7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 78-80-81-82-83 MEB Yayınları


Biruni Metni Cevapları 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83 MEB Yayınları cevapları ve sorularını sizler için hazırladık. İnceleyin!


Biruni Metni Cevapları

biruni metni cevapları 7. sınıf türkçe

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 78. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI



Türklerin tarih boyunca bilime sağladığı katkılar ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap:

Türklerin Tarih Boyunca Bilime Sağladığı Katkılar:



Türkler, tarih boyunca bilime önemli katkılarda bulunmuşlardır. Bu katkılar, İslam dünyasında yer aldıkları dönemden, Osmanlı ve modern Türkiye’ye kadar geniş bir zaman dilimini kapsar.

Farabi (870-950)

İslam filozoflarının en büyüklerinden olan Farabi, “İkinci Öğretmen” olarak anılır (Birincisi Aristoteles’tir). Felsefe, mantık, matematik, fizik ve müzik gibi çeşitli alanlarda çalışmalar yapmıştır. Onun bilimsel çalışmalarının Batı’ya etkisi büyük olmuş, Rönesans düşüncesini etkilemiştir.

 İbn-i Sina (Avicenna) (980-1037)



İbn-i Sina, Türk-İslam dünyasının en önemli bilim insanlarından biridir. Tıp, felsefe ve astronomi alanında çalışmalar yapmış, özellikle tıp alanında yazdığı “El-Kanun fi’t-Tıbb” (Tıbbın Kanunu) adlı eseri, yüzyıllar boyunca Avrupa’da da ders kitabı olarak okutulmuştur. Modern tıbbın temellerinin atılmasında önemli bir rol oynamıştır.

Biruni (973-1048)

Biruni, astronomi, coğrafya, matematik, tıp ve doğa bilimleri gibi alanlarda yaptığı çalışmalarla ünlüdür. Yerçekimi ve dünyanın çapının hesaplanması üzerine çalışmalar yapmış, Hindistan’daki bilimsel faaliyetler üzerine önemli eserler yazmıştır. Ayrıca dünyanın çapını modern hesaplamalara oldukça yakın bir şekilde hesaplayan ilk bilim insanlarından biridir.

Harezmi (780-850)



Cebirin babası olarak bilinen Harezmi, matematik ve astronomi alanlarında büyük buluşlar yapmıştır. “El-Kitabü’l-Muhtasar fi Hisabü’l-Cebir ve’l-Mukabele” adlı eseri, modern cebirin temelini oluşturmuş, onun adı Batı’da “algoritma” terimine ilham kaynağı olmuştur. Onun cebir çalışmaları, Rönesans dönemi Avrupa matematiğini derinden etkilemiştir.

Uluğ Bey (1394-1449)

Timur İmparatorluğu döneminde yaşamış bir Türk astronom ve matematikçidir. Semerkand’da kurduğu gözlemevi, döneminin en ileri bilimsel merkezlerinden biriydi. Uluğ Bey, yıldızlar üzerine hazırladığı kataloğuyla astronomi bilimine önemli katkılar sağlamış, bu çalışma asırlarca kullanılmıştır.

Ali Kuşçu (1403-1474)



Ali Kuşçu, Osmanlı döneminin önemli astronomi ve matematik bilginlerinden biridir. Uluğ Bey’in öğrencisi olan Ali Kuşçu, İstanbul’da Fatih Sultan Mehmet’in daveti üzerine birçok bilimsel çalışma yapmış ve İstanbul’un bilim merkezi haline gelmesine katkıda bulunmuştur. Güneş, ay ve gezegenlerin hareketlerini incelemiş ve astronomi üzerine önemli eserler vermiştir.

Hezarfen Ahmet Çelebi (1609-1640)

Hezarfen Ahmet Çelebi, Osmanlı döneminde uçuş denemeleriyle tanınan bir bilim insanıdır. Rivayete göre, Galata Kulesi’nden yaptığı başarılı bir uçuş ile tarihe geçmiştir. Havacılık alanında yaptığı çalışmalar, bilimsel ilerleme açısından önemli bir simge olarak kabul edilir.

Lagari Hasan Çelebi (1609-1640)



Hezarfen Ahmet Çelebi’nin çağdaşı olan Lagari Hasan Çelebi, roketle uçma denemeleri yapmış bir Osmanlı bilim insanıdır. Kendi yaptığı roketle barut kullanarak başarılı bir şekilde fırlatıldığı ve sonrasında sağ salim denize indiği rivayet edilir. Bu deneme, dünyada insanlı ilk roket uçuşu olarak kabul edilir.

Cahit Arf (1910-1997)

Türk matematikçisi Cahit Arf, matematiksel analiz ve cebir alanındaki çalışmalarıyla tanınır. “Arf değişmezi” ve “Arf halkaları” gibi cebirsel kavramlar, onun adını taşır. Modern matematiğin Türkiye’de gelişmesine katkıda bulunmuş ve dünya çapında tanınmış bir bilim insanıdır.

Hulusi Behçet (1889-1948)



Türk doktor Hulusi Behçet, adını taşıyan Behçet hastalığını ilk tanımlayan bilim insanıdır. Dermatoloji ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusunda önemli çalışmalar yapmıştır ve tıp literatürüne önemli katkılarda bulunmuştur.

Sizce tarihteki en çarpıcı buluş hangisidir? Nedenleriyle açıklayınız.

Cevap: Bence tarihteki en çarpışı buluş fermuardır. Her gün herkes tarafından kullanılan ama önemsiz görülen bu buluş sayesinde kıyafetlerimiz kolayca giyip çıkartabiliyoruz. Fermuarın olmadığını düşünsenize. Hayat ne kadar zor olurdu.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 80. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik



Okuduğunuz metinden alınan bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Anlamlardan hareketle kelimeleri bularak aşağıdaki bulmacaya yerleştiriniz.

Cevap:

7. sınıf türkçe ders kitabı cevapları meb yayınları sayfa 80


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 81. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2. Etkinlik



Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

Biruni’nin sarayın ileri gelenleri tarafından fark edilmesini sağlayan özellikleri nelerdir? Açıklayınız.

Cevap: Öğrenmeye meraklı ve yetenekli olması nedeniyle sarayın ileri gelenleri tarafından fark edilmiştir.

Öğrendiklerini kendisinden sonra yaşayanlara aktarabilmek için Biruni ne yapmıştır? Açıklayınız.

Cevap: Bir çok dil öğrenmiştir. Çünkü bilgilerini farklı dillerde kitap olarak aktarmak istemiştir.

Biruni, hangi olaydan sonra ünlü bir bilim insanı olmuştur? Anlatınız.

Cevap: Biruni, Sultan Mesut’un gözlerini iyileştirdikten sonra ünlü bir bilim insanı olmuştur. Sultan’ın desteği ile çalışmaları daha fazla kişi tarafından duyulmuştur.

X. yüzyıla neden “Biruni Çağı” denilmektedir? Örneklerle açıklayınız.

Cevap: Biruni’nin yaptığı bilimsel çalışmalarla bu döneme damgasını vurmasından dolayı bu çağa Biruni Çağı denmiştir.

Tıp ve bilim alanındaki başarılarından dolayı ödüllendirilen Biruni’nin bu ödülleri kabul etmemesini nasıl yorumluyorsunuz? Düşüncelerinizi nedenleriyle açıklayınız.

Cevap: Çok zengin olursa bilimsel çalışmalardan uzak kalacağı için hediyeleri kabul etmemiştir. Gerçek bilim insanları çalışmalarını para kazanmak için değil insanlara faydalı olsunlar diye yapmaktadır.

Metinde geçen “Sorgulamak bilimin anahtarıdır.” cümlesinden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.

Cevap: Merak etmek ve sorgulamak bilimsel çalışmaların anahtarıdır. İnsanlar sorgulamazsa merak etmezse buluşlar olmaz. Bu nedenle bilimsel çalışmalar önce sorgulamak ile başlamaktadır.

3. Etkinlik

Aşağıdaki metinden hareketle bilim dallarıyla ilgili bir araştırma yapınız. Araştırmanızda farklı kaynaklardan bilgi edinerek bunları “Kaynakça” bölümünde belirtiniz. Araştırma sonuçlarınızı öğretmeninize yazılı şekilde sununuz.

BİLİM DALLARI

Bilim insanı olmaya karar verdiysen sana bir de bilim dalı seçmek gerek. Çok geniş bir yelpaze var önünde. Zevkine uygun bir şeyler bulacağından eminim. İşte seçenekler!
Hayır, bir dakika! Önce bir ayrım yapmalıyız. Ben şimdi aşağıya bakkal listesi gibi bilimleri sıralayacağım ama bilim dallarını incelemenin bilimsel bir yöntemi var aslında, bilimlerin gruplanması ciddi bir iş. Ne yazık ki şu an çok ciddi olmak istemiyorum. Ciddisini öğrenmek için senin ayrıca bir araştırma yapman gerekecek. Şimdilik sadece doğal bilimler, sosyal bilimler, insani bilimler ve formal bilimler gibi üst gruplar olduğunu söyleyebilirim. (…)

Cevap:

Anabilim dalları, sosyal bilim dalları ve fen bilimi dalları olarak ifade edilebilir. Her iki alanda da farklı bilim disiplinlerinin bulunduğunu söylemek mümkündür. Bilim dallarının özelliklerinin ve görevlerinin ise kendi içinde farklılık göstereceğini söylemek de mümkün olmaktadır.

Anabilim Dalları Nelerdir?

Anabilim dalları sosyal bilim dalları ve fen bilim dalları olmak üzere iki farklı kategoride incelenmektedir. Anabilim dalı aynı zamanda ana sanat dalı olarak da bilinmekte olan bir terim olarak kullanılmaktadır. Birbirine yakın bilim ve sanat dallarını kapsadığını ifade etmek de mümkün olmaktadır.

Sosyal Bilim Dalları

Antropoloji

Arkeoloji

Astronomi

Coğrafya

Etnoloji

Felsefe

Hukuk

İktisat

Jeoloji

Fen Bilimi Dalları

Kimya

Fizik

Biyoloji

Matematik olarak ifade edilebilir.

Birçok farklı alanda bilim dalı olduğunu söylemek mümkün olmaktadır. Üniversitede eğitim, öğretim uygulama ve araştırma faaliyetlerinin yürütüldüğü akademik birim olduğunu söylemek de mümkündür.

Kaynak: milliyet.com.tr

“Bir bilim insanı olsaydınız hangi alanda, nasıl bir çalışma yapmak isterdiniz?” sorusundan hareketle defterinize açıklayıcı anlatım biçimini kullanacağınız bir metin yazınız.

Cevap: Ben bilim insanı olsaydım okyanuslar hakkında araştırma yapmak isterdim. Okyanusun derinlikleri halen çözülememiş durumda. Bu konuda bilinenler, uzay hakkında bilinenlerden daha az. Bu nedenle ben bu konuda çalışmalar yapmak isterim.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 82. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Etkinlik

Aşağıdaki koşul ifadelerini sonuç ifadeleriyle örnekteki gibi eşleştiriniz.

1. Bilimsel çalışmalar yaparsam
2. Sorgulamadığımızda
3. Çok çalıştın mı
4. Teleskop icat edilmeseydi
5. Buraya bir kütüphane kurulursa
6. Kodlama eğitimi alırsam
7. Konferansa katılabilirsek

Cevap:

7. sınıf türkçe ders kitabı cevapları meb yayınları sayfa 82

5. Etkinlik

Aşağıdaki dizelerden hareketle öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla defterinize bir konuşma metni yazınız.

İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir

Sen kendini bilmezsen ya nice okumaktır.

Yunus Emre

Cevap: 

Sevgili Arkadaşlar,

Bugün “İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir; sen kendini bilmezsen ya nice okumaktır” sözünü ele alacağız. Bu söz, bilgi edinmenin yanı sıra kendimizi tanımanın önemini vurguluyor. Bilim ve bilgiye ulaşmak elbette değerlidir, ancak bu bilgiyi anlamak ve kendimizi bilmek, gerçek öğrenmenin temelidir.

Kendimizi tanıdığımızda, hangi konularda daha çok ilgi duyduğumuzu, hangi yeteneklerimizin olduğunu keşfederiz. Böylece öğrendiklerimizi daha etkili bir şekilde hayatımıza katabiliriz. Sadece kitap okumak veya ders çalışmak yeterli değildir; önemli olan, bu bilgileri içselleştirmek ve yaşamımıza entegre etmektir.

Sonuç olarak, ilim yalnızca dışarıdaki bilgileri edinmekle kalmaz, aynı zamanda iç dünyamızı ve potansiyelimizi keşfetmekle de ilgilidir. Kendimizi bilmeden yapacağımız her okumak, eksik kalacaktır. Unutmayalım ki, gerçek bilgi, kendimizi anlamaktan geçer.

Teşekkür ederim.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 83. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik

Bir Türkçe öğretmeni; Ayla, Burcu, Cemil ve Davut adlı öğrencilerine aşağıdaki cümleleri vermiştir. Cümleleri inceleyiniz.

1. Bilim insanları, hayatımızı kolaylaştıran pek çok buluş yaptı.

2. Şu anda geri dönüşümle ilgili bir projemizi tartışıyoruz.

3. Bilimsel buluşların bazıları Türk bilim insanları tarafından gerçekleştirilmiş.

4. Okulumuzdaki projelerden birine siz de katılacaksınız.

5. 7/A sınıfı öğrencileri laboratuvarda öğretmenleriyle deney yapıyorlar.

6. Bazı teknolojik buluşlar yeni fikirlerin ortaya çıkmasını sağlar.

7. Bilimsel çalışmalar, insanlığı geliştirir.

8. Doğadaki denge, bilim insanlarına ilham verir.

9. Soruyu çok farklı bir yoldan çözmüşsün.

10. Gelecekte çok daha farklı bir dünyada yaşayacağız.

Öğrencilerden, numaralanmış cümlelerdeki altı çizili fiilleri incelemeleri ve yapılış zamanlarına göre gruplandırmalarını istemiştir. Öğrencilerin her biri bir kutu çizmiş ve gruplandırması gereken fiili bularak o fiilin cümle numarasını kutu içine örnekteki gibi yazmıştır. Öğrencilerin yaptıkları gruplandırmalarla ilgili bilinenler şunlardır:

• Cemil, çizdiği kutu içine geçmiş zamanda yapılmış, tamamlanmış fiillerin bulunduğu cümle numaralarını yazmıştır.

• Davut, çizdiği kutuya gelecek zamanda yapılması planlanan fiillerin bulunduğu cümle numaralarını yazmamıştır.

• Ayla, çizdiği kutuya üç tane cümle numarası yazmıştır.

Bu bilgilere göre aşağıdaki kutulara gerekli cümle numaralarını ve kutuların altına hangi öğrenci tarafından doldurulduğunu örnekteki gibi yazınız.

Cevap:

7. sınıf türkçe ders kitabı cevapları meb yayınları sayfa 83

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Günümüzdeki teknolojik gelişmelerle ilgili bir haber metni araştırınız.

Cevap:

Teknolojide Çığır Açan Gelişmeler: Yapay Zeka ve Kuantum Bilgisayarlar

Son yıllarda, teknolojik gelişmeler hızla ilerlemeye devam ediyor. Özellikle yapay zeka (YZ) alanındaki yenilikler, birçok sektörde devrim yaratıyor. YZ, sağlık, finans ve ulaşım gibi alanlarda verimliliği artırırken, günlük yaşamımıza da entegre olmaya başladı. Örneğin, sağlık sektöründe hastalıkların erken teşhisi için kullanılan YZ algoritmaları, doktorların karar verme süreçlerini hızlandırıyor.

Diğer yandan, kuantum bilgisayarlar da teknoloji dünyasında büyük heyecan yaratıyor. Geleneksel bilgisayarlardan çok daha hızlı işlem yapabilme kapasitesine sahip olan bu cihazlar, karmaşık problemleri çözmede devrim niteliğinde bir potansiyele sahip. Birçok teknoloji firması, kuantum bilgisayarların geliştirilmesi için büyük yatırımlar yapıyor.

Bu gelişmeler, iş yapma şeklimizi köklü bir şekilde değiştirirken, eğitimden iş dünyasına kadar birçok alanda yeni fırsatlar yaratıyor. Gelecekte bu teknolojilerin nasıl evirileceği merakla bekleniyor.

Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 88-89-90-91-92 Özgün Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


Yorum Bırakmak İster misiniz?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler

Ara


Neler Var?

forumdirilis.net bir eğitim sitesidir. Site içerisinde ilk ve orta öğretim konularının yanı sıra, öğrencilere faydalı olacak çeşitli bilgi ve makaleler de bulunmaktadır. Amacımız; öğrencilere doğru bir kaynak olabilmektir. Bu amaçla, tüm konu ve cevaplarımız işinde ehil kişiler tarafından hazırlanmaktadır.

Türkçe Ders Kitabı Cevapları sınıf sınıf hazırlanarak cevaplandırılmıştır. İlk ve orta öğretime ait Türkçe ders kitapları, yayınevleri isimlerine göre kategorileştirilerek, kolayca erişmenize olanak sağlamaktadır. En doğru Türkçe ders kitabı cevaplarını sitemizde bulabilirsiniz.

Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları 4, 5, 6, 7. sınıflar için hazırlanmıştır. Öğrencilerin lise öncesinde tarih, coğrafya, vatandaşlık ve toplum bilinci gibi konuları en doğru ve anlaşılır şekilde sitemizde bulabilirler.

Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları hem özel yayınevleri, hem de MEB yayınlarına ait ders kitapları içermektedir. Bu kitapların cevapları anlaşılır, açık bir dille hazırlanmıştır. Öğrencilerin kavram kargaşası yaşamamaları için özen gösterdik.

Matematik Ders Kitabı Cevapları anlatımlı, örnek problemleri içeren, sade şekilde hazırlanmıştır. Öğrencilerin zorlandıkları yerlerde bizlere soru sorarak ulaşmaları da mümkündür.

Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları ilkokul 2 ve 3. sınıfları içermektedir. Bu ders, öğrencilerin hayata hazırlanmalarında çok büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle bu dersin iyi anlatılması ve açıklanması gerekmektedir. Bizler de bunun farkında olarak kitap cevaplarını açıklayıcı şekilde tasarladık.

Trafik Güvenliği Ders Kitabı Cevapları sadece 4. sınıfta yer almaktadır. Öğrencilerin her gün trafikte uzun vakit geçirmeleri, onların bilinçli olmasını gerektirmektedir. Bu amaçla, bu derse ayrı bir önem vererek cevapları hazırladık.

İnsan Hakları, Yurttaşlık Ve Demokrasi Ders Kitabı Cevapları yine öğrencilerin anlayabileceği ve açık şekilde hazırlanarak sitemizde yerini almıştır.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Cevapları okul müfredatında olan kitaplara göre cevaplanarak öğrencilerin bilgilerine sunulmuştur.

forumdirilis.net sitesinde daha bir çok konuyu bulmanız mümkündür. Tek yapmanız gereken sitemizi ziyaret ederek kendi ders ve ilgi alanlarınıza göre aradığınız sorulara cevap bulmak olacaktır. Bizlere ulaşmak istediğiniz zaman, ya da sorularınız olduğu zaman, bizlere yorum kısmından yazarak ulaşabilirsiniz. Yorumlarınız ve sorularınız bizim için oldukça önemli ve değerlidir. Bizlerin eğitim konusunda gideceğimiz rotayı sizlerin bu önerileri, eleştirileri ve soruları yönlendirecektir.

Unutmayalım! bizler sizlere yardımcı olmak için varız. Sizlerin, anlamadığınız konuları anlatmak, cevapsız kalan sorularınızı cevaplamak için buradayız. Gayemiz sizlerin hayatta başarılı olmanız, Atatürk'ün dediği gibi "fikri hür vicdanı hür nesiller" olabilmenizdir.