz. Dokuz KiremitOyuncular iki gruba ayrılır. Dokuz tane kiremit, bir daire çizilerek dairenin içine üst üste dizilir. Yazı tura atılarak oyunu hangi grubun başlatacağı belirlenir. Oyunu başlatacak olan grup sırayla kiremitlere doğru topu hızlıca yuvarlarken karşı grubun oyuncuları top ile onları kovalamaya başlar. Topa vurulmadan kaçan oyuncular kiremitleri üst üste dizmeye çalışır. Eğer dizerse puan alır ve oyunu ikinci kez oynama hakkı kazanır. Dizerken vurulursa hiç vurulmayan oyuncu kalmadığında oyun sırası diğer gruba geçer. Çelik Çomak OyunuBu oyun en az ikişer kişiden oluşan iki grup arasında oynanır. Oyunda biri 30 santimetre diğeri ise 70 santimetrelik iki sopa kullanılır. Düz bir zemine çizgi biçiminde küçük bir çukur açılır. Çukurun 20 adım uzağına bir çizgi çizilir. Oyunda ebe yoktur. Oyuna önce hangi grubun başlayacağı belirlenir. Belirlenen grup, oyuna başlamak için hazırdır. Karşı gruptan bir kişi, elindeki uzun sopayı önceden açılan çukurun üzerine yatay şekilde koyar. Oyuna ilk başlayan kişi, önceden çizilen çizgiden elindeki küçük sopayı çukur üzerindeki sopaya atar. Vurursa oyuna başlar. Elindeki büyük sopa ile küçük sopayı havaya kaldırır ve vurur. Küçük sopanın düştüğü yere kadar oyunu kaybeden grubun oyuncuları sekerek gider. Oyun bu şekilde devam eder. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 162. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıSiz de oynamayı bildiğiniz geleneksel oyunlarımızdan birini arkadaşlarınıza tanıtınız. Sınıfta tanıtılan oyunlardan beğendiğiniz birini sınıfta ya da okul bahçesinde arkadaşlarınızla oynayınız. Cevap: Yakan Top Bu oyunda, oyunculardan bir grup top atıcı görevi yapar. Diğer grup, atılan toplardan kaçınmaya çalışır. Eğer bir top bir çocuğa değerse, o çocuk oyundan çıkar. Yakan top, hız, çeviklik ve strateji gerektiren eğlenceli bir oyundur. 4. ETKİNLİK Aşağıda, atasözlerimizden birinin hikâyesi verilmiştir. Hikâyeyi noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz. LAFLA PEYNİR GEMİSİ YÜRÜMEZ İstanbul’da yaşayan Aksi Yusuf, peynir işiyle uğraşmaktadır. Trakya’dan aldığı peynirlerin bir kısmını İstanbul’da satar, bir kısmını da deniz yolu ile İzmir’e göndermektedir. Eli sıkıdır. Taşımacıların paralarını geç ödemek için bin dereden su getirdiğinden adı Aksi Yusuf’a çıkmıştı. Onu tanıyan gemiciler, İzmir’e hareket etmeden önce paralarının hiç değilse bir kısmını almak istedikleri zaman “Hele peynirler sağ salim varsın, istediğin parayı fazlasıyla alırsın.” der ve peynirler yerine vardıktan sonra da “Kaçmıyoruz ya, bugün yarın öderiz” diye oyalamaya devam ederdi. Okuduğunuz hikâyeyi göz önünde bulundurarak anlamını bildiğiniz bir atasözünün hikâyesini kurgulayıp aşağıya yazınız. Yazınızın içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Cevap: İki Gönül Bir Olunca Samanlık Seyran Olur Atasözü Hikayesi BURADA7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 163. Sayfa Cevapları MEB Yayınları5. ETKİNLİK Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerleri duygu ve düşüncelerinize uygun şekilde tamamlayınız. Cevap: 6. ETKİNLİK Aşağıya, tartışmacı anlatım biçimiyle “misafirperverlik” konulu bir paragraf yazınız. Yazınızda farklı yapıda fiiller kullanınız. Kullandığınız fiilleri yazı alanının altındaki kutulara yerleştiriniz. Cevap: Misafirperverlik, Türk kültürünün en önemli değerlerinden biri olarak kabul edilir, ancak bu değer zamanla bazı olumsuz etkilerle dönüşüm geçirmiştir. Geleneksel olarak, misafire gösterilen ilgi ve ikram, toplumdaki dayanışma ve yardımlaşma duygusunu pekiştiren bir unsurdur. Gerçek misafirperverlik, gönülden gelen bir hoşgörüdür. Her Türk ailesi evinde misafir ağırlamak ister. GELECEK DERSE HAZIRLIK Halk ozanlarımızın biriyle ilgili araştırma yapınız. Cevap: Neşet ErtaşNeşet Ertaş, Türk halk müziğinin önemli isimlerinden biridir. Özellikle “Türkülerin Piri” olarak bilinen Ertaş, bozlak tarzı müziğiyle tanınır. Türk halk müziğinin güçlü temsilcilerinden olan Ertaş, hem sözlü hem de müzikal olarak halk kültürüne büyük katkı sağlamıştır. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |