18 Aralık 2024, 21:23 |
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 106-108-109-110-111-112-113 Özgün YayınlarıAdalet Heybesi Metni Cevapları 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları “7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110-111-112-113 Özgün Yayıncılık” cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin! Adalet Heybesi Metni Etkinlik Cevaplarıİçindekiler
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 106. Sayfa Cevapları Özgün YayınlarıHazırlık Çalışmaları “Adil olmak” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Adil olmak ifadesinde adaletli olmak, kimseye haksızlık etmemek, herkese eşit davranmak, haklının hakkını teslim etmek gelmektedir. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 108. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları1. Etkinlik Metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimelerin neler olduğunu tahmin ederek onları bulmacaya yerleştiriniz. Cevap: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 109. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları2. Etkinlik Aşağıdaki soruları, metne göre cevaplayınız? Padişah üç oğlunun sırayla ülkeyi yönetmelerini neden istemiştir? Cevap: Padişah yaşlandığı için kendisinden sonra gelecek olan üç oğlundan hangisinin ülkeyi daha iyi, adaletle yöneteceğini yaşarken görmek için istemiş. Padişah, oğullarından hangisinin daha iyi bir veliaht olduğunu anlamak için nasıl bir yola başvurmuştur? Cevap: Üç oğlunun da sırayla bir günlüğüne ülkeyi yönetmesini istemiş. Vezirin gözetimi altında şehir meydanına bir heybe asılacak ve halk memnun olursa heybeye bir avuç buğday koyacakmış. Kimin heybesi daha fazla buğdayla dolarsa o halkı daha çok memnun etmiş sayılacaktı. Padişahın büyük ve ortanca oğlu halkı memnun etmek için neler yapmışlardır? Heybelerini doldurmayı başarmışlar mıdır? Cevap: Büyük oğlu her kapıya bir çuval yiyecek bırakmış, ortanca oğlu her eve bir kese altın bırakmış. Heybeleri yarım dolmuş. Padişahın küçük oğlu halkı memnun etmek için ne yapmıştır? Heybesini ağzına kadar doldurabilmiş midir? Cevap: Padişahın küçük oğlu, halkın sıkıntılarını, sorunlarını sormuş ve bu sıkıntıları giderecek çözümler üretmiş. Bu sayede heybesini ağzına kadar doldurmuş. Metinden hareketle bir toplumda adaletin nasıl sağlanabileceğini açıklayınız. Cevap: Toplumda adaletin sağlanması için toplumu dinlemek, onların sorunlarını anlamak ve onları çözmek ile olur. 3. Etkinlik Metinden alınan aşağıdaki cümlelerin “öznel” mi “nesnel” mi olduklarını örnekteki gibi belirleyiniz. Cevap: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 110. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları4. Etkinlik Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız. Cevap: Metnin Konusu: Padişahın, kendisinden sonra ülkeyi üç oğlundan hangisinin daha iyi yönetebileceğini anlamak için onlara birer günlük ülkeyi yönetme imkanı sağlaması. Metnin Ana Fikri: Adalet herkese eşit davranmakla değil, onların sorunlarını çözmek ile olur. 5. Etkinlik Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde deyimleri bulup altlarını çiziniz. Deyimleri bulurken deyimler sözlüğünden faydalanınız. Cevap: Ertesi gün olmuş, ortanca oğul vezirle çıkmış yola. Bulduğunuz deyimlerin metne kattığı anlamları aşağıya yazınız. Cevap: Deyimler metnin anlamını pekiştirmektedir. Söylenmek istenen sözün, düşüncenin kısa ve etkili şekilde aktarılmasını sağlamaktadır. 6. Etkinlik Çevrenizde yaşanan olaylardan yola çıkarak adil bir kişinin sahip olması gereken özellikleri sınıfça konuşunuz. Bu özelliklerden hangilerinin, metindeki padişahın küçük oğlunun adalet algısıyla ilişkilendirilebileceğini belirleyiniz. Cevap: Adil bir insan her şeyden önce vicdan sahibi olmalıdır. Herkese eşit mesafede olmalı, empati yapabilmeli, eşitlik anlayışı olmalıdır. İnsanların nelere ihtiyacını olduğunu sormalı, ilgilenmeli ve çözüm yolları aramalıdır. İnsanların din, dil, ırk gibi özelliklerine göre farklı davranmamalıdır. Dürüst ve güvenilir olmalıdır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 111. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları7. Etkinlik Aşağıdaki cümlelerde yer alan zarfları bulup bu zarfların, cümlenin anlamına olan katkısını örnekteki gibi yazınız. Padişah, vezirini de sık sık tembihlemiş. Cevap: Sıkı sıkı ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “tembihlemiş” fiilinin nasıl gerçekleştiğini söylemektir. Bu nedenle “sıkı sıkı” ifadesi, durum zarftır. Padişah halkını adaletle yöneten biriymiş. Cevap: Adaletle ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “yöneten” fiilinin nasıl gerçekleştiğini anlatmaktadır. “Adaletle” durum zarfıdır. Büyük oğlan çok şaşırmış. Cevap: Çok ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “şaşırmış” fiilinin ne kadar gerçekleştiğini söylemektir. Bu nedenle “çok” ifadesi, miktar (azlık-çokluk) zarfıdır. Dişi yoksa nasıl yesin yemeğini. Cevap: Nasıl ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “yesin” fiilinin nasıl gerçekleştiğini sormaktır. Bu nedenle “nasıl” ifadesi, soru zarfıdır. Vezir olanı biteni sessizce izlemekteymiş. Cevap: Sessizce ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “izlemekteymiş” fiilinin nasıl gerçekleştiğini söylemektir. Bu nedenle “sessizce” ifadesi, durum zarfıdır. Komşum yıllar önce ödünç aldı. Cevap: Yıllar önce ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “aldı” fiilinin ne zaman gerçekleştiğini söylemektir. Bu nedenle “yıllar önce” ifadesi, zaman zarfıdır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 112. Sayfa Cevapları Özgün YayınlarıBir sonraki gün padişah küçük oğlu yanına hiçbir şey almadan ayrılmış saraydan. Cevap: Bir sonraki gün ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “ayrılmış” fiilinin ne zaman gerçekleştiğini söylemektir. Bu nedenle “bir sonraki gün” ifadesi, zaman zarfıdır. Hiçbir şey almadan ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “ayrılmış” fiilinin nasıl gerçekleştiğini söylemektir. Bu nedenle “hiçbir şey almadan” ifadesi, durum zarfıdır. Kardeşleri küçük oğlanın halkın gönlünü nasıl kazandığını anlamışlar. Cevap: Nasıl ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “kazandığını” sıfat fiilinin nasıl gerçekleştiğini sormaktır. Bu nedenle “nasıl” ifadesi, soru zarfıdır. Vezir tek bir söz bile etmeden padişahın oğlu ne istediyse uygulatmış. Cevap: Tek bir söz bile etmeden ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “uygulatmış” fiilinin nasıl gerçekleştiğini söylemektir. Bu nedenle “tek bir söz bile etmeden” ifadesi, durum zarfıdır. Her haneye eşit bir şekilde bir kese altın bıraktım. Cevap: Eşit bir şekilde ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “bıraktım” fiilinin nasıl gerçekleştiğini söylemektir. Bu nedenle “eşit bir şekilde” ifadesi, durum zarfıdır. Benim için çok kıymetli bir av tüfeği. Cevap: Çok ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “kıymetli” sıfatının miktarını söylemektir. Bu nedenle “çok” ifadesi, miktar zarfıdır. Vezir çok mutlu ayrıldı saraydan. Cevap: Mutlu ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “ayrıldı” fiilinin nasıl gerçekleştiğini söylemektir. Bu nedenle “mutlu” ifadesi, durum zarfıdır. Çok ifadesinin cümlede kullanılmasının nedeni “mutlu” durum zarfının miktarını söylemektir. Bu nedenle “çok” ifadesi, miktar zarftır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 113. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları8. Etkinlik Metindeki padişahın bir sorunu vardır: Çocuklarından hangisinin daha iyi bir yönetici adayı olduğunu bilmek ister. Bu padişahın veziri olduğunuzu hayal ediniz. Padişahın merakını gidermek için ona farklı bir çözüm yolu sununuz. Padişaha sunduğunuz çözüm yolunu işlem basamaklarına uygun şekilde aşağıya yazınız. Cevap: Gelecek Derse Hazırlık Harçlıklarınızı biriktirir misiniz? Biriktirdiğiniz harçlıklarla neler alırsınız? Arkadaşlarınızla konuşunuz. Cevap: Evet harçlıklarımı biriktirmeye çalışırım. Bu paralar ile ihtiyacım olan şeyleri alırım. Örneğin bir roman alırım, ya da bir kıyafet alırım. Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 102-103-104 Özgün Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
18.12.2024, 21:23 |
nadide Üye Mesaj Sayısı: 85 Konu Sayısı: 0 |
Bu konuları inceleyerek, temel değerlerin ve adaletin önemini anlamaya çalışabiliriz. Değerlerimiz, kişilik gelişimimiz ve toplumumuz için büyük bir öneme sahiptir. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |