7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Martı Cevapları MEB Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19 Cevapları

7. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Martı Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. “Sınırlarını zorlamak” deyiminin size çağrıştırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Sınırları zorlamak elinden gelenden fazlası için çaba göstermektir. Kişinin hedefine ulaşmak için sürekli mücadele etmesidir.



2. Azim ve başarı arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız.

Cevap: Azim engelleri aşma çabasıdır. Her başarının arkasında azim vardır. İnsan başarıya ulaşmak için türlü zorluklarla karşılaşır. Bu zorluklar karşısında azimle çalışırsa zorlukları aşar. Adım adım başarıya yaklaşır, en sonunda da istediğini elde eder.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 14. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK



Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu anlamlardan ve bulmacadaki ipuçlarından hareketle bulmacayı doldurunuz.

7. Sınıf Türkçe Sayfa 14 Cevap

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 15. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2. ETKİNLİK

A) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.



1. Sahildeki martıların nasıl bir hayatı vardır? Kısaca anlatınız.

Cevap: Martılar sahilden bir mil uzaklıkta bir balıkçı teknesinin yakınında yiyecek için mücadele etmektedir.

2. Diğer martılar ile Martı Jonathan Livingston’ı karşılaştırınız. Bunların benzer ve farklı yönleri nelerdir? Tartışınız.

Cevap: Diğer martılar sadece yiyecek için uçarken martı Jonathan uçmayı sevdiği için uçmaktadır.



3. Martı Jonathan Livingston kendine nasıl bir hedef belirlemiş ve hedefine ulaşmak için neler yapmıştır? Anlatınız.

Cevap: Martının hedefi hızlı uçmaktı ve bir hafta süren çalışmadan sonra, hız hakkında, yaşayan
en hızlı martıdan bile daha çok şey biliyordu. Yüz fitte, kanatlarını olabildiğince hızlı çırparak dalgaların arasına dimdik daldı ve martıların niçin gösterişli bir şekilde dimdik denize dalamadığını öğrendi; çünkü kanatlarını bu hızda yeterince kontrol edemiyordu.

4. Martı Jonathan Livingston’ın suya çakıldıktan sonra kendini motive edebilmek için kullandığı ifade nedir? Siz de kendinizi ve arkadaşlarınızı başarı konusunda motive edebilmek için kullandığınız ifadelere örnekler veriniz.

Cevap: Martı Jonathan suya çakıldıktan sonra tüm mesele yüksek bir hızda kanatları dümdüz tutabilmek, diye
düşünmektedir. Ben de kendimi motive edebilmek için başkaları yapıyorsa ben de yapabilirim diye düşünürüm.



5. Kendinizi hangi alanlarda geliştirmek istiyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Kendimi derslerimde başarılı olmak, hızlı kitap okumak ve bisiklete binmek gibi konularda geliştirmek istiyorum.

B) Okuduğunuz metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru yazınız.

Cevap:



1. Diğer martılar Martı Jonathan’ı görse ne düşünürdü?

2. Siz de martı olsaydınız nereye uçmak, neler yapmak isterdiniz?

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

“Başarı” kelimesinin sizde çağrıştırdıklarını aşağıdaki noktalı alanlara yazınız. Yazdığınız kelimeleri kullanarak bir konuşma yapınız.



7. Sınıf Türkçe Sayfa 16 Cevap

Cevap: Her insanın hayatta gerçekleştirmek istediği hedefler vardır. Ancak bu hedeflere ulaşmak kolay değildir. Kişi önce bir plan yapmalı, ardından o plana göre çalışmalıdır. Yoluna türlü engeller çıksa da bu engelleri azmini kaybetmeden, mücadeleyi bırakmadan çalışarak aşmalıdır. Sonunda hedeflerine ulaşmanın ve başarının tadını aldığında duyacağı mutluluğu düşünmelidir.

4. ETKİNLİK

A) “Martı Jonathan, uçmayı büyük bir tutkuyla seviyordu.” cümlesinde kişileştirme sanatı kullanılmıştır. Siz de okuduğunuz metinde kişileştirme sanatının kullanıldığı cümlelere örnekler yazınız.



Cevap:

  • Sahilden bir mil uzaklıkta, denizi kucaklarcasına ilerleyen bir balıkçı teknesi, martılara kahvaltı zamanının geldiğini haber veriyordu.
  • Gökyüzünde uçarken hızlarının kesilmesi onlar için bir ayıp, bir utanç kaynağıdır.
  • Sırılsıklam bir hâlde, tüm mesele yüksek bir hızda kanatları dümdüz tutabilmek, diye düşündü.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 17. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

B) Sevdiğiniz bir hayvanı kişileştirerek aşağıya onun duygularını anlatan, hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına uymayı unutmayınız. Metninize uygun bir başlık yazınız.

Cevap: MAYMUN KRAL

Maymun Wukong ormanın kralı olduğunu öğrendikten sonra oldukça kibirli davranmaya başladı. Bu kibir ormandaki herkesi rahatsız ediyordu. Ancak o emirler yağdırmaya devam ediyordu. Önce aslanlar terk etti ormanı, sonra da filler. Tüm hayvanlar artık ormanın kasvetli havasından rahatsız olup gidiyordu. Sonunda geriye ne bir fare ne kurbağa kaldı.



Wukong artık kimseye emir vermiyordu. Çünkü emir verecek kimse yoktu. Ağaçtan ağaca zıplarken bir anda yere düştü ve acıyla bağırdı. Kimse onu iyileştirmeye gelmedi. Ağaçlarla konuşmaya çalıştı ama ağaçlar cevap vermedi. Günler günleri kovaladı ve Wukong yalnızlıktan gözyaşlarını tutamadı. Bir damla gözyaşı yere akıp bir kuşa dönüştüğünde Wukong şaşkına döndü. Bu kuş uçup gitti ve yanında ormanın tüm hayvanlarıyla geri geldi. Wukong onları gördüğünde öyle sevindi ki!

Orman halkı bir araya gelmenin sevinciyle büyük bir kutlama yaptı. Wukong artık adil ve sevgi dolu bir kral olmaya söz verdi. Artık orman eskisinden daha neşeli ve hayat doluydu.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 18. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. ETKİNLİK

Aşağıda bir yarış ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bilgilerden hareketle etkinliği tamamlayınız.

Mavi, kırmızı, sarı, siyah ve yeşil renkli fular takan beş martı, içlerinden en hızlı uçanın kim olduğunu belirlemek için bir yarış düzenlemişlerdir. Bu yarışın sonucuyla ilgili şunlar bilinmektedir:

• Siyah fular takan martı, yarışı üçüncü sırada tamamlamıştır.

• Yeşil ve kırmızı renkli fular takan martılar, yarışı art arda tamamlamıştır.

• Yarışı birinci veya ikinci sırada bitiren martının fular rengi mavi değildir.

Bu bilgilere göre aşağıdaki sıralamalardan hangilerinin bu yarışın sonucuna uygun olduğunu belirleyerek işaretleyiniz.

Cevap:

7. Sınıf Sayfa 18 Cevap

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri amaç-sonuç ilişkisi oluşturucak şekilde okuduğunuz metinden hareketle tamamlayınız.

Cevap:

Her sabah binlerce martı …..…bir lokma yiyecek…….. için mücadeleye girişiyordu.
Martı Jonathan Livingston ona acı veren kavisi oluşturabilmek için …………kanatlarını gerdi……………..
Çoğu martı ……………sırf yiyecek bulabilmek…………………. için uçar.

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki altı çizili fiillerin (eylem) anlam özelliklerini [iş (kılış), durum, oluş] cümlelerin yanındaki kutulara örnekteki gibi işaretleyiniz.

İş Oluş Kılış Fiilleri

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Sevdiğiniz bir yazarın yaşam öyküsünü araştırınız.

Cevap: Gülten Dayıoğlu

1935 yılında Kütahya’da doğdu.Bir süre İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinde okudu; aslında kalbinde ilkokul öğretmeni olmak vardı. Bu hayalini, dışarıdan sınavlara girerek gerçekleştirmeyi başardı.

İlkokul öğretmenliği, zaten iyi bir gözlemci olan Dayıoğlu’na çocukları daha iyi anlama ve tanıma becerisi kazandırdı. 15 yıllık öğretmenlik hayatından sonra, daha fazla çocuğa ulaşmak, onların eğitimine, gelişimine katkıda bulunmak amacıyla öğretmenliği bıraktı. Hayatına, çocuk edebiyatı alanında eserler veren bir yazar olarak devam etti.

Aslında yazarlık hayatı çok daha önce başladı. Daha ilkokuldayken öğretmeni, onun yaratıcılığını ve yazarlık gücünü fark etti ve ona bu yeteneklerini geliştirme konusunda yol gösterdi. 15 yaşına geldiğinde, ilk hikâyesi yerel bir gazetede yayımlandı. Bunu Bahçıvan’ın Oğlu isimli ilk kitabı izledi. O zamandan şimdiye yetmiş kitabı yayınlandı. Kitapları defalarca basıldı. Nesilden nesile kalan değerli miraslar olarak her yeni kuşak tarafından zevkle okundu. Dayıoğlu’nun yayınlanmış yirmiden fazla radyo ve televizyon oyunu da vardır.

Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


Yorum Bırakmak İster misiniz?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler

Ara


Neler Var?

forumdirilis.net bir eğitim sitesidir. Site içerisinde ilk ve orta öğretim konularının yanı sıra, öğrencilere faydalı olacak çeşitli bilgi ve makaleler de bulunmaktadır. Amacımız; öğrencilere doğru bir kaynak olabilmektir. Bu amaçla, tüm konu ve cevaplarımız işinde ehil kişiler tarafından hazırlanmaktadır.

Türkçe Ders Kitabı Cevapları sınıf sınıf hazırlanarak cevaplandırılmıştır. İlk ve orta öğretime ait Türkçe ders kitapları, yayınevleri isimlerine göre kategorileştirilerek, kolayca erişmenize olanak sağlamaktadır. En doğru Türkçe ders kitabı cevaplarını sitemizde bulabilirsiniz.

Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları 4, 5, 6, 7. sınıflar için hazırlanmıştır. Öğrencilerin lise öncesinde tarih, coğrafya, vatandaşlık ve toplum bilinci gibi konuları en doğru ve anlaşılır şekilde sitemizde bulabilirler.

Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları hem özel yayınevleri, hem de MEB yayınlarına ait ders kitapları içermektedir. Bu kitapların cevapları anlaşılır, açık bir dille hazırlanmıştır. Öğrencilerin kavram kargaşası yaşamamaları için özen gösterdik.

Matematik Ders Kitabı Cevapları anlatımlı, örnek problemleri içeren, sade şekilde hazırlanmıştır. Öğrencilerin zorlandıkları yerlerde bizlere soru sorarak ulaşmaları da mümkündür.

Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları ilkokul 2 ve 3. sınıfları içermektedir. Bu ders, öğrencilerin hayata hazırlanmalarında çok büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle bu dersin iyi anlatılması ve açıklanması gerekmektedir. Bizler de bunun farkında olarak kitap cevaplarını açıklayıcı şekilde tasarladık.

Trafik Güvenliği Ders Kitabı Cevapları sadece 4. sınıfta yer almaktadır. Öğrencilerin her gün trafikte uzun vakit geçirmeleri, onların bilinçli olmasını gerektirmektedir. Bu amaçla, bu derse ayrı bir önem vererek cevapları hazırladık.

İnsan Hakları, Yurttaşlık Ve Demokrasi Ders Kitabı Cevapları yine öğrencilerin anlayabileceği ve açık şekilde hazırlanarak sitemizde yerini almıştır.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Cevapları okul müfredatında olan kitaplara göre cevaplanarak öğrencilerin bilgilerine sunulmuştur.

forumdirilis.net sitesinde daha bir çok konuyu bulmanız mümkündür. Tek yapmanız gereken sitemizi ziyaret ederek kendi ders ve ilgi alanlarınıza göre aradığınız sorulara cevap bulmak olacaktır. Bizlere ulaşmak istediğiniz zaman, ya da sorularınız olduğu zaman, bizlere yorum kısmından yazarak ulaşabilirsiniz. Yorumlarınız ve sorularınız bizim için oldukça önemli ve değerlidir. Bizlerin eğitim konusunda gideceğimiz rotayı sizlerin bu önerileri, eleştirileri ve soruları yönlendirecektir.

Unutmayalım! bizler sizlere yardımcı olmak için varız. Sizlerin, anlamadığınız konuları anlatmak, cevapsız kalan sorularınızı cevaplamak için buradayız. Gayemiz sizlerin hayatta başarılı olmanız, Atatürk'ün dediği gibi "fikri hür vicdanı hür nesiller" olabilmenizdir.