20 Aralık 2024, 20:05 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 108-111-112-113-114 MEB Yayınlarıİçindekiler
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108-111-112-113-114 MEB Yayınları” etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. İnceleyin! “Gülibik” Metni Cevapları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 108-111-112-113-114. Sayfa Cevapları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 108. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıHAZIRLIKAşağıdaki görselle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Görselde köpek seven iki çocuk var. İnsanlar hayvanlara iyi davranmalı ve onların ihtiyaçlarını karşılamalıdır. Çünkü hayvanlar da birer canlıdır. Onların da canı olduğunu unutmadan hareket etmek gerekir. Hayvanları sever misiniz? Beslediğiniz herhangi bir hayvan var mı? Cevap: Evet hayvanları çok severim. Benim kedim var. Adı Tırtık. Onu çok seviyor besliyor ve bakıyorum. Metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz. Görsellerden hareketle “Gülibik” adlı metinde ne anlatıldığını tahmin ediniz. Cevap: Görsellerden hareketle metnin yeni doğan bir civcivin, ileride güzel bir horoz olduğunu tahmin ediyorum. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 111. Sayfa Cevapları MEB Yayınları1. ETKİNLİKMetinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları ile bunların tahmin ettiğiniz anlamlarını aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Cevap: İbik Tahminim: Horozların kafasının üstündeki kırmızı deri Sözlük anlamı: Horoz, hindi vb.nin tepesinde bulunan kırmızı deri uzantısı. Pusuya yatmak Tahminim: Saklanmak Sözlük anlamı: Birine saldırmak için saklanarak beklenilen yer Kızıl Tahminim: Kırmızıya benzer bir renk Sözlük anlamı: Parlak kırmızı renk Harman Yeri Tahminim: Buğdayların biçilerek bekletildiği yer Sözlük anlamı: Üzerinde harman dövülen, sıkıştırılmış sert toprak alan Üşüşmek Tahminim: Hep birden harekete geçmek Sözlük anlamı: Her yandan çokça bir araya gelmek, toplanmak, birikmek 2. ETKİNLİKMetinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. Gülibik’in fiziksel özellikleri nelerdir? Cevap: İbiği kan kırmızı, tüyleri kızıllı karalı, gökkuşağı gibi çok renkli bir horoz. Metindeki çocuk, sizce hangi kişilik özelliklerine sahiptir? Cevap: Hayvanları seven, duyarlı, duygusal, ilgiyi seven bir çocuk. Çocuk, Gülibik ilk kez öttüğünde neler hissetmiştir? Cevap: Gülibik, ilk kez öttüğünde şaşırıyor, seviniyor ve mutlu oluyor. Çocuğun anne ve babası Gülibik’in ilk kez ötüşü karşısında nasıl davranmıştır? Cevap: Çocuğun anne ve babası Gülibik ilk defa öttüğünde bunun normal bir şey olduğunu düşündükleri için pek önemsemiyorlar. Çocuk, Gülibik’in ötüşüyle yaşadığı sevinci kimseyle paylaşamayınca ne yapmıştır? Cevap: Bir kömür parçası bulup evlerini arkasına “Bugün Gülibik öttü. Sesi çok güzeldi.” diye yazmıştır. Metni, sona erdiği yerden itibaren devam ettirmeniz istenseydi metni nasıl devam ettirirdiniz? Cevap: Çocuğun arkadaşları, duvardaki yazıyı görünce ne olduğunu merak edip çocukla konuşuyorlar. Çocuk sevincini arkadaşları ile paylaşıyor ve birlikte oyunlar oynuyorlar. Çocuk, arkadaşları ve Gülibik bundan sonra birlikte güzel vakitler geçiriyorlar. 3. ETKİNLİK“Sevgi” sözcüğünün çağrıştırdığı kavramları yazınız. Ardından bu kavramları kullanarak defterinize bir şiir yazınız. Cevap: SEVGİ Sevgiyle büyür her bir yürek, Sevgiyle dost olur her insan, 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 112. Sayfa Cevapları MEB Yayınları4. ETKİNLİKAşağıdaki haber metnini okuyup görseli inceleyiniz. “Yaren” Leylek 11’inci Göç Yılında Uluabat Gölü Manzaralı Yuvasına Yerleşti Bursa’nın Karacabey ilçesinde, Uluabat Gölü’nün kıyısında yer alan kırsal Eski- karaağaç Mahallesi’nin maskotu ve balıkçı Adem Yılmaz’ın yol arkadaşı “Yaren” adlı leylek, göç mevsiminin on birinci yılında da yuvasına döndü. Karacabey Belediyesinden yapılan açıklamaya göre Balıkçı Adem Yılmaz ile Yaren leylek, on birinci yılda da Eskikaraağaç Mahallesi’nde buluştu. “Leylek köyü” olarak anılan mahallede göle ağ atan balıkçı Adem Yılmaz, Yaren leylekle kayığında, yılın ilk buluşmasını gerçekleştirdi. Balıkçı Adem Yılmaz da dünden beri çok büyük heyecan yaşadığını belirterek şöyle konuştu: “Bu sabah Yaren’in kayığıma gelmesiyle sevinç ve mutluluk duydum. Bundan sonra Yaren ile altı ay boyunca inşallah balık avlayıp arkadaşlık edeceğiz. Çok mutluyum Yaren’ime kavuştum. Biraz tereddüt ettik ama şükürler olsun ki bu yıl da Yaren bizi sevindirdi. Hatta köylüler de çok sevindi, mutluluk duydular. Yaren’i çok seviyorum. O benim bir parçam, arkadaşım, dostum, balıkçı arkadaşım. Dün evime dönerken yuvaya baktığımda Yaren’i gördüm. O kadar sevindim ki motoru durdurup bir süre onu izledim. Bu sabah da balık tutup Yaren’i besledim.” Sizce fotoğraf, haberle uyumlu mudur? Açıklayınız. Cevap: Fotoğraf ve haber uyumludur çünkü fotoğrafta leylek yuvasında duruyor. Haber ise Yaren leylekten bahsediyor. Sizce fotoğrafçı, habere uygun bir fotoğraf oluşturmak için nelere dikkat etmiştir? Fotoğrafçının habere uygun bir fotoğraf oluşturabildiğini düşünüyor musunuz? Açıklayınız. Cevap: Haberde, leylek ve yuvasından bahsedildiği için fotoğrafçı, haberin detaylarına dikkat etmiştir. Uygun bir fotoğraf seçmiştir. Sizce fotoğrafçı, bu haber için çektiği fotoğrafla neyi amaçlamıştır? Cevap: Fotoğrafçı, bu fotoğraf ile haberi desteklemeyi ve ilgi çekici hale getirmeyi amaçlamıştır. Yalnızca haber olsaydı bu kadar ilgi çekici olamazdı. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 113. Sayfa Cevapları MEB Yayınları5. ETKİNLİK“Sevginin gücü” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanmaya özen gösteriniz. Cevap: Değerli Öğretmenim, Sevgili Arkadaşlarım Sevgi, dünyadaki en güçlü duygulardan biridir. Sevgi, bizi birbirimize bağlar, zor zamanlarda güç verir ve hayatımızı daha güzel kılar. Sevgi, sadece ailemizle ya da arkadaşlarımızla değil, herkese karşı duyabileceğimiz bir duygudur. Sevgi, en kötü günümüzde bile bize umut verir. Bir arkadaşımızın bir gülümsemesi, zor bir anımızda bize cesaret verebilir. Sevgi, insanların birbirini anlamasına, yardımlaşmasına ve birlikte mutlu olmasına yardımcı olur. Mesela, evimizde annemiz ve babamız bize sevgiyle yaklaşır. Bu sevgiyle büyürüz ve kendimizi güvende hissederiz. Arkadaşlarımızla da sevgiyle oyunlar oynarız, birbirimize destek oluruz. Sevgi, bir çiçeği sulamak gibi, büyütüldükçe daha da güzelleşir. Unutmayalım ki, sevgi paylaşıldıkça çoğalır. Ne kadar çok seversek, dünyamız o kadar güzel olur. Sevgi, sadece kalbimizi değil, çevremizi de ısıtan bir ışıktır. Eğer hep birlikte sevgiyle hareket edersek, dünyada her şey çok daha iyi olabilir. Sevgi en güçlü güçtür, çünkü sevgiyle her şey mümkündür. Hep birlikte sevgiyle büyüyelim, sevgiyle yaşayalım! Beni dinlediğiniz için hepinize teşekkür ederim. 6. ETKİNLİKAşağıda verilen cümleleri okuyunuz. Sizce altı çizili sözcüklerin ortak özelliği nedir? Belirleyerek işaretleyiniz. Yukarıda işaretlediklerinizden hareketle aşağıdaki boşlukları doldurunuz. Cevap: 7. ETKİNLİKAşağıda verilen cümlelerde yer alan sıfatların altlarını çiziniz. Cevap: Meteoroloji, bu kış çok soğuk günler yaşayacağımızı söylüyor. Işıl ışıl çiniler, yeni camiyi daha da güzel göstermişti. Kütüphanemizde çizgi romanlar, eğlenceli kitaplar bulunuyor. Birkaç adım atınca kırık dökük kağnıya ulaşabilmişti. Her birinde sıfat görevinde en az bir sözcük kullanmanız koşuluyla defterinize üç cümle yazınız. Cevap: Annem çok güzel kek yaptı. Kırmızı pencereli evde oturuyor. Üç kitap hediye ettim. “Gülibik” adlı metni bir kez daha okuyunuz. Metni okurken metinde kullanılan sıfatları bularak defterinize yazınız. Metindeki sıfatların metnin anlamına olan katkısını belirlemek için aşağıdaki soruyu cevaplayınız. Metinde sıfatlar olmasaydı metnin anlamı nasıl etkilenirdi? Cevap: Metinde sıfatlar olmasaydı metin anlamsızlaşacaktı. Çünkü niteliklerini bilemeyecektik. Sayıları, renkler, şekilleri ve işaretleri olmayan düz bir metin ile karşılaşacaktık. Metindeki sıfatlar: renkli, ilginç, bir, çatlak, pembe, bir, yapışkan, pembe, çıplak, yeni, öteki, ilk, bütün, cebimdeki, karanlık, incecik, her, cebimdeki, öteki, o, tiz, başka, tiz, sesli, süte, bulanmış, olağanüstü, iki, arka 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 114. Sayfa Cevapları MEB Yayınları8. ETKİNLİKMetindeki “Gülibik” adlı horozun kahraman olduğu bir fabl yazınız. Yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Gerek görüyorsanız yeniden düzenleyiniz. Cevap: Gülibik ve Püsküllü Gülibik, kümeste canı sıkılınca biraz dolaşmak istemiş. Dolaşırken yanına diğer horoz arkadaşı Püsküllü gelmiş. Püsküllü “Gülibik ne yapıyorsun burada evden çok uzaklaşmadın mı?” demiş. Gülibik ise “Canım sıkılıyor ben de biraz dolaşayım dedim” demiş. Birlikte dolaşırken farklı böcekler, hayvanlar görmüşler. Ora senin bura benim derken, evden oldukça uzaklaşmışlar ve kaybolduklarını anlamışlar. Geri nasıl dönecekleri konusunda tartışırken Gülibik “Buldum!” demiş. Püsküllü merakla ne bulduğunu sormuş. Gülibik “şimdi ben gür sesimle avazım çıktığı kadar öteceğim ve kümesteki diğer horozların sesini takip edeceğiz” demiş. Dediği gibi de yaparak “üürrü ü” diye ötmeye başlamış. Yer, gök Gülibik’in sesiyle inlemiş. Bunu duyan kümesteki horozlar da hep birden ötmeye başlamışlar. Gülibik ve Püsküllü bu sesleri takip ederek evin yolunu bulmuşlar. Yazınızdaki yazım ve noktalama hataları ile anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri öğretmeninizin yardımıyla belirleyerek düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Gülibik ve Püsküllü Gülibik, kümeste canı sıkılınca biraz dolaşmak istemiş. Dolaşırken yanına diğer horoz arkadaşı Püsküllü gelmiş. Püsküllü “Gülibik ne yapıyorsun burada evden çok uzaklaşmadın mı?” demiş. Gülibik ise “Canım sıkılıyor ben de biraz dolaşayım dedim” demiş. Birlikte dolaşırken farklı böcekler, hayvanlar görmüşler. Ora senin, bura benim derken, evden oldukça uzaklaşmışlar ve kaybolduklarını anlamışlar. Geri nasıl dönecekleri konusunda tartışırken Gülibik “Buldum!” demiş. Püsküllü merakla ne bulduğunu sormuş. Gülibik “şimdi ben gür sesimle avazım çıktığı kadar öteceğim ve kümesteki diğer horozların sesini takip edeceğiz” demiş. Dediği gibi de yaparak “üürrü ü” diye ötmeye başlamış. Yer, gök Gülibik’in sesiyle inlemiş. Bunu duyan kümesteki horozlar da hep birden ötmeye başlamışlar. Gülibik ve Püsküllü bu sesleri takip ederek evin yolunu bulmuşlar. Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 137-138-139-140 Yıldırım Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |