23 Ağustos 2023, 17:20 |
7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126-127-128 Cevapları Meb Yayınları7. Sınıf Meb Yayınları Matematik Ders Kitabı Sayfa 126-127-128 CevaplarıEşitlik Ve Denklem Cevapları7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 126. Sayfa Cevapları Meb YayınlarıTürkiye Cumhuriyeti Adalet Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyeti hükümetine bağlı olarak çalışan ve yargı işlerinden sorumlu bir bakanlıktır. TBMM’nin açılmasından itibaren Adliye Vekâleti olarak anılan Bakanlığın adı, 1945 yılında Adalet Bakanlığı olmuştur. Logoda kullanılan semboller seçilirken sizce nelere dikkat edilmiştir? Cevap: 16 tane yıldız günümüze kadar kurulan Türk Devletlerini temsil etmektedir. Kitap kanunları ve yasaları temsil etmektedir. İki kollu terazi adaleti ve eşitliği temsil etmektedir. Logoda kullanılan terazi ile anlatılmak istenen nedir? Cevap: Terazi herkesin kanunlar önünde eşit olduğunu ve adaleti temsil etmektedir. Etkinlik Yukarıda verilen bilgileri inceleyerek, Mavi sütundaki ifadelerle yeşil sütundaki ifadeler arasındaki farklılığı belirleyiniz. Tabloda mavi sütunda verilen sözel ifadelere uygun cebirsel ifadeleri yanındaki sütuna yazınız. Tabloda yeşil sütunda verilen sözel ifadelerin matematik cümlelerini yanındaki sütuna yazınız. Cevap:
7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 127. Sayfa Cevapları Meb Yayınları1) Aşağıda verilen denklemlerden hangilerinin birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem olduklarını bulunuz. Cevap: a) m – 23 = -4 (1. derce 1 bilinmeyen) 2) Aşağıdaki durumlara uygun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri yazınız. a) Bir sayının 7 katının 5 eksiği 44’tür. Cevap: 7 x- 5 =44 b) Bir sayının 4 fazlasının 3 katı 5’tir. Cevap: 3(x + 4) =5 c) Ahmet’in bilyelerinin sayısı, kardeşinin bilyelerinin 7 fazlasıdır. İki kardeşin toplam 23 bilyesi vardır. Cevap: x + x + 7 =23 3) Yandaki dikdörtgenin çevresi 54 cm olduğuna göre x bilinmeyenini veren denklemi yazınız. Cevap: x . (x + 7) =54 x² + 7 x =54 Eşitliğin Korunumu Cevapları7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 128. Sayfa Cevapları Meb YayınlarıEşitlik için “=” sembolü kullanılır. Bu sembolü 16. yüzyılda ünlü matematikçi Robert Record (Robırt Rikord) tasarlamıştır. Record, bu sembol için “Eşittir sözcüğünün yerine paralel iki çizgi koyacağım çünkü paralel iki çizgiden daha eşit bir şey olamaz.” diyerek “=” sembolünü matematiğe kazandırmıştır. • Siz de yanda verilen örnekleri inceleyerek “=” sembolü içeren eşitlikler yazınız. Cevap: 5+3=8 2+2=4 7-5=2 Etkinlik 5-6 kişilik gruplar oluşturunuz. Gruplar olarak birer terazi ve bir miktar eş bilye alınız. Terazilerin her iki kefesine altışar bilye koyunuz ve denge durumu hakkında yorum yapınız. Cevap: Terazi dengede kaldı. Dengedeki teraziler için aşağıdaki sorgulamaları yapınız. Dengedeki terazinin sol kefesine 1 bilye eklerseniz denge durumu bozulur mu? Bozulursa ne yapmalısınız? Cevap: Evet bozulur dengelemek için terazinin diğer kefesine de 1 bilye eklemek gerekir. Terazinin dengedeki kefelerine ikişer adet bilye eklediğinizde dengeye dair ne gözlemlersiniz? Cevap: Denge bozulmaz. Terazinin dengedeki kefelerinden birer adet bilye aldığınızda denge durumu nasıl olur? Cevap: Denge bozulmaz. Terazinin dengedeki kefelerinin birinden bir miktar bilye aldığınızda dengenin bozulmaması için ne yapmalısınız? Bu durumu matematiksel olarak ifade ediniz. Cevap: Öbür kefeden de aynı miktarda bilye çıkarmamız gerekir. Terazinin her kefesindeki bilye sayısını 2 katına çıkarırsanız denge durumu nasıl değişir? Bu durumu matematiksel olarak ifade ediniz. Cevap: Denge durumu değişmez. 2x+x2=2(x+2) Terazinin kefelerindeki bilyelerin yarısını her iki kefeden alırsanız denge durumu nasıl değişir? Bu durumu matematiksel olarak ifade ediniz. Cevap: Denge durumu değişmez. 2x-x2 = 2(x-2) Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 120-125 Cevapları Meb başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |