06 Ekim 2024, 16:25
can
Yönetici

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 62-64-65-66-67 MEB Yayınları

Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Cevapları 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67 MEB Yayınları cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin!


Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Cevapları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 62. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Çanakkale Savaşı kahramanlarının fedakârlıklarıyla ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.



Cevap:

Çanakkale Savaşı, Türk ulusunun bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin simgelerinden biri haline gelmiştir. Bu savaşta gösterilen fedakârlıklar, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna giden yolda büyük bir önem taşır.

Çanakkale Savaşı yokluk ve yoksulluk içindeki bir milletin azmi ve kararlığı sayesinde kazanılmıştır. Atatürk’ün “Ben size taarruzu değil, ölmeyi emrediyorum!” sözü başlı başına en büyük fedakarlık örneklerinden biridir.



Çanakkale’de, Türk askerlerinin çoğu savaş sırasında hayatını kaybetmiştir. Onlar, vatanları için en değerli varlıkları olan hayatlarını feda etmişlerdir. Bu fedakârlık, Türkiye’nin bağımsızlık mücadelesine ilham vermiştir.

Bu savaşta gösterilen kahramanlık ve fedakârlıklar, sadece askeri bir mücadele değil, aynı zamanda bir ulusun yeniden doğuşunun sembolü olmuştur. Kahramanlarımız, vatan sevgisinin, cesaretin ve fedakârlığın örneklerini sergileyerek, Türk milletinin hafızasında sonsuza dek yaşayacaklardır.

Çanakkale Türküsü’nü sınıfta arkadaşlarınızla seslendiriniz.

Cevap:



Çanakkale Türküsü

Çanakkale içinde vurdular beni
Ölmeden mezara koydular beni
Of gençliğim eyvah
Çanakkale köprüsü dardır geçilmez
Al kan olmuş suları bir tas içilmez
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde aynalı çarşı
Anne ben gidiyorum düşmana karşı
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde bir dolu testi
Anneler babalar ümidi kesti
Of gençliğim eyvah
Çanakkale’den çıktım yan basa basa
Ciğerlerim çürüdü kan kusa kusa
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde sıra söğütler
Altında yatıyor aslan yiğitler
Of gençliğim eyvah
Çanakkale’den çıktım başım selamet
Anafarta’ya varmadan koptu kıyamet
Of gençliğim eyvah

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 64. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimeleri, karşılarındaki anlamlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.

Cevap:

7. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 64 cevapları meb yayınları



Bu kelimelerden dilimize yabancı dillerden geçen beş tanesini seçiniz. Seçtiğiniz kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanarak aşağıdaki yazı alanına bir paragraflık metin yazınız.

Cevap: 

Taarruz-Tayın-Hadise- Muhit-Sükun

Çanakkale Savaşı sırasında askerlerimiz hücum ediyorlardı. Geceleri oluşan sessizlik, sanki savaş yokmuş gibi hissettiriyordu insana. Bazen öyle olaylar oluyor ki askerler aniden hareketlenmeye başlıyor. Savaşın en şiddetli geçtiği yerlerin başında Seddülbahir gelmekteydi.



7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 65. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

Metnin birinci bölümünde bahsedilen askerin siperdeki gözlemleri nelerdir? Anlatınız.

Cevap: Metnin birinci bölümünde, cephede bir sessizliğin olduğunu, düşman askerlerinin hücum edeceği haberi gelince, cephede hareketlenmelerin başladığını, emirler verildiğini; fakat Türk askerlerinin hiç heyecanlanmadığını anlatıyor.

Düşman taarruz ediyormuş!” haberini alan askerlerin bunu alaycı bir tebessümle karşılamasını nasıl yorumluyorsunuz?



Cevap: Askerimizin çok cesur olması, düşmandan korkmaması, “zaten buraya ölmeye geldik” dercesine tebessüm etmesi olarak anlıyorum.

Fransız Generali Guro, Türkiye’ye niçin gelmiştir? Anlatınız.

Cevap: Fransız Generali Guro, Atatürk’ün misafiri olarak Türkiye’ye gelmiştir. Çanakkale’deki Fransız Mezarlığı Abidesi’ni ve Türk şehitliğini ziyaret etmiştir.

Fransız General’in Çanakkale Savaşı sırasında şahit olduğu ve unutamadığı olay nedir? Kısaca anlatınız.



Cevap: Fransız General, Çanakkale Savaşı sırasında bir Türk askerinin, yaralı bir Fransız askerin yarasını sarmaya çalışırken görmüştür. Bunu merak edip sorunca onun annesi var, benim kimsem yok cevabını alır. Üstelik Türk askerinin yarası, Fransız askerininkinden daha kötü bir yaradır ve yarasına ot basmıştır.

Koca Seyit, komutanı tarafından nasıl ödüllendirilmiştir? Koca Seyit’in bu ödüle tepkisi ne olmuştur? Anlatınız.

Cevap: Koca Seyit, komutanı tarafından ödül olarak izne göndermek ister. Fakat savaş devam ederken izne gitmek istemez. O zaman, yemeğini yani Tayını iki olarak verir. Bu seferde diğer askerlerin aç kalacağını ve kendisinin doyacağını düşünerek verilen tayını bölüşür.

Sizce Türk askerini değerli kılan özellikler nelerdir? Açıklayınız.



Cevap: Asalet, yardımseverlik, cesaret, vicdan, merhamet, empati, adalet ve yüksek vatan sevgisidir.

3. Etkinlik

Çanakkale Savaşı yıllarında evladını cepheye gönderen bir ebeveyn olduğunuzu hayal ediniz. Aşağıya, cephedeki evladınıza hitaben bir mektup yazınız. Mektup türünün özelliklerine dikkat etmeyi unutmayınız.

Cevap:

Sevgili Oğlum,



Vatan, sizden fedakarlık bekler ve siz o fedakarlığı, canınız pahasına yapıyorsunuz. Seninle ne kadar gurur duysam az. Bizleri hiç merak etme. Bizler iyi ve sağlıklıyız. Tek düşüncemiz sen ve vatanımızın bağımsızlığıdır. Allah’ın izni ile bağımsızlık ve huzur içindeki günler yakındır. Allah, sana ve tüm askerlerimize güç, kuvvet ve başarılar versin.

Annen

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 66. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Etkinlik

Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki cümleleri neden-sonuç ilişkisi oluşturacak şekilde tamamlayınız.

Cevap:

7. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 66 cevapları meb yayınları

5. Etkinlik

Aşağıda, 15 Temmuz Şehitler Anıtı’nın görseli yer almaktadır. Anıt ile ilgili bir araştırma yaparak elde edeceğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

15 temmuz şehitler anıtı

Cevap:

15 Temmuz Şehitler Anıtı

15 Temmuz Şehitler Anıtı, 15 Temmuz 2016’da gerçekleştirilen darbe girişimi sırasında hayatını kaybeden şehitleri anmak amacıyla İstanbul’da, Boğaziçi Köprüsü yakınında inşa edilmiştir. Anıt, Türkiye’nin bağımsızlığı ve demokrasisi için canlarını feda edenleri onurlandırmak için önemli bir simge haline gelmiştir.

Anıtın tasarımı, modern mimari unsurlar taşırken, üzerinde yer alan yazıtlar ve figürlerle, o geceki kahramanlıkları ve fedakârlıkları yansıtır. 15 Temmuz gecesi gösterilen cesaret ve direnişin sembolü olarak, Türkiye genelinde birçok yerde benzer anıtlar yapılmıştır.

Anıt, her yıl 15 Temmuz’da düzenlenen anma etkinliklerinde ziyaret edilir ve şehitler anılır. Bu sayede, demokrasiye sahip çıkmanın önemi ve milletin birliği vurgulanmaktadır.

“Şehitlik” kavramının sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri anlatan bir konuşma yapınız.

Cevap:

Sevgili Arkadaşlar, Değerli Öğretmenim,

Bugün burada, “şehitlik” kavramının bizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri paylaşmak üzere bir araya geldik.

Şehitler, vatanları, bayrakları ve milletleri için canlarını feda eden kahramanlardır. Onlar, özgürlük ve bağımsızlık uğruna gösterdikleri cesaretle bizlere ilham vermektedir.

Şehitlik kavramı, bende gurur, hüzün ve minnet duyguları uyandırıyor. Şehitlerimiz, canları pahasına korudukları toprakların değerini bizlere hatırlatıyor. Onların fedakârlıkları, milletimizin birliğini ve beraberliğini pekiştiriyor. Her biri, tarihte iz bırakan birer kahraman olarak, vatanın savunulmasında ne kadar önemli bir role sahip olduklarını gösteriyor.

Şehitlik kavramı, sadece bir kaybın ifadesi değil, aynı zamanda bir ulusun dirilişinin sembolüdür. Bizler, bu değerli mirasa sahip çıkmalı, şehitlerimizin hatırasını yaşatmalıyız.

Teşekkür ederim.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 67. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik

Nergis ve Ferit adlı iki arkadaş, okullarından çıkarak önce aile sağlığı merkezine sonra müzeye, müzenin ardından da Şehitler Anıtı’na gideceklerdir. Nergis ve Ferit’in izlediği güzergâh şu şekildedir:

Okuldan çıkıp ok yönünde ilerleyerek Altay Caddesi’ne çıkmışlar, caddeden Aile Sağlığı Merkezine doğru yürüyerek ikinci aradan sola dönüp Aile Sağlığı Merkezine ulaşmışlardır.

Aile Sağlığı Merkezinden çıktıktan sonra sağa dönmüşler, Kahramanlar Caddesi’nden Pırlanta Sokak’a kadar yürüyüp tekrar sağa dönmüşlerdir. Pırlanta Sokak ile Cumhuriyet Caddesi’nin kesiştiği yerde müzenin giriş kapısına ulaşmışlardır.

Müzeden çıkarak sağa dönüp Gündoğan Caddesi’ne ulaşmışlar, sağdan ikinci araya dönerek Yağmur Sokağı’na kadar yürümüşlerdir. Yağmur Sokağı boyunca park yönünde ilerleyerek sokağın bittiği yerde sağa dönmüşler ve Şehitler Anıtı’nın park yönündeki giriş kapısına ulaşmışlardır.

Bu yönergelerden hareketle Nergis ve Ferit’in yürüdükleri güzergâhı aşağıdaki kroki üzerinde çizerek gösteriniz ve Şehitler Anıtı’nın bulunduğu yeri işaretleyiniz.

Cevap:

7. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 67 cevapları meb yayınları

Nergis ve Ferit’i okuldan Şehitler Anıtı’na kadar farklı bir yoldan yürütünüz. Bu yolu arkadaşlarınıza anlatınız.

Cevap:

Okuldan çıkınca sola dönüp cadde sonuna kadar yürüsünler.

Sağa dönerek Gündoğan Caddesi sonuna kadar yürüsünler.

Cadde sonundan sağa dönerek parkın kapısına gelsinler.

Parkın karşısındaki Şehitler Anıtı’na vardılar.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

TBMM’nin açılışının tarihimizdeki önemi ile ilgili bir araştırma yapınız.

Cevap:

TBMM’nin Açılışının Tarihimizdeki Önemi:

Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM), 23 Nisan 1920’de açılmıştır. Bu tarih, Türkiye’nin en önemli dönüm noktalarından biridir. TBMM’nin açılması, Türkiye Cumhuriyeti’nin temellerinin atıldığı bir süreci başlatmıştır.

TBMM’nin açılışı, Türk milletinin egemenliğini eline aldığı bir dönemi simgeler. Osmanlı İmparatorluğu’nun dağılma sürecinde, milletin kendi kendini yönetme kararlılığı, TBMM ile somutlaşmıştır. Bu durum, “Egemenlik, kayıtsız şartsız milletindir” anlayışının da temelini oluşturur.

TBMM, Kurtuluş Savaşı’nın yönetim merkezi olmuştur. Ülkenin işgal altında olduğu bir dönemde, milletin birlik ve beraberlik içinde hareket etmesini sağlamıştır. Meclis, düşman işgaline karşı stratejiler geliştirmiş ve cephelerde savaşan askerlere destek olmuştur.

TBMM, Cumhuriyetin ilanına giden yolda önemli kararlar almıştır. 29 Ekim 1923’te Cumhuriyet’in ilanı için gerekli olan siyasi ve hukuki altyapı burada oluşturulmuştur. TBMM, Türkiye’nin çağdaş bir devlet haline gelmesi için reformlar gerçekleştirmiştir.

TBMM, tüm Türkiye’yi temsil eden bir meclis olarak, ulusal birliğin sağlanmasında önemli bir rol oynamıştır. Farklı etnik ve sosyal grupların temsil edildiği bu meclis, milletin ortak hedefler doğrultusunda hareket etmesini teşvik etmiştir.

TBMM’nin açılışı, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin sembolü olmasının yanı sıra, yeni bir devlet anlayışının ve demokratik yapının temellerinin atıldığı bir süreçtir.

23 Nisan, sadece TBMM’nin açılış günü değil, aynı zamanda Türk milletinin özgürlük ve egemenlik mücadelesinin destanı olarak da anılmaktadır.

Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 54-56-57-58-59-60-61 MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.