11 Ekim 2024, 23:07
Mehmet Akif
Yönetici

5. Sınıf Türkçe Atatürk Ve Çiftlik Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 120-121-122-123-124-125-126-127 MEB Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık.

Atatürk Ve Çiftlik Metni Cevapları 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120-121-122-123-124-125-126-127


Atatürk Ve Çiftlik Metni Cevapları

Atatürk ve çiftlik cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 120. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

Keşif Yolculuğu



Sizce doğayı sevmemiz neden önemlidir? Doğayı korumamız gerektiğiyle ilgili neler düşünüyorsunuz?

Cevap:

Tüm canlılar doğada, ya da kendi doğasında yaşar. Doğa canlıların yaşam alanıdır. Tüm ihtiyaçlarını doğadan sağlar. Doğayı sevmek, yaşamı sevmek demektir. Yediğimiz besinlerden, temiz havaya olan ihtiyacımız doğa ile karşılanır. Ormanlar, çiçekler, ağaçlar ve diğer tüm bitkiler doğanın bir parçasıdır. Doğayı korumalıyız. Doğayı korumak canlıları korumak demektir.



Atatürk Orman Çiftliği ile ilgili yaptığınız araştırmadan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap:

Atatürk Orman Çiftliği, Türkiye’nin başkenti Ankara’da yer alan tarihi ve önemli bir tarım işletmesidir. 1925 yılında Mustafa Kemal Atatürk tarafından kurulmuştur ve Türkiye’nin tarımsal üretimini modernleştirmek amacıyla bir örnek çiftlik olarak tasarlanmıştır.

Çiftlik, buğday, arpa, mısır gibi tahılların yanı sıra sebze ve meyve yetiştiriciliği de yapmaktadır. Ayrıca, sütün ve diğer hayvansal ürünlerin üretimi için hayvancılık faaliyetleri de yürütülmektedir.
Hayvancılık: Atatürk Orman Çiftliği, sığır, koyun ve keçi gibi çeşitli hayvanların yetiştirildiği bir işletmedir. Ayrıca, çeşitli ırkların geliştirilmesi amacıyla yapılan çalışmalar da bulunmaktadır.



Atatürk Orman Çiftliği, günümüzde hem tarımsal üretim hem de eğitim amaçlı faaliyetleri ile önemli bir rol oynamaktadır. Modern tarım tekniklerinin uygulanması ve çevre bilincinin artırılması açısından örnek bir modeldir.

Anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını defterinize not ediniz. Bunların anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.

Cevap:

Çorak:



Tahminim: Kurak yer

Sözlük anlamı: Verimli olmayan (toprak)

Islah etmek:

Tahminim: İyileştirmek
Sözlük anlamı: İyi bir duruma getirmek, iyileştirmek, düzeltmek



5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 122. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız.

Atatürk Ankara’da neden bir çiftlik kurmak istemiştir?

Cevap: Atatürk, doğayı ve yeşili, yani ağaçları bitkileri çok seviyordu. Bu nedenle çiftlik kurmak istedi.



Atatürk’ün seçtiği çiftlik arazisinin özellikleri nelerdir? Niçin böyle bir araziyi tercih etmiştir?

Cevap: Bataklık, çorak, fakir bir yerdir. Burayı biz ıslah etmezsek kim gelip ıslah edecek? demiştir.

Tarım uzmanlarının ve Alman uzmanın araziyle ilgili görüşleri nelerdir? Atatürk bu görüşleri nasıl değerlendirmiştir?

Cevap: Tarım uzmanlarının ve Alman uzmanı arazinin çiftlik yapılmaya uygun olmadığını, hem sabır, hem de çok para gideceğini söylemişlerdir.



Atatürk, çiftliği kurarken hangi adımları atmıştır? Çiftliğin genişlemesi için neler yapılmıştır?

Cevap: Atatürk, ilk olarak 20.000 dönüm araziyi sahiplerinden satın almıştır. Çevre arazi sahipleri de satmak isteyince oraları da satın alıp genişletmiştir.

Atatürk’ün bilimsel çalışmalara ve yöntemlere verdiği önemi hangi ifadelerden anlıyorsunuz?

Cevap: Atatürk, “Her zaman yaptığını yapmış ve en kötünün bile, çalışarak ve bilimsel yöntemleri kullanarak nasıl en iyiye dönüşebildiğini gözler önüne sermiş.” ifadesinden anlaşılıyor.



Çiftliğin kurulmasıyla halka ve tarıma nasıl bir katkıda bulunulması hedeflenmektedir?

Cevap: Atatürk, halkına çocuklarıyla birlikte gezecekleri, eğlenecekleri ve bilgilenebilecekleri bir yeşil alan bırakmayı ve Türk tarımında modern tarım yöntemlerinin ilk örneklerinin uygulanmasını hedeflemiştir.

2. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin konusunu aşağıya yazınız.



Cevap: Atatürk Orman Çiftliğinin nasıl kurulduğu.

Metnin konusuyla ilgili görselleri işaretleyiniz.

Cevap:

5. sınıf türkçe 122. sayfa cevapları meb yayınları

Metnin ana fikrini yazınız.

Cevap: Atatürk tarıma ve doğaya büyük önem vermiştir.

Ana fikri belirlerken nelere dikkat ettiniz? Söyleyiniz.

Cevap: Ana fikri belirlerken Atatürk’ün yeşili, doğayı sevmesi ve bir çiftlik kurmak istemesine dikkat ettim.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 123. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

Atatürk neden Ankara’da bir çiftlik kurmak istemiştir? Bu çiftliğin kuruluş sürecini açıklayınız.

Cevap: Atatürk, Ankara’da o zamanlar ağaçların ve yeşilliklerin olmaması, kıraç bir bozkırın ortasında olması nedeniyle bir çiftlik kurmak istemiştir. Önce çiftlik için yer bakılmış, uzmanlar bakılan yerin çorak olduğunu çiftlik kurulamayacağını söylemiş. Atatürk buna rağmen o bölgedeki yerleri satın almış ve bilimsel çalışmalar ile çiftliği kurmuş.

Atatürk’ün çiftliğin kuruluşundaki etkisini açıklayınız.

Cevap: Çiftliğin nereye kurulacağını, nasıl olması gerektiği kararlarını Atatürk almış. Ayrıca çiftlik arazisinin parasını da Atatürk vermiş.

Okuduğunuz metni Atatürk’ün bakış açısıyla nasıl yazabileceğinizi düşününüz.

Cevap: 1. Tekil şahıs ağzından duygu ve düşüncelerimi belirterek yazarım. Neleri amaçladığımı, hangi duyguları hissettiğimi anlatırdım.

Aşağıdaki giriş cümlesinden hareketle metni Atatürk’ün bakış açısıyla tekrar yazınız.

Bu aziz millete modern tarımın önemini göstermek için bu çorak arazide bir çiftlik kurmalıyım.

Cevap:

Bu aziz millete modern tarımın önemini göstermek için bu çorak arazide bir çiftlik kurmalıyım. Ülkemizin tarımsal potansiyelini artırmak, çiftçimizin refahını sağlamak ve halkı bilinçlendirmek amacıyla bu adımı atıyorum.

Kuracağım çiftlik, sadece bir tarım işletmesi değil; aynı zamanda eğitim ve araştırma merkezi olacak. Burada, en ileri tarım tekniklerini uygulayarak halkı bilinçlendirecek ve gençlerimize tarımın değerini öğretmeyi hedefleyeceğim. Modern sulama sistemleri, bilimsel tarım yöntemleri ve hayvancılıkta yenilikçi yaklaşımlar benim önceliklerim arasında yer alacak.

Bu çiftlik, ülkemizin tarımsal kalkınmasını hızlandıracak ve halkımızın beslenme ihtiyaçlarını karşılamada önemli bir rol oynayacak. Çiftlikte elde edilen ürünler, yerli üretimin gücünü gösterecek ve halkımıza sağlıklı gıdalar sunacak.

Unutulmamalıdır ki, tarımda ilerlemek, sanayide de gelişmek demektir. Bu yüzden, bu çabalarım yalnızca bir çiftlik kurmaktan öte, milletimin geleceğini inşa etmek içindir. Tarım, bir milletin temelidir; bu temeli sağlamlaştırmak, Cumhuriyetimizin kalkınması için elzemdir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 124. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

4. ETKİNLİK

Metnin anahtar kelimelerini belirleyerek yazdığınız anahtar kelimelerin metinle ilişkisini örnekteki gibi açıklayınız.

Cevap:

Tarım: Atatürk’ün tarıma olan ilgisi ve bu alanda yaptığı yenilikler, metnin ana odak noktalarından biridir. Tarımın modernleştirilmesi ve geliştirilmesi, metnin ana kavramlarındandır.

Çiftlik: Metinde  çiftliğin kuruluşu anlatıldığı için metnin ana kavramlarındandır.

Toprak: Metinde çorak toprakların ihya edilmesi anlatılmaktadır. Bu nedenle anahtar kelimedir.

Arazi: Çiftlik ve arazi kelimeleri sık geçmektedir. Arazinin verimsiz olması ihya edilmesinden bahsedildiği için anahtar kelimedir.

5. ETKİNLİK

Bir önceki etkinlikte bulduğunuz anahtar sözcüklerle güzel dilimizin doğru ve etkili kullanıldığı cümleler yazınız. Cümleleri gözden geçirip varsa cümlelerinizdeki gereksiz kelimeleri çıkarınız.

Cevap:

Çiftlik: Atatürk, sadece bir çiftlik kurmakla kalmadı, herkesin umutsuz olduğu bir konuda umut oldu.

Toprak: Topraklarımızı verimli kullanıp, tarım alanında daha da gelişmeliyiz.

Arazi: Hangi araziye hangi ürünün ekileceğini bilmek gerekir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 125. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin isim mi fiil mi olduğunu tespit ederek örnekteki gibi yazınız.

Cevap:

5. sınıf türkçe 125. sayfa cevapları meb yayınları

İsim olarak belirlediğiniz iki kelimeyi cümle içinde kullanınız.

Cevap:

Doğayı korumak hepimizin görevidir.

Ülkemizi korumak için elimizden gelen her şeyi yaparız.

7. ETKİNLİK

Yaşadığınız şehrin elli yıl sonra nasıl bir görünüme sahip olabileceğini düşününüz. Ardından tahminlerinize ilişkin 2-3 dakikalık bir konuşma tasarlayınız. Konuşmanızı arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanızı yaparken aşağıdaki ölçütleri dikkate alınız.

Cevap:

Değerli Arkadaşlar,

Bugün burada, yaşadığımız şehrin geleceği hakkında hayal kurmak ve düşüncelerimizi paylaşmak için bir araya geldik. Elli yıl sonra, şehrimizin nasıl bir görünüme sahip olacağını düşünmek, bizi hem heyecanlandırıyor hem de sorumluluklarımızı hatırlatıyor.

Öncelikle, şehirlerin giderek artan nüfusuyla birlikte yeşil alanların korunması ve artırılması çok önemli hale gelecek. Gelecekte, şehrimizde daha fazla park, bahçe ve yeşil koridor göreceğiz. Doğayla iç içe bir yaşam alanı, sağlıklı bir toplumun temeli olacaktır. Sürdürülebilir şehir planlamasıyla, doğayı koruyarak büyüyen bir şehir hayal ediyorum.

Teknoloji, şehrimizin görünümünü de köklü bir şekilde değiştirecek. Akıllı şehir uygulamaları sayesinde ulaşım, enerji yönetimi ve kamu hizmetleri daha verimli hale gelecek. Örneğin, elektrikli araçlar için yaygınlaşan şarj istasyonları ve bisiklet yolları, temiz bir ulaşım ağı oluşturacak. Trafik sıkışıklığına veda ederken, çevre dostu ulaşım seçenekleriyle hayatımızı kolaylaştıracağız.

Elli yıl sonra, eğitim ve kültür alanında da önemli gelişmeler olacak. Daha fazla kütüphane, sanat merkezi ve kültürel etkinlik alanları, şehrimizin sosyal hayatını zenginleştirecek. Gençlerimiz, burada yaratıcı projelerle kendilerini ifade edebilecekleri mekanlarda yetişecekler.

Son olarak, şehirdeki sosyal dayanışma ve toplumsal eşitlik anlayışı da önemli bir yer tutacak. Herkesin eşit fırsatlara sahip olduğu, birlikte büyüyen ve gelişen bir şehir hayal ediyorum. Komşuluk ilişkileri güçlenecek, insanlar birbirleriyle daha fazla etkileşimde bulunacak.

Elli yıl sonra, yaşadığımız şehir, sadece bir yaşam alanı değil; aynı zamanda bir umut, bir dayanışma ve bir gelecek olacak. Bizler, bu hayalin gerçekleşmesi için gerekli adımları atarak, çocuklarımıza daha güzel bir şehir bırakmalıyız.

Teşekkür ederim.

Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”nde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz.

Cevap:

5. sınıf türkçe 125. sayfa meb yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 126. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu yerlerden hangisinde yaşamak istersiniz? Neden?

5. sınıf türkçe 126. sayfa cevapları meb yayınları

Cevap: Ben birinci görseldeki yerde yaşamak isterim. Çünkü, nüfusu az ve doğa ile iç içe. Havası temiz, trafik yoğunluğu yok, her yer yemyeşil. Kendimi burada daha özgür hissederim.

Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz.

Dinlediğiniz metindeki sorunla ilgili aşağıda istenenleri yazınız.

Dinlediğiniz metindeki problem nedir? Yazınız.

Cevap: Bahçedeki yollardan birinin üzerinde duran çok yaşlı ve büyük bir ağacın yolu büyük ölçüde kapatıp yürüyüşü zorlaştırmasıdır.

Problemi kendi cümlelerinizle aşağıdaki alana özetleyiniz.

Cevap: Köşkün bahçesindeki yolların birinin üzerinde yolu kapatan çok yaşlı ve büyük bir ağacın olması. Bu ağacın yürüyüşü zorlaştırması.

Anı, gözlem ve deneyimlerinizden hareketle problemin çözümüne yönelik üç öneri yazınız. Bu önerilerden en uygununu seçip çözüm önerisinin karşısındaki kutuyu işaretleyiniz.

Cevap:

Ağacın olduğu yolun yönünü değiştirmek.(x)

Ağacı kökünden sökmek ve başka yere almak.

Ağacı kesmek.

Sizce öneriniz sorunu çözmek için yeterli midir? Nedenini yazınız.

Cevap: Bence yeterli. Yolu başka bir yerden geçirmek hem ağacı koruyacak, hem de yayalar rahat yürüyecek.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 127. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

9. ETKİNLİK

Daha önce yazdığınız serim ve düğüm bölümlerini okuyunuz. Aşağıda verilen yönergelerden hareketle çözüm bölümünü yazınız. Çözüm bölümünü yazarken aşağıdaki yönergelere dikkat ediniz.

Düğüm bölümünde oluşturduğunuz merak unsurunu çözüme kavuşturunuz.

Cevap:

Sonunda, öğretmen ve diğer öğrenciler Can ile Mehmet’i buldu. Herkesin bir araya gelmesiyle birlikte, bu unutulmaz gün, bir hatıra daha ekleyerek sona erdi. Otobüs, geri dönüş yolunda Anıtkabir’in ve Cumhuriyet’in anlamını derinlemesine düşünerek Ankara’dan ayrıldı. Bu yolculuk, öğrenciler için sadece bir gezi değil, aynı zamanda geçmişle bağ kurma ve geleceği anlama fırsatıydı.

 

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Gazi Mustafa Kemal Ve Sığırtmaç Mustafa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.