18 Aralık 2024, 10:13
can
Yönetici

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 Cevapları İlke Yayınları

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayınları” etkinlik cevaplarını ve sorularını sizler için hazırladık. 

6. Tema Milli Kültürümüz: İyilik Eden İyilik Bulur Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları


2. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 207-210-211-212-213-214



2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 207. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Karagöz ve Hacivat ile ilgili defterinize yazdığınız bilgileri arkadaşlarınıza okuyunuz.

Cevap: 



Hacivat ve Karagöz, Türk gölge oyununun iki ünlü karakteridir. Bu oyun, halk arasında eğlenceli ve öğretici bir gelenek olarak yaşar. Hacivat ve Karagöz, geleneksel olarak bir duvarın önünde oynanan ve ışık yardımıyla yansıtılan gölge oyunlarının başrollerinde yer alır. İşte bu karakterler hakkında bazı temel bilgiler:

Hacivat: Hacivat, genellikle çok bilgili ve ciddi bir kişilik olarak tanımlanır. Konuşmaları uzun ve resmi olur. Genellikle “soylu” ya da “fikirli” olarak gösterilir. Hacivat, her zaman düzenli, kibar ve düzeyli bir şekilde konuşur.

Karagöz: Karagöz ise tam tersine, çok eğlenceli, neşeli ve bazen kaba bir kişiliktir. Konuşmaları kısa ve doğaldır. Karagöz, her zaman gerçekçi ve halktan biridir. Onun karakteri, çoğunlukla komik ve bazen de patavatsızdır.

Oyun: Hacivat ve Karagöz, birbirlerine zıt karakterlerdir ve bu farklar, gölge oyununda eğlenceli diyaloglara yol açar.



Karagöz ve Hacivat gösterisi izlediniz mi? İzlediyseniz izlenimlerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.

Cevap: Ben televizyonda izlemiştim. Karagöz her şeyi yanlış anlamaktadır. Bu nedenle çok komik olmaktadır. Hacivat sürekli Karagöz’e doğru  olanı anlatmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 210. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Anlamlarından hareketle bu kelimeleri belirleyip noktalı yerlere yazınız.



Cevap:


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 211. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.



Hacivat ne istemek için Karagöz’e gitmiş?

Cevap: Yakacak istemek için gitmiş.

Hacivat yaz mevsimini nasıl geçirmiş?

Cevap: Hacivat, arkadaşlarıyla denize gitmiş, yiyip içip eğlenmiş.



Karagöz, “Kaderim bu!” diyen Hacivat’a ne demiş?

Cevap: “Canım sen yaz günü gez oyna. Kış olunca kaderim bu de. Olur mu öyle?” demiş.

Karagöz kime acıdığı için Hacivat’a yardım etmiş?

Cevap: Karagöz, Hacivat’ın çocuklarına acıdığı için yardım etmiş.



3. ETKİNLİK

Verilen ipuçlarına göre metnin varlık kadrosunu oluşturan görsellerdeki kişilerin adlarını yazınız.

Cevap:



Bu görsellere ve metne göre aşağıdaki özelliklerin kime ait olduğunu belirleyip adını noktalı yere yazınız.

Cevap:

Hacivat, uzun ve sivri sakala sahiptir.
Karagöz, düşünmeden, kaba ifadelerle konuşur.
Hacivat, nazik, açık ve anlaşılır konuşur.
Karagöz, kulakları iyi duymadığından söylenenleri yanlış anlar.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 212. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

4. ETKİNLİK



Metinde anlatılanları kendi cümlelerinizle kısaca aşağıya yazınız.

Cevap: Hacivat, Karagöz’ün yanına giderek ondan yakacak yardımı istemiş. Karagöz’de Hacivat’a yaz ayında ne yaptığını neden yakacak almadığını sormuş. Hacivat, yaz ayında denize gittiğini, yiyip içtiğini söylemiş. Karagöz kızmasına rağmen, Hacivat’ın çocukları üşümesin diye yakacak yardımı yapmış.

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını metinden bulup yazınız.

Cevap:

6. ETKİNLİK

Noktalı yerlere verilen kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki özlü sözleri tamamlayınız.

varlığa-kışı-yorganına-göl-çok-samanı-yel-darlığa

Cevap:

Sakla samanı gelir zamanı.
Her yazın bir kışı vardır.
Güvenme varlığa düşersin darlığa.
Ayağını yorganına göre uzat.
Damlaya damlaya göl olur.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 213. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

7. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.

Selin:
— Yemeğimi yedikten sonra parka gidebilir miyim anneciğim?
Annesi:
— Elbette kızım. Dikkatli ol ama.

Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için “uzun çizgi (—)” kullanılır. Bu noktalama işareti, “konuşma çizgisi” olarak da adlandırılır.
Uzun çizgi, sahnede oynanacak oyun metinlerinde konuşanın adı ile cümlesi arasına da konulabilir.

Aşağıdaki oyun metninin kutucuklarına uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Metni, sınıfta canlandırınız.

Cevap:


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 214. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

8. ETKİNLİK

Hacivat’ın cümlelerindeki kutucuklara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.

Cevap:

Mâni, genellikle birinci, ikinci ve dördüncü dizelerinin sonunda tekrarlayan heceler olan şiir türüdür.

9. ETKİNLİK

Aşağıda adları verilen noktalama işaretlerini kullanabileceğiniz cümleler yazınız. Yazdığınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.

nokta, virgül, soru işareti, ünlem, kesme işareti, kısa çizgi.

Cevap:

Bugün hava çok güzel. Ali, parka gitmeyi kabul eder mi acaba? Eyvah! yarın sınavım vardı unutmuşum. İyi ki Ali’yi aramadım. Yoksa mahcup olacaktım ar-

kadaşıma.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Farklı ülkelere ait bayrak görsellerini inceleyiniz.

Cevap: 

Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 Cevapları İlke Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.