27 Mart 2024, 18:05
nisa
Editor

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 194-195-196-197. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Tema Değerlendirme Çalışması Soruları Ve Cevapları, MEB Yayınları (6. Tema Milli Kültürümüz)


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları MEB Yayınları

(1, 2 ve 3. soruları metne göre cevaplayınız.)

ISLIK DİLİ

Islık dili parmak dil diş, dudak ve yanaklar yardımıyla oluşan “ıslık” ın, kelime değeri kazanmasıyla kurulan iletişim sisteminin adıdır.
Türkiye’n in Doğu Karadeniz Bölgesinin dağlık ve engebeli yapısı özellikle konut yerleşimlerinin birbirinden uzak olmasına yol açmış, dolayısıyla bölge insanı günlük hayattaki iletişimini, uzaktan uzağa ıslığın çıkarmış olduğu yüksek ses hacminden yararlanmak suretiyle gerçekleştirme yolunu bulmuştur,
Günlük hayatın ihtiyaçlarının karşılanmasında işlevsel olan ıslık dili, böylece insan yaratıcılığının bir örneği olup ezgisel ve ritimsel niteliği ile de estetik bir boyut kazanmaktadır. Islık dili, kullanıcılarının kültürel kimliklerinin belirgin bir parçasıdır ve ilgili topluluk tarafından kültürel kimliklerinin yansıması, kişiler arası iletişim ve toplumsal dayanışmanın pekiştirici unsurlarından biri olarak görülmektedir.
Günümüzde Türkiye’nin Doğu Karadeniz Bölgesinde 10,000e yakın insanın ıslık dilini konuşabildiği ve/veya anlayabildiği tahmin edilmektedir, (…)




1. Soruları metne göre cevaplayınız.

a. Islık dili Türkiye’nin neresinde kullanılmaya başlanmıştır?

Cevap: Doğu Karadeniz Bölgesi’nde.



b. Islık dilinin engebeli arazide iletişim aracı olarak tercih edilmesinin nedeni nedir?

Cevap: Arazinin dağlık ve engebeli olması, konut yerleşimlerinin birbirinden uzak olması nedeni ile.

c. Islık dilinin hangi özellikleri ona, estetik bir boyut kazandırmaktadır?

Cevap: Ezgisel ve ritimsel olmasından dolayı.



2. “Islık Dili” metnine farklı başlık belirleyerek yazınız.

Cevap:

İletişimin Farklı Yolu

Karadeniz’de Islık Sesleri




4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları MEB Yayınları

3. Verilen cümle gerçek öge barındırıyorsa “G” harfini, hayalî öğe barındırıyorsa “H” harfini takip ettiğinizde ders çalışmak için hangi masaya ulaşırsınız? İşaretleyiniz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları MEB Yayın

Cevap: 3. Masa

4. Verilen sözcük gruplarını karşılaştırma anlamı olacak şekilde örnekteki gibi eşleştiriniz.



a. geleneksel Türk sanatıdır,
b. ülkemize ait bir tatlıdır.
c. tahtta kalan padişahtır.
ç. güzel bir şehirdir.
d. C vitamini deposudur.
e. daha sıcak bir aydır.
f. Türk kültüründe kullanılan müzik aletlerindendir.

Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 195-1 Cevapları MEB Yayın


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları MEB Yayınları

5. Verilen görsellerden millî kültürümüze ait olanları işaretleyeniz.



Cevap: 1-3-5-6

milli kültürümüze ait görseller

6. Verilen deyimleri kullanarak bir hikâye yazınız. Hikâyenize uygun başlık belirleyiniz.

etekleri zil çalmak-uyku tutmamak-gözünde tütmek



Cevap:

Bir zamanlar köyde Ayşe adında bir kız yaşarmış. Gündüzleri köyün yollarında etekleri zil çalarak koştururmuş. Köye bir gün seyyar sinema geleceğini duyunca geceleri uyku tutmaz olmuş. Çünkü Ayşe daha önce hiç sinemaya gitmemiş. Derken seyyar sinema köye gelmiş. Ayşe de, sinemaya gitmiş ve çok güzel bir animasyon film izlemiş. Akşam, seyyar sinema köyden ayrılmış. Aradan biraz zaman geçince, seyyar sinema Ayşe’nin gözünde tütmeye başlamış. Çünkü sinema izlemeyi çok sevmiş.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları MEB Yayınları

(7, 8, 9 ve 10. soruların doğru cevaplarını bularak işaretleyiniz.)

7. Kısaltmaların yazımı hangisinde doğru verilmiştir?



A) TEMA’a ağaçlandırma kampanyası için destek verdik.
B) MEB’nin “Yardımlaşma” temalı şiir yarışmasına birçok kişi katıldı.
C) Her yün antrenmanda 3 km’ye yakın koşu yapıyoruz.
D) Akşama doğru TBMM’da toplantı yapılacak.

Cevap: C


8. Verilen cümlelerden hangisinde gazım ve noktalama yanlışı yapılmıştır?

A) 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı tüm dünya çocuklarına Atamızdan armağandır.
B) Bu yaz anıtkabiri ziyaret için ankaraya gideceğiz.
C) Öğretmenimiz okumamız için Sefilleri önerdi.
D) Aile hekimimiz Dr. Ayşe Hanım sağlıklı beslenmem gerektiğini belirtti.



Cevap: B


9. “Hürriyet-özgürlük* sözcükleri arasındaki anlam ilişkisi hangisinde verilmiştir?

A) Vakit – zaman
B) Küçük – büyük
C) Açık – kapalı
D) Uzak – yakın

Cevap: A


10. Kapadokya gezisinde yaşadığımız bu olaydan hepimiz ders almıştık. Aylardır planladığımız bu gezide böyle bir anlaşmazlık yaşamak hepimizi çok üzmüştü, Ama günün sonunda aramızdaki buzları eritmeyi başarmıştık, Artık birbirimize karşı daha hoşgörülü ve saygılı olacaktık.

Verilen paragraf, metnin hangi bölümünden alınmış olabilir?

A) Giriş
B) Düğüm
C) Serim
D) Çözüm

Cevap: D


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

26.02.2024, 19:02

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2505

Alah razı olsun öğretmen ödevimi ço beğenicek

19.03.2024, 19:51

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2505

Teşekkürler bu ödevim muhteşem oldu sizin sayenizde

20.03.2024, 18:35

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2505

Size çok ama çok teşekkür ediyorum ve bu yüzden ödevlerim çok güzel oluyor

21.03.2024, 15:45

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2505

Çok güzel bir site tüm anlamadıgım ,yapamadıgım soruların cevaplarını anlatarak söyeldi herkese önerirm

22.03.2024, 00:54

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2505

okulda durumum çok iyi sizlerin sayenizde

24.03.2024, 20:54

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2505

Ödevimi neredeyse yetiştiremeyecektim iyiki varsınız.<3

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.