20 Ekim 2024, 22:03
Mehmet Akif
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 83-86-87-88-89-90-91 Yıldırım Yayınları

Benim Kırmızı Pabuçlarım Metni Cevapları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-84-85-86-87-88-89-90-91 Yıldırım Yayınları cevapları ve soruları sizler için hazırladık.


Benim Kırmızı Pabuçlarım Metni Cevapları

benim kırmızı pabuçlarım metni cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 83. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları

  • Metne Hazırlanalım

Aşağıdaki dizeleri okuyunuz. Bu dizelerden hareketle “başarı” konusundaki duygularınızı ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

“Okulda, anladıkça başaracaksın.
Yaşamda başardıkça anlayacaksın.”
Özdemir ASAF



Cevap: Başarılı olmak, başarmak için çalışmak ve anlamak gerekir. Okul hayatında anladıkça, öğrendikçe başarı gelir. Hayatta ise başarılı oldukça daha fazla anlamaya başlanmaktadır. Başarı ve anlama birbirini tamamlamaktadır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 86. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları

  • Sözcük Çalışması

Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki sözcükleri anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.

Cevap:



6. sınıf türkçe ders kitabı cevapları sayfa 86 yıldırım yayınları

  • Anlayalım, Yorumlayalım

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1. Başrole seçilen çocuk, rolüne hazırlanmak için nasıl çalışıyor?

Cevap: Gecesini gündüzüne katarak rolüne çalışıyor.



2. Anne ve babaya çocuklarının gelecekte iyi bir sanatçı olabileceğini düşündüren nedir?

Cevap: Çocuklarının çok azimli olması, severek sürekli prova yapması, tiyatro mesleğine olan yatkınlığı.

3. Çocuk, kırmızı ayakkabıya ihtiyacı olduğunu neden babasına söyleyemiyor?

Cevap: Ailesinin maddi durumu çok iyi olmadığı için söylemek istemiyor. Babası, kışın bile keten ayakkabılar ile işe gidiyormuş.



4. Yatağında uzanırken çocuğun aklına gelen düşünce nedir? Bunun üzerine çocuk ne yapıyor?

Cevap: Beyaz çoraplarını kırmızıya boyayıp keçeli kalemle ayakkabı şekli vermek aklına geliyor.

5. Gösteri nasıl bitiyor? Gösteri sonunda babası çocuktan neden özür diliyor?

Cevap: Gösteri başarıyla bitiyor. Herkes alkışlıyor. Babası son anda öğrendiği için aldığı ayakkabıyı yetiştiremediği için özür diliyor.




6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 87. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları

Aşağıdaki hikâye haritasını okuduğunuz metne göre doldurunuz.

Cevap:

6. sınıf türkçe ders kitabı cevapları sayfa 87 yıldırım yayınları

 




6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 88. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları

Çocuk, çoraplarını kırmızıya boyamasaydı ya da kırmızı ayakkabısı olmadığı için oyunda rol almak istemeseydi sizce hikâye nasıl sonuçlanırdı? Söyleyiniz.

Cevap: Bence babası ayakkabıları yetiştirirdi ve oyun biraz geç başlardı. Fakat tüm olumsuzluklar yaşansaydı, çocuk oyuna çıkmaz ve hayal kırıklığı ile dolu bir gün olurdu. Çocuğun ailesi üzülürdü, öğretmeni ve arkadaşları da bu durumda olumsuz etkilenirdi.

Aşağıdaki metinlerden hangisinin anlatıcısı okuduğunuz hikâyedeki ile aynıdır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.

  • Söz Varlığımız

Aşağıda verilen sözcüklerin size hangi kavramları çağrıştırdığını ilgili yerlere yazınız.



Aşağıdaki sözcüklerin yapısını belirleyerek ilgili kutucuklara örnekteki gibi yerleştiriniz.

Cevap:

6. sınıf türkçe ders kitabı cevapları sayfa 88 yıldırım yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 89. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları

Harfleri karışık olarak verilen aşağıdaki deyimi görselinden ve anlamından yararlanarak bulunuz. Bu deyimi ve deyimin metne katkısını ilgili yerlere yazınız.



Aşağıdaki metinde aynı türden tek varlığı belirten adların altını kırmızı, aynı türden birden çok varlığı belirten adların altını ise mavi kalemle çiziniz.

Aşağıda “-lar / -ler” çoğul ekinin sözcüklere kattığı bazı anlamlar verilmiştir. Tabloda bulunan cümlelerdeki altı çizili sözcüklerde çoğul ekinin verilen anlamlarından hangisiyle kullanıldığını belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.

Cevap:

6. sınıf türkçe ders kitabı cevapları sayfa 89 yıldırım yayınları




6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 90. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları

Aşağıdaki cümlelerde farklı renkte yazılmış sözcükleri inceleyiniz. Sözcük grupları arasında nasıl bir fark olduğunu belirleyiniz.

Aşağıdaki cümlelerin hangilerinde topluluk adı vardır? İlgili kutucukları işaretleyiniz.

Cevap:

6. sınıf türkçe ders kitabı cevapları sayfa 90 yıldırım yayınları

  • Konuşalım, Anlatalım

Aşağıdaki soruların cevaplarıyla ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Başarı size göre nedir? Başarılı olmak önemli midir? Niçin?

Cevap: Başarı insanların hedeflerine varabilmeleri, çalışmalarının sonucunu almaları ve sonunda mutluluk olmasıdır. Başarı, insanların hayatlarının adım adım hedeflerine ulaşması ve mutluluğu getirmesi bakımından önemlidir.

Başarısızlığa neden olan etmenler nelerdir?

Cevap: En büyük nedeni tembellik, çalışmamaktır. Bunun yanında yanlış hedefler, başarı çıtasının çok yüksek olması gelebilir.

Başarılı olmayı sağlayan etmenler nelerdir?

Cevap: Çok çalışmak, doğru hedefler koymak, azimli olmak, kendine güvenmek.

Başarısız olduğunuz durumlarda neler yapıyorsunuz?

Cevap: Başarısızlığımın nedenleri hakkında düşünüp, yeniden başarılı olmak için önceden yaptığım hataları yapmamaya çalışıyorum.

Başarısız olduğunuz konularda nasıl başarılı olabilir, neler yapabilirsiniz?

Cevap: Başarısızlığın nedenleri üzerinde dururum. Daha fazla çalışır ve doğru hedefler koyarım.

Başarılı olduğunuz zaman neler yaşıyorsunuz?

Cevap: Başarılı olduğum zaman mutlu oluyorum. Beni sevenlerin benimle gurur duymasından kıvanç duyuyorum.

Başarılı olmak geleceğimizi nasıl etkiler?

Cevap: Başarılı olmak geleceğimizin temellerini şekillendirir. İnsanlar başarılı olunca buna alışırlar ve hayatta hep başarılı olmak için daha çok çalışırlar.

Başarı ve başarısızlığa neden olan etmenler açısından kendinizi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Cevap: Kendimi genel olarak başarılı, fakat az da olsa bazı konularda başarısız buluyorum. Başarısız olduğum konularda kendimi geliştirmeye çalışıyorum.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 91. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları

  • Düşünelim, Yazalım

Aşağıda verilen hikâye öğelerini kullanarak ve ana fikri dikkate alarak bir hikâye yazınız. Serim, düğüm, çözüm bölümlerinde yazacaklarınızı belirleyerek bir metin taslağı oluşturunuz. Hikâyenizin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Yazdığınız hikâyeyi yazım ve noktalama bakımından gözden geçirip düzelterek sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.

Olay: 6. sınıf öğrencilerinin şubeler arası yapılan bilgi yarışmasına katılması

Yer: Okul okul bahçesi, sınıf

Zaman: Ders yılının sonları

Şahıs ve Varlık Kadrosu: Yiğit, Oğuz, Sevim, Ezgi, öğretmen, diğer öğrenciler

Ana fikir: Kendine güvenen, sorumluluklarını bilen ve olumlu düşünen insanlar başarılı olurlar.

Cevap:

Yarışma Günü

Yaz aylarının sıcak güneşi okul bahçesini aydınlatırken, 6. sınıf öğrencileri heyecanla bir araya toplandı. Şubeler arası bilgi yarışması, yılın en çok beklenen etkinliği haline gelmişti. Yiğit, Oğuz, Sevim ve Ezgi, birlikte yarışacakları için hem mutluydular hem de biraz gergindiler.

“Bu sefer gerçekten kazanmalıyız!” dedi Yiğit, arkadaşlarına bakarak. Oğuz, “Kendimize güvenelim. Zaten çok çalıştık!” diyerek ona moral verdi. Sevim, yarışma öncesi son tekrarları yaparken, Ezgi de notlarını gözden geçiriyordu. Dört arkadaş, sorumluluklarını yerine getirmenin verdiği güvenle doluydular.

Yarışmanın başlamasıyla birlikte, öğretmenleri soruları okumaya başladı. İlk soru geldi: “Dünya’nın en büyük okyanusu hangisidir?” Oğuz hemen parmağını kaldırdı. “Pasifik Okyanusu!” dedi coşkuyla. Yanıt doğruydu ve ekibi büyük bir sevinçle karşıladı.

İkinci soru, tarihi bir olayla ilgiliydi. Sevim, bilgisiyle öne çıktı ve yanıtı hemen verdi. Yarışmanın ilerleyen dakikalarında ise stres biraz arttı. Sıkı bir rakipleri vardı ve sorular giderek zorlaşıyordu. Ancak Yiğit, “Unutmayın, ne olursa olsun birlikteyiz!” diyerek ekibini cesaretlendirdi.

Yarışmanın sonuna gelindiğinde, takım olarak en çok puanı toplayan ekip olmaya bir adım kalmıştı. Son soru, klasik bir bilim sorusuydu. Öğretmen soruyu okuduğunda, ekipteki herkes dikkatle dinliyordu. Yiğit, sorunun sonunu duyar duymaz hemen parmağını kaldırdı. “Işık hızını geçmek imkansızdır!” dedi.

Tüm bahçe sessizliğe büründü. Öğretmen gülümsedi ve “Doğru!” dedi. Ekibin sevinci coşkuya dönüştü. Sevim, “Başardık!” diye bağırarak arkadaşlarına sarıldı. Ezgi ise, “Kendimize inandığımızda her şey mümkün!” diyerek grubu kutladı.

Yarışma sonunda, öğrenciler kazanan ekibi tebrik etti. Dört arkadaş, sadece bir bilgi yarışması değil, aynı zamanda birbirlerine olan güvenlerini ve arkadaşlıklarını pekiştirmişti.

O gün, bahçede kutlama yaparken, Yiğit, “Bu başarı sadece bilgiyle değil, birbirimize olan destekle de elde edildi,” dedi. Oğuz, “Kesinlikle! Kendine güvenen ve sorumluluk alan insanlar, her zaman kazanır!” diyerek başını salladı.

Bu deneyim, onların hayatında unutulmaz bir anı olarak kalacak, her biri kendine güvenmeyi, sorumluluk almayı ve olumlu düşünmeyi öğrenecekti. Yarışmanın sonunda kazandıkları madalyalardan daha değerli bir şeyleri vardı: gerçek dostluk.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 78-79-80-81-82 Yıldırım Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.