22 Şubat 2024, 17:27 |
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 168-170-173-174. Sayfa Cevapları5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173-174 Cevapları MEB Yayınlarıİçindekiler
6. Ünite: Biyoçeşitlilik Cevapları5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları MEB YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI1. Ülkemizde ve dünyada nesli tükenen veya tükenme tehlikesi ile karşı karşıya olan hayvanlarla ilgili bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Kutup Ayıları, Anadolu Parsı, Çita, Akdeniz Foku, Ceylan gibi hayvanların nesilleri tehlikededir. 2. Ülkemizde ve dünyada nesli tükenen veya tükenme tehlikesi ile karşı karşıya olan bitkilerle ilgili bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Denizanası ağacı, Yeraltı orkidesi, Golf topu gibi bitkilerin nesilleri tükenmek üzere. 3. Doğadaki canlı çeşitliliğinin fazla olmasının İnsanlara olumlu etkileri nelerdir? Tartışınız. Cevap: Doğa insanlara farklı imkanlar sağlar. Canlı çeşitliliğinin fazla olması, besin, ilaç, giyim, endüstri, tekstil gibi bir çok alanda olumlu katkılar sağlar. 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları MEB YayınlarıSıra Sizde Biyoçeşitliliği tehdit eden faktörleri edu ve gov uzantılı İnternet adreslerinden veya kütüphanelerden yararlanarak araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı kısaca aşağıya yazınız. Cevap: Avlanma, orman yangınları, oturum alanları, gibi birçok neden biyoçeşitliliği yok etmektedir. 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları MEB YayınlarıETKİNLİK ZAMANI 1: Ülkemizde Nesli Tükenmekte Olan CanlılarAraç ve Gereçler – Mukavva (35×50 cm) Ülkemizde nesli tükenme tehlikesiyle karşı karşıya olan canlılara ait poster hazırlamak Hazırlayınız • Genel ağdan (edu ve gov uzantılı güvenli İnternet adresleri), gazete veya dergilerden bulduğunuz görselleri makasla keserek çıkarınız. (Makası kullanırken dikkatli olunuz.) Yorumlayınız 1. Nesli tükenme tehlikesiyle karşı karşıya olan canlıları korumak için neler yapılabilir? Yazınız. Cevap: Avcılığı yasaklamalıyız, Onların yaşam alanlarına girmeyi yasaklamalıyız, gerekli yasal önlemleri almalıyız. Sıra Sizde Aşağıda biyoçeşitliliği olumlu ve olumsuz etkileyen faktörler verilmiştir. Biyoçeşitliliği olumlu etkileyen faktörleri maviye, olumsuz etkileyen faktörleri kırmızıya boyayınız. Cevap: 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları MEB YayınlarıSıra Sizde Aşağıda Akdeniz fokları ile İlgili bir haber metni yer almaktadır. Haber metnini okuyunuz ve soruları cevaplayınız. “Akdeniz Foku Bir Dünya Mirasıdır. Onları Koruyalım.” 1. Akdeniz foklarının nesli neden tehlike altındadır? Düşüncelerinizi yazınız. Cevap: Bilinçsiz avlanma, deniz kirliliği, denize yakın yapılaşma gibi nedenlerle nesli tehlike altındadır. 2. Akdeniz fokunun neslini devam ettirmek için neler yapılabilir? Önerilerinizi yazınız. Cevap: Denizleri temiz tutma, avcılığın yasaklanması, deniz kenarına yapılaşmalara izin vermeme. Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 160-161-162-163-164-165-166. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |