28 Şubat 2024, 10:59
can
Yönetici

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 152-153-154-155. Sayfa Cevapları

6. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 152-153-154-155 Cevapları MEB Yayınları

5.ÜNİTE Ses ve Özellikleri: Sesin Yayılması Cevapları


6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları

Ses kaynakları odamda olmamasına rağmen kaynaktan çıkan sesler, cam ve duvarları geçip odama kadar nasıl gelebiliyordu? Balıkları da rahatsız eden iş makinesi sesi, akvaryum camını ve suyu geçip balıklara kadar nasıl ulaşabiliyordu?

Cevap: Ses yayılarak ilerlemektedir. Bu nedenle ses dalgalar halinde yayılarak duyulabilmektedir.


6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları

YAPALIM ÖĞRENELİM

Sesin Katı Ortamlarda İletilmesi



NELER LAZIM?

Metal boru, iki adet 50 cm uzunluğunda ip, iki adet kapaklı 500 mL’lik plastik şişe, makas, iki adet balon.

HAYDİ BAŞLAYALIM



• Plastik şişeleri ağız kısımlarının 7 cm aşağısından keserek iki adet huni elde edelim.
• Balonların ağız kısımlarını kestikten sonra kalan parçalarını hunilerin geniş kısmına gergin bir şekilde geçirelim.
• Şişe kapaklarının ortasına ipin geçebileceği büyüklükte birer delik açalım.
• Kapaktan geçirilen ipin bir ucuna kapağın iç kısmında kalacak şekilde düğüm atalım.
• İpin diğer ucunu metal boruya bağlayalım.
• Görseldeki gibi hunileri kulağımıza dayayalım ve metal borunun serbestçe asılı kalmasını sağlayalım.
• Arkadaşımız metal boruya kaşıkla vursun ve oluşan sesi dinleyelim.

DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM

Metal boruda oluşan ses, huniye nasıl iletildi?

Cevap: Metal borunun çıkarttığı ses ipler aracılığı ile titreşimler halinde kulağımıza iletilir.




6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları

YAPALIM ÖĞRENELİM

Sesin Sıvı Ortamlarda İletilmesi

NELER LAZIM?

İki adet orta büyüklükte taş, leğen, eldiven, su.

HAYDİ BAŞLAYALIM



• Elimize aldığımız taşları görseldeki gibi hava ortamında birbirine vuralım.
• Havada birbirine vurduğumuz taşların çıkardığı sesi, işitip işitmediğimizi belirleyelim.
• Leğenin içine su dolduralım. Taşları görseldeki gibi su ortamında birbirine vuralım.

Suda birbirine vurduğumuz taşların çıkardığı sesi işitip işitmediğimizi belirleyelim.

DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM

1. Hava ortamında birbirine vurulan taşların çıkardığı ses kulağımıza ulaşmış ise bu sesin kulağımıza ulaşmasını sağlayan ortamın fiziksel hâli nedir?



Cevap: Ortamın fiziksel hâli gaz.


2. Su ortamında birbirine vurulan taşların çıkardığı ses, kulağımıza ulaşmış ise hangi ortamlardan geçmiştir?

Cevap: Sıvı ve gaz ortamlarından geçmiştir.


Araştır Keşfet



Yunuslar, su altında çok uzak mesafelerden birbiriyle iletişim kurabilir. Bunu çıkardıkları birtakım seslerle yaparlar. Bilim insanları, yunusların çeşitli sesler çıkararak birbirine pek çok durum hakkında bilgi verdiklerini düşünüyorlar. Beslenme, yön bulma ve iletişim için sesi kullanan diğer hayvanlarla ilgili bir araştırma yapalım. Araştırma sonuçlarımızı sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.

Cevap: Yarasa, baykuş, gibi hayvanlar ses ile yön bulmaktadır. Örneğin yarasalar gözleri çok iyi görmedikleri halde geceleri avlanırken tiz bir ses çıkartırlar ve bu ses etrafındaki nesnelere çarpar ve geri döner. Bu yankıları dinleyerek avlarının yerlerini bulabilirler.


6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları

1. Aşağıdaki tabloda günlük hayatta karşılaşılabilecek bazı olaylar verilmiştir. Bu olaylarda sesin yayıldığı ortamları belirleyerek ilgili kutuyu işaretleyiniz.

Cevap:



6. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 155 Cevapları MEB


2. Aşağıdaki soruların doğru cevabını karşılayan ifadelerin başındaki noktalı alanlara “ V ” işareti koyunuz.

Mine öğretmen, öğrencilerinden bir daire oluşturmalarını istedi. Dairenin merkezinde durarak öğrencilerine “Beni duyan elini kaldırsın.” dedi. Öğrencilerin tamamı elini kaldırdı.

Soru: Öğrenciler sesin hangi özelliği ile öğretmenlerinin sesini duyabildiler?



Cevap:

(…) Sesin doğrusal yolla yayılma özelliği ile duyabildiler.
(✓) Sesin dalgalar hâlinde yayılma özelliği ile duyabildiler.


Ali, elini gırtlağının üstüne gelecek şekilde boynuna koydu ve konuşmaya başladı.

Soru: Ali, parmak uçları ile sesin hangi özelliğini hissetmiştir?



Cevap:

(✓) Sesin titreşim özelliğini hissetmiştir.
(…) Sesin sıvılarda yayılma özelliğini hissetmiştir.


Balinaların sesleri ile nasıl iletişim kurduklarını araştıran bilim insanları, su altına yerleştirdikleri dinleme cihazı ile kilometrelerce uzaklıktaki balinaların seslerini dinlediler.

Soru: Bilim insanları, bu araştırmalarında sesin hangi özelliğinden yararlandılar?

Cevap:

(✓) Sesin sıvılarda yayılma özelliğinden yararlandılar.
(…) Sesin boşlukta yayılma özelliğinden yararlandılar.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 144-145-146-147-148-149. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


29 Şubat 2024, 16:03

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2610

Güzel Teşekkürler

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.