24 Aralık 2024, 10:39
can
Yönetici

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 185-186-187-188-189. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 185-186-187-188-189 MEB Yayınları (1. Kitap) etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık.

3. Tema Duygularımı Tanıyorum: “Kontrol Noktası” Cevapları 5. Sınıf Türkçe (1.Kitap) MEB Yayınları 


5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 185-186-187-188-189. Sayfa Cevapları (1. Kitap)

5. Sınıf Türkçe (1.Ders Kitabı) 185. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

KENDİME GÜVENİYORUM



Sınıfta el kaldıracaksın veya bir sunum yapacaksın. Her şey için hazırsın. Tam o anda derinlerden gelen bir iç ses duyuyorsun. “Herkes seni eleştirecek, gülünç duruma düşeceksin, yetersizsin!” diyor. Peki ama kime ait o iç ses? Bu sesi duyduğunda ne hissediyorsun? Ellerin terliyor, kalp atışların hızlanıyor, dilin damağın birbirine geçiyor ve bayılacak gibi hissediyor musun kendini?
Bir bakalım, acaba sana neler oluyor?
“Özgüven” kelimesini daha önce pek çok kez duymuşsundur. Nedir ve ne işe yarar? Az evvel söylediklerimle bir ilgisi olabilir mi? Haydi, cevaplara geçelim.
Özgüven, insanın kendini olduğu gibi kabul edebilmesi ve çevresine bunu yansıtabilmesidir. Boyunla, kilonla, saçının ve gözünün rengiyle, sesinin inceliği kalınlığıyla, teninin rengi, burnunun şekliyle, aile yapın ve bütün sahip olduklarınla barışık olman, onları kabul etmen demektir. Bununla birlikte geliştirebileceğin bütün özelliklerini geliştirmen, kendini bilgi ve yetenek anlamında donatman, bunun farkında olman demektir.
O hâlde ne yapmalıyız ki özgüvenimiz gelişsin?
“Özgüven kazanılır mı, öğrenilir mi, yoksa doğuştan mıdır?” diye sorabilirsin. Hemen cevap vereyim. Özgüven doğuştan gelmez! Yavaş yavaş gelişen bir özelliktir. Tıpkı parçaları zamanla tamamlanan bir yap-boz gibi. İşte sana özgüven duygunu geliştirebileceğin bazı ipuçları:
Özgüvensizlik duygusu “yetersizlik” hissi yaşatır. Örneğin, Lionel Messi (Liyonel Mesi) kendisini futbolda değil de teniste geliştirmeye çalışsaydı acaba neler olurdu? Yeteneksiz olduğunu düşünebilirdi öyle değil mi? O zaman özgüven, kişinin yeteneklerini dış dünyaya yansıtmasının sonucudur, diyebiliriz. O hâlde önce kendi yeteneklerini keşfetmelisin.
Nelere ilgi duyuyorsun sor kendine. Yaparken zevk aldığın etkinlikler nelerdir? İstersen eline kâğıt kalem alarak bunları yazabilirsin. Günlük tutmak iyi fikir olabilir.
(…)
Düşüncelerimiz duygularımızı etkiler. “Ya olmazsa!” yerine “Doğrusu ne olabilir ya da mümkün olan en iyi sonuç nedir, ne yaparsam hedefime ulaşabilirim?” gibi sorulara yanıt vermelisin. Sorularım sorarken kendine iyimser davranman ve kendini haksızca yargılamaman çok önemli!

Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız.

Yazar öz güveni nasıl tanımlamaktadır? Siz olsanız nasıl tanımlardınız?



Cevap: Yazar özgüveni insanın kendisini olduğu gibi kabul edebilmesi ve çevresine bunu yansıtabilmesi olarak tanımlamaktadır. Ayrıca özgüveni kişinin yeteneklerini dışa yansıtması olarak da tanımlamaktadır. Ben öz güveni kişinin kendine güvenmesi ve cesaretlendirmesi olarak tanımlıyorum.

Yazara göre yeteneklerimizi keşfetmek için neler yapmalıyız?

Cevap: Kendimize nelere ilgi duyduğumuzu sormalı, nelerden zevk aldığımızı, hangi etkinliklerden hoşlandığımızı belirlemeliyiz. Bunları yazabiliriz, günlük tutabiliriz.

Öz güven duygusunun yetersiz olması insanın günlük yaşamını nasıl etkileyebilir? Örneklerle açıklayınız.



Cevap: Öz güven duygusunun yetersiz olması, yapmak istediğimiz işleri yapamamamıza, başarabileceğimiz işleri başaramamamıza ve motivasyon düşüklüğüne neden olur. Örneğin aslında çok iyi bisiklet sürmemize rağmen bir bisiklet yarışına katılmamak özgüven eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Halbuki, yarışmaya katılsak ve bir derece alsak öz güvenimiz yerine gelecek ve bu his bizi başka alanlarda da tetikleyecektir.


5. Sınıf Türkçe (1.Kitap) 186. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

Okuduğunuz metnin bölümlerini belirleyerek cümlelerdeki boşlukları doldurunuz.

Cevap:

5. sınıf Türkçe 1. ders kitabı sayfa 186 cevapları meb yayınları



Metnin bölümleri arasındaki geçişler uygun bir şekilde yapılmış mıdır? Bölümler arasında düşünce akışı tutarlı mıdır? Söyleyiniz.

Cevap: Evet, akıcı ve tutarlıdır.

Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde yazar hangi düşünceyi geliştirme yollarından yararlanılmıştır? Boş bırakılan yerlere yazınız.

Cevap:



“Örneğin Lionel Messi kendisini futbolda değil de teniste geliştirmeye çalışsaydı acaba neler olurdu?” cümlesinde karşılaştırma kullanılmıştır.

“Tıpkı parçaları zamanla tamamlanan bir yapboz gibi.” cümlesinde benzetme kullanılmıştır.

“Öz güven, insanın kendini olduğu gibi kabul edebilmesi ve çevresine bunu yansıtabilmesidir.” cümlesinde tanımlama kullanılmıştır.


Metnin anahtar kelimelerini yazınız.



Cevap: Öz güven, yansıtabilmek, farkında olmak, duygu, yetenek.

Aşağıdaki görselin metnin anahtar kelimelerinden hangisini ifade ettiğini sebebiyle açıklayınız.

Cevap: Öz güven




5. Sınıf Türkçe (1.Kitap) 187. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

Bir okul programında şiir okuyacağınızı düşünün. Çok heyecanlandınız ve başaramayacağınızı hissettiniz. Öğretmeniniz de sizi yüreklendirmek için güzel bir konuşma yaptı. Öğretmeninizin sizinle konuşmasının ardından yaşanabilecekleri anlatan bir konuşma yapınız.

Cevap:

Öğretmenimin, bu güzel ve cesaretlendirici sözlerinden sonra kendimi hafiflemiş ve daha cesur hissetmeye başladım. Fakat içimde yine de bir korku vardı. Artık yapacak bir şey yok, ben bu şiiri okuyacağım, ama bari en güzel şekilde okumalıyım düşüncesi ağır basmaya başladı.

Derin derin nefes aldım, heyecanımı yatıştırmaya çalıştım ve şiiri okumaya başladım. Büyük bir sessizlik vardı. Herkesin beni dinlediği düşüncesi aklıma geldikçe heyecanım artıyordu. Hemen bu düşünceden ayrılıp şiire odaklandım. Bir zaman sonra baktım ki artık heyecan yerini şiirin coşkulu dizelerine bırakmıştı.



Şiiri bitirince çok büyük bir alkış koptu. İşte o zaman kendimi mutlu ve bir işi başarmanın hazzını yaşarken buldum. Artık gururlu ve kendine güvenen biri haline dönüşmüştüm. Meğer bu kadar kolaymış gözümde büyüttüğüm bu iş. Hemen öğretmenimin yanına gittim ve ona teşekkür ettim. Onun sayesinde öz güvenim yerine gelmişti.


Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz.

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.

Ebru, yolculuğa çıkarken ne tür bir sorunla karşılaştı?



Cevap: Uçak rötar yaptığı için havaalanında beklemek zorunda kaldı.

Negatif duygularını fark eden Ebru ne yaptı?

Cevap: Ebru, derin bir nefes aldı ve kendini sakinleştirmeye çalıştı. Ardından müzik dinlemeye başladı ve biraz yürüyüş yaptı.

Ebru’nun olumlu düşüncelerle dolu olmayı tercih etmesi, yolculuğunun geri kalanını nasıl etkiledi?

Cevap: Uçak kalktığında yüzünde gülümseme belirdi. Seyahatinin keyfini çıkarmaya karar verdi ve gökyüzünü izlemeye baladı. İçindeki stres ve endişeleri unuttu. Varış noktasına vardığında kendini enerjik ve mutlu hissediyordu.

Ebru’nun yerinde siz olsaydınız uçağın rötar yaptığı süre boyunca nasıl hissederdiniz ve duygularınızla nasıl başa çıkardınız?

Cevap: Ben önce sinirlenir sonra kendimi bu durumun normal olabileceği konusunda ikna eder ve zamanın geçmesi için kitap okurdum.

Duygularınızı nasıl yönetiyorsunuz?

Cevap: Ben olayların durumuna göre duygularımı yönetmeye çalışıyorum. Eğer hissettiğim duygular bana zarar verebilecek öfke, kıskançlık gibi duygular olur ise hemen kendimi motive edip bu duygularımı kontrol altına alıp olumlu yönlerini düşünmeye çalışıyorum.

Aşağıdaki yönergeleri inceleyiniz. Yönergelerden hareketle oluşturduğunuz karakterin Duygu şehrinde geçirdiği bir günü anlatan bir hikâyeyi defterinize yazınız.

Öfke Mahallesi
Mutluluk Mahallesi
Şaşkınlık Mahallesi
Tiksinme Mahallesi
Korku Mahallesi
Üzüntü Mahallesi

Olay, Duygu şehrinin mahallelerinde geçmelidir. Her mahalle farklı bir duyguyu temsil etmektedir.
Her mahalleyi hayal ediniz. Bu mahallelerde neler yaşanmış olabilir? Düşününüz.
Deneyim, duygu ve düşüncelerinizi hayal gücünüzle birleştirerek metni zenginleştirmeye çalışınız.
Karakterinizin bir gün boyunca Duygu şehrinde yaşadığı macerayı planlayınız,

Cevap:

Hasan, doğup büyüdüğü Mutluluk Mahallesi’nde yaşayan bir çocuktu. Mahalle o kadar huzurlu ve güzeldi ki herkes mutluluk içinde yaşıyordu. Günlerden bir gün mahalleye yeni bir aile taşındı. İşte o günden sonra bu mahallenin tadı tuzu kalmadı. Bu aile sürekli gürültü yapıyor, diğer komşuları rahatsız ediyordu. Defalarca uyarılmalarına rağmen aynı şekilde devam ettiler. Mahallede herkes öfke içindeydi. Sanki bulaşıcı hastalık gibi diğer aileler de artık öfkeli ve hırçın tavırlar içine girmişlerdi. Hasan’ın babası bu mahallede artık yaşayamayacaklarını anlayıp başka mahalleye taşındılar. Bu mahalle de o kadar kirliydi ki insanlar tiksiniyordu.

Gel zaman git zaman bu mahalleden de taşındılar ve başka bir mahalleye gittiler. Bu mahalle de Üzüntü Mahallesi’ydi. Burada herkesin ekonomik durumu kötü ve hep bir üzüntü hakimdi. İşte o zaman Hasan anladı ki mutluluk aramayla bulunmazdı. İçinde bulunduğun şartlardan mutlu olmayı öğrenmek gerekirdi.


5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) 188. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

5. sınıf Türkçe 1. ders kitabı sayfa 188 cevapları meb yayınları


5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) 189. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

5. sınıf Türkçe 1. ders kitabı sayfa 189 cevapları meb yayınları


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

16.12.2024, 20:17
can
Yönetici
Mesaj Sayısı: 608
Konu Sayısı: 567

Çok güzel Bi site çok beğendim gerçekten çok teşekkürler bu siteyi kimler açtıysa 4. sınıftan beri kullanıyorum ellerinize sağlık

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.