22 Eylül 2024, 17:28
can
Yönetici

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 32-33-34-35-36. Sayfa Cevapları MEB

“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları (1. Kitap) Sayfa 32-33-34-35-36″ konusunu, incelemeniz ve derslerinizi yapabilmeniz için hazırladık.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36 Cevapları (1. Kitap)

1. Tema: Geometrik Şekiller: Temel Geometrik Çizimlerin Özellikleri Cevapları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 32 MEB Yayınları (1. Kitap)

Bu resimde, matematik derslerinde öğrendiğiniz geometrik çizimlerden hangilerini görüyorsunuz?”

Çizim araçları kullanarak aşağıdaki alana kübik bir resim çiziniz. Hangi geometrik çizimleri kullandığınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.



Resmi yaparken hangi geometrik şekilleri çizmek için hangi matematiksel araçları kullandınız?

Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 32 MEB Yayınları (1. Kitap)



5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 33 MEB Yayınları (1. Kitap)

A noktasından nehrin karşı kıyısına kaç farklı köprü yapılabilir? Çizerek gösteriniz. Arkadaşlarınızın çizdiği köprüleri inceleyiniz.

 B ve C noktasından nehre kadar en kısa yol nasıl yapılır? Çizerek gösteriniz. Arkadaşlarınızın çizdiği yolları inceleyiniz. Çizdiğiniz yolların uzunluklarını karşılaştırınız.

Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 33 MEB Yayınları (1. Kitap)



5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 34 MEB Yayınları (1. Kitap)

Köprü, görseldeki D ve E noktasını birleştirecek şekilde yapılmak istenseydi kaç farklı köprü çizimi yapılabilirdi? Çizerek gösteriniz. Arkadaşlarınızın yaptığı çizimleri inceleyiniz.

• Bir noktadan sonsuz doğru geçer.
• İki noktadan sadece bir doğru geçer.
• Bir doğruya dışındaki bir noktadan yalnız bir dikme çizilebilir.
• Bir doğruya dışındaki farklı noktalardan eşit veya farklı uzunluklarda dikmeler çizilebilir.

Betül, pergelin açıklığını değiştirmeden KL ışınını kesen dört çember çizimi yapmıştır. Ardından bu çemberlerin ışını kestiği noktaları P, R, S, T olarak isimlendirmiştir. Betül bu çizimler sonucunda ışının başlangıç noktasından itibaren yan yana eşit uzunlukta [KP], [PR], [RS] ve [ST]’nın oluştuğunu fark etmiştir. Daha sonra KL ışınından yan yana eşit uzunlukta doğru parçaları kesen çemberleri nasıl çizdiğini merak etmemiz için 2, 3 ve 4. çember çizimlerini silmiştir. Betül’ün bu çemberleri nasıl çizdiğini nedenleriyle birlikte tartışınız.

Aynı çizimi A noktasını merkez alarak AB ışını üzerinde yapınız ve çizdiğiniz ilk çemberin AB ışını ile kesişim noktasını isimlendiriniz. İkinci çemberi çizerken pergelin sivri ucunu nereye yerleştirdiğinizi açıklayınız. Çizdiğiniz her yeni çemberin ışını kestiğini noktaları isimlendiriniz. Çizdiğiniz çemberlerin neden AB ışınının başlangıç noktasından itibaren yan yana eş doğru parçaları oluşturduğunu açıklayınız.



Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 34 MEB Yayınları (1. Kitap)

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 35 MEB Yayınları (1. Kitap)

Zeynep pergel kullanarak ABC açısının kollarını kesen bir çember çizmiştir. Ardından çemberin açının kollarını kestiği noktaları K ve L olarak isimlendirmiş ve açının kolları üzerinde eşit uzunlukta [BK] ve [BLJ’nın oluştuğunu fark etmiştir. Zeynep çemberi nasıl çizdiğini merak etmemiz için çember çizimini silmiştir. Zeynep’in bu çemberi nasıl çizdiğini nedenlerinizle birlikte tartışınız. Pergel kullanarak aşağıdaki DEF açısının kollarından eşit uzunlukta doğru parçaları kesen bir çember çiziniz.

Gönye ile aşağıdaki d doğrusuna 3 cm uzaklıkta olan birden fazla nokta belirleyiniz. Doğruya göre aynı taraftaki noktaları ölçüsüz cetvelle birleştiriniz. Oluşan geometrik şeklin özelliklerini tartışınız.



Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 35 MEB Yayınları (1. Kitap)

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 36 MEB Yayınları (1. Kitap)

Yanda m doğrusuna eşit uzaklıktaki noktaların oluşturduğu k doğrusu çizilmiştir. Günlük hayattan m ve k doğrularının birbirlerine göre durumlarına benzeyen örnekler veriniz.

Yandaki kitap görselinin sayfa kenarları üzerine çizili doğrulardan paralel olanları belirleyiniz. Belirlediğiniz paralel doğruları paralellik sembolü ile gösteriniz ve bu gösterimlerin okunuşunu karşılarına yazınız.



Aşağıda “nokta, doğru parçası, çember ve dikme” kullanılarak EREN ve ÇİĞDEM isimleri yazılmıştır.

Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 36 MEB Yayınları (1. Kitap)

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 30-31. Sayfa Cevapları MEB başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.




HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.