19 Aralık 2024, 18:58 |
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Cevapları Sayfa 100-101-103-105 MEB Yayınları“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Sayfa 100-101-102-103-104-105 MEB Yayınları (1. Kitap)” en güncel cevaplarını sizler için hazırladık. Ortak Kültürel Mirasımız Cevaplarıİçindekiler
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Sayfa 100 (1. Kitap) MEB YayınlarıÖrnek Olay Kaya ailesi yemek sonrası sohbet ediyordu. Herkes gün içinde neler yaptığını anlatıyordu. Sıra Alp’a gelince “Bugün sosyal bilgiler dersinde öğretmenimiz ortak miras ögelerinden bahsetti. Ortak miras yönünden ülkemizin ne kadar zengin olduğunu öğrendik.” dedi. Bunun üzerine anne “Biraz bekleyin, size bir sürprizim var.” diyerek diğer odaya gitti ve kısa süre sonra elinde bir madalya ile döndü. Anne “Çocuklar, elimde gördüğünüz dedemin istiklal madalyası. Bu madalya ailemizin ortak mirasıdır. Bu madalyayı dedeme Millî Mücadele’ye katıldığı için vermişler. Madalya bana babamdan kaldı. Ben de ona gözüm gibi bakıyorum ve onu size ailemizin en kıymetli hazinesi olarak miras bırakacağım.” Anne, istiklal madalyasını neden ailenin ortak mirası olarak görmektedir? Söyleyiniz. Cevap: İstiklal madalyası dededen toruna ve onlardan da çocuklarına miras kalacaktır. Bu madalya manevi olarak çok değerlidir. Ailenin tarih ve duygusal değerlerinin sembolüdür. Bu nedenle ortak mirastır. İstiklal madalyasının ailenin en kıymetli hazinesi olarak nitelendirilmesinin sebepleri neler olabilir? Açıklayınız. Cevap: Madalya hem ailenin hem de ülkemizin önemli bir sembolüdür. Dedenin, İstiklal Savaşına katılması ve vatan için gösterdiği mücadelenin bir nişanesidir. Bu nedenle ailenin en kıymetli hazinesidir. Sizin de aile büyüklerinizden miras kalan veya uzun zamandır sakladığınız eşyalar var mı? Bu eşyalar sizin için ne ifade ediyor? Söyleyiniz. Cevap: Evet benim de büyük dedemin Kore Gazisidir. Ondan kalan bir madalya var ve bu babamda. Ondan da bize kalacak ve bu gurur ve mirası yaşatacağız. Aile büyüklerimizin miras bıraktığı, bizim ve ailemiz için değerli eşyalar olduğu gibi toplumların geçmişten miras aldığı ve geleceğe miras bırakmak istediği eserler vardır. Bu eserler, toplumlar için ortak miras özelliği taşır. Sizce ortak miras olarak tanımlanan bu eserler neler olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz. Cevap: Tarihi saraylar, camiler, sanat eserleri, eskiden günümüze kadar gelmiş her türlü tarihi ve doğal eserler ortak mirasımızdır. Bizlerin bu eserleri koruyarak bizden sonraki nesillere aktarmamız gerekir. 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Sayfa 101 (1. Kitap) MEB YayınlarıArkadaşlarınızla küçük bir yarışma yapınız. Bunun için aşağıdaki soruları cevaplayınız. Kimin daha çok cevap yazdığını karşılaştırınız. Cevap: İlimizdeki İsmini Bildiğim Tarihî Mekanlar Ayasofya Sultanahmet Cami Yerebatan Sarnıcı Dolmabahçe Sarayı Süleymaniye Cami İlimizdeki Gezdiğim Tarihî Mekanlar Dolmabahçe Sarayı Topkapı Sarayı Süleymaniye Cami Ayasofya İlimizdeki Tarihî Eserler Topkapı Sarayı Süleymaniye Camii Yerebatan Sarnıcı Dolmabahçe Sarayı Ayasofya İlimizde Sergilenen Tarihî Nesneler Kutsal Emanetler Fatih Sultan Mehmet’in kıyafetleri Hz. Ali’nin kılıcı 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Sayfa 103 (1. Kitap) MEB YayınlarıUNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan somut ve somut olmayan kültürel miras öğelerini inceleyiniz ve soruları cevaplayınız. Bosna Hersek Tarihî Mostar Şehri Eski Köprü Alanı, Azerbaycan’daki pehlevanlık kültürü, güreş gibi oyun ve sporlar ile bireysel performansları içerir. Pehlevanlar, özel aletler kullanır. Hakemler tarafından denetlenen müsabakalar, müzik veya hızlı çalan davullar eşliğinde yapılır. Popüler kültür, halk etkinlikleri ve açık hava kutlamalarının ayrılmaz bir parçası olan pehlevanık, Azerbaycan’daki topluluklara güçlü bir kimlik duygusu sağlar. Pehlevanlar, uzun yıllar boyunca kararlılığın sembolü olmuş, sosyal uyumu teşvik etmiş ve yerel topluluklara ortak kimlik duygusu sağlamıştır. Ceviche (sevice), limonla marine edilmiş bir Peru yemeğidir. Acı biber ve tuzla tatlandırılmış, yerel olarak yetiştirilen ürünlerle harmanlanmış, çiğ balıkla hazırlanan geleneksel bir yemektir. Günlük olarak tüketilen bu yemek, şölenlerde de tercih edilmektedir. Bu yemeğin hazırlanması ve tüketimi, balık avından malzemelerin yetiştirilmesine ve yemeğin hazırlanmasına kadar her aşamada belli uygulamalar ve bilgiler gerektirir. Tarifler, bölgeler arasında farklılık gösterdiği için aynı zamanda bölgesel kültürel kimliği de güçlendirir. Örneklerde verilen kültürel miras öğeleri UNESCO tarafından neden Dünya Mirası Listesi’ne alınmış olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz. Cevap: Birçok kültürel değerin izlerini taşıması, insanlık tarihi açısından önemli olması bakımından alınmıştır. İncelediğiniz öğelere benzer bildiğiniz Türk kültür öğeleri hangileridir? Örnekler yazınız. Cevap: Ayasofya Cami, Yerebatan Sarnıcı, Baklava tatlısı, Türk Kahvesi ve lokum. 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Sayfa 105 (1. Kitap) MEB YayınlarıDenizli sınırlarındaki Çaldağı’nın eteklerinden gelen ve yoğun kalsiyum içeren suların oluşturduğu görkemli beyaz kayaç yapısıyla dikkat çeken Pamukkale Travertenleri; görsel zenginliğin yanı sıra kalp rahatsızlıkları, romatizma, sindirim, solunum, dolaşım ve deri rahatsızlıklarına iyi gelmektedir (Görsel 3.12). Ayrıca aynı bölgede yer alan Hierapolis (Hiyerapolis) arkeolojik kenti, Antik Çağlar’dan bugüne kadar ulaşan en çarpıcı merkezlerden biridir. Eski kaynaklara göre metal ve taş işlemeciliği, dokuma kumaşları ile ünlü olan kent, Büyük Konstantin (Konstantin) Dönemin’de Frigya (Firigya) bölgesinin başkentliğini yapmıştır. Türkiye’nin en büyük doğal mağaralarından Karain Mağarası; yalnızca Anadolu değil, tüm dünya tarihi açısından önemli bir arkeolojik alandır (Görsel 3.13). Günümüzden tam 500 bin yıl önce yaşamış; avcı ve toplayıcı yaşam sürdüren ve basit el aletleri üretimi gerçekleştiren insanın ilk atalarına ait izler, burada keşfedilmiştir. Tarihî önemi yanında oluşumları yüz binlerce yıl alan sarkıt ve dikitleriyle de dikkat çeken mağarada; günümüzde Anadolu’da görülmeyen gergedan, fil, su aygırı gibi hayvan kalıntıları keşfedilmiştir. Bu yönüyle insanlık tarihinin yanı sıra Anadolu’nun doğal tarihini de aydınlatır. Ülkemizden örnekleri verilen somut ve somut olmayan kültürel miras öğelerinin özellikleri nelerdir? Örneklerdeki kültürel ögeler UNESCO tarafından neden seçilmiş olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz. Cevap: Somut ve somut olmayan kültürel miraslar hem toplum yaşayışı hakkında bilgi verirken hem de insanlık tarihi açısından önem taşımaktadır. Nemrut Dağı ve Göreme Milli Parkı somut ögelerdir. Çay kültürü ise somut olmayan kültürel miras ögeleridir. Kaynaklardan yararlanarak ortak kültürel miras ögelerinin önemine dair düşüncelerinizi büyük grup tartışması ile sözlü olarak ifade ediniz. Cevap: Ortak kültürel miraslar bireylerin ve toplumların yaşamları hakkında bilgiler vermektedir. Bu eserler insanların ortak değerlerini, kültürlerini ve eserlerini yansıtmaktadır. İnsanoğlu çok eskiden beri süregelen hayatlarını bilgi ve kültür birikimlerini bu eserlerde görmek mümkündür. Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Cevapları Sayfa 93-94-95-96-97 MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
19.12.2024, 18:58 |
Selen Üye Mesaj Sayısı: 19 Konu Sayısı: 0 |
Ülkemizde bulunan bir çok ortak kültürel miras bulunmaktadır. Bu ortak kültürel mirasları korumak hepimizin görevidir. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |