26 Kasım 2024, 20:48 |
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181-185-186-187-188-189 Cevapları İlke Yayınları“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185-186-187-188-189 İlke Yayınları” cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin! Deniz Çiftlikte Metni Etkinlik Cevapları 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları İçindekiler
Deniz Çiftlikte Metni Etkinlik Cevapları3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 181. Sayfa Cevapları İlke YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARIÇiftçilik yapan birini tanıyor musunuz? Çiftçilerin yaptıkları işler hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız. Cevap: Evet, yaz aylarında köye gittiğimiz zaman orada akrabalarımızın çiftlikleri var. Çiftlikte hayvanları var. Hem tarım işleri ile uğraşıyorlar hem de hayvanlara bakıyorlar. Çiftlikte bir sürü koyun var. Bunun yanında iki tane inek besliyorlar. Çiftliğin bir köşesinde kümes var ve içinde tavuklar ve horozlar var. Koyunları bazen satıyorlar ve yavrularını besleyip büyütüyorlar. İneklerin sütünü kendileri için kullanıyorlar. Tavukların yumurtalarını hem kendileri yiyor hem de fazlasını satıyorlar. Günleri hep çiftlikte geçiyor. “Deniz Çiftlikte” başlıklı metinde sizce neler anlatılıyor olabilir? Açıklayınız. Cevap: Metin başlığı ve görsellerinden Deniz adındaki çocuğun çiftlikteki yaşadıkları ve gördükleri olduğunu tahmin ediyorum. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 185. Sayfa Cevapları İlke Yayınları1. ETKİNLİKAşağıda, metinde geçen bazı kelimeler ve kelime gruplarıyla ilgili görseller verilmiştir. Verilen ipuçlarından yararlanarak bu kelimeleri ve kelime gruplarını yazınız. Görsellerden hareketle bunların anlamlarını tahmin ediniz. Cevap: Çapa: Tarlayı deşelemek için kullanılan küçük kazma Ağıl: Koyunları, keçilerin ve kuzuların kaldığı ahır Tarla: Ekin ve sebze ekilen yer Çoban: Hayvanlara bakan otlatan görevli Kümes: Tavuk, horoz hindi gibi hayvanların barındığı yer Başak: Buğdayların verdiği tohumunu taşıyan üst kısmı Saman: Buğday hasat edilince kalan sapları Traktör: Tarla sürmeye yarayan araç. Köy ekmeği: Köylerde elle yapılan doğal ekmek Bu kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Öğrendiklerinizi tahminlerinizle karşılaştırınız. Cevap: Çapa: Tarlalarda toprağı işlemek için kullanılan ağaç veya demir saplı kazı araç. Ağıl: Evcil küçükbaş hayvanların barındığı çit veya duvarla çevrili yer. Tarla: Tarıma elverişli olan, sınırlı ve belirli toprak parçası. Çoban: Koyun ve keçi sürülerini otlatan kimse. Kümes: Tavuk, hindi vb. evcil hayvanların barınmasına yarayan kapalı yer. Başak: Arpa, buğday, yulaf vb. ekinlerin tanelerini taşıyan kılçıklı başı. Saman: Ekinlerin harmanda dövülüp taneleri ayrıldıktan sonra kalan, hayvanlara yedirilen ufalanmış sapları. Traktör: Arkasına römork takılabilen, çift sürmek, yük taşımak vb. işlerde kullanılan motorlu iş makinesi. Köy ekmeği: Tandır, sac, fırın vb.nde pişirilen bir pide türü veya somun 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 186. Sayfa Cevapları İlke Yayınları2. ETKİNLİKAşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Deniz hafta sonu tatilini nerede geçirdi? Cevap: Deniz, hafta sonu tatilini babasının büyük amcasının çiftliğinde geçirdi. Büyük amcanın çiftliğine nasıl varılıyordu? Cevap: Büyük amcanın çiftliği kentin on beş kilometre uzağındaydı. Çiftliğe yemyeşil tarlaların arasından, bahçelerin, korulukların arasından uzanan güzel bir yolla varılıyordu. Büyük amcanın çiftliğinde kimler yaşıyordu? Cevap: Büyük amcanın çiftliğinde büyük amcanın eşi Halide yenge, çocukları, gelinleri, torunları ve çalışan işçiler vardı. Çiftlikte hangi hayvanları besliyorlardı? Cevap: Çiftlikte koyunlar, kuzular, inekler, tavuklar, horozlar, atlar, kazlar, ördekler, eşekleri besliyorlardı. Deniz ve ablasına çiftliği kim gezdirdi? Cevap: Deniz ve ablasına çiftliği büyük amcanın torunu Elif gezdirdi. İşçiler tarlalarda hangi işleri yapıyorlardı? Cevap: İşçiler tarlalarda çapa yapıyor, çift sürüyor, traktörle çalışıyorlardı. Deniz, çiftlik gezisinden sonra yaşamında nelere dikkat etti? Cevap: Manavlarda ne zaman sebzelere, meyvelere baksa o işçileri hatırladı. Ekmeğini son lokmasına kadar yedi. Çünkü hepsinde o işçilerin emeği vardı. Deniz yediğimiz ürünlerin çok zahmetli bir şekilde soframıza geldiği bilinciyle hareket etmeye başladı. 3. ETKİNLİKMetne göre doğru olan ifadelerin başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz. Cevap: 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 187. Sayfa Cevapları İlke Yayınları4. ETKİNLİKMetnin konusunu aşağıya yazınız. Cevap: Metnin konusu: Deniz ve ablasının hafta sonu büyük amcalarının çiftliğini ziyaret etmesi. Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyerek aşağıya yazınız. Cevap: Emekle Gelen Lezzetler, Çiftçilerin Zorlu Mücadelesi 5. ETKİNLİKAşağıdaki görselleri metinle ilişkilendirerek inceleyiniz. Görsellerdeki olayları oluş sırasına göre numaralandırınız. Cevap: 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 188. Sayfa Cevapları İlke Yayınları6. ETKİNLİKÇiftçi olmayı düşündünüz mü? Çiftçi olsaydınız nasıl bir çiftliğinizin olmasını isterdiniz? Çiftliğinizde hangi bitki ve hayvanları yetiştirirdiniz? Arkadaşlarınızla konuşunuz. Cevap: Hayvanları ve doğal hayatı çok sevdiğim için çiftçi olmak isterdim. Ben çiftliğimde her türlü hayvanların olmasını isterdim. Çeşit çeşit meyve ağaçları, sebzeler olsun isterdim. Ben bire de arılarım olsun bal yapsın isterdim. Çiftlik evinde şömine olurdu ve kış aylarında çok güzel olurdu. Tavuklarım olursa bol bol yumurta yerdim. 7. ETKİNLİKAşağıdaki cümleler doğru ise D oku, yanlış ise Y oku yönünde ilerlenecektir. Bu ilerleme sonucunda hangi hayvana ulaşılacağını belirtiniz. Cevap: Etkinliğin a maddesinde ulaştığınız bu hayvandan sağlanan ürünleri kısaca aşağıya yazınız. Yazdıklarınızı zenginleştirmek için uygun bir görsel kullanınız. Cevap: Etkinliğin a maddesine ulaştık ve karşımıza “inek” çıktı. İnek, süt ihtiyacımızı karşılar. Ayrıca sütten elde edilen peynir, yoğurt, çökelek gıdalarını da tüketiriz. İnek aynı zamanda et ihtiyacımız da karşılamaktadır. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 189. Sayfa Cevapları İlke Yayınları8. ETKİNLİKAşağıdaki metinde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Cevap: 9. ETKİNLİKBir narenciye bahçesinden elde edilen meyve miktarları aşağıdaki grafikte gösterilmiştir. Grafiği inceleyip soruları cevaplayınız. Hangi meyveler eşit miktarda elde edilmiştir? Cevap: Portakal ve greyfurt eşit miktarda elde edilmiştir. En fazla elde edilen meyve hangisidir? Cevap: En fazla elde edilen meyve mandalinadır. Elde edilen portakal ve greyfurtun toplam miktarı, hangi meyvenin miktarına eşittir ? Cevap: Elde edilen portakal ve greyfurtun toplamı, mandalina meyvesinin miktarına eşittir. SONRAKİ METNE HAZIRLIKTutumlu bir insan nelere dikkat eder? Araştırıp öğreniniz. Cevap: Tutumlu bir insan, her şeyden önce gereksiz yere para harcamaz. İhtiyaçlarını önceler ve isteklerini daha sonraya bırakır. Elindeki imkanları bitene kadar değil yeterli derecede kullanır. Parasını biriktirmeye çalışır. Enerji ve su kaynaklarını gereksiz yere kullanmaz ve tasarruflu olur. Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174-177-178-179-180 Cevapları İlke Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
26.11.2024, 20:48 |
admin Yönetici Mesaj Sayısı: 3 Konu Sayısı: 0 |
Yaptıklarımı kontrol ettim 6 sayfadan 2 yanlışım çıktı. kontrol ederken biraz tırstım fazla yanlışım çıkar diye ama o kadar kendimi strese soktum. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |