06 Ekim 2024, 11:49
can
Yönetici

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları MEB

“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları (1. Kitap) Sayfa 86-87-88-89-90-91″ konusunun en doğru ve açıklayıcı cevaplarını bulabilirsiniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları (1. Kitap)

1. Tema: Geometrik Şekiller: 1. Tema Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 86 MEB Yayınları (1. Kitap)

Matematik öğretmeni Ayşegül Hanım öğrencilerinin matematiksel araçları kullanabilme düzeylerini gözlemlemek için yukarıdaki çizimi sınıfa dağıtmıştır. Öğrencilerinden ikişerli gruplara ayrılmalarını ve çizimin aynısını açılarına da dikkat ederek çizmelerini istemiştir.
Öğrencilerin yanında bulunan araçlar aşağıda verilmiştir.

Mert: Çizgeç – Pergel – Gönye Taylan: Pergel – Açıölçer Öykü: Gönye – Çizgeç – Açıölçer Beyza: Çizgeç – Gönye



Buna göre hangi iki öğrenci grup olursa çizimi tamamlayamazlar?

A) Mert ve Taylan
B) Taylan ve Beyza
C) Öykü ve Beyza
D) Mert ve Öykü

Günlük hayattan paralel ve dik doğruları gözlemleyebileceğiniz bir durum, nesne ya da şekle örnek veriniz. Verdiğiniz örnekte paralel ve dik doğruları belirleyiniz ve neden paralel ya da dik olduklarını açıklayınız.



Cevap:

5. sınıf matematik ders kitabı sayfa 86 cevapları meb yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 87 MEB Yayınları (1. Kitap)

Bıraktığı izleri incelediğinizde hangi çokgenleri gözlemleyebiliyorsunuz?

En çok kaç kenarlı çokgeni belirlediniz?



Bu iz sayısıyla daha fazla kenara sahip bir çokgen elde edebilir miydiniz?

Hiç düzgün çokgenle karşılaştınız mı?

Cevap:

5. sınıf matematik ders kitabı sayfa 87 cevapları meb yayınları



5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 88 MEB Yayınları (1. Kitap)

Mustafa öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Bu yeni durumda doğru açının ve dik açının ölçüsü kaç “can” olacaktır?

Yeni belirlediğiniz durumda aşağıdaki ölçüleri verilen açıların çeşitlerini altındaki noktalı yere yazınız.

Cevap:



5. sınıf matematik ders kitabı sayfa 88 cevapları meb yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 89 MEB Yayınları (1. Kitap)

Yukarıdaki doğru yanlış tablosuna dört öğrenci aşağıdaki cevapları vermiştir.

I. En çok doğruyu Derya yapmıştır.
II. Barış, Nergis’ten daha çok doğru yapmıştır.
III. En az doğruyu Yusuf yapmıştır.

Buna göre yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?



A) Yalnız I
B) I ve II
C) I ve III
D) II ve III

Aşağıda öğrenciler birer açı çizmiş ve altlarına ölçülerini yazmıştır. Öğretmen, öğrencilerden tümler ya da bütünler açı oluşturan açılara sahip öğrencilerin eşleşmesini istemiştir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Hangi öğrenci birden fazla kişiyle eşleşebilir?

A) Deniz
B) Ali
C) Ezgi
D) Özge



Hiç eşleşme yapamayan öğrenci hangisidir?

A) Deniz
B) Ali
C) Ezgi
D) Özge

Hangi öğrenciler yalnızca bir eşleşme yapabilir?

Cevap:



5. sınıf matematik ders kitabı sayfa 89 cevapları meb yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 90 MEB Yayınları (1. Kitap)

Aşağıda doğrular kullanılarak oluşturulan çokgenlerle ilgili bilgiler verilmiştir.

I. 3 doğru kullanılarak üçgen oluşturulabilir.
II. 4 doğru kullanılarak hem üçgen hem beşgen oluşturulabilir.
III. 5 doğru kullanılarak beşgen oluşturulabilir.

Buna göre verilen bilgilerden hangileri doğrudur?



A) Yalnız I
B) Yalnız III
C) I ve II
D) I ve III

Dijital matematik yazılımındaki açıölçer, programlama sürecindeki yanlış bir kodlamadan dolayı hatalı sonuç vermektedir. Ölçülen açı dar açı ise olması gereken açı değerinden 20° fazlasını, ölçülen açı geniş açı ise olması gereken açı değerinden 20° eksiğini vermektedir. Söz konusu dik açı ise de doğru sonucu göstermektedir.

40° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?

A) 20°
B) 40°
C) 60°
D) 80°

105° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?

A) 85°
B)105°
C)125°
D)145°

65° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?

A) 65°
B) 85°
C) 105°
D) 125°

Cevap:

5. sınıf matematik ders kitabı sayfa 90 cevapları meb yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 91 MEB Yayınları (1. Kitap)

Alper, ölçülen açılardan hangisinin veya hangilerinin gerçek değerini bulabilir?

Bu hatalı yazılım bir açının değerini 10° olarak ölçebilir mi?

Üç arkadaş arasında geçen dar açılı üçgenler ile ilgili diyalog aşağıda verilmiştir.

Hakan: Bir üçgenin bir iç açısı dar açıysa o üçgen dar açılı üçgendir.

Selvi: Hayır Hakan, bir açısının dar açı olduğunu bilmek yeterli değildir.

Bir üçgene dar açılı üçgen demek için üç iç açı ölçüsünün de verilmesi gerekir.

Anka: Evet Selvi haklısın. Bir iç açıyı bilmek yetmez fakat üç iç açı

ölçüsünün de verilmesine gerek yoktur. Eğer iki iç açı ölçüsünü biliyorsak

üçgenin iç açıları ölçüleri toplamı 180° olduğu için üçüncü açıyı da biz

bulabiliriz ve üçgenin dar açılı üçgen olup olmadığını anlayabiliriz.

Verilen diyaloğu inceleyiniz ve hangi çocuğun haklı olduğuna karar veriniz.

Benzer şekilde dik açılı üçgenler ve geniş açılı üçgenler ile ilgili birer diyalog da siz oluşturunuz.

İki çemberin birbirlerinin merkezlerinden geçmesi için merkezlerinin konumu ve yarıçap uzunlukları nasıl olmalıdır? Bir örnek üzerinden açıklayınız.

Cevap:

5. sınıf matematik ders kitabı sayfa 91 cevapları meb yayınları

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 78-79-80-81-83-84-85. Sayfa Cevapları MEB başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.