24 Aralık 2024, 17:56
Donatello
Yönetici

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-14-15-16-17-18-19-20-21. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 Cevapları konusunu sizler için hazırladık. 

1.Tema Erdemler: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı “Bedenim Ne Anlatıyor?” Metni Etkinlik Cevapları İlke Yayınları 


2. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı 12-14-15-16-17-18-19-20-21. Sayfa Cevapları İlke Yayınları 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI



Konuşmadan karşınızdaki kişiye duygularınızı hissettirebilir misiniz? Nasıl? Açıklayınız.

Cevap: Karşımdaki kişiye gülümseyerek, kaşlarımı çatarak veya el işaretlerimle duygularımı hissettirebilirim. Hatta bazen bakışlarım bile duygularımı anlatabilir.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 14. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

1. ETKİNLİK



a. Aşağıdaki kelimelerin anlamları hakkında arkadaşları nızla konuşunuz. Bu kelimeleri resimli sözlükten bulup an lamlarını öğreniniz.

düşünce: Gerçeklik, fikir, niyet.

duygu: Belirli nesne, olay veya bireylerin insanın iç dünyasında uyandırdığı izlenim, his.

sözcük: Kelime, anlamlı ses.



cümle: Duygu ve düşünceyi anlatan kelimeler bütünü.

dil: İnsanlar arası anlaşmayı sağlayan sesler sistemi.

b. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeler var mı? Varsa bu kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup okuyunuz.

2. ETKİNLİK



Aşağıdaki açıklamaya göre metnin konusunu yazınız

Cevap: Beden dilinin iletişimdeki yeri

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız



1. Beden dilinde neleri araç olarak kullanabilirsiniz?

Cevap: Beden dilinde beden duruşları, hareketler, yüz ifadeleri ve göz hareketleri birer araçtır.

2. Mutlu olduğunuz beden dilinizden nasıl anlaşılır?

Cevap: Mutluyken gülümseriz ve mutluluğumuz anlaşılır.



3. Öğretmeninizin sorduğu soruların cevaplarını bilmiyorsanız beden dilinizle neler yaparsınız?

Cevap: Gözlerimizi öğretmeninizden kaçırırız ve önümüzdeki defterin sayfalarını çevirmeye başlarız. Diğer elinizle de yüzünüzü kapatmaya çalışırız.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 15. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

4. ETKİNLİK

a. Görsellerdeki çocuğun beden diliyle ne anlatmaya çalıştığını verilen ifadeler arasından belirleyiniz. Bu ifadelerin karşısına uygun görselin numarasını örnekteki gibi yazınız.



2. sınıf Sayfa 15 Cevaplar

b. Aşağıdaki ifadeleri beden dilinizi kullanarak arkadaşlarınıza anlatınız.

Seni çok seviyorum.
Seni duyamıyorum.
Yanıma gel.
Korkuyorum.
Saat kaç?
Üşüyorum.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 16. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

5. ETKİNLİK



a. Aşağıdaki emojilerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

2. Sınıf Emojiler

Cevap: Emojiler sırayla;

Sevgi, üzüntü, öpücük, şaşkınlık, görünce mutlu olma, üşüme ve parti yapmak anlamı taşıyor.



b. Bu emojilerdeki duygu ve düşüncelere neden olabilecek olaylar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşurken ve arkadaşlarınızı dinlerken aşağıda açıklanan nezaket kurallarına uyunuz.

Cevap: Birine karşı sevgi duyduğumuzda sevgi ve öpücük emojilerini göndeririz. Bir olaya şaşırdığımızda ağzı açık emojiyi kullanırız. Hava soğuksa buz kesmiş kafa emojisi kullanırız. Okulların tatil olmasını parti yapan emoji ile kutlayabiliriz.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 17. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

6. ETKİNLİK

Aşağıda cümle olan ifadelerin başındaki kutucuğu örnekteki gibi boyayınız. Boyadığınız kutucuklardaki harfleri aşağıya yazarak şifreyi belirleyiniz.

2. Sınıf Sayfa 17 Cevap

Şifre: DUYGULAR


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 18. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

7. ETKİNLİK

Numaralanmış görselleri inceleyip yansıttıkları duyguları söyleyiniz. Aşağıdaki ifadeleri, başına yazılan görsel numarasına uygun olarak tamamlayacak kelimeyi belirleyiniz. Bu kelimenin başındaki kutucuğu örnekteki gibi “✓” ile işaretleyiniz.

2. Sınıf Türkçe Sayfa 18 Cevap


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 19. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

9. ETKİNLİK

Kitaplardaki temel bölümlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup soruları sözlü olarak cevaplayınız.

Kitabın giriş bölümünde yer alan, konu başlıklarını sayfa numaralarıyla gösteren listedir.

• Bu bölüme ne ad verilir?

Cevap: Bu bölüme tema adı verilir.

• Türkçe ders kitabınızda bu bölüm kaçıncı sayfalarda yer almaktadır? Bulunuz.

Cevap: Bu bölüm 6. sayfada yer almaktadır.

• Türkçe ders kitabınızın bu bölümünden nasıl yararlanabilirsiniz?

Cevap: Aradığımız tema ve okuma metninin sayfa numarasını bu bölümde görebiliriz.

Kitapta geçen bazı kelimelerin anlamlarının yer aldığı bölümdür.

• Bu bölüme ne ad verilir?

Cevap: Bu bölüme sözlük adı verilir.

• Türkçe ders kitabınızın başında mı, sonunda mı bu bölüme yer verilmiştir?

Cevap: Kitabın sonunda bu bölüme yer verilmiştir.

• Bu bölümdeki kelimeler nasıl gruplanmıştır? Bulup sayfa numarasını söyleyiniz.

Cevap: Kelimeler alfabe sırasına göre gruplandırılmıştır. Bu bölüm 313. sayfadadır.

• Bu bölümde, ilk harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralaması nasıl yapılmıştır?

Cevap: İlk harfi aynı olan kelimelerin sonraki ikinci harfine bakılarak sıralama yapılmıştır.

• Bu bölümde, ilk iki harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralaması nasıl yapılmıştır?

Cevap: İlk iki harfi aynı olan kelimelerin üçüncü harfine bakılarak sıralama yapılmıştır.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 20. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

9. ETKİNLİK

1. Alfabemizdeki harfleri sırasıyla söyleyiniz.

Cevap: A, B, C, Ç, D, E, F, G, Ğ, H, I, İ, J, K, L, M, N, O, Ö, P, R, S, Ş, T, U, Ü, V, Y, Z.

2. Belirtilen harfleri dikkate alarak alfabetik sıralamaya uygun harfleri ilgili kutucuklara yazınız.

2. Sınıf 20. Sayfa Cevap

3. Gruplardaki harfleri alfabetik sıralamaya göre ilgili ku tucuklara yazınız.

2. Sınıf 20. Sayfa Cevaplar


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 21. Sayfa Cevapları İlke Yayınları

10. ETKİNLİK

a. Öğretmeninizin rehberliğinde ekte verilen çalışmayı inceleyiniz. Metinler aracılığıyla öğrendiğiniz kelimelerden kendi sözlüğünüzü oluşturunuz. Kendi sözlüğünüzü oluştururken kelimeleri alfabetik sıralamaya uygun olarak sıralayınız. Nasıl mı?

• Kelimeleri öncelikle ilk harfine göre sıralarız.
• İlk harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralamasını ikinci harflerine göre yaparız.
• İkinci harfi de aynı olan kelimeleri sıralamak için kelimelerin üçüncü harfine bakarız.

b. Bu açıklamadan yararlanarak gruplardaki kelimeleri alfabetik sırayla ilgili kutucuklara yazınız.

Cevap: bavul – bebek – bıçak – bitki – boğa

defter – demir – deniz – dere – deste

çadır – çamur – çanta – çark – çatal

kulak – kum – kurt  keş – kuzu


SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Yaşadığınız evin özelliklerini kısaca defterinize yazınız.

Cevap: Yaşadığım evde üç oda bir salon bulunmaktadır. Bu odalardan birinde ben birinde ablam kalmaktayız. Diğer oda da annem ve babamın odasıdır. Evimizin her odası beyaz renk duvarlardan meydana gelmektedir. Salonumuzda yeşil ve kahverengi ağırlıkta mobilyalar vardır. Benim odamda ise krem rengi mobilyalar bulunur. Ben odamı renkli defter ve kitaplarla süslü hale getiririm. Evimizin büyük balkonunda akşamları ailece otururuz.


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

29.11.2024, 17:45

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2503

Duygularımızı yaşarken korktuğumuzda, üzüldüğümüzde veya sevindiğimizde beden dilimiz farklı tepkiler gösterebilir

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.