6 Mart 2024, 19:27
nisa
Editor

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 107-109-110-111-112-115. Sayfa Cevapları Sözcü Yayınları

4. Ünite Maddenin Özellikleri: Karışımların Ekonomik Değeri Cevapları

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 107-108-109-110-111-112-113-114-115-116-117 Cevapları Sözcü Yayıncılık


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları Sözcü Yayınları

Etkinlik

Etkinliğin Amacı

Boş soda şişesini değerlendirerek vazo yapmak.



Neler Kullanacağız?

Cam soda şişesi, renkli kumaş parçaları, makas, yapıştırıcı.

Nasıl Yapacağız?



1. Evimizde kullanılmış boş bir soda şişesini ayıralım.

2. Annemizden kullanmadığı renkli kumaş parçaları isteyelim.

3. Soda şişesinin dışını yapıştırıcı kullanarak kumaş parçaları ile kaplayalım.

4. Dilediğimiz başka süslerle süsleyelim.



5. İşte vazomuz hazır. Vazomuzun içine su doldurup çiçek koyabiliriz.

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Soda şişesi ve diğer şişeleri kullanıp işimiz bittiği zaman ne yaparız?

Cevap: Geri dönüşüm kutularına atarak ekonomiye katkı sağlarız.



2. Soda şişesini nasıl değerlendirdik?

Cevap: Soda şişesini vazo yaparak değerlendirdik.

3. Kullanmadığımız kumaşları atmak yerine başka alanlarda kullanabilir miyiz?

Cevap: Annem kırkyama adını verdiği çalışma ile değişik ve güzel ürünler elde ediyor. Yani kumaşları birbirine ekleyerek farklı ürünler yapıyor.




4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları Sözcü Yayınları

Etkinlik

Etkinliğin Amacı

Geri dönüşüm yolu ile kâğıt elde etmek.

Neler Kullanacağız?



Eski gazeteler, 20 cm x 20 cm büyüklüğündeki ince delikli tel, birkaç emici bez, plastik kova ve leğen, tahta kaşık, toz boya, naylon poşet, ağırlık (kalın kitaplar gibi), eldiven.

Nasıl Yapacağız?

1. Eski gazeteleri küçük parçalara ayırıp kovaya koyalım, 1 numaralı şekildeki gibi su ekleyerek iki gün bekletelim.

2. İki gün sonra suyu süzelim ve ıslak gazeteleri tahta kaşıkla ezerek veya eldivenlerimizi giyip elimizle ezerek hamur hâline getirelim.



3. Kâğıdımızın renkli olmasını istiyorsak boya katabiliriz.

4. Kâğıt hamurunu leğene koyalım su ekleyip karıştıralım.

5. Teli karışımın içine sokalım ve 2 numaralı şekilde gösterildiği gibi üzerinde kalan hamurla birlikte çıkaralım.

6. Temiz, düz bir yere bir bez parçası serelim. Teli, 3 numaralı şekildeki gibi hamur bezin üstüne gelecek şekilde ters çevirelim.



7. Teli kaldırıp hamurun üzerine ikinci bir bez örtüp üzerine naylon poşeti koyalım.

8. Poşetin üzerine ağırlıklar koyalım.

9. Kâğıdımızı kuruması için uygun bir yerde bekletelim.

10. Kuruttuğumuz kâğıdı özel günler için süsleyip (Öğretmenler Günü, Babalar Günü, arkadaşınızın doğum günü) tebrik kartı ya da bir resimlik hâline getirebiliriz.



Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruyu cevaplayalım.

Atık kâğıtları değerlendirmenin çevreye etkileri neler olabilir? Aşağıda verilen noktalı alana yazalım.

Cevap: Ormanlarımızı korumuş olur ve ekonomiye katkı sağlarız. Daha az iş gücü ve doğal kaynakların daha az kullanılmasını sağlamış oluruz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları Sözcü Yayınları

Karışımların ayrılmasının ülke ekonomisine katkısını öğrendik. “Ülkemi Seviyorum, Geri Dönüşümü Önemsiyorum” isimli etkinliği yaparak karışımların ayrılmasının ülke ekonomisine katkısı ve kaynakların etkili kullanımına etkisi üzerine düşünelim.

Cevap: Doğal kaynakların daha az kullanılması, daha temiz bir çevre ve daha ucuz maliyet, ülke ekonomisine katkılar, geri dönüşümün önemini ortaya koymaktadır.

Aşağıda verilen boşluğa karışımların ayrılmasının ülke ekonomisine katkısına ve kaynakların etkili kullanımına ilişkin düşüncelerimizi yazalım.

Cevap: Karışımların ayrılması çöp miktarını azalttığı için çevrenin daha temiz olmasını sağlar. Karışımların ayrılması geri dönüşüm sürecini hızlandıracaktır. Böylece daha fazla atık madde geri dönüşüme kazandırılmış olacaktır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları Sözcü Yayınları

Neler Öğrendik?

1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere kutudan seçeceğimiz uygun kelimeleri yazalım.

erime-sıvı-gaz-donma-tatma-donma-buharlaşma-saf madde-ısı-sıcak-soğuk-karışım

Cevap:

a. Katı maddenin ısı alarak sıvı hâle geçmesine Erime denir.

b. Sıvı maddenin ısı vererek katı hâle geçmesine Donma denir.

c. Sıvı maddenin ısı alarak gaz hâle geçmesine Buharlaşma denir.

ç. Maddeler doğada katı, sıvı ve Gaz hâlde bulunur.

d. Erime ile Donma olayı birbirinden farklıdır.

e. Karışımı oluşturan Saf madde kendi özelliklerini korur.

f. Sıcak maddeden soğuk maddeye Isı akar.

g. Buza ısı verildiğinde Sıvı hâle geçer.

ğ. Limonata Karışım örneğidir.

2. Aşağıda verilen karışımları ve bu karışımlara uygun ayırma yöntemlerini örnekte gösterildiği gibi eşleştirelim.

Cevap:

karışımları ayırma yöntemleri


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları Sözcü Yayınları

3. Aşağıdaki görselde evde bulunan çeşitli atıklar yer almaktadır. Bu atıklar ayrılarak geri dönüşümü sağlanabilir. Haydi, atıkları ayıralım ve örnekteki gibi uygun geri dönüşüm kutusuna götürelim.

Cevap:

geri dönüşüm kutusuna atılan atık çeşitleri


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları Sözcü Yayınları

Aşağıdaki tabloda ünitemizle ilgili konular ve kavramlar verilmiştir. Bu konuları ve kavramları ünitemiz kapsamında anladığımızı düşünüyorsak “Anladım” sütununa, anladığımızdan emin değilsek “Emin Değilim” sütununa, anlamadığımızı düşünüyorsak “Tekrar Etmeliyim” sütununa işaret koyalım. Anlamadığımız konuları tekrar etmeyi unutmayalım.

Cevap:

4. sınıf fen bilimleri 115. sayfa cevapları sözcü yayın

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.