8 Aralık 2024, 15:27
Mehmet Akif
Yönetici

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 246-248-249-251. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 246-247-248-249-250-251 Cevapları Hecce Yayınları

7. Tema Sanat: San’at Metni Cevapları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları Hecce Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Sanat denilince aklınıza neler geliyor? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Sanat denilince aklıma sinema, tiyatro, resim, heykeltıraş, gibi sanatlar geliyor.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 248 Cevapları Hecce Yayınları

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden bazı kelimeler verilmiştir. Bu kelimelerin anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.



Cevap:

Diyar

Tahminî Anlamı: Bölge



Sözlük Anlamı: Ülke.

Cümle: Başka diyardan gelen adamı herkes çok sevdi.

Kubbe

Tahminî Anlamı: Camilerin tavanındaki yuvarlak şekil.



Sözlük Anlamı: Yarım küre biçiminde olan ve yapıyı örten dam; kümbet.

Cümle: Mimar Sinan çok büyük kubbeler inşa etmiş.

Sülüs

Tahminî Anlamı: Süslü Arapça yazılar.



Sözlük Anlamı: Arap alfabesiyle yazılan bir tür süslü yazı.

Cümle: Sülüsler camiye ayrı bir güzellik katıyor.

Ürpermek

Tahminî Anlamı: Titremek.



Sözlük Anlamı: Korku, tiksinti, üşüme vb. yüzünden tüylerin dikilip derinin nokta nokta kabarmasıyla görülen ani titreme.

Cümle: Gördüğüm rüya beni ürpertti.


2. ETKİNLİK 

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.

1. Şair şiirinde kime seslenmektedir?



Cevap: Bizim kültürümüz yerine batı kültürüne hayranlık duyanlara seslenmektedir.

2. Şiirde neler karşılaştırılmıştır?

Cevap: Ülkemizin doğal güzellikleri ile yabancı ülkelerin güzellikleri, dans ile zeybeği, orkestra ile musikiyi, heykeller ile köylüleri, Anadolu ile yabancı memleketleri.

3. “Arkadaş, biz bu yolda türküler tuttururken/Sana uğurlar olsun… Ayrılıyor yolumuz.” dizeleriyle şair ne anlatmak istemiştir?



Cevap: Kendi kültür ve sanatı yerine batı kültür ve sanatını tercih edenler ile yollarını ayırdığını, aynı düşüncede olamayacağını söylüyor.

4. Sizce şair şiiri yazarken hangi duygular içerisindedir?

Cevap: Milli ve manevi duygular içindedir.

5. Okuduğunuz şiirin başlığı ile içeriği uyumlu mudur? Siz olsaydınız bu şiire hangi başlığı yazardınız? Neden?



Cevap: Bence uyumlu değil. Ben olsam şiire Anadolu’da Sanat veya Anadolu Kültürü başlığını verirdim.


3. ETKİNLİK 

Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

Cevap:

Şiirin Konusu: Kendi kültür ve sanatı yerine batı kültür ve sanatına daha çok değer veren insanları eleştirmek.



Şiirin Ana Duygusu: Kendi kültür ve sanatımızı hafife almamak ve gereken değeri vermek gerekir.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 249 Cevapları Hecce Yayınları

4. ETKİNLİK 

Aşağıdaki çizgi romanı inceleyiniz. Çizgi roman hakkındaki görüşlerinizi ve görsel yorumcunun iletmek istediği bilgi ya da düşünceyi nasıl ilettiğini yazınız.

Cevap: Çizgi romanda çok güzel bir konuya temas edilmiş. Mahallede yaptıkları bu etkinlik sayesinde insanlar güzel vakitler geçirmişler. Düşünce hem görsel hem de düşünce olarak güzel bir şekilde yansıtılmış.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları Hecce Yayınları

5. ETKİNLİK 

Sınıfınızda aynı sanatçının aynı konudaki eserlerinin bile birbirinden farklı olabileceği konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızın ardından arkadaşlarınızdan sizi “konuya (bağlama) uygun konuşma” ve “ses ve beden dilini etkili kullanma” bakımından değerlendirmelerini isteyiniz.

Cevap:

Saygıdeğer Katılımcılar,

Bugün burada, aynı sanatçının aynı konuda yarattığı eserlerin bile birbirinden farklı olabileceği konusunu ele almak üzere toplandık. Sanat, birçok yönüyle hayatın zenginliğini yansıtan ve sanatçının iç dünyasını ifade ettiği bir platformdur. Ancak, aynı konuda yapılan eserlerin bile birbirinden ne kadar farklı olabileceği konusu, sanatın özgünlüğünü ve sanatçının kişisel ifadesini vurgular.

Bir sanatçının aynı konu üzerinde çalıştığı zaman, farklı bir bakış açısı, deneyim veya duygu durumu her eseri etkiler. Sanatçının içsel dünyasındaki değişimler, eserlerini etkiler ve bu da farklı eserlerin ortaya çıkmasına neden olur. Mesela, aynı manzarayı resmeden bir ressam, farklı bir ruh hali veya teknik kullanımıyla bir diğerine nazaran tamamen farklı bir eser yaratabilir.

Bunu anlamak için bir ressamın farklı dönemlerdeki tablolarına bakabiliriz. Örneğin, Pablo Picasso’nun dönemsel değişimleri, kubizm döneminden pembe dönemine kadar, aynı konuları farklı perspektiflerle ele almasına neden oldu. Her dönemdeki eserler, Picasso’nun duygu durumları, deneyimleri ve sanatsal evrimiyle birlikte değişiyordu.

Sanat, sadece görsel sanatlarla sınırlı değildir. Aynı konuda yazılan şiirler, bestelenen müzikler veya sahneye konan tiyatro eserleri de birbirinden farklı olabilir. Bir yazarın aynı temayı işlediği iki farklı öykü, yazarın o dönemdeki düşünsel evrimini yansıtabilir.

Bu durum, sanatın sürekli bir evrim içinde olduğunu ve sanatçıların zamanla değişen yaşam deneyimleri ve bakış açılarına bağlı olarak farklı eserler üretebildiğini gösterir. Bu çeşitlilik, sanatın zenginliğini ve sanatçının kişisel ifadesinin değerini vurgular.

Sonuç olarak, aynı sanatçının aynı konuda yarattığı eserlerin farklı olabileceği gerçeği, sanatın özgünlüğünü ve her sanat eserinin arkasındaki benzersiz hikayeyi anlamamıza yardımcı olur. Sanat, özgürce ifade edilen bir dil olduğu için, her eser sanatçının ruh halini ve dünyasını yansıtarak benzersiz bir hazine oluşturur.


6. ETKİNLİK 

Hayal gücünüzü kullanarak sanat konulu hikâye edici (masal, fabl, hikâye vb.) bir metin yazınız. Metni yazarken “oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak, son olarak” gibi geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanınız. Yazma çalışmanız sonunda yazdığınız metin için uygun bir başlık bulunuz. Metninizi gözden geçirirken varsa yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.

Cevap:

SANATIN FARKLILIKLARI

Bir zamanlar, Eser Diyarı adında büyülü bir ülkede, farklı sanat dallarının temsilcileri bir arada yaşıyordu. Resimler, heykeller, müzik notaları, kelimeler ve diğer sanat formları birbirleriyle uyum içinde yaşarlardı. Ancak, aralarında bir rekabet ortamı oluştu.

Bir gün, Ece adında bir ressam ve Melodi adında bir müzisyen arasında büyük bir tartışma çıktı. Ece, kendi resimlerinin diğer sanat eserlerinden daha değerli olduğunu iddia ediyordu. Melodi ise kendi müziğinin her şeyin üstünde olduğunu savunuyordu.

Eser Diyarı’nın Bilge Kuşu, bu rekabeti gözlemledi ve barışı sağlamak için bir plan yapmaya karar verdi. Bir gün, tüm sanat eserlerini büyük bir sarayda topladı ve bir yarışma düzenlemeye karar verdi. Her sanat dalından temsilciler, kendi yeteneklerini sergileyerek birbirlerine saygı duymaya davet edildi.

Yarışma günü geldiğinde, Ece resimlerini sergiledi, Melodi müziğini çaldı, Kelime adında bir şair duygularını ifade etti. Her sanat dalından temsilci, kendi alanında büyük bir yetenek sergiliyordu. Ancak, yarışma sonunda Bilge Kuş, hiçbir sanat dalını diğerinden üstün görmediğini ilan etti.

Bilge Kuş, “Her birinizin yaratıcılığı benzersizdir ve birbirinize saygı göstermelisiniz. Sanatın güzelliği, birbirinizle uyum içinde yaşadığınızda ortaya çıkar” dedi.

Ece ve Melodi, Bilge Kuş’un sözlerini dinleyerek birbirlerine el uzattılar. Eser Diyarı’nda o günden sonra sanat eserleri, birbirleriyle işbirliği yaparak daha büyük ve etkileyici eserler ortaya koydular. Rekabet yerine işbirliği, Eser Diyarı’nın daha da güzelleşmesine katkı sağladı.


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

08.12.2024, 15:27

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2493

Sanatsal çalışmaları geliştirerek geleceğimize yatırım yağmış oluruz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.