23 Kasım 2024, 18:11
can
Yönetici

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 Cevapları İlke Yayınları

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları” etkinlik cevaplarını ve sorularını sizler için hazırladık. 

5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları


5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 194. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.



ÇESİT ÇEŞİT VAGON VAR

Tren; lokomotif ve vagonlardan oluşur. Lokomotif, trenin en önünde yer alır. Arkasındaki vagonları çeker. Vagonla- rın bazıları yolcu, bazıları da yük taşımaya yarar. (…)
Bazı yolcu vagonları çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmıştır. Bunlara pulman vagon denir. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlar da vardır. Yolcular, bu vagonlara yemek yemeye gidebilir. Bunlara yemekli vagon denir.
İçinde kompartıman adı verilen küçük odalar olan yolcu vagonları da vardır. (…)
Yük taşıyan trenlerde de çeşit çeşit vagon bulunur. Bu vagonlarla otomobil, kömür, sıvı yükler taşınır. (…)

Metnin görseline göre noktalı yerlere uygun sayıları yazarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.



Cevap:

Görselde, 2 tane lokomotif, 4 tane yolcu vagonu, 4 tane yük vagonu vardır.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 195. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.



Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?

Cevap: Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşuyormuş

Vagonlar ne işe yararmış?

Cevap: Vagonlar, bazıları yolcu bazıları da yük taşırlarmış.



Pulman vagon neye denirmiş?

Cevap: Çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanan vagonlara pulman vagon denirmiş.

Kompartıman ne demekmiş?

Cevap: Küçük odalar şeklinde olan yolcu vagonlarına kompartıman denirmiş.



İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara ne ad verilirmiş?

Cevap: İçi lokanta gibi tasarlanan vagonlara, yemekli vagon adı verilirmiş.


Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Cümleleri yazım yanlışlarını, noktalama eksikliklerini düzelterek yeniden yazınız.

1. Okulumuza İngiliz, İtalyan ve rus öğrenciler geldi.



Cevap: Okulumuza İngiliz, İtalyan ve Rus öğrenciler geldi.

2. Evimiz çamlık mahallesindedir.

Cevap: Evimiz Çamlık Mahallesi’ndedir.

3. Haftada iki kez almanca kursuna gidiyorum.



Cevap: Haftada iki kez Almanca kursuna gidiyorum.

4. Bu yıl karadeniz gezisine katılacağız.

Cevap: Bu yıl Karadeniz gezisine katılacağız.

5. Kardeşim peyami safa ilkokuluna gidiyor.



Cevap: Kardeşim Peyami Safa İlkokulu’na gidiyor.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 196. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.

Aşağıdaki etkinlikte, noktalama işaretlerinin doğru mu, yanlış mı olduğu belirlenecektir. Doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edilerek çıkışa ulaşılacaktır. Çalışma tamamlandığında ulaşılacak çıkısı işaretleyiniz.

Hezarfen Ahmet Çelebi de bu insanlardan biriymiş.
Günümüzde ise uçaklar sayesinde güvenle uçabiliyoruz.
Hezarfen ilk uçan insan olmuş ama bu oldukça tehlikeli bir uçuşmuş.
İnsanlar, çok eski zamanlardan beri uçmaya merak duymuşlar.



Yukarıdaki numaralanmış cümleleri olayların oluş sırasına göre sıralayıp doğru işaretlemeyi yapınız.

Cevap:

2. sınıf türkçe ders kitabı 196. sayfa cevapları ilke yayınları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 197. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

Aşağıdaki balonlardan, üzerinde özel ad olmasına Karşın ilk harfi büyük yazılmayanları işaretleyiniz.

Doruk, okuduğu metnin türünü soran arkadaşına aşağıdaki ipuçlarını vermiş.

• Dizeler hâlinde yazılmıştır, yazan kişiye “şair” denir.
• Varlık kadrosu uzaylı canlılardan oluşmaktadır.
• Olağan dışı olayları konu etmektedir.

Buna göre Doruk’un arkadaşlarından yanlış cevap vereni işaretleyiniz.

Cevap:

2. sınıf türkçe ders kitabı 197. sayfa cevapları ilke yayınları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 198. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

Arda, 1 numaralı noktadan başlayarak aşağıdaki kutucuklarda sayı ve yönleri belirtilen oklara göre sırasıyla ilerlemiştir. Bu örneğe göre Mine ve Sarp’ın ilerlemesi gereken yollan çiziniz. Çizdiğiniz yollar üzerinde bulunan çilek sayılarını yazarak cümleleri tamamlayınız.

Cevap:

2. sınıf türkçe ders kitabı 198. sayfa cevapları ilke yayınları

 


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Sınıfa Nasreddin Hoca fıkraları getiriniz.

Cevap:

Ya Tutarsa

Nasrettin Hoca azığını heybesine koyup yola çıkmış. Öğlen vakti Akşehir gölü kenarında, bir ağacın altında oturmuş. Ekmeğini, zeytinini ve bir çanak yoğurdunu gölgede keyifle yemiş. Yoğurt çanağını gölde çalkalarken birisi görüp sormuş.

– “Ne yapıyorsun Hoca ?”

-“Göle maya çalıyorum” demiş Hoca.

Adam üstelemiş :
– “İlâhi Hoca, göl maya tutar mı hiç ?”

-“Ben de biliyorum tutmayacağını, ammaaa ya tutarsa !…”

İpe un sermişler

Komşusu Hoca’dan urganını ( yâni kalın ipini ) istemiş.

Hoca içeriye girip çıkmış.
– “İp boş değil” demiş, “kadınlar üstüne un sermişler.”

Komşusu:
– “Bu nasıl iş efendi?” demiş, “hiç ipe un serilir mi?”

– “Serilir” demiş Hoca, “vermeye gönlün olmayınca ipe un da serilir.”

Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 Cevapları İlke Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.