22 Ekim 2024, 15:13 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 98-99-100-101-102-103 Yıldırım YayınlarıAkıp Giderken Zaman Dinleme Metni Cevapları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınlarıİçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Yıldırım Yayınları cevapları ve soruları sizler için hazırladık. Akıp Giderken Zaman Dinleme Metni Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 98. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları
Gönüllü olan bir arkadaşınızdan zaman konulu aşağıdaki deyimlerden birini seçmesini isteyiniz. Arkadaşınıza seçtiği deyimi verilen kurallara uyarak 1 dakika içinde anlatması gerektiğini söyleyiniz. Anlatılan deyimi doğru bilen arkadaşınızla oyuna devam ediniz. Zaman konulu başka deyimler belirleyerek oyuna devam edebilirsiniz. Cevap: Zaman Öldürmek Zaman öldürmek deyimi, boş şeylerle vakit geçirmek anlamı taşımaktadır. İnsanların en değerli şeylerinin başında “zaman” gelmektedir. Bu nedenle zaman öldürmek yerine, zamanı iyi değerlendirmek gerekir. İnsanların belli bir ömürleri var. Bu ömrü faydalı, kaliteli, insanlara ve kendimize yararlı işlerde harcamalıyız. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 99. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıBedenimizle yaptığımız hareketlerin duygularımızı ve düşüncelerimizi anlatmakta sözcükler kadar etkili olduğunu biliyor muydunuz? “Akıp Giderken Zaman” adlı şiiri dinleyiniz. Şiirde boş bırakılan yerleri şiiri dinlerken tamamlayınız. Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 100. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıAşağıda dinlediğiniz metinde geçen bazı sözcük ve sözcük grupları verilmiştir. Bu sözcük ve sözcük gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz. Anlamını tahmin etmekte zorlandığınız sözcükler için TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten yararlanınız. Cevap: Eşleştirdiğiniz sözcüklerden dört tanesini seçerek bu sözcükleri anlamına uygun birer cümlede kullanınız. Cevap: Araba çok hızlı gidince virajı alamadı. Ders çalışırken kendime bir yol haritası çizmem gerek. Ağabeyim çalıştığı yerden avans çekmiş. Her saniye bizim için çok önemli. Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız. 1.Şaire göre zamanın değerini kimlere sormak gerekir? Cevap: Şaire göre bir yılın değerini sınıfta kalan öğrenciye, Bir haftanın değerini haftalık dergi çıkartana, bir günün değerini kelebeğe, Bir dakikanın değerini vapur kaçırmış yolcuya, Bir saniyenin değerini trafik kazasından kıl payı kurtulana, salisenin değerini olimpiyatlarda gümüş madalya kazanan atlete sormak gerekir. 2. Zamanın yol haritasında trafiğin akışı neden tek yönlüdür? Cevap: Çünkü zamanı geri alamayız, zaman ileri doğru akıp gider. 3. Neden akıp giden zamanın dışında durulmamalıdır? Cevap: Çünkü zaman hepimiz için akıp gitmektedir. Zamanımız sınırlı olduğu için zamanın değerini bilmeli ve ona göre hareket etmeliyiz. 4. Şiiri siz yazsaydınız zamanın değerini kimlere sormak isterdiniz? Neden? Cevap: Ben olsaydım yaşlı insanlara sormak isterdim. Çünkü onlar zamanın değerini daha iyi bilir diye düşünüyorum. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 101. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıAşağıdaki dizelerde altı çizili sözcük ve sözcük gruplarıyla anlatılmak istenenleri metnin içeriğinden hareketle açıklayınız. Cevap: Aşağıdaki metni okuyup soruları cevaplayınız. ZAMANLA YARIŞA GİRMEK Mİ? Zaman hızlı bir koşucudur. Biz dur desek de alır başını gider. İnsanoğlunun hiçbir yasası zaman adını verdiğimiz gücü durduramaz, hızını bile kesemez. Şair “Nedir zaman nedir? Bir su mu, bir kuş mu? İniş mi, yokuş mu?” diye sormuş. Yanıtını bulamamış!.. Zaman niçin hızlı bir koşucuya benzetilmiştir? Cevap: Zaman hızlı ve sürekli olarak akmaktadır, ilerlemektedir. Bu nedenle bir koşucuya benzetilmiştir. Şairin zaman kavramıyla su, kuş, iniş, yokuş sözcükleri arasında kurduğu ilgi ne olabilir? Cevap: Zamanın ilerlemesi, akması nehirdeki su gibi akmaktadır, bir kuş gibi uçuverip gitmektedir, bir iniş gibi hızlanmaktadır, bir yokuş gibi zorluklarla doludur. Metinden zamanın çok hızlı geçtiği ve iyi değerlendirilmesi gerektiği sonucuna ulaşıyor musunuz? Cevap: Evet ulaşıyorum. Çünkü zaman çok hızlı ilerlemektedir. Bunu yaşlı insanlar daha iyi anlamakta ve bizlere öğütler vermektedir. Bu nedenle zamanı değerlendirmeli ve onu iyi kullanmalıyız. Aşağıdaki şiirden hareketle saatlerin işlemeye başlaması ile neler olduğunu arkadaşlarınızla konuşunuz. Çıtır da çıtır. Cevap: Zaman herkes için ilerlemekte, geçmektedir. Zaman kimseyi ayırt etmez. Zaman ilerledikçe ömür azalmaktadır. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 102. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıAşağıda verilen soru cümlelerindeki noktalı yerleri kutucuklardaki geçiş ve bağlantı ifadelerinden uygun olanlarıyla tamamlayınız. Soruların cevaplarını ilgili yerlere yazınız. Cevap: Aşağıdaki metni okuyup soruların cevaplarıyla ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Zamanı yönetme beceriniz, hayatta elde edebileceğiniz başarıları etkileyen en önemli faktörlerden bir tanesidir. Zaman, vazgeçilemez ve yeri doldurulamaz bir başarı kaynağı hâline gelebilir. O, en değerli varlığınızdır ve bir kez yitirildi mi ne kurtarılabilir ne de geri getirilebilir. Hayatta yapmanız gereken her şey, bir zaman gerektirir ve zamanınızı ne kadar iyi kullanırsanız o kadar çok şey başarır ve daha büyük kazançlar sağlarsınız. Sizce “zamanlama” ne demektir? Cevap: Bence zamanlama, zamanı planlamaktır. Zaman planlaması yapıyor musunuz? Nasıl? Cevap: Evet yapıyorum. Ödevlerimi yaparken, oyun oynarken, kitap okurken zaman planlamasına göre hareket ediyorum. Zamanlamaya dikkat edilmesi kişilerin yaşamını nasıl etkiler? Cevap: Hayatımızı düzene sokar. Daha başarılı oluruz. Yapmamız gereken şeyleri boş vermeyiz. Her işi zamanında yapmak neden önemlidir? Cevap: Her işi zamanında yapmak bizim için önemlidir. Zamanı iyi değerlendirmek, başarılı olmak, güven kazanmak, hayatı planlamak açısından önem kazanmaktadır. Bugüne kadar özellikle zamanlamaya dikkat ettiğiniz için elde ettiğiniz bir başarı ya da kazanç oldu mu? Örnekler vererek açıklayınız. Cevap: Top oynarken arkadaşımın pasını iyi bir zamanlama yaparak gole çevirdim. Ödevlerimi zamanında yaptığım için zamanında teslim ettim. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 103. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları“Bir Kavanoz Hikâyesi” adlı metni okuyunuz. Metinden hareketle “zamanın verimli kullanımı” konusuyla ilgili duygularınızı ve düşüncelerinizi defterinize yazınız. Yazınızın içeriğine uygun bir başlık belirlemeyi unutmayınız. BİR KAVANOZ HİKÂYESİ Öğrencilerine hayat üzerine ders vermek kararı ile sınıfa giren profesör, hiçbir şey söylemeden kürsünün üstüne büyükçe bir kavanoz koyar. Ardından kavanozu tenis topları ile doldurur ve öğrencilere kavanozun dolup dolmadığını sorar. Öğrenciler, hep bir ağızdan kavanozun dolduğunu söylerler. Bu sefer profesör içi çakıl taşı dolu olan bir torba çıkarır ve torbanın içindeki tüm çakıl taşlarını kavanoza döker. Sonra çalkalayarak taşların tenis toplarının arasındaki boşluklara yerleşmesini sağlar. Öğrencilere tekrar sorar: “Kavanoz doldu mu çocuklar?” Öğrenciler “Evet doldu.” diye yanıtlar. Cevap: Zamanın Verimli Kullanımı Zaman, hayatımızda çok önemli bir yere sahiptir. Her gün uyandığımızda, yaptığımız her şey için belli bir zamanımız var. Zamanı iyi kullanmak, bize daha fazla şey yapma imkanı verir. Zamanı verimli kullanmanın en güzel yanı, sevdiklerimizle daha fazla vakit geçirebilmemizdir. Okuldan sonra oyun oynamak, hobilerle uğraşmak ya da ailemizle birlikte güzel anılar biriktirmek için zamanımızı iyi ayarlamalıyız. Eğer derslerimizi zamanında yaparsak, oyun oynamak için daha çok zamanımız olur. Zamanı iyi kullanmak bazen zorlayıcı olabilir. Bazı günler çok yorgun hissedebiliriz ya da dikkatimiz dağılabilir. Ama eğer bir plan yaparsak, ne zaman ne yapacağımızı biliriz ve bu bize yardımcı olur. Mesela, ödevimizi önce bitirip sonra oynarsak, hem başarılı oluruz hem de keyif alırız. Sonuç olarak, zamanı verimli kullanmak hayatımızı daha düzenli ve mutlu hale getirir. Her gün yeni şeyler öğrenmek ve eğlenmek için zamanımızı en iyi şekilde değerlendirmeliyiz. Unutmayalım ki zaman, çok değerli bir hazinedir! Sınıfınıza Türkiye’nin tanıtımına yönelik afişler, A4 kâğıdı boyutunda karton, makas, boya kalemleri ve Türkiye siyasi haritası getiriniz. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığının genel ağ adresinden ülkemizin “UNESCO (YUNESKO) Dünya Mirası Listesi”ne kayıtlı kültürel ve doğal varlıklarını araştırınız. Cevap: Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası (Sivas) [1985] Hattuşa (Boğazköy) – Hitit Başkenti (Çorum) [1986] Nemrut Dağı (Adıyaman – Kahta) [1987] Xanthos-Letoon (Antalya – Muğla) [1988] Safranbolu Şehri (Karabük) [1994] Troya Antik Kenti (Çanakkale) [1998] Edirne Selimiye Camii ve Külliyesi (Edirne) [2011] Çatalhöyük Neolitik Kenti (Konya) [2012] Bergama Çok Katmanlı Kültürel Peyzaj Alanı (İzmir) [2014] Bursa ve Cumalıkızık: Osmanlı İmparatorluğunun Doğuşu (Bursa) [2014] Diyarbakır Kalesi ve Hevsel Bahçeleri [2015] Efes (İzmir) [2015] Ani Arkeolojik Alanı (Kars) [2016] Afrodisias (Aydın) [2017] Göbeklitepe Arkeolojik Alanı (Şanlıurfa) [2018] Arslantepe Arkeolojik Alanı (Malatya) [2021] Kültürel olarak; Göreme Milli Parkı ve Kapadokya (Nevşehir) [1985] Pamukkale-Hierapolis (Denizli) [1988] Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 92-94-95-96-97 Yıldırım Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |