23 Ekim 2023, 08:58
Mehmet Akif
Yönetici

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 91-92-93-94-95-96-97-98. Sayfa Cevapları Sözcü Yayınları

4. Ünite Maddenin Özellikleri: Maddenin Isı Etkisiyle Değişimi Cevapları

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95-96-97-98 Cevapları Sözcü Yayıncılık


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları Sözcü Yayınları

Hazırlanalım

Dünyamızdaki buzulların eridiğini ve deniz seviyesinin yükseldiğini duydunuz mu? Sizce bunun sebebi nedir?

Cevap: Evet duydum. Bunun küresel ısınma etkileri olduğunu öğrendim. Hava sıcaklıkları arttığı için buzullar erimekte ve deniz seviyesi de yükselmektedir.




4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları Sözcü Yayınları

15. Etkinlik

Etkinliğin Amacı

Sıvıların ısınıp soğumasını gözlemlemek.



Neler Kullanacağız?

Büyük bir kâse, kâsenin içine sığabilecek büyüklükte bir kavanoz, kaynamış su, musluk suyu.

Nasıl Yapacağız?

1. Dört kişilik gruplara ayrılalım.
2. Kâsenin içerisine kaynamış su, kavanoza ise musluk suyu koyalım.
3. Kavanozu kâsenin içine koyalım ve bir süre (5-10 dk.) bekleyelim.
4. Kavanozdaki ve kâsedeki sulardan hangisinin ısınıp hangisinin soğuduğunu tahmin edelim.



Etkinlik sonuçlarınıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Kaynamış su ısındı mı, soğudu mu?

Cevap: Kaynamış su soğudu.

2. Musluk suyu ısındı mı, soğudu mu?



Cevap: Musluk suyu ısındı.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları Sözcü Yayınları

16. Etkinlik

Etkinliğin Amacı

Isınan katı maddelerin sıvılaştığını, soğuyan sıvı maddelerin ise katılaştığını gözlemlemek.



Neler Kullanacağız?

3 adet mum, kibrit, ispirto ocağı, beherglas, sacayağı, plastik bardak / değişik şekillerdeki küçük kaplar, bıçak.

Nasıl Yapacağız?

1. Fotoğraftaki gibi malzemelerimizi hazırlayalım. Öğretmenimizin gözetiminde mumları bıçak kullanarak küçük parçalara bölüp içindeki ipi çıkaralım ve mum parçalarını beherglasın içine dolduralım.
2. Yine öğretmenimiz ile birlikte beherglası ispirto ocağıyla ile ısıtalım ve mum parçalarındaki değişimi gözlemleyelim.
3. Mum parçalarını tamamen sıvı hâline gelinceye kadar ısıtalım.
4. Değişik şekillerdeki kaplarımıza sıvı hâldeki mumu dökelim.
5. Bir süre bekledikten sonra sıvılaşan muma ne olduğunu gözlemleyelim.
6. Malzemelerimizi temizleyerek kaldıralım.



Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Etkinliğin başında mum hangi hâldeydi?

Cevap: Katı haldeydi.

2. Mum ısıtılınca muma ne oldu?



Cevap: Sıvı hale geçti.

3. Değişik şekillerdeki kaplara döktüğümüz mumu bir süre beklettikten sonra ne gözlemledik?

Cevap: Bulunduğu kabın şeklini alarak katı hale geçti.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları Sözcü Yayınları

17. Etkinlik



Etkinliğin Amacı

Maddenin hâl değişimini gözlemlemek.

Neler Kullanacağız?

Kek hamuru, kalıp çikolata, küçük bir tencere, fırın, ocak.



Nasıl Yapacağız?

1. Bir büyüğümüz ile birlikte, evimizin mutfağında bir kek hamuru hazırlayalım (1 numaralı görsel).
2. Hazırladığımız kek hamurunu, fırında pişirelim.
3. Katı hâldeki çikolatamızı kırıp küçük bir tencerenin içerisine koyalım.
4. Tencereyi su ile doldurarak ocağın üzerine koyalım. Daha sonra içi su dolu tencerenin üzerine bir kap koyalım ve çikolataları kabın içine atalım. Suyun kaynamasıyla birlikte ısınan kabımızda çikolataları eritelim (2 numaralı görsel).
5. Sıvı hâle gelen çikolatayı pişirdiğimiz kekin üzerine dökelim (3 numaralı görsel).
6. Malzemelerimizi temizleyerek kaldıralım.

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki noktalı yerlere yazalım.

Cevap:

1. Çikolata buzdolabından çıkınca katı hâldeydi.
2. Çikolata ocağa konulunca ısı ile sıvı hâle geçti.
3. Çikolatanın katı hâlden sıvı hâle geçmesine erime denir.
4. Çikolatanın sıvı hâlden katı hâle geçmesine donma denir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları Sözcü Yayınları

18. Etkinlik

Etkinliğin Amacı

Isıtılan sıvının buharlaştığını gözlemlemek.

Neler Kullanacağız?

İşporta ocağı, beherglas, kibrit, su.

Nasıl Yapacağız?

1. Beherglasa bir miktar su dolduralım.
2. Öğretmenimizin yardımıyla su dolu beherglası ispirto ocağı ile ısıtalım.
3. Bir süre bekledikten sonra sudaki değişimi gözlemleyelim.

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Etkinliğin başında su hangi hâldeydi?

Cevap: Sıvı halde

2. Bir süre bekledikten sonra su hangi hâle geçti?

Cevap: Kaynayarak gaz haline geçti.

3. Suyun miktarında bir değişiklik oldu mu?

Cevap: Su miktarı azaldı.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları Sözcü Yayınları

Neler Öğrendik?

1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere kutudan seçeceğimiz uygun kelimeleri yazalım.

Cevap:

a. Sıvı hâldeki bir maddenin dışarıdan ısı alarak gaz hâle geçmesine Buharlaşma denir.

b. Suyun Gaz hâli su buharıdır.

c. Katı hâldeki bir maddenin dışarıdan ısı alarak sıvı hâle geçmesine Erime adı verilir.

ç. Sıvı hâldeki bir maddenin dışarıya ısı vererek katı hâle geçmesine Donma denir.

2. Bir gün boyunca etrafımızı gözlemleyelim. Gün içinde ısındığına ve soğuduğuna tanık olduğumuz maddeleri aşağıda verilen boşluğa yazalım.

Cevap:

Çay, kahve, ayran, su, araba motoru, bilgisayar, pişirilen yemek.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları Sözcü Yayınları

. Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Görsellerdeki maddelerde, erime veya donma olaylarından hangisinin gerçekleştiğini bulalım. Tespitlerimizi görsellerin altına yazalım. Erime veya donma olayı gerçekleşirken çevresinden ısı alan maddeleri “Isı aldı/’ yazısıyla örnekteki gibi eşleştirelim. Erime veya donma olayı gerçekleşirken çevresine ısı veren maddeleri ise “Isı verdi.” yazısıyla eşleştirelim.

Cevap:

erime ve donma olayı

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.