20 Aralık 2024, 20:34
can
Yönetici

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 114-118-119-120-121-122-123 MEB Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114-118-119-120-121-122-123 MEB Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. İnceleyin!

“Üç Oğul” Metni etkinlik cevapları 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB yayınları

7. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 114-118-119-120-121-122-123. Sayfa Cevapları 


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 114. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI



Doğru sözlü olmakla ilgili araştırdığınız vecizeleri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap:

Doğru sözlü olmakla ilgili vecizeler

“Doğru söz, kalp ve dil arasındaki barıştır.” – Mevlana



“Doğru söyleyenin, en büyük düşmanı kendisi olur.” – Sokrat

“Doğruyu söylemek, bazen sessiz kalmaktan daha cesaret ister.” –

Mahatma Gandhi

“Doğruyu söylemek, bazen acıdır ama sonunda huzuru getirir.” – Albert Einstein



“Dürüstlük, insanın kendisiyle olan barışıdır.” – William Shakespeare

“Yalancıların söyledikleri, doğruyu söyleyenlerin söylediklerinden daha çabuk unutulur.” – Ernest Hemingway

“Bir insanın ne kadar iyi olduğu, ne kadar doğru olduğu ile ölçülür.” – George Washington

“Doğruyu söylemek, başkalarını korumak demektir.” – Ralph Waldo Emerson



“Doğruyu söylemek, hayatın en büyük özgürlüğüdür.” – Oprah Winfrey

“Doğruluk, yalanların karanlıklarında parlayan bir ışıktır.” – Mahatma Gandhi

Sizce dürüst olmak bize ne kazandırır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Dürüst olmak, bize her şeyden önce güvenilir bir insan olma özelliği kazandırır. İnsanlar bize güvenirler ve toplum içinde saygı gösterirler. Gerek ailemizde, gerekse toplum içinde dürüst insanlar her zaman sevgi, saygı görürler. Dürüst olmak kendimize olan güvenimize, saygımıza ve özgüvenimize de katkı sağlamaktadır. İçimiz huzurlu olur ve kendimizi daha iyi hissederiz.




7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 118. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimeleri, kelimelerin karşısında yer alan anlamlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.

Cevap:

7. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 118 cevapları meb yayınları




7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 119. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

Kral yaşlandığında hangi konuda endişe duymaya başlamış ve bununla ilgili nasıl bir çözüm yolu bulmuştur? Anlatınız.

Cevap: Kral, yaşlandığında üç oğlundan hangisinin tahta geçeceği konusunda endişelenmiş. Bu nedenle çocuklarına birer avuç tohum vererek, kendisinin yolculuğa çıkacağını söylemiş ve bu tohumlara göz kulak olun demiş.



Kral, oğullarına birer avuç tohumu niçin vermiştir? Bunun sonucunda oğulları ne yapmıştır? Anlatınız.

Cevap: Kral, oğullarını sınamak amacı ile onlara tohum vermiş ve bu tohumlara göz kulak olun demiş. Büyük oğlu tohumları kilitli bir sandıkta saklamış, ortanca oğlan tohumları pazarda satmış, küçük oğlan ise tohumları ekerek bahçede büyütmeye çalışmış.

Son kez sınamak için oğullarına birer tohum uzatan kral neyi amaçlamaktadır? Açıklayınız.

Cevap: Kral, oğullarını dürüstlük konusunda sınamak istemiştir. Çünkü verdiği tohumlar kaynatılmış olduğu için filizlenemeyen tohumlardır.



Büyük, ortanca ve küçük oğullar tohumları ne yapmışlardır? Kralın huzuruna nasıl çıkmışlardır? Açıklayınız.

Cevap: Büyük oğlu ile ortanca oğlu kralın verdiği tohumları değiştirip başka tohum koyarak güzel ve iri çiçek veren bir tohum ekmişler. Küçük oğlu ise kralın verdiği tohumu ekmiş ve bu tohum filizlenmemiş.

Kralın oğullarına verdiği tohum size verilseydi nasıl davranırdınız? Anlatınız.

Cevap: Ben de bana verilen tohumu ekerdim. Çünkü aklıma başka tohum koymak gelmezdi. Başka tohum koymak dürüstçe bir davranış olmaz.



Dürüstlükle ilgili sizi etkileyen bir anınız var mı? Anlatınız.

Cevap: Evet, bende pazar yerinde cüzdanını düşüren bir teyzeye cüzdanını verdim. O çok teşekkür edip bana dua etti. Bu çok hoşuma gitti ve kendimi çok mutlu ve huzurlu hissettim.

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metni daha önce okuduğunuz “İyilik Üzerine” başlıklı metinle tür ve içerik özellikleri açısından karşılaştırınız.

Cevap:

Benzerlikler

Her iki metinde dürüstlük ve iyilik konuları işlenmiştir.

Her iki metinde de dürüst olan ve iyi olan insanlar bunun mükafatını görmüşlerdir.

Farklılıklar

İyilik Üzerine isimli metinde gerçek bir olay anlatılmaktadır. Üç oğul metni masaldır.

Üç Oğul metni şiir formunda yazılmıştır. İyilik Üzerine metni düz yazı şeklinde yazılmıştır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 120. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde geçen ve kelimeleri karışık verilen deyimleri düzenleyerek örnekteki gibi yazınız. Deyimin anlamını, mavi kutulardaki anlamlar arasından belirleyerek örnekteki gibi işaretleyiniz.

Cevap:

7. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 120 cevapları meb yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 121. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

Okuduğunuz metinde geçen deyimlerin metnin anlamına olan katkısını arkadaşlarınızla tartışınız.

Cevap: Metindeki deyimler, anlatılmak istenen düşüncenin daha kısa ve etkili şekilde aktarılmasını sağlamıştır. Örneğin çil çil altınlar derken, altınların pırıl pırıl parladığı anlatılmıştır.

Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki deyimlerin anlamlarını TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğünden bulunuz. Bu deyimlerden ikisini kullanarak öyküleyici anlatım biçimiyle bir paragraf yazınız.

Cevap:

Hayale dalmak: Dış dünyadan uzaklaşarak gerçekleşmesi istenilen şeyleri veya hatıraları düşünmek.

Surat asmak: Kaşlarını çatıp yüzüne küskün veya dargın bir anlam vermek, somurtmak

Soluk almak: Dinlenmek.

Cesaret göstermek: Korkusuzca davranmak

Ali, her zamanki sabah erken kalktı ve okula gitmek için hazırlanmaya başladı. Akşamdan çantasını hazırlamıştı. Annesi kahvaltıyı hazırlamış, Ali’nin sofraya gelmesini bekliyordu. O sabah, annesi kahvaltı sofrasında yumurta haşlamayı unutmuştu. Ali haşlanmış yumurtayı çok sever ve her sabah kahvaltısında yerdi. Ali, sofraya oturunca birden suratı asıldı. Annesi, durumu anladı ve ona unuttuğunu söyledi. Ali, bu durumdan hoşnut olmamasına rağmen, annesi kırılır diye sessizce kahvaltısını yaptı. Okula gitmek için evden çıkan Ali, hayallere daldı. Hayalinde, bir sürü haşlanmış yumurtayı masanın üzerinde görüyordu. Birden bir arabanın kornasıyla kendine geldi. O kadar hayale dalmıştı ki gelen arabayı fark edemedi. Ali okula yürümeye devam ederken daha dikkatli oldu.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 122. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metindeki kralın yerinde siz olsaydınız kral olacak oğlunuzu seçmek için nasıl bir çözüm yolu bulurdunuz? Aşağıya yazınız.

Cevap: Ben, kralın yerinde olsaydım onları sadece dürüstlükle değil, başka kriterleri de sınardım. Zekalarını, halkın sevgisini, sorun çözme yöntemleri gibi konularda da denerdim.

Yaşamınızda yakın zamanda karşılaştığınız ve çözdüğünüz bir sorun düşününüz. Bu sorunu nasıl çözdüğünüzü aşağıya yazınız.

Cevap: Arkadaşlarımla oyun oynarken, hangi oyunu oynayacağımız konusunda sorunlar yaşıyorduk. Bu sorunu çözmek için oylama yöntemini kullandık ve sorun çözülmüş oldu. En çok oyu alan oyunu oynuyoruz. Bunun yanında diğer arkadaşlarımın da gönlü olsun diye, haftada bir oylama yapmadan sırayla az oy alan oyunları da oynuyoruz.

“Çözüm odaklı olmak” ifadesinin size çağrıştırdığı duygu ve düşüncelerden hareketle kısa bir konuşma yapınız. Konuşmanızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanınız.

Cevap: Çözüm odaklı olmak, insanların sorunları çözme konusundaki yetenekleri ve sorunları çözmedeki başarıları aklıma geliyor. Hayatımız boyunca bir çok sorun karşımıza çıkacaktır. Bu sorunlarla nasıl başa çıkabiliriz? sorusu yerine, bu sorunları nasıl çözebiliriz? sorusunun daha doğru olacağını düşünüyorum. Çok basit sorunları bile gözümüzde büyütebiliyoruz. Oysa bu sorunları büyütmek yerine onları çözme yollarına gitmek, bizi ve hayatımız daha kolay ve huzurlu yapacaktır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 123. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

Gülseren, aşağıdaki tabloda yer alan numaralanmış cümlelerdeki altı çizili fiillerin hangi kişi ekiyle çekimlendiğini bulmuş ve tablodaki ilgili yerlere yazmıştır. Etkinliğini tamamlayan Gülseren, verdiği cevapları cevap anahtarından kontrol etmiştir. Gülseren, doğru verdiği cevapları “✓”, yanlış verdiği cevapları da “X” ile işaretlemiş ama cevaplarını kontrol ederken de bazı hatalar yapmıştır. Gülseren’in doldurduğu tabloyu inceleyiniz.

Gülseren’in, kişi eklerini yanlış belirlediği cümlelerin numaralarını aşağıya yazınız.

Cevap: 1-3-4-6-9

Gülseren’in hatalı değerlendirme yaptığı cümlelerin numaralarını aşağıya yazınız.

Cevap: 3-5-6-8

7. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 123 cevapları meb yayınları

GELECEK DERSE HAZIRLIK

İyilik ve yardımlaşma ile ilgili haber metni araştırınız.

Cevap:

İyilik ve yardımlaşma ile ilgili haber metni

Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 108-110-111-112-113 MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.